Ga naar inhoud

Uitgerekend april 2014

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Jose? Uh, vandaag? Was het maar waar hihi......

quin succes vandaag.

wat betreft die doppler, daarom doen we het ook maar 1-2 keer per week en hoogstens een halve minuut per keer.

ben er vrij nuchter in, er mag zoveel niet.

en vk gebruikt ook zo'n ding, dus als het echt niet verantwoord was geweest.....waren die dingen al van de markt geweest en had de vk ze oom niet mogen gebruiken.

wij willen wel weten wat het wordt, maar het blijft tussen ons. Voor de buitenwereld doen we alsof we het niet willen weten.

dus toch de nipttest, wow, dan weet je al gauw wat het wordt. Tenminste als je het wilt weten ;)

Wij weten het over zo'n week of 5 hoop ik. Bij mijn dochter was dat tenminste zo.

• Reacties 917
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Quin succes vandaag!!

Jose ik zou tegelijk een afspraak hebben met Quin morgen om 9.00 uur maar denk dat haar afspraak verzet is naar vandaag.

Clickstar fijn dat je reactie hebt ontvangen en je de 17e terecht kan.

Armanda ik heb geen last van bandenpijn. Heb ik overigens vorige zwangerschap ook niet gehad.

Gelukkig voel ik me vandaag weer stukken beter.

Morgen afspraak voor de echo. Toch wel weer erg spannend.

Wij willen het geslacht ook weten dus ga zo rond de 15 weken naar mijn neef die medische echo's maakt.

Kimky hoe is het met je?

Inflame wij hebben nu de Bugaboo Cameleon3 maar gaan wel een duo wagen aanschaffen en gaan voor de Bugaboo Donkey.

Heb toen voor de Bugaboo gekozen omdat hij heel plat kan worden opgevouwen en dit ook heel makkelijk gaat. Tevens is hij een stuk lichter in gewicht dan veel andere wagens.

Joolz ook erg mooi maar paste toen niet in mijn kleine auto en de Bugaboo wel. Hebben inmiddels andere wat grotere auto.

Geplaatst

Hier een mooie echo met kloppend hartje. Zooooo blij.

Mijn afspraak staat morgen nog om 9 uur, deze van vandaag was in het M.ck.

Hier ook geen bandenpijn, met vorige zw ook niet gehad.

Wel draaierig op de maag en last van darmen.

Wij hebben ook bugaboo gekozen omdat deze makkelijker mee het vliegtuig in kan en als je deze uit elkaar haalt neemt hij op vakantie ook bij geen ruimte in in de achterbak.

Twijfel of we voor duobanen gaan, kleine man loopt al zo goed.

Geplaatst

WOW wat fijn zeg Quin! Gefeliciteerd :-)

Nu lekker gaan genieten. Morgen kun je dan hopelijk ook nog even kijken.

Ben zelf ondanks de goede echo vorige keer toch wel weer beetje zenuwachtig. Is bij jou de uitgerekende datum gelijk gebleven?

Hoe gaat het eigenlijk met je baas op dit moment? Is er wat vooruitgang?

Geplaatst

Ja hoop op morgen nog een x spieken.

Uitgerekende data staat nu op 9 april, pas ik nog even aan in de lijst en ticker.

Is mijn oude baas, slecht door de infarct is er versneld ouderdomsdementie opgetreden. Hij is nu nog revalidatiecentre. Ga hem vanmiddag de echo laten zien.

Het blijft bij elke echo spannend. Pas na de bevalling kon ik ademhalen. Hoop dat ik dit x meer kan genieten van de zw.

Geplaatst

Hi meiden!

Goed om te horen dat jullie allemaal mooie echo's hebben! Hier ook eindelijk wat goed nieuws. Vanmorgen echo gehad, en hij was nu geschat op 7w3d (en een keertje 7w4d gemeten). Terwijl hij eigenlijk 7w6d zou moeten zijn. Dus binnen een week iets meer dan een week 'gegroeid'! Hij was 13mm. De hartslag was perfect, arts tevreden voor nu.

Ik mail later wat uitgebreider, nu nog even erg druk met werk. xx

Geplaatst

Even een update....

31 maart 2014: José ( 2e)

1 april 2014: Puck78 ( brusje)

1 april 2014: clickstar (eerste)

1 april 2014: Armanda (brusje)

7 april 2014: Inflame (eerste)

9 april 2014: Quin (brusje)

14 april 2014: Miekske (brusje)

14 april 2014: e82

18 april 2014: Kimky (eerste)

Echo/controle:

28 aug: clickstar (tweede)

30 aug: Armanda (tweede)

30 aug: Kimky

5 sept: Inflame (4e echo en intake vk)

10 sept: Jose, echo en intake vk

12 sept: clickstar intake gyn

24 sept: Jose, echo gyn

25 sept: Quin combi test

Geplaatst

Yesss Kimky wat FIJN!!!

mijn echo was weer grandioos, korreltje gaf zelfs even een showtje weg haha. 28,8 mm is hij nu, joehoeeee

Echo/controle:

28 aug: clickstar (tweede)

30 aug: Armanda (tweede)

30 aug: Kimky

10 sept: Inflame (5e echo)

Geplaatst

Quin ja ik was er om 9.00 uur:-)

Ik denk dat ik bij de balie misschien achter je stond om nieuwe afspraken te maken. Zag in de wachtruimte niemand met een LUMC badge.

Zag bij de balie toen ik afspraak ging maken namelijk iemand voor me een LUMC badge aan een tas:-) Ik was met mijn zoontje die ik bij me had in de kinderwagen. Als je voor me stond dan heb ik vorige zwangerschap ook wel eens in de wachtkamer met je gezeten:-)

Was Gyn tevreden en heb je nog even kunnen kijken?

Bij mij alles okay:-) volgende controle 20 weken echo tenzij het eerder nodig is. De 19e sept. afspraak bij de P.oort voor de echo combinatie test.

Bloed voor combinatie test is meteen afgenomen vanmorgen.

Kimky wat fijn dat alles goed is! Lekker gaan genieten nu :-)

Inflame bij jou ook alles goed las ik! Heerlijk dat je mooie show kreeg te zien:-)

Geplaatst

Puck, balen maar dat was ik dus. Wilde nog hardop zeggen Puck maar dacht staat zo raar;-)

Ik de 25e sep naar poort en vlgnd week bloedprikken.

Ha ha herken jij mij echt van een vorige x?

Mooi nog even kunnen spieken naar ons garnaaltje.

Wie had jij ik M.eijer zo'n schat

Geplaatst

Haha dus toch, wat jammer! Ik vond het ook beetje vreemd maar als we daar nog eens tegelijk zijn dan stap ik wel even op je af.

Ja ik heb je volgens mij een keer gezien toen je echt tegen het einde liep.

Ik had eerst arts-assistente en daarna een hele aardige vrouwelijke Gyn met kort haar. Dr S.ueters denk ik.

Overigens heb ik in het LUMC alleen maar aardige artsen en assistenten gesproken.

Ben daarom blij dat ze de GUO in het LUMC doen en niet in de P.oort. Bij de P.oort ben ik al een paar keer kortaf of bot te woord gestaan.

Ook vanmorgen was assistent weer niet heel erg in goede stemming.

Ik moet de 19e naar de P.oort voor echo

Geplaatst

Infame, wat leuk die show, je wordt al lekker verwend door de kleine.

Kimky, mooi ingelopen on het termijn. Gaat een toppertje worden die straks bij de geboorte het zwaarst is van allemaal.

Puck, vlgn x herken ik jou ook hoor. Tegen mij waren ze vriendelijk aan de lijn, had ik de goede te pakken.

Ja nog even gespiekt en het rare is dat ik 4 dgn verder ben dan de meeting m.ck. Maar we houden het op de 9e. Ach wat zegt een datum nu eindelijk als het maar gezond te wereld komt.

Jij ook lekker kunnen kijken naar je wondertje.

Werkt je neef in het L.umc?

Hoe is het met de rest van de meiden?

Geplaatst

Nee mijn neef werkt niet in het L.UMC maar in Den Haag in het ziekenhuis.

Heb er graag een ritje naar Den Haag voor over om een keer extra te kunnen kijken en al eerder te weten of er een broertje of zusje op komst is:-)

Geplaatst

Kimky wat fijn zeg, zie je wel....jullie uk doet het gewoon goed! En je hebt nu ook ervaren dat een meting nauwkeurig komt, klein verschil, scheelt een dag ;) Nu hopelijk voorzichtig op die roze wolk klimmen.

Hier verschrikkelijk moe, ik zou een filmpje moeten plaatsen pfff.....hoop echt dat t door de zwangerschap komt en niet van mijn herstel.

Dinsdag weer echo. Voor t eerst bij de klinosch vk die Lvmee op de wereld heeft gebracht. L gaat ook mee :) Daarna maken we het bekend, kan niet wachten.

heb de luxe dat wij iedere twee weken een echo hebben, ook al duurt t voor mn gevoel alweer een eeuwigheid.

Fijne avond, ik ga naar bed. Ontzettend druk weekend voor de boeg.

Geplaatst

Zo, heb eindelijk wat meer tijd om uitgebreider te lezen en mee te schrijven! Was wel een opluchting hoor, die echo gister! Vorige week vrijdag was echt enorme teleurstelling, maar moet zeggen dat ik later toch wel weer wat vertrouwen kreeg. Maar bevestiging natuurlijk aller-fijnst! Ik werd nu tenminste ook zwanger behandeld. Kreeg echo-foto mee, gesproken over combi-test, of ik eventueel naar ander ziekenhuis wil dat dichterbij is (ben schijnbaar medisch omdat ik nu die schildklier medicijnen heb), enz. Veel leuker zo!!!

Collega's weten het ook bijna allemaal al. Ze hebben zo meegeleefd in het hele traject dat ik het moeilijk vond om niets te zeggen. Erg leuke reacties!! En eerste kadootjes! Klein mutsje van Nijntje en boekje over kleine pluis. Schattig!! Maar blijft nog onwerkelijk hoor, heb nog wel moeite met het hardop zeggen dat ik zwanger ben..

Echo/controle:

16 sept: Kimky intake gyn

18 sept: Kimky echo VU (als ik 16e echo krijg, wil ik deze eigenlijk paar dagen later..)

Geplaatst

Kimki ja logisch joh. Na zo'n start is het nóg spannender allemaal! Maar nu is alles goed. Fijn die echo en foto etc.

Wat een lieve collega's ook zeg!

Wij vertellen t nu ook wat makkelijker maar nog in zeer beperkte groep. Mijn moeder en broertje + vrouw weten het nu. Zus nog niet. Mijn mans ouders en broertje + vrouw weten het ook. Maar zondag gaan we het aan de andere broers/fam vertellen. We hebben nl een vet tshirtje met 'hoera! ik word grote zus' erop en daar laten we haar in rondlopen als iedereen er is. :) zin in!

Een paar vrienden weten t ook.

Maar op het werk -no way.

Dat wordt 13 wkn denk ik. Ik werk als externe tussen de mannen en ik wil geen speciale (lees softe) behandeling ineens haha. Of dat mijn contract niet verlengd wordt -staat nu tot 31 dec. Maar ja we zien wel.

Kan ook weer niet te lang wachten want ik weet niet wat ik nog aan moet ondertussen! Alles strak en krap!

Geplaatst

Kimky....sorry gisteren geen tijd gehad om te reageren (wel je berichtje gelezen.....)

maar jeetje zeg wat fijn dat je nu e i n d e l i j k goed nieuws hebt. gefeliciteerd meid! nu loslaten en genieten jij! ;-)

Dus betekend dat dat we allemaal doorgaan naar de volgende rondes??? whoehoe!!!

Jose believe me die vermoeidheid is echt van je zwangerschap. Ik ben ook zó moe. Was net bij een vriendinnetje op de koffie met mn neefje van een jaar. daar pas ik regelmatig op, zo leuk. hij ligt nu in bed maar zou ook willen hahaha!

mn buik wordt bol, broeken gaan strak zitten. dacht dat dat bij de eerste later op gang kwam?! nouja mn zusje droeg met 8 wk al zw kleren en mn vriendin pas bij 20 wk.... tja..... verschilt persoon denk ik?!

verder alles goed hier. kan niet wachten totdat het eerste trimester voorbij is.

ik heb ook al cadeautjes gekregen. woezel en pip knuffel. ook zelfs al kleertjes gekregen, dat vind ik nog wel lastig hoor kleertjes krijgen in zo'n vroeg stadium. maar ach men bedoelt het goed denk ik dan maar.

Quin hoe reageerde je oude baas op de echo?????

Heb mijn uitgerekende datum aangepast!

2 april 2014: clickstar (eerste)

Echo/controle:

16 sept: Kimky intake gyn

18 sept: Kimky echo VU (als ik 16e echo krijg, wil ik deze eigenlijk paar dagen later..)

Geplaatst

Click eens hoor, JOse, die vermoeidheid komt van je zw! Hier nog een beroerde vermoeide kip... Vanmorgen paardgereden (half uur), mijn kippen en eekhoorns verschoond, paarden gemest en naar t land gebracht en toen op de bank.... BEKAF film gekeken.. Een gestofzuigd en wat gepoetst (omg ik ben zooww poetsmiep haha) en weer bekkkkaf!

ik merk wel dat mn conditie erg hard achteruit gaat! Maart mn 2e punctie gehad en nadat ik redelijk herstelt was (duurde 5 weken) van mn overstimulatie kreeg ik longontsteking. Ik kickbokste 3/4 keer per week en nu eigenlijk aleen maar iedere dag een uurtje wandelen met of mn paard of alleen mn mannetje in t duin (we wonen pal aan t bos/strand).

denken jullie dat je je vanaf de 12e week beter gaat voelen? Hoe was dat bij de meiden die een brusje krijgen bij hun 1e zw?

Fijn weekend allemaaaaal!

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden