Ga naar inhoud

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Lieve Pip,

Wat fijn om te lezen dat jullie doorgaan en dat je weer hoop erin hebt. Is heel normaal dat je eerst deze poging moet verwerken, we weten alle hoe killing dat is. Ik wens je heel veel sterkte en hoop je snel met goed nieuws weer te spreken:)!!

BTW: Ik heb 2 cryo tp's gehad met progynova en utrogestan en beide waren per 1 ingevroeren. Beide goed ontdooid, dus het komt zeker goed.

liefs, Happinez

Hallo lieve mensen,

Voor alle zwangeren onder ons: gefeliciteerd en geniet van dit geweldige nieuws! Voor alle dames die nog in afwachting zijn: zet 'm op en hou vol!

Ik ga dit bankje verlaten en schuif door naar het wachtbankje van juli. Afgelopen week had ik het even moeilijk met alles. De angst is soms echt killing, maar we geven de hoop niet op en gaan door! Vandaag de uitgangsecho gehad. We hebben nu nog twee embryo's in één rietje in de vriezer. Afgelopen maand was de terugplaatsing in eigen cyclus zonder ondersteuning van hormonen. Dit keer ga ik het met progynova en utrogestan proberen. Mijn cyclus loopt altijd zo wisselend dat ik het zonder niet helemaal vertrouw. En niet geschoten is altijd mis toch?!

Over zo'n twee weken weten we of onze cryo's goed ontdooid zijn. Zo spannend, we gaan weer met volle kracht vooruit!

Liefs, Pip

• Reacties 539
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst
Lieve Pip,

Wat fijn om te lezen dat jullie doorgaan en dat je weer hoop erin hebt. Is heel normaal dat je eerst deze poging moet verwerken, we weten alle hoe killing dat is. Ik wens je heel veel sterkte en hoop je snel met goed nieuws weer te spreken:)!!

BTW: Ik heb 2 cryo tp's gehad met progynova en utrogestan en beide waren per 1 ingevroeren. Beide goed ontdooid, dus het komt zeker goed.

liefs, Happinez

En ik ben zo benieuwd naar jouw drieling!! :)

Geplaatst

Hoi dames.

Even een berichtje uit het ziekenhuis. De bloedwaarden zijn goed. Lig niet meer aan het infuus. Ben wel 2kg aangekomen. Totaal 4 kg. Ben nog erg benouwd en hou nog vocht vast.

gr Wennn

Geplaatst

@ wennn, goed om te horen datje van het infuus af bent. En ja die vier kilo, zal wel allemaal vocht zijn he. Hopelijk voel je je snel weer top.

@ happinez, ben zo benieuwd naarje echo!

@ pip, ik volg jou naar het juli bankje. Daar praten we wel verder.

En ik kom net terug van het ziekenhuis. De NP was op vakantie ende echo werd nu gedaan door de gynaecoloog. Dezelfde die mijn ter wereld bracht acht jaar geleden. Ook zij verbaasde zich weer over de hoge dosis menopur die ik krijg.

Qua echo leek er nog niet veel te gebeuren. Endometrium was 2 a 3 mm en aan de linker eierstok zat een follikel van 9 mm en rechts zaten er twee van respectievelijk 7,5 en 8 mm. Ik hoop dat ze alledrie gaan groeien.

Xxx

Lalena

Geplaatst

Hey Wennn: gelukkig dat je van de infuus af kon. Ik hoop dat je snel opknapt en weer naar huis mag. De extra kilo's zijn idd vocht. Ik heb ook nog steeds 1.5kg meer dan voor de ohss. Maar weet je straks komen er toch nog wacht kilo's bij:))) Doe rustig aan en hopelijk snel weer buiten.

Hoi dames.

Even een berichtje uit het ziekenhuis. De bloedwaarden zijn goed. Lig niet meer aan het infuus. Ben wel 2kg aangekomen. Totaal 4 kg. Ben nog erg benouwd en hou nog vocht vast.

gr Wennn

Geplaatst

Hoi dames.

Dankjewel! Ik voel me nu verder goed. 2,5 kilo afgevallen en mijn buik is dunner. De bloedwaarden zijn helaas nog niet goed. Ben nog steeds in het ziekenhuis met dit mooie weer😞

Groetjes Wendy.

Geplaatst
Hoi dames.Dankjewel! Ik voel me nu verder goed. 2,5 kilo afgevallen en mijn buik is dunner. De bloedwaarden zijn helaas nog niet goed. Ben nog steeds in het ziekenhuis met dit mooie weer😞Groetjes Wendy.
Wenn sterkte hopelijk kom je snel uit zkhuis minder vocht is al goed. Liefs
Geplaatst

Oh jeetje Wennn, wat erg! Ik had zo voor je gehoopt dat je in het weekend weer naar huis zou mogen. Kan je de dagen daar nog een beetje volhouden? Heel veel sterkte!

Geplaatst

Hoi dames,

dankjewel, het is wel uit te houden. Liggen wel leuke mensen op de kamer. Maar het is niet niks om er te liggen terweil ik me goed voel. Vanmiddag even naar het restaurant geweest. Ik mocht niet lopen en moest in een rolstoel. Dan voel je je helemaal vervelend terweil je alles kan.

Hoe is het met jullie?

Liefs Wendy.

Geplaatst

JA dat vond ik ook het meest vervelende - je voelt je best aardig maar je mag niets. Moet jij nu ook nog veel drinken? En letten ze wel op eiwitrijk voedsel bij je? Ik heb dat maar zelf gedaan - 3 liter water plus thee en veel eiwitrijke producten. Dan gaan de bloedwaardes wel snel beter.

Geplaatst

Ok nee, ze letten niet op eiwitrijk voedsel. Daar heb ik zelf ook weinig verstand van. Ik hou wel bij wat ik drink en moet iedere keer als ik naar het toilet in de po plassen en kijken ze hoeveel ik geplast heb.

Geplaatst

Ik zou morgen even vragen of je eiwitwaardes ook slecht waren. Ik heb er ook niet zoveel verstand van, maar heb overal gelezen dat bij ohss heel veel drinken en eiwitrijk voedsel belangrijk is. Las ook van een paar dames die zelfs eiwitdrankjes in het zh gekregen hebben.

Geplaatst

Wat een geweldig goed nieuws lees ik hier:)

Alle zwangere dames, goed gedaan ben super trots op jullie en dat geeft hoop hoor.

Happinez: die 3-ling komt er aan :clap2:

Wennn: knap snel op en thuis lekker genieten van de komende maanden :)

We zijn vanmorgen aangekomen dus morgen ff bellen met t ziekenhuis. We nemen ff 3 maanden rust en gaan ook naar Turkije...

De dochter van mijn werkster is er 2x zwanger geworden ( nu weer ) dus onze laatste poging doen we liever daar, alles of niets.

Nu eerst genieten van het mooie weer hier....

Even bi jlezen hoor dames, maar ik lig met een big smile hier omdat het sommigen gelukt is. ben echt blij voor jullie :)))

Geplaatst

he claus,

wat goed dat jullie door gaan en hebben besloten om het in Turkije te doen. Dat kan ik mij heel goed voorstellen, want je hoort alleen maar goede berichten van mensen die daar zijn geweest.

Happinez: wat lekker dat je weer thuis bent. Nu lekker genieten en op naar de echo. weet je al wanneer je die hebt?

Hobbesje: wat goed dat jullie door gaan. Goede moed houden.

Wenn: Hopelijk mag je snel naar huis zodat jij ook kan genieten van dit mooie weer en je zwangerschap.

Lalena: hopelik groeien de eitjes bij jou goed verder zodat je binnenkort ook op het wachtbankje kan komen.

Pip: Super dat jullie besloten hebben om door te gaan.

Voor iedereen die ik ben vergeten heel veel succes...

Geplaatst

@Claus: Hey welkom terug! Fijn dat jullie besloten hebben hoe nu verder. Turkije kan ik echt aanbevelen:)! Er was nog een ander Nederlandse stel met ons tegelijk in Istanboel en ook zij is zwanger!!! Ze doen er toch iets goed:)

@Liselotje: Nee, ik weet helaas nog niet wanneer ik de eerste 'echte' echo heb grrr. Ik hoop er vandaag in het ZH een afspraak over te kunnen maken. Ik moet vandaag nog een keer voor controle voor de OHSS en dan wil ik een afspraak maken voor de echo:)

@Wennn: Hoe is het vanochtend? Ik hoop dat je bloed vandaag beter is en je naar huis mag!!! Ik duim voor je. Weet jij al wanneer je een eerste echo hebt? Hoe ver ben jij nu precies?

Alle dames: Lekker genieten van deze mooie zomerdag en hopelijk dat jullie allemaal straks groen van het wachtbankje afgaan.

Geplaatst

Ze laten je wel in spanning met die echo. Hebben nog eens je hcg gehalte gemeten happinez?

lisselotje, hoe staat het met je komende afspraak. Denk je dat je mag beginnen?

claus, toitoitoi in turkije. Even rust in lijf en leden, dan met frisse moed er klaar voor zijn.

wennn, jeetje meid, met de rolstoel naar het restaurant. Raar is dat he.

Hier nog geen nieuws, ben follies aan het kweken....morgen de follkelecho.

Geplaatst

lalena,

Ik moet nog 1,5 kilo en dan mag ik weer bellen voor een afspraak met fertiliteitsarts, dus ik hoop dat ik die 1,5 kilo er komende vrijdag af heb als ik naar de verpleegkundige moet., en dat ik dan gelijk een afspraak met fertiliteitsarts kan maken. En dan hopelijk eindelijk een datum dat wij mogen beginnen.

dus er komt eindelijk vooruitgang bij mij.

Ik lees bijna elke dag met jullie mee om te kijken hoe het gaat, want ik vind het allemaal zo spannend voor jullie...

Geplaatst

Oh liselottje wat spannend!! Dus echt de "laatste lootjes". Nou ik duim dat het je lukt! Het einde komt in zicht. 👍👍

Wennn: heb je al nieuws?

Geplaatst

Lisselotje, wat goed zeg, nog maar anderhalve kilo. Echt goed van je dat je zo ver bent gekomen. Toitoitoi met de laatste pondjes en ik hoop zo op groen licht voor jou op vrijdag!

Geplaatst

Hoi Dames.

Ik ben weer thuis. Ben wel erg moe, en weinig energie. Ik moet maandag weer op controle komen in het ziekenhuis.

x Wennn.

Geplaatst

Ha gelukkig meid! Nu goed uitrusten en heel rustig aan doen. Beterschap!

Hoi Dames.

Ik ben weer thuis. Ben wel erg moe, en weinig energie. Ik moet maandag weer op controle komen in het ziekenhuis.

x Wennn.

Geplaatst
Hoi Dames.Ik ben weer thuis. Ben wel erg moe, en weinig energie. Ik moet maandag weer op controle komen in het ziekenhuis.x Wennn.
Gelukkig wenn lekker uitrusten nu..
Geplaatst

he dames

Wenn: wat lekker dat je weer thuis bent... Lekker uitrusten en snel opknappen zodat je ook naar je eerste echo kan toeleven.

Lalena en Happinez: Bedankt voor de steun... Ik hoop ook echt dat ik snel groen licht krijg. Want wil echt heel graag beginnen. Dus op naar vrijdag en dan zaterdag lekker 3 weken op vakantie. Wij blijven gewoon in nederland maar wel even lekker weg.

Succes nog even dames... En Lalena succes met je follikelecho vandaag is dat toch?

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden