Ga naar inhoud

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Hoi lisselotje,

vakantie in eigen land is ook leuk, zeker als het weer meezit. Wij blijven dit jaar ook thuis vanwege een vakantiepleegkindje dat drie weken komt logeren.

ja, ik heb zo de follikelecho. Ik denk niet dat er veel aan de hand is. Ik verlies ook nog steeds oud bloed, geen slijm, voel mijn eierstokken niet....nouja, we zien wel wat de exho zegt.

liefs

Lalena

• Reacties 539
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Helaas, er gebeurd weinig tot niets in mijn eierstokken. Alleen endometrium is iets dikker, nu 5 mm. Follikels zijn max 5 mm.

Geplaatst

Lalena, dat is balen, dus je moet nog even doorgaan met spuiten?

Ik heb net een email naar het ziekenhuis gestuurd met de vraag of ik vrijdag alvast een afspraak kan krijgen met de fertiliteitsarts, want de verwachting is dat ik dan de eerste mijlpaal. Dan zou ik sowieso een afspraak krijgen met haar, dus dacht misschien kan ik het combineren met de verpleegkundige waar ik al een afspraak mee heb staan op vrijdag.

Dus ik ben benieuwd wat voor reactie ik krijg. En dan nog toewerken naar de laatste mijlpaal... en dat is dan nog 3 kilo. maar dan ben ik vanaf het begin van de gesprekken al ruim 8kilo afgevallen.

dus ik krijg weer wat goede moed.

Hoe is het met Wenn en Happinez? Alweer controles gehad van de ohss?

Geplaatst

Ach Lalena, wat vervelend. Gaat deze poging dan nog door? Ik hoop het voor je!

Helaas, er gebeurd weinig tot niets in mijn eierstokken. Alleen endometrium is iets dikker, nu 5 mm. Follikels zijn max 5 mm.
Geplaatst

@Liselottje: Nou ik hoop dat je direct een afspraak met de FA krijgt!!! Spannend, he?

Hier vandaag de eerste dag weer op kantoor geweest. pfff ben nu heel erg moe... zou wel van de zwangerschap komen:) Verder trekken de klachten van de ohss steeds verder terug, heb alleen nog een dikke onderbuik, maar verder voel ik niets meer.

Geplaatst

wat goed van je dat je weer op kantoor bent geweest happinez...

Ik heb netjes een mail terug gehad dat helaas de arts vol zit vrijdag. maar dat wij vrijdag een afspraak gaan maken voor na mijn vakantie en als ik dan op het goede gewicht zit mag ik gelijk beginnen met het traject. Dus we blijven nog even door gaan. De eerste mijlpaal heb ik nu behaald. nu echt het laatste stukje nog. nog 2.6 kilo en dan ben ik er helemaal.

Geplaatst

@Liselottje: Dat is misschien zelfs nog beter dan kan je direct starten, want wij weten natuurlijk dat jij het makkelijk red tot tegen die tijd de laatste 2.6 kilotjes weg te krijgen!! Go girl!!

Andere dames hoe gaat het verder?

Geplaatst

@liselotje: knap hoor!!! Die laatste 2.6 gaan je ook lukken!!!

@happinez: die vermoeidheid zal inderdaad door de zwangerschap komen. Heeft Daphne ook veel last van hihi. En laat die onderbuik maar dik blijven, wordt ie straks toch weer door iets moois

Carpe Diem!

Geplaatst

Hey meiden,

voor wie het nog niet had gelezen in het julidraadje maar mijn poging is afgeblazen. Eierstokken doen niets momenteel, hele lijf is in postmenopauzale modus zo bleek uit de bloedtest die ik smiddags met spoed moest laten doen. De arts wilde zelfs helemaal stoppen. Ik hoop dat dit tijdelijk is en dat mijn cyclus weer op gang komt en dan wil ik aansturen op nog een poging. Nu wachten op ongi en dan mag ik bellen voor een afspraak voor aan het eind van die cyclus. Dat wordt dus september op zijn vroegst.

Ben zo benieuwd naar exhos van happinez en wennn.

xxx

Lalena

Geplaatst
Hey meiden,

voor wie het nog niet had gelezen in het julidraadje maar mijn poging is afgeblazen. Eierstokken doen niets momenteel, hele lijf is in postmenopauzale modus zo bleek uit de bloedtest die ik smiddags met spoed moest laten doen. De arts wilde zelfs helemaal stoppen. Ik hoop dat dit tijdelijk is en dat mijn cyclus weer op gang komt en dan wil ik aansturen op nog een poging. Nu wachten op ongi en dan mag ik bellen voor een afspraak voor aan het eind van die cyclus. Dat wordt dus september op zijn vroegst.

xxx

Lalena

Verl sterkte Lalena. Ik hoop dat je snel weer mag starten.

XXX Wennn.

Geplaatst

happinez: ja ik hoop ook dat ik dan direct mag beginnen. al moet ik ervoor terug komen in mijn vakantie maakt mij dat nog niet uit. We zijn toch in nederland.

Wat goed dat jij je al iets beter voelt. nu lekker toeleven naar de echo. weet je al wanneer je mag?

Patrician: jullie nog gefeliciteerd met jullie zwangerschap. Gaat alles goed met de zwangerschap?

Lalena: wat balen zeg. hopen dat je cyclus weer terugkomt en misschien zitten wij dan samen wel op het wachtbankje van september.

Wenn: hoe is het met jou? Gaat alles goed met de zwangerschap en de kwalen van de ohss: weet jij al wanneer je op de echo mag?

Geplaatst

Oh Lalena, wat balen zeg. Ik hoop heel hard voor je dat dit een tijdelijk probleem is en je straks weer verder mag! Heel veel sterkte!

Hey meiden,

xxx

Lalena

Geplaatst
happinez: ja ik hoop ook dat ik dan direct mag beginnen. al moet ik ervoor terug komen in mijn vakantie maakt mij dat nog niet uit. We zijn toch in nederland.

Wat goed dat jij je al iets beter voelt. nu lekker toeleven naar de echo. weet je al wanneer je mag?

Patrician: jullie nog gefeliciteerd met jullie zwangerschap. Gaat alles goed met de zwangerschap?

Lalena: wat balen zeg. hopen dat je cyclus weer terugkomt en misschien zitten wij dan samen wel op het wachtbankje van september.

Wenn: hoe is het met jou? Gaat alles goed met de zwangerschap en de kwalen van de ohss: weet jij al wanneer je op de echo mag?

Met mij gaat het goed met de kwalen van OHSS. Weinig last er meer van. Ben alleen erg moe. Ik ben nog niet aan het werk gegaan, wil eerst zeker weten dat ik geen vocht meer in mijn buik heb en de eierstokken weer normaal zijn. Ik heb maandag controle van de OHSS. Dan zal ik ook wel een echo krijgen. Dan ben ik 6 weken en 3 dagen zwanger. Daarna heb ik 1 augustus weer een echo. Dan ben ik 9 weken zwanger. Met de zwangerschap gaat het goed. Heb nergens last van tot nu toe. Alleen wat moe.

Geplaatst

wenn: Spannend maandag dus. hopelijk is alles weer normaal en kan je weer proberen te werken. Ik zal voor je duimen dat je dan ook een echo krijgt..

Happinez: weet jij al meer over je echo?

Ik heb vandaag te horen gekregen dat ik bij de volgende menstruatie mag beginnen met de pil. Dus ik zit nu officieel ook in het traject. 19 augustus heb ik weer een afspraak met fertiliteitsarts en verpleegkundige voor de prik instrukties en hoe het verder allemaal gaat.

Geplaatst
wenn: Spannend maandag dus. hopelijk is alles weer normaal en kan je weer proberen te werken. Ik zal voor je duimen dat je dan ook een echo krijgt..

Ik heb vandaag te horen gekregen dat ik bij de volgende menstruatie mag beginnen met de pil. Dus ik zit nu officieel ook in het traject. 19 augustus heb ik weer een afspraak met fertiliteitsarts en verpleegkundige voor de prik instrukties en hoe het verder allemaal gaat.

Ik denk dat ik wel een echo krijg. Ze gaan dan kijken of ik nog vocht heb in mijn buik. Ik hoop zo dat ik weer aan het werk kan. Op mijn werk zeiden ze dat ik niet te snel weer moet gaan beginnen. Maar thuis zitten is ook niet alles. Ik voel me verder goed.

Super dat je ook weer gaat beginnen met de behandeling. Ik duim voor je dat alles voorspoedig verloopt.

X Wennn.

Geplaatst

top zeg lisselotje!

Geplaatst

Wat goed nieuws liselottje!!!! Gefeliciteerd!

Geplaatst

Liselottje wat fijn zeg! Voor je het weet is het augustus en kunnen jullie starten.

Lalena hoe gaat het met je? Ben je een beetje bijgekomen van het teleurstellende bericht? Hoop dat het inderdaad van tijdelijke duur is en je in september wel de gehele poging kan afronden met een positief resultaat.

Wel knap dat je toch besloten hebt om deze poging te staken. Zou ook zonde zijn als er punctie plaats gaat vinden en er geen of nauwelijks resultaat is. Is het mogelijk als jullie dat zouden willen verder onderzoek naar de oorzaak te kunnen doen zodat de behandeling misschien wat gerichter kan worden gestart.

Happinez en Wenn lukt het al een beetje om te genieten? Vond die eerste weken tot een duidelijke echo ook nog zo vreselijk lang duren. Hebben jullie al een afspraak voor een echo staan?

Ik ben vanmorgen om half 11 gebeld dat de ontdooiing van de eerste cryo gelukt was, dus deze is vanmiddag teruggeplaatst. Was inmiddels van 8 cellen naar 12 gegaan dus zag er volgens arts goed uit. Nu dus weer op het wachtbankje. De komende dagen mijn man vrij dus we hopen wat klussen in huis te kunnen afmaken en dan heb ik meteen wat meer afleiding zodat het wachten me hopelijk wat makkelijker afgaat.

Vandaag verder van het mooie weer genoten in de tuin. Zou de zomer nu echt begonnen zijn:-)

Geplaatst

Hoi Puck.

Wat fijn zeg dat de ontdooing gelukt is en dat er vandaag 1 is teruggeplaatst wouw 12 cellige.

Fijn dat je nu afgleiding hebt thuis. ik duim voor je dat deze mooi gaat innestelen.

met mij gaat het verder goed, alleen erg moe en af en toe een kramp in mijn buik. Morgen weer voor controle naar het zieken huis en hoop snel weer te kunnen werken. Ik heb een afspraak op 1 augustus staan voor een echo. Dan ben ik 9 weken zwanger. Deze afspraak moet ik nog verzetten als dat lukt omdat ik dan moet werken. Ik lijk al wel 12 weken zwanger, heb altijd een dikkere buik maar het lijkt nu nog dikker.

x Wennn

Geplaatst

Hey puck,

Nee er hoeft geen nader onderzoek gedaan te worden want de oorzaak is duidelijk: in zit in de overgang. Ik zit momenteen in de perimenopauze, het stadium tussen normale cyclus en geen cyclus. Soms ben ik een paar maanden regelmatig met een natuurlijke ovulatie en dan opeens schiet mijn lichaam volledig in de overgangsstand qua hormoonhuishouding. En dit gebeurde net toen ik met een poging begon. Nu is het hopen dat de overgang nog niet zo vergevorderd is en ik binnenkort weer gewoon ongesteld wordt, en dan weer kan starten. Maar je weet het nooit....

Ik kwam hier ook ff kijken of er al echonieuws was van de zwangeren.

Goed nieuws trouwens dat een cryo na ontdooiing al zo snel door aan het delen is, teken van kracht! Dus toitoitoi puck!

xxxLalena

Geplaatst

@puck: Hoe voel je je op WD 2:) Heb je mooi afleiding? Het weer is gelukkig ook nog mooi dus dat geeft wat positieve energie hopelijk. Ik duim voor je en hoop dat je de slopende WW goed door komt.

@Wennn: Hoest met jou? Hoe was je ZH afspraak vandaag?

@Lalena: Ik vind het zo vervelend voor je. Mag ik vragen? Ben je al ouder of vervroegd in de overgang? Ik duim voor je dat je cyclus straks toch weer op gang komt!!!

Geplaatst

Hoi Happinez.

Ik heb gisteren de eerste echo gehad ze gingen ook kijken hoe het er voor staat met het vocht in mijn buik. Ik heb nog veel vocht in mijn buik en de eierstokken zijn nog 5,5 cm groot. Ik weet niet hoe groot de eierstokken normaal zijn.

Mijn werk wil dat ik rustig aan doe en nog niet ga werken. Omdat ik nog last heb van de OHSS krijg ik 1 augustus weer een echo. Anders hoefde ik niet meer terug te komen.

X Wennn

Geplaatst

Hey puck,

Ik ben net 39 geworden en heb al twee jaar ofzo een beginnende overgang. Ben al sinds mijn 28e met onze kinderwens bezig en de glipt gewoon te snel door je vingers. Ik ben altijd een low responder geweest dus weinig eitjes maar de overgang kwam veel te vroeg en zeer ongewenst. Maar er valt niet veel meer te doen dan accepteren en hopen dat ik nog een periode krijg met een cyclus en dat ze dan nog een poging willen doen met me...

xxx

Lalena

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden