Ga naar inhoud

Uitgerekend april 2014

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Whaaaaaa wat een mooi nieuws, allemaal een mooie echo én een kloppend hartje. En wat bijzonder dat jullie allemaal vooruit gezet zijn, dat in een ivf-, icsi-traject.De vorige keer liep ik ook voor, alleen de uitgerekende datum blijft zo, omdat er volgens de gyn qua ovulatie niets nauwkeuriger is dan een punctie.

Hier vanmorgen weer uitslag van mijn bloed, ondanks dat ik veel ben afgevallen....moetik toch weer een pil extra gaan slikken. Eigenlijk hetzelfde recept als bij mijn dochter. Slikte er nu 1 uit voorzorg, maar de internist heeft toch weer twee geadviseerd.

Verder, net als jij Kimky, met vlagen bezorgd bah.....en ik was nog wel zo relaxed.

Qua kwalen is het nu alleen moeheid en dat maakt me bang. Nog 6 nachtjes zien te overbruggen ;)

• Reacties 917
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

WHOEHOE wat fijn dames dat jullie eco's goed zijn. En dat jullie allemaal een kloppend hartje hebben gezien! Ontzettend fijn voor jullie!!!!

Quin, oh nee dit is toch niet waar. Weet even niet zo goed wat te zeggen nu. Alleen heel veel sterkte gewenste met zijn allen!!!

Geplaatst

Oh nee, vergeet ik Quin helemaal.

ongelooflijk, wat een rotnieuws :( Ik wens je veel sterkte, ook voor de familie, dikke knuffel.

Geplaatst

Wow gefeliciteerd meiden! Weer 3 mooie echo's!!

Nu lekker gaan genieten :-)

Inflame wij gaan wel de combinatietest doen. Heb ik bij mijn zoontje ook gedaan toen was ik 33 jaar en nu net 35.

Het is een kansberekening aan de hand van bloedonderzoek en een echo. Het feit dat ze ook met een echo nog eens goed kijken heeft me toen wel wat rust gegeven en vond het toen het geld meer dan waard.

Geplaatst

Nee, wij laten de combitest wederom niet uitvoeren.

in het kort:

Het is en blijft een kansberekening. Stel je hebt een verhoogde kans, bijvoorbeeld 1:100, dan is de kans 1%. Dus 99% kans dat het goed blijft gaan, maar mezelf kennende wel de rest van de zwangerschap bezorgd.

Wij hebben samen besloten dat een evt Downkindje welkom is.

De geote, lichamelijke afwijkingen komen met de 20-weken echo aan het licht. Mocht daaruit blijken dat ons kindje een zodanige afwijking heeft, waardoor het eigenlijk als een kasplantje door het leven gaat, dat is voor ons wel een reden om nog eens heel goed na te denken.

Maar goed, zo denken wij erover.

Geplaatst

Heyy meiden; super bedankt voor jullie reactie! Ik ga het deze week met mijn man bespreken. Zelf denk ik er (ook gezien mijn leeftijd) net zo over als jou JOse. En ik weet niet of ik na een verhoogde kans van odd bijv 1:100 een vruchtwaterpunctie ed zou kunnen en willen ondergaan.

Puck ook jij bedankt voor e reactie!

Zo goed dat jullie al zown duidelijk antwoord hebben... Pfff ik vind het lastig! Ook ... Zoi ik t weg kunnen laten halen spookt door mijn hoofd.......

De 20 weken echo; die is dus ook heel spannend??

Tot 13 weken heb ik ervaring (haha) vanaf die tijd niet meer, latenw r hopen dat ii deze keer minimaal 36 weken zwanger blijf!! ;-)

Geplaatst

Ja, de 20-weken echo ( GUO OF SEO) is heel medisch. Alles wordt bij de kop gepakt zeg maar. Een hele uitgebreide echo van zo'n 30 minuten. Als er niets aan de hand blijkt te zijn, dan is het inderdaad een half uur plezier.

mocht er wel iets uitkomen, dan stort je wereldje (even) in.

Inflame, laat je ook goed informeren door je gyn/vk. Zij hebben ook info en zet daar tegenover je eigen argumenten.

heb je de vorige keer wel of geen combitest laten doen?

Geplaatst

Wauw wat een berichten hier!! Inflame, clickstar en armanda proficiat met jullie mooie echo's!!! Helemaal super!

April blijkt een goede maand om uitgerekend te zijn!;-)

Hier duurt het wachten tot de echo zoooo lang..... Dinsdag ben ik aan de beurt! Voel me verder prima heb het alleen vreselijk koud! (Zelfs met dit mooie weer haha)

En nog steeds een zware aanwezige baarmoeder. Ik zit te twijfelen of ik al een afspraak bij de vk zal maken. Ik denk dat ik dat toch maar na de echo doe. Als alles dan goed is willen we het ook aan onze ouders vertellen. Wanneer vertellen jullie het?

Quin wat een vreselijk bericht! Hopelijk krijgen jullie toch nog de tijd om van elkaar te genieten..... Sterkte!

Geplaatst

Dat is zeker lang, vooral nu wij allemaal al een goede echo hebben gehad.

Door mijn onzekerheid vind ik dinsdag ook lang duren, ben zo bang ineens dat wup ermee gestopt is :(

Maar goed.....even volhouden nog.

Onze ouders en broers weten het. Verder mijn beste vriendin en een aantal collega's waarmee ik samenwerk.

Ouders, broers en vriendin wisten ook van de poging af, dus ja......

Ik zat vanavond op de bank, mijn man zei:"Jij kunt het niet lang meer verbergen." Ben benieuwd, de bedoeling is om het met goed 11 weken kenbaar te maken voor de grote buitenwereld ( oa faceb). Diezelfde dag heb ik dan nog een echo en als dan alles nog goed is,,.,,..oh wat kijk ik daarnaar uit.

Sowieso ben ik wel benieuwd of t opvalt dat ik weer wijdere jurkjes en shirtjes draag. Sommige vonden me al gegroeid haha.....ja vakantiekilo's he? Maar goed, nog even doorbijten, maar oh het ligt soms op t puntje van mijn tong ;)

Geplaatst

aangezien ik mijzelf 3 dagen rijker had gerekend hihi, het lijstje maar even aangepast :-D (en mn ticker ook :-D)

31 maart 2014: José ( 2e)

1 april 2014: Puck78 ( brusje)

2 april 2014: clickstar (eerste)

4 april 2014: Armanda (brusje)

5 april 2014: Quin (brusje)

7 april 2014: Inflame (eerste)

14 april 2014: Miekske (brusje)

14 april 2014: e82

18 april 2014: Kimky (eerste)

Echo/controle:

19 aug: Puck78

26 aug: Inflame (3e)

21 aug: Armanda (eerste)

21 aug: clickstar (eerste)

27 aug: Jose, echo gyn

? : Miekske

30 aug: Kimky

5 sept: quin

10 sept: Jose, echo en intake vk

Geplaatst

Meiden, gefeliciteerd met de mooie echo's. En ach nu maar hopen dat ze ook aan de uitgerekende datums houden.

Voor de testen op down ed kan je met verhoogd risico ook naar België uitwijken de nipt test in Brussel. Mag in nl nog niet wellicht eind van het jaar maar daar hebben wij niks aan.

Wij blijven in France hebben ook nog 2 meiden van 13 jr. bij ons en zijn met vrienden.

Geplaatst

2 april 2014: clickstar (eerste)

1 april 2014: Armanda (brusje)

Echo/controle:

30 aug: Armanda (tweede)

21 aug: clickstar (eerste)

? : Miekske

Geplaatst

Oke dames, het is die tijd van het jaar weer ... ter ondersteuning van bewustzijn van borstkanker … het spel van vorig jaar was het schrijven van je beha kleur als uw status ...Vorig jaar namen er zoveel mensen deel… dat het international nieuws was… Vertel geen mannen wat de status betekent ... Laat ze in het ongewisse…Het idee is om de maand waarin je geboren bent en de dag dat je geboren bent in je status te schrijven, maar in een andere vorm:bv… Ik ben geboren 20 mei … dus ga ik voor 20 dagen naar Paris

Instructies: De maand je geboren bent is de plaats die je gaat… en de dag dat je geboren bent moet zijn hoeveel dagen je weg bent .... Je bent geboren 14 augustus... dus word het: ik ga voor 14 dagen naar California.

Januari - Mexico; februari - London; maart - Miami; april - Dominicaanse Republiek; mei - Paris; juni - Rome; juli - Hawaï; augustus - California; september – New York, oktober – Puerto Rico; november – Las Vegas; december - Australia.

Zet enkel jouw antwoord als status je Fb pagina en verklap niets! Doe het, toon je bewustzijn!

Stuur dan dit bericht verder in een gesloten bericht aan enkele andere vrouwen… laten we eens zien hoe ver het reikt en hoeveel kracht we samen hebben…

De laatste status over de BH ging over de hele wereld.

Geplaatst

hmmm Quin ik ga voor 11 dgn naar australie... zal ik er een weekje aan vast plakken?!

Hoe is het daar in Frace. Heb een mooi weer?

sowww jullie zijn gisterenavond nog lkkr actief geweest op t forum ;-)

Wij willen de combitest hoogst ws gaan doen. bespreek het eerst nog met de gyn want ik besef dat het 'maar' een kansberekening is.

NIPT test kan in belgie. kost 750 euro en dan ook nog 2wk wachten op uitslag..... is te overwegen. Wordt vervolgd....

haha armanda het wordt ietsje minder nek aan nek he?

miekske leuk om weer wat van je te horen. spannende de eerste echo straks. ik heb ook gewacht met vervolgecho's plannen...

veel mensen in mijn omgeving weten het (lees goede vrienden en fam) Mn moeder kwam gisteren met een bloemetje langs, zo leuk!

Oh jose, heb je echt al een beetje een buikje? ik heb aan het einde van de dag een opgezette buik. heb niet veel buikvet, lees: meer bil en heupvet, dus geen idee wanneer het echt gaat groeien. zal nog wel even duren denk ik.

maarre even voor mij informatie... jij loopt bij de internist ivm schildklier problemen?

inflame extra spannend voor jou omdat het vorige x met 13 wk fout is gegaan. maar dat was toch een tweelingzwangerschap, of zit ik er naast. dan heb je toch meer risico? heftig hoor om zoiets mee te maken. maar je hebt nu het volle vertrouwen?!

mvm komt eind vd middag langs. ben benieuwd. die flessen schijnen te stinken. is dat echt zo?

1 april 2014: clickstar (eerste)

1 april 2014: Armanda (brusje)

Echo/controle:

27 aug: miekske

28 aug: clickstar (tweede)

30 aug: Armanda (tweede)

12 sept: clickstar intake gyn

Geplaatst

Click haha, mvm.....en die flessen, ach adem in, leeggieten en adem uit ;)

Ik loop bij de internest vanwege mijn cardiolipine en insulineresistentie.

Ben echt hartstikke slank, maar heb al een buik inderdaad. Ook al zijn het nog de darmen, ik vind hem al behoorlijk.

Het zegt helemaal niks hoor, het kan straks ineens heel hard gaan. En weer een ander houdt juist een bescheiden buikje.

Geplaatst

Prachtig weer hier in Zuid Frankrijk. Vandaag lekker naar de markt gegaan en voor beide 1e lingeriesetje gekocht (push up bh'tje). Ooo zo trots zijn ze werd zelfs geshowd voor de mannen.

Ha ha die flessen herinner ik mij nog van vorige x. Bbrrrr ranzig.

Van de nipt test heb je met 10 dgn de uitslag, mijn collega wel of had die geluk dat kan ook.

Meiden hier ook een buik en dat is echt niet van het vele eten maar denk ook de darmen.

Genieten jullie lekker van aankomend weekend.

Geplaatst

Clickstar: hoe bevalt de lucht je vd flessen van mvm? Haha ik vind hetbehoorlijk meevallen! Jij?? Ja vorigjaar was heteen eeneiige tweeling.... Waarvan we vanaf de eerste echo 1 kindje zagen die het super deed (liep 3 dagen achter in groei maar dat was normaal bij eeneiige twin) en het andere kindje dachten we vanaf het eerste moment datdie was gestopt met groeien. Toen ineens met 8 weken leek hij gegroeid, maar datkon verbeelding zijn zei de arts. Week daarna weer terug en ineens 2 kloppende hartjes... Maar 1 kindje liep dus wel 3 weken achter (!!) in groei. Ineens leek alles, ondanks de groeiachterstand van nr 2 goed te gaan... Tot dan de echo vd nekplooimeting.De arts heeft het bij het begin inderdaad meteen over vanishing twin gehad... Hierdoor heb ik ook na een goede echo steeds maar 70 % kunnen genieten.. Bleef altijd een 'ja maar' gevoel houden. ... En iedere echo die goed was, was de kans weer kleiner datt misging.. Aldus de arts telkens,...daarhoud je je toch maaran vast. Ik wist hetwel al dathetmisging, ineens kreeg ik zo'n kil en koud gevoel van binnen en wist ik t eigenlijk al een soort.. Mafhe.

we wilde toen een nekplooi omdat de arts zei dat het toch el een bijzondere zw was... Nu denk ik dat wij dit nu niet laten doen. Ik ga wel straks nog even langs de huisarts, even vragen of er meer risico's bij icsi zitten en wij hij denkt gezien mijn leeftijd enzo... Ik vind het nog steeds een heel lastige beslissing...maar dat zal ook de onzekerheid wel zijn... De arts zei woe wel dat ik gezien mijn leeftijd nietmeer risico had, dat vond ik tochwel een gerustellene opmerking. Zoals JOse al zei; het is een KANSberekening... En ik ben netzoals haar (hahah jose); ik ga me ook bij een kans van 1:100 of 1:500 de hele zw zorgen zitten maken! Hahahah heel erg misschien, maar ik ben alleen zow bang dat ik de 'uitzondering vd familie wordt' meteen kindje meteen beperking, of het enige gezin met een kindje met een beperking bij ons uit het dorp.... Ow ik vind dat zow erg dat ik dat soms denk.... Terwijl aan de andere kant ik een gevoel heb dat hetechtgoed zit.....

maar clickstar: ik heb nu op de een of andere manier wel meer vertrouwen. Het 2e vruchtzakje dat we met deze zw bij de eerste echo zagen was weg, dit kindje doet het goed en loopt goedopschema. Ook zei de arts nu afgelopen woe dat er inderdaad minder kans nu was dat hetmis zou gaan omdat we een mooi kloppend hartje hebben gezien en zij zei meteen dat bij een twin de kans dat het mis zou gaan groter was, ook na kloppendehartjes.

Ook wil ik even met de ha overleggen omdat ik eigenlijk geen koemelk drink (last van darmen) maar wel weer volle yoghurt. Even vragen of ik wel genoeg calcium binnen krijg ;-). Checken kan nooitkwaad. Hhi hihih

nou mijn ipad slaat soms letters over zie ik of plakt woorden aan elkaar.hahaik type denk ik te snel hahaha

Geplaatst

Hey ook hier geen nekplooimeting, het kindje komt zo als hij of zij komt. Maar mocht met de 20 weken echo echt blijken dat er van alles mis en idd zo moet leven dat hij/zij kastplantje is en niet kan lopen praten enz. Dan weet ik nog niet of ik het zou laten weg halen. Moeilijk moeilijk die beslissingen. Hoop dan ook niet dat wij of jullie meiden voor die keuze komt te staan in onze zwangerschappen.

Ik heb altijd wel gezegd mochten wij een gehandicapt kindje krijgen dan is het altijd welkom. Ik werk zelf als juf in het speciaal onderwijs en ben bezig met mijn laatste jaar studie als orthopedagoog.

En dan kijk je er mss toch anders tegen aan mss.

Hier ook weinig last van de lucht van de flessen van mvm. Het ruikt niet echt fris, maar het stoort me niet.

Meiden allemaal een fijn dag en weekend, want er staat mooi weer voor deur, lekker van genieten

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden