Ga naar inhoud

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

hoi happinez,

In welk ziekenhuis lig je nu dan? Wat raar dat ze er daar zo weinig vanaf weten. Dat geeft ook geen prettig gevoel.

Wenn: Wat lekker dat je zo goed onder controle wordt gehouden met al die onderzoeken.

Hopelijk gaat het met jullie allebei snel beter zodat jullie snel weer naar huis mogen..

• Reacties 539
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Ik lig in S.neek. Ze hebben hier geen ivf afdeling. Maar goed ik blif gewoon weer positief, want tenslotte zijn we zwanger:)) Heb vanochtend nog een digi test gedaan "zwanger 2-3" ! Nu geloof ik het ook een beetje:)

@Wennn: Hoe gaat het met je? Hoe voel je je? Is al verbetering in zicht?

Andere dames - sorry!!! Dit bankje heeft de afgelopen dagen wel heel veel egoberichtjes gekend. Hoe gaat het met jullie?

Geplaatst

Hopelijk mag je snel naar huis en kun je genieten van je zwangerschap! Ben erg benieuwd of je 1,2 of een 3 ling krijgt. Hoe voel je je nu?

Zolang ik op bed lig voel ik me goed, zodra ik wat ga doen ben ik benouwd, heb ook nog een dikke buik. Net weer bloedgeprikt, ik ben benieuwd.

Doe maar rustig aan!

Liefs Wendy.

Geplaatst

Spannend Tina 2 à 3 week kan ik me herinneren van mijn vriendin die twee kreeg ;-) spannend zeg

Krijg je nu de bollen ?

Sterkte daar in het ziekenhuis

Wen ook heel veel succes en dat jullie gauw naar huis mogen

Geplaatst

Ik heb nu zo veel vragen. Ik ben zo benieuwd hoe nu verder? Wanneer eerste echo. Etc. Is nu natuurlijk anders omdat de IVF kliniek niet in nl is. Ik heb net de arts gevraagd. Ik mag nu naar huis maar moet nog onder poliklisch controle blijven. Zaterdag terugkomen voor onderzoek. Zij willen mij dan oom begeleiden de komende weken. Wanneer hadden jullie het eerste echo?? Hij zegt zo met 7 of 8 weken. Vanaf wanneer tel je dan??? Sorry ik weet echt niets;)

Geplaatst
Ik heb nu zo veel vragen. Ik ben zo benieuwd hoe nu verder? Wanneer eerste echo. Etc. Is nu natuurlijk anders omdat de IVF kliniek niet in nl is. Ik heb net de arts gevraagd. Ik mag nu naar huis maar moet nog onder poliklisch controle blijven. Zaterdag terugkomen voor onderzoek. Zij willen mij dan oom begeleiden de komende weken. Wanneer hadden jullie het eerste echo?? Hij zegt zo met 7 of 8 weken. Vanaf wanneer tel je dan??? Sorry ik weet echt niets;)

In het ziekenhuis in Arnhem is dat als je 7a8 weken zwanger bent. Dus nu over ongeveer 4 weken een echo. Met IVF krijg je 2 weken zwangerschap cadeau hihi. Dus 2 weken naar terugplaatsing + 2 extra weken.

Geplaatst

Happinez wat fijn te lezen dat je naar huis mag maar nog veel fijner...Je bent zwanger!! Gefeliciteerd. Hoop dat je je snel beter voelt en je kan gaan genieten van de zwangerschap.

Over de echo ik kreeg deze met 7 weken dus geteld vanaf de eerste dag van je menstruatie, of geteld vanaf punctie na 5 weken. Bij mij wilde ze dit ook niet eerder doen toen omdat je met 7 weken ook een kloppend hartje kan zien.

Wennn ook jij zwanger gefeliciteerd. Hopen dat je ook snel naar huis mag en je kan gaan genieten.

Lalena en Pip hoe is het met jullie?

Ik ben afgelopen dinsdag terug geweest voor de evaluatie van deze ICSI poging. We mogen meteen door met de cryo's dus heb aanstaande zondag een echo gepland staan ( cyclusdag 12)

Gaan het geheel in eigen cyclus doen dus hoef geen hormonen te gebruiken. Mocht er geen zwangerschap ontstaan door 1 van de 3 cryos's die er nog zijn dan mogen we daarna aansluitend met de volgende nieuwe ICSI behandeling starten. Recepten al meegekregen dus is alleen nog even bellen. Uiteraard hopen wij en de arts dat het niet nodig is en dat het wel gaat slagen met de cryo's

Weten jullie hoe het ging met ontdooien? Hier gaven ze aan dat als er 1 niet goed ontdooid dat ze dan meteen de andere gaan ontdooien en dat dan aankijken en evt een dag later terugplaatsen. Hoe ging dat bij jullie?

Geplaatst

Bedankt lieve dames! Dat geeft verheldering. Ik wist namelijk niet of ze nu vanaf de bevruchting of vanaf de eerste dag van de laatste cyclus rekenen voor de 7/8 weken:)

Geplaatst

@ Hobbesje: Wat lief van je!! Dank je! Hoe voel je je? Is er nog iets verandert aan de situatie? Ach ik vind het zo dubbel om enerzijds zo blij te zijn en anderzijds te weten dat weer niet iedereen het geluk deze maand mag delen. Heel veel sterkte meid!

Geplaatst

Hoi allemaal,

Weer even een teken van leven... Een tijdje afstand genomen van het forum, op het versturen van wat privé berichtjes na. Maar nu ben ik er weer. En gelijk met leuk nieuws. Daphne moet vandaag naar het ziekenhuis om bloed te prikken en vanmiddag moesten we bellen voor de uitslag.

En: Daphne is zwanger 😄

Als wij goed gerekend hebben verwachten wij rond 9 maart een kindje.

Het besef is er nog niet helemaal, maar dat komt heel langzaam.

[ATTACH]5323[/ATTACH]

Verzonden vanaf mijn iPhone met behulp van Tapatalk

Geplaatst

Wauw Happinez, wat lees ik nou?! Wat super dat je zwanger bent geworden van je poging in het buitenland! Van harte gefeliciteerd meid! Spannend hoeveel het er zullen zijn! Op naar een mooie echo!!!

Geplaatst

Dank je !! Ja het is heel bijzonder en door de stress met de ohss de afgelopen dagen nog niet echt tot ons doorgedrongen. Dat komt hopelijk gauw:)

Wauw Happinez, wat lees ik nou?! Wat super dat je zwanger bent geworden van je poging in het buitenland! Van harte gefeliciteerd meid! Spannend hoeveel het er zullen zijn! Op naar een mooie echo!!!
Geplaatst

Bedankt! En jij natuurlijk ook gefeliciteerd - wow wat mooi dat het nu toch nog zo snel bij jullie is gegaan! Geweldig.

@happinez: gefeliciteerd!!!

Verzonden vanaf mijn iPhone met behulp van Tapatalk

Geplaatst

Hey Puck,

goed om van je te horen. Fijn dat je meteen door mag met je cryo, want ik wilde ook gewoon graag door na een mislukte verse tp. Wij hadden twee emmies in de vriezer die apart waren ingevroren. Eerst hebben ze er een ontdooit die kapot ging, toen hebben ze meteen de tweede ontdooid en die kwam er goed uit. De volgende dag hadden we een tp en toen zeiden ze dat ie goed was doorgedeeld. En aanstaande zondag dus je echo op cd 12. Ik zit dan op cd 10. Dan lopen we misschien een beetje gelijk op.

xxx

Lalena

Geplaatst

Happinez,

ik las net je berichtje dat je extra zekerheid nodig had in de vorm van een zwangerschapstest omdat de symptomen zo snel verdwenen. Het verdwijnen van je symptomen lijkt mij het verdwijnen van de ohss te zijn. En zwangerschapssymptomen verschillen ook van dag tot dag. Ik weet nog toen ik zwanger werd van onze eerste ivf ik wekenlang, vanaf ik wist dat ik zwanger was maar het eigenlijk niet kon geloven, maar in mijn borsten bleef knijpen of ze ng wel pijn deden. En als ze dan geen pijn deden werd ik vreselijk onzeker. Moet je binnenkort nog een hcg-bloedtest doen?

fijn dat je je beter voelt en nogmaals supergefeliciteerd met je zwangerschap!

liefs

Lalena

Geplaatst

@happinez: dank je wel!!! Ja het is inderdaad vrij snel gegaan

Woorden kunnen niet beschrijven wat ik voel

Woorden kunnen niet beschrijven wat ik bedoel

Maar van jou houd ik al met heel mijn hart

Al ben jij het die mijn nieuwsgierigheid nog een paar maanden tart

Geplaatst
@ Hobbesje: Wat lief van je!! Dank je! Hoe voel je je? Is er nog iets verandert aan de situatie? Ach ik vind het zo dubbel om enerzijds zo blij te zijn en anderzijds te weten dat weer niet iedereen het geluk deze maand mag delen. Heel veel sterkte meid!

Happinez: jij mag zeker blij zijn! Je hebt er zoveel moeite voor moeten doen.

Hier is er nog steeds bloedverlies, maar wel minder gelukkig (maar nog steeds anders dan ik gewend ben, zal wel van alle hormonen komen). Ondertussen ben ik maar met de bollen gestopt. Maar ik ga nog wel testen (al voel ik gewoon dat het niet gelukt is) omdat er altijd nog een heeeeeele kleine kans is dat het toch gelukt is (en dat wil ik wel uitsluiten, dan kan ik weer eten en drinken wat ik wil).

En even relativerend: wij hebben al 2 prachtige kereltjes rondlopen en ik wil wel graag een derde, maar ik weet ook dat er een kans is dat het niet gaat lukken. En dat zou heel jammer zijn, maar als ik dan zie wat een rijkdom wij al hebben (al mopper ik er soms wel heel erg op ;) ).... Dat gun ik iedereen.

Geplaatst

Ach wat jammer. Ik snap je helemaal. Op de een of ander manier voel je het ook gewoon aan of het gelukt is of niet. Weet je al of je hierna nog verder gaat? Fijn dat je ook de positieve dingen ziet, dat is heel belangrijk. Heel veel sterkte meid.

Hier is er nog steeds bloedverlies, maar wel minder gelukkig (maar nog steeds anders dan ik gewend ben, zal wel van alle hormonen komen). Ondertussen ben ik maar met de bollen gestopt. Maar ik ga nog wel testen (al voel ik gewoon dat het niet gelukt is) omdat er altijd nog een heeeeeele kleine kans is dat het toch gelukt is (en dat wil ik wel uitsluiten, dan kan ik weer eten en drinken wat ik wil).

En even relativerend: wij hebben al 2 prachtige kereltjes rondlopen en ik wil wel graag een derde, maar ik weet ook dat er een kans is dat het niet gaat lukken. En dat zou heel jammer zijn, maar als ik dan zie wat een rijkdom wij al hebben (al mopper ik er soms wel heel erg op ;) ).... Dat gun ik iedereen.

Geplaatst

Wij gaan zeker nog verder Happinez! Van de allereerste poging, waar we Mikai van hebben gekregen ben ik zelfs van elke terugplaatsing - dus 3 keer - zwanger geworden (1 late miskraam zonder oorzaak en 1tje met de 6 weken en natuurlijk 1 voldragen zwangerschap). Dus we hebben goede hoop dat het gaat lukken. Het is bij ons toch meer een bevruchtingsprobleem lijkt het. Heb wel een belafspraak gemaakt omdat ik -gezien deze resultaten- toch weer terug wil naar een iets hogere hormoondosering en ik heb wat vragen over het al ongesteld worden op wd6. Dan heeft het embryootje niet echt een kans om zich in te nestelen... Nu 1 maand rust en dan ga ik me weer aanmelden. Eerst lekker op vakantie en dan op naar een nieuwe ronde.

Geplaatst

Hey hobbesje,

ik wou nog even zeggen dat ik weet hoe groot het verlangen naar een volgend kindje kan zijn. Ik heb ook een prachtige zoon uit ivf, maar verlang al zolang naar een tweede kindje. Ik weet ook dat wij nu maar een kleiner dan gemiddelde kans hebben maar ik grijp hem zeker aan.

ik snap ook heel goed dat je toch gaat testen. Deed ik ook na mijn enoge cryopoging. Toen werd ik trouwens ook heel snel ongesteld, wd8 als ik het me goed herinner. Ik weet nog dat ik me afvroeg of ik er wel goed aan had gedaan om meteen de eerste cyclus na de verse ivf de cryo tp te doen. Ook zonder hormonen trouwens. Maar dat zijn vragen die altijd onbeantwoord blijven.

sterkte

Lalena

Geplaatst

Hallo lieve mensen,

Voor alle zwangeren onder ons: gefeliciteerd en geniet van dit geweldige nieuws! Voor alle dames die nog in afwachting zijn: zet 'm op en hou vol!

Ik ga dit bankje verlaten en schuif door naar het wachtbankje van juli. Afgelopen week had ik het even moeilijk met alles. De angst is soms echt killing, maar we geven de hoop niet op en gaan door! Vandaag de uitgangsecho gehad. We hebben nu nog twee embryo's in één rietje in de vriezer. Afgelopen maand was de terugplaatsing in eigen cyclus zonder ondersteuning van hormonen. Dit keer ga ik het met progynova en utrogestan proberen. Mijn cyclus loopt altijd zo wisselend dat ik het zonder niet helemaal vertrouw. En niet geschoten is altijd mis toch?!

Over zo'n twee weken weten we of onze cryo's goed ontdooid zijn. Zo spannend, we gaan weer met volle kracht vooruit!

Liefs, Pip

Geplaatst

Dat is goed! Nu eerst evalueren en dan lekker op vakantie en volgende maand met frisse moed weer er tegen aan. Ik heb er vertrouwen in:)!!

Wij gaan zeker nog verder Happinez! Van de allereerste poging, waar we Mikai van hebben gekregen ben ik zelfs van elke terugplaatsing - dus 3 keer - zwanger geworden (1 late miskraam zonder oorzaak en 1tje met de 6 weken en natuurlijk 1 voldragen zwangerschap). Dus we hebben goede hoop dat het gaat lukken. Het is bij ons toch meer een bevruchtingsprobleem lijkt het. Heb wel een belafspraak gemaakt omdat ik -gezien deze resultaten- toch weer terug wil naar een iets hogere hormoondosering en ik heb wat vragen over het al ongesteld worden op wd6. Dan heeft het embryootje niet echt een kans om zich in te nestelen... Nu 1 maand rust en dan ga ik me weer aanmelden. Eerst lekker op vakantie en dan op naar een nieuwe ronde.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden