Ga naar inhoud

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

En weer een bericht uit Turkije. We moeten/willen vandaag in het hotel blijven omdat de onrust erger geworden is.

Vandaag zijn de rellen hier in Istanbul erger geworden omdat de president gisteren met buitensporig geweld de taksimplein en de daarachter gelegen bezette park leeg geruimd heeft. Ze gebruiken hier heel veel tranengas. Erg verschrikkelijk. Vandaag hebben ze de taksimplein helemaal afgesloten ( die is zo'n 3 km van ons hotel) en daardoor verdelen de demonstranten zich over andere pleinen. O.a. in onze straat vermoeden ze dat demonstranten hun weg naar de plein nemen. We hebben dus zo'n 100 politiemensen voor de deur! We blijven maar beter binnen vandaag. Net wilden we de bus bij de nabijgelegen winkelcentrum nemen om een beetje aan het water te gaan, maar plotseling kwamen er honderden politieagenten, waterkanonauto's en tranengaswerpers bij het winkelcentrum en gooiden met gas. Geen idee wat er gebeurde, maar ineens was er een hele operatie gaande, uit het niets! We hebben dan besloten toch maar snel terug te gaan naar het hotel. We blijven vandaag liever binnen.

Verder zijn we vanochtend weer voor controle in het ZH geweest. Alles ziet er goed uit! Vanavond om 23:30u gaat de otrivelle erin en dinsdag om 11:30u is dan de punctie. Grrr als dat maar weer over is.

@claus: ahhh, ik dacht je ging gisteren weg ondanks je maandag de tp hebt☺- stom van me😊

• Reacties 539
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Happinez: vindt jij dat alles niet erg eng?

Alleen het lezen al, vind ik al spannend.... Ook niet fijn voor jullie.

Doen jullie voorzichtig?

Het zou toch zonde zijn om weg te gaan voor de tp :)

Heb nog steeds erge krampen, samentrekkingen oefffff niet normaal meer.....

Geplaatst

Ja het is erg eng. We volgen de locale nieuws en social media op de voet en hebben het hotel de hele dag niet meer verlaten. We willen natuurlijk niet eerder afreizen dus hopen dat dat niet nodig wordt.

Claus: erge krampen?? Mhhh, morgen toch maar bellen???

Geplaatst

Hoi meiden

Vandaag de terug plaatsing gehad... nu de ww.. ik heb gelukkig bollen gekregen hopen dat dat helpt.. aangezien de andere 2 cryo niks hebben gedaan de eerste verse wel wat deed met bollen spannend!! Nu afwachten duimen draaien!! Hoe is het met de andere dames?? Lirfs

Geplaatst

Hoi dames.

vandaag de terugplaatsing gehad van een 10 cellige embryo.

morgen hoor ik of de overgebleven 4 in de vriezer kunnen.

Ik moet wel van de gynecaloog rust houden. Heb veel buikpijn. Mijn eierstokken zijn 9 cm groot.

@ClauS hoe is vandaag jou terugplaatsing gegaan?

@Mandy26. Ik duim voor je! Wat voor bollen heb jij gekregen? Waar dient dat voor?

Groetjes Wennn

Geplaatst
Hoi dames.vandaag de terugplaatsing gehad van een 10 cellige embryo.morgen hoor ik of de overgebleven 4 in de vriezer kunnen.Ik moet wel van de gynecaloog rust houden. Heb veel buikpijn. Mijn eierstokken zijn 9 cm groot.@ClauS hoe is vandaag jou terugplaatsing gegaan?@Mandy26. Ik duim voor je! Wat voor bollen heb jij gekregen? Waar dient dat voor?Groetjes Wennn
Hoi wenBij jou ook spannend ik heb utrogeston bollen gehad moet ik vaginaal in brengen om mijn baarmoeder extra voedingsstoffen te geven en een innesteling te bevorderen..
Geplaatst

Hoi Mandy.

Deze heb ik ook. Maar gebruik ze al sinds punctie.

Ik dacht misschien zijn het andere bollen.

Groetjes Wennn.

Geplaatst

Hey meiden,

@mandy en wenn: gefeliciteerd. Nu lekker broeden!!! Mijn duimen draaien.

@ Claus. Hoe is het gegaan vandaag?

Hoe is het met de andere dames?

Hier vandaag rustig aan. Het is heet vandaag en mijn buik zit behoorlijk vol 😉. Morgen ochtend dus de punctie. Ben erg benieuwd.

Geplaatst

Hoi meiden,

Ik hoorde vandaag van de arts dat ik mag beginnen met icsi nr 5 zodra de menstruatie zich aandient. Ik hoopte natuurlijk dat we mochten beginnen maar in NL is alles altijd volgende maand en over zes weken haha. Dus zo snel dat ik op mijn neus keek. Ik verwacht mijn nod ergens tussen nu en drie dagen.

Als alles goed gaat en het stimuleren en de punctie verwacht ik eigenlijk in juli in het wachtbankje te zitten, maar die zie ik hier nog niet! Maarja, toch even mijn nieuws delen ;-)

groetjes

Lalena

Geplaatst

Ook ik heb het lijstje maar eens een keer aangevuld. En bij het echolijstje verwijderd wat al langer dan een week geleden is (wordt het iets overzichtelijker).

Hoop dat het voor mij niet lang duurt voor ik voor punctie mag. Ik voel me echt beroerd door de decapeptyl. Al vanaf vorige week zondag/maandag heb ik echt veel last van mijn darmen.... Die zijn niet blij met de hormonen....

1e Echo

- Wendy 12 juni

- Pip83 15 juni

- Hobbesje 19 juni

2e Echo:

- Happinez 10 juni (NL)

3e Echo (evt):

- Happinez 12 juni (Turkije)

- Claus 12 juni

Punctie:

- Suzie 6 juni

- Puck78 9 juni

- Wennn 14 juni

- Claus 14 juni

- happinez 18 juni

TP/inseminatie:

-Marij 17 mei

-Daphnejewel & patrician 20 mei

-Emsie 22 mei

- Surf 21 mei

- Puck78 12 juni

- Wennn 17 juni

- Claus 17 juni

- Pip83 22 juni (als ze goed ontdooien)

- happinez 23 juni (of 21 juni als kwaliteit minder is)

[TABLE=width: 500]

[TR]

[TD]Naam

[/TD]

[TD]Testdatum

[/TD]

[TD]Uitslag

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Surf

[/TD]

[TD]3 juni

[/TD]

[TD]stiekem een digitest, deze lijkt positief

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Daphnejewel

[/TD]

[TD]4 juni

[/TD]

[TD]negatief[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]patrician

[/TD]

[TD]4 juni

[/TD]

[TD][/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Emsie

[/TD]

[TD]5 juni

[/TD]

[TD]negatief

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Puck78

[/TD]

[TD]26 juni

[/TD]

[TD][/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Wennn

[/TD]

[TD]2 juli

[/TD]

[TD][/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Claus

[/TD]

[TD]2 juli

[/TD]

[TD][/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]happinez

[/TD]

[TD]7 juli

[/TD]

[TD][/TD]

[/TR]

[TR]

[TD][/TD]

[TD][/TD]

[TD][/TD]

[/TR]

[TR]

[TD][/TD]

[TD][/TD]

[TD][/TD]

[/TR]

[TR]

[TD][/TD]

[TD][/TD]

[TD][/TD]

[/TR]

[TR]

[TD][/TD]

[TD][/TD]

[TD][/TD]

[/TR]

[TR]

[TD][/TD]

[TD][/TD]

[TD][/TD]

[/TR]

[TR]

[TD][/TD]

[TD][/TD]

[TD][/TD]

[/TR]

[TR]

[TD][/TD]

[TD][/TD]

[TD][/TD]

[/TR]

[/TABLE]

Geplaatst

Mandy & Wennn: nu maar lekker broeden he dames

Happinez: spannend he morgen, hoop op een goede oogst en pijnloos :)

Bij ons 2 teruggeplaatst ( 1x 4cellig en 1x 7 cellig) , morgen horen we als de rest wordt ingevroren maar de kans is nihil :(

De rest waren allemaal nog 4cellig en alleen 8cellig of meer wordt ingevroren. Wel een dumper na die goede oogst....

ach ja, nu ga ik lekker mn pret bolletjes inbrengen en hopen op het beste.

Geplaatst

Wow wat een ontwikkelingen allemaal, er wordt al aardig gebroed en al puncties achter de rug, wat heerlijk, en dan die lange lange wachtweken.....zo moeilijk.

wij hebben de informatie en het persoonlijke gesprek rondom onze eerste icsi goed doorstaan. We slaan de maand Juli over en starten dan in augustus. Heb net sinds vorige week een nieuwe baan en mijn vader zal nog ongeveer 3 maanden leven, leek me allemaal bij elkaar net wat te. Veel zkh bezoekjes naar mijn pa en om nou de eerste maand bij je nieuwe werkgever steeds afwezig te zijn...nee dan maar maandje doorschuiven. Wel dubbel, want liefst starten we gelijk. Maar goed ook het verstand moet beluisterd worden naast het gevoel. Dus ik zal pas op het september bankje zitten.....pfff

Geplaatst

Hallo meiden!

Wat een spannende tijd voor iedereen! Ik ben nieuw in dit groepje, ben op dit moment bezig met mijn tweede poging. Ik heb gisteren een startecho gehad en alles zag er goed uit! Beter dan de vorige keer. Wij zijn met ivf bezig, of eigenlijk met pgd, omdat ik drager ben van het brca-gen. (Waar emsie het al eerder over had) onze embryo's worden geselecteerd op deze gen-afwijking voor ze terug worden geplaatst. 1, 5 jaar geleden heb ik mijn borsten preventief laten verwijderen en heb ik een reconstructie gehad.

Gisteren ben ik begonnen met fostimon. Wat een gedoe met al dat mengen! Ik vind puregon toch een stuk prettiger.

Ik wil jullie allemaal heel veel succes wensen deze periode. Echt fijn dat dit forum er is om even lekker je verhaal te kunnen doen.

Geplaatst

Hoi meiden.

Ik werd om 9:00 gebeld. Bij mij gaan 2 embrio's in de vriezer.

@ClauS. Hoe voel je je nu? Nog last van krampen? Ik lig op bed van de pijn. Mijn eierstokken zijn nog zo groot en moet daarmee rustig aan doen. Jij ook veel succes met broeden!

@Maart. Welkom op dit forum. Ik wens je veel succes met de behandeling.

@Emsie. Wat heftig allemaal voor je. Veel sterkte met je Pa. Even een vraagje. Ga jij het ook vertellen op je nieuwe werk dat je met IVF bezig gaat? Mijn contract wordt in september verlengt en twijfel om het nu al te vertellen. Ik moet me morgen ziek melden omdat ik amper kan lopen van de pijn.

Groetjes Wennn.

Geplaatst

@Wennn wat fijn twee cryo's! Rustig aan doen nu hoor. Van die grote eierstokken kan je behoorlijk last hebben. Lukt het veel drinken? Gelukkig is het nu warm, dan komt de dorst vanzelf!

@Claus ik duim voor je dat er toch cryo's zijn. Maar de twee die je nu bij je draagt blijven natuurlijk gewoon zitten!

@Maart welkom op dit bankje! Wat een heftige tijd heb jij al achter de rug zeg. Vast een stomme vraag, maar wat is pgd precies?

@Emsie, voor je het weet is het augustus. Veel plezier en succes met je nieuwe baan en sterkte met je vader!

@Happinez hoe ging de punctie en wat heb je gekozen qua pijnbestrijding?

@Sissel welkom! Wat spannend, heb je alweer getest?

@alle andere dames, succes en sterkte met kwaaltjes/wachten/testen...

Ik heb inmiddels wat last van de Pregnyl. Om één of andere wonderlijke reden slaat die gelijk op mijn darmen. Kijk met spanning uit naar zaterdag. Kan er 's avonds niet goed van in slaap komen. We duimen, hopen, wensen en wachten af. Meer kunnen we niet doen.

Geplaatst

Hoi dames.

Bedankt voor jullie steun!!

Ben weer terug uit het ZH. Het ging goed. Ik kreeg een narcose. Eerst wilden ze alleen plaatselijke verdoving doen maar omdat ik een allergie tegen een speciaal verdovingsmiddel heb kreeg ik een volledige narcose. Prima. 15min volledig weg😃👍

16 eicellen! Dus aan de kwantiteit zou het niet liggen. Nu nog de kwaliteit. Morgen in de middag worden we gebeld wat het resultaat is. Zo spannend.

@ wenn: jeetje meid rustig aan. Hier ook behoorlijk "dikke" eierstokken. Veel drinken dus.

Nu lekker uitrusten.

Geplaatst
Hoi meiden.

Ik werd om 9:00 gebeld. Bij mij gaan 2 embrio's in de vriezer.

@ClauS. Hoe voel je je nu? Nog last van krampen? Ik lig op bed van de pijn. Mijn eierstokken zijn nog zo groot en moet daarmee rustig aan doen. Jij ook veel succes met broeden!

@Maart. Welkom op dit forum. Ik wens je veel succes met de behandeling.

@Emsie. Wat heftig allemaal voor je. Veel sterkte met je Pa. Even een vraagje. Ga jij het ook vertellen op je nieuwe werk dat je met IVF bezig gaat? Mijn contract wordt in september verlengt en twijfel om het nu al te vertellen. Ik moet me morgen ziek melden omdat ik amper kan lopen van de pijn.

Groetjes Wennn.

he Wennn, ik vertel het zo laat mogelijk op mijn werk. Ben nu nog niet eens mijn proef tijd door en vind het geen fijne binnenkomer. Duurt al bij al nog even dus stel het uit. Maar er zijn ook werkgevers die je veel ruimte geven, blijft lastig. Bij de iui's ook nooit wat verteld, maar bij die baan kon ik makkelijk plannen, dat lijkt nu anders. Het viel toen niet op. Sommige collega's wisten het wel.

Geplaatst
he Wennn, ik vertel het zo laat mogelijk op mijn werk. Ben nu nog niet eens mijn proef tijd door en vind het geen fijne binnenkomer. Duurt al bij al nog even dus stel het uit. Maar er zijn ook werkgevers die je veel ruimte geven, blijft lastig. Bij de iui's ook nooit wat verteld, maar bij die baan kon ik makkelijk plannen, dat lijkt nu anders. Het viel toen niet op. Sommige collega's wisten het wel.

Hoi Emsie.

Ik heb ook nog niks verteld op mijn werk. Mijn contract wordt in september verlengt als het goed is. Bij mij zijn ze wel flexibel alleen laatst had ik een druk programma op het werk en was woensdag bij de gynecaloog geweest en moest vrijdag meteen voor de punctie. Wat ik niet verwacht had zo snel. Toen zat ik zelf in de zenuwe hoe ga ik het regelen. En nu ben ik een paar dagen ziek thuis. Ik heb gezegd dat ik buikgriep heb. Maar ik kan zo moeilijk liegen.

Verder in mijn omgeving weet ook niemand het. Alleen me vriend en ik. Daarom is het erg fijn om op dit forum te kunnen praten. Dan kun je je verhaal en vragen kwijt.

Veel succes met je nieuwe baan en sterkte met je vader.

Groetjes Wennn

Geplaatst

@Pip83 en Hapinez.

Ben ook erg blij dat ze 2 embrio's hebben kunnen in vriezen. Het drinken lukt wel, alleen de pijn wil nog niet weg. Lig s'nachts wakker van de pijn. Ik doe heel rustig aan, lig op bed, bank of in de tuin. Meer doe ik niet.

Pip83: Spannend zaterdag. Ik duim voor je!

Hapinez: 16 eicellen wat goed zeg! Hopen op veel bevruchtingen.

Geplaatst

Gisteren heel stuk geschreven is het niet geplaatst. Nu dus een nieuwe poging!

Happinez hoop op veel bevruchtigen en uiteraard het belangrijkste dat er een topper bijzit die ze kunnen terugplaatsen. Genieten jullie nog een beetje van de vakantie?

Mandy en Wenn en Claus succes de wachtweken.... Wat duren die dagen toch altijd lang!

Pip, succes met wachten tot zaterdag!

Wat duren de wachtweken toch altijd lang! Inmiddels dag 7 dus op de helft :-)

Heb gekeken met zwangerschapstest maar nu na 12 dagen de pregnyl helemaal weg. Vorige keer begon ik vanaf dag 8 een hele lichte positieve test te krijgen en op dag 9 al best duidellijk.

Denk dat ik me ook nu niet kan bedwingen om er nog wat goedkope testen tegen aan te gooien.

Heb of van de pregnyl of van de utrogestan vreselijke huiduitslag gekregen met honderden pukkeltjes in gezicht, hals en borst. Lijk wel een puber :-) Heeft iemand anders ook ervaring hiermee en wat deden jullie ertegen?

Vorige keer heb ik dat ook gehad gedurende de eerste 11 weken van de zwangerschap. Hoop dus maar dat het een goed teken is.

Hoop dat jullie tijdens het wachten en de behandeling toch een beetje kunnen genieten buiten van de mooie temperaturen!

Fijne dag allemaal

Claus heb je nog bericht gekregen over de andere embryo's?

Weet nog dat ik bij onze eerste poging teleurgesteld was dat er geen cryo's waren. Uiteindelijk had ik ze niet nodig! Hoop dat het bij jou ook het geval is nu!

Emsie: knap hoor dat jullie verstandelijk zo'n beslissing hebben kunnen nemen. Hoop dat je je een beetje kan concentreren tijdens het werk. Valt niet mee wat jullie allemaal moeten meemaken.

Sterkte de komende tijd!

Geplaatst

Hoi dames

Denk laat even wat van me horen.. zo als ik bij vele lees heb ik ook niks op werk gezegd werk er pas in aug word hopelijk mijn contract verlengt als het zwanger worden mag lukken vertel ik het na mijn vak in sept. Voor de rest weet alleen mijn beste vriendin van de terug plaatsing.. de dagen gaan best snel vind ik. Vanaf morgen weer werken tot woensdag vliegen de dagen helemaal hoop dat ik kan w8 met testen tot volgende week ik ben het wel van plan.. we zullen zien... Iedereen sterkte... liefs

Geplaatst

Emsie: heel veel sterkte de komende tijd...

Wennn: Ik had sinds gister gelukkig geen klachten meer, want de nachten vond ik het ergst. Hoop dat t bij jou snel wegtrekt.

Happinez: Wat goed zeg, en wat gebeurd er als je cryos hebt?

Mandy26: heb jij nog last gehad?

Puck78: misschien een goed teken je huiduitslag? Laten we hopen dat dat zo is :)

Pip83: alles ok met jou?

Hier is het zo druk, dat ik vergeet dat ik de wachtweken zit. Onze werkster is op vakante,

dus inpakken en schoonmaken, boodschappen halen moet ik helemaal zelf doen.

Morgen de rest van het huis aan kant, en strijken wat we meenemen. Vrijdag wil ik alleen nog dweilen en alles schoon achterlaten.

We slapen vrijdag in een hotel op Schiphol, zo heb je dat gehaast niet op zaterdag...

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden