Ga naar inhoud

Wachtbankje september 2013

Aanbevolen Berichten

Geplaatst
Yes, Positief!!!! :happy7: Mooie duidelijke streep, niks vaags aan :)

Stap 2 is ook genomen, nu nog hopen dat het goed is en blijft zitten!

Sannemiek, veel succes morgen met testen! ga voor je duimen!

Een meelezer maar wat goed! Gefeliciteerd en geniet ervan!

• Reacties 332
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Lieve meiden, breek even in en wil alle meiden van het augustus bankje die door moesten schuiven even extra succes wensen! Okaasan, wat raar die bijwerkingen bij jou? En lisselotje na je lange wachten nu echt aan het prikken, go girl!

Voor iedereen verder natuurlijk ook succes en Poezebeest, hopelijk nu wel raak hoor meid!

Geplaatst

he ink,

wat goed dat het bloeden stopt. Hoe is het verder met je?

Ja ik ben blij dat ik aan het spuiten ben en heb daar nog geen last van, maar voor mijn gevoel begint het pas echt als je aan het stimuleren gaat en de eerste echo hebt gehad met de melding dat de menopur hun werk doet.

Maar dat moeten wij nog 2 weekjes voor wachten voordat wij de echo hebben.

Heb jij al gebeld wanneer jij de echo hebt?

Geplaatst

Gelukkig dat het goed gaat Lisselotje. Wordt inderdaad spannend bij het stimuleren en die 1e echo vond ik ook altijd zo spannend om te kijken wat voor uitwerking het heeft van binnen.

Ga vanmiddag bellen, mag na 14.30 geloof ik...

Geplaatst

Het echte wachten is vandaag gestart, vanmorgen terugplaatsing gehad van 1 van de 7 bevruchte eitjes.

Over 2 weken testen, maar dan genieten we van onze vakantie op Bonaire, maar kan ik wel relaxen...

Jammer Tas, duim voor de volgende.

Succes voor iedereen.

Geplaatst
Nou meiden, ik mag echt op rood. Nog wel bloed prikken maandag, maar dat is meer een formaliteit. Hopelijk wordt onze cryo ons geluk. Hij was al een morula op de dag van terugplaatsing, dus hopelijk wordt dat een topper!

Och Tas, wat jammer, ik had het zo gehoopt voor je!

Geplaatst

Sannemiek..., hoe is het gegaan, nog getest? Dat was toch vandaag?

Ik duim voor je.

Vlindermama, fijn dat je een TP hebt, mooi aantal ook bevrucht. (ik ben ook een "vlindermama", dus wens je extra succes!!)

Geplaatst

De eerste groen, maar helaas ook de eerste rode. Jammer hoor Tas (als understatement van het jaar).

Jiz, van harte.

Sannemiek: nog getest vandaag?

Gelukkig was ik alleen gisterochtend zo wankel op de benen. Vandaag stukken minder, wel de hele middag geslapen. De FM viel een klein beetje tegen, er waren maar 5 follikels te zien. Voor mij echt een diepterecord. Vorige keren 15, 13 en 9 eicellen gevonden (die dan uiteraard niet allemaal bruikbaar waren voor ICSI). Oh, wat haat ik dit traject toch ontzettend. Pfff, ben er op het moment echt helemaal klaar mee, terwijl ik normaal gesproken tijdens het spuiten juist wel optimistisch kan zijn (met hier en daar een dipje).

Maandag weer een nieuwe FM.

Geplaatst

Tas: wat balen....! Is natuurlijk nog zacht uitgedrukt... Maar dan wordt het gewoon de cryo! Kan niet anders toch?!!!

Vlindermama: joepie, jij mag nu dus ook officieel broeden! En wat een hoge aantal. Hopelijk zijn ze allemaal goed genoeg om in te vriezen!

Okasaan: ik snap dat je baalt.... Maar ik lees zo vaak dat vrouwen soms heel weinig eitjes hebben, maar toch mooi bevrucht worden, doorgroeien en er zwanger van worden! Je hebt er maar 1 nodig he?! Keep up the good spirit!

Ik ben stikzenuwachtig voor morgen.... 10 uur de punctie... Echt, heb al heel de dag buikpijn van de spanning. Ik weet dat ik gewoon moet doen, rustig moet blijven en me vooral niet druk moet maken.. Maar ja, denken en doen zijn 2 verschillende dingen. Ik hoop zo dat het meevalt en de extra pijnstilling genoeg helpt.

Vorige keer lag m'n ene eierstok ook ver naar achteren en konden ze er niet bij. Moesten ze met twee vrouwen op duwen....

Maar ja, gewoon blijven ademen en proberen te ontspannen......

Geplaatst

Vanmorgen getest en helaas maar 1 streepje. Was er zo van dat het goed zat. Toch voor de zekerheid gebeld met GG om te vragen of ik te vroeg getest kon hebben. Nee was toch op de goede dag, maar na overleg met een van de artsen, belde ze terug dat ik anders nog maar even moest door gaan met de utro. bollen en maandag nog eens moet testen, maar moest er maar niet te veel van verwachten.

Nu dus in dubio wat ik moet doen, of stoppen met de bollen en niet meer testen of doorgaan en maandag nog een keer de teleurstelling van een streepje te zien krijgen.

@Jiz, jij gefeliciteerd he meid. Hoeveel Cryos waren er teruggeplaatst en hoeveel cellig waren ze?

@Tas, voor jou ok jammer hoor meid.

Geplaatst

Okaasan, fijn niet meer aan t zwalken. Misschien minder follikels maar betere kwaliteit?!?

Veel succes allemaal in deze achtbaan!

Geplaatst

Hier een weekje naar zee geweest, dus nu ff bijlezen en reageren.

Vlindermama; ik zit nu pas op de pc, las en reageerde eerder via mijn gsm, en lees nu je onderschrift. Wat ontzettend heftig wat jullie hebben meegemaakt! Ik heb net de site gelezen en heb wel een traantje moeten wegpinken, jeetje zeg, heb er geen woorden voor en ben er stil van. Ik ga heel hard duimen dat deze embryo blijft plakken. Hebben jullie nog cryo's?

Jiz; gefeliciteerd! En wat ontzettend naar dat ook jij een vlindermama bent, dat zou niet mogen bestaan.

Tas; wat ontzettend jammer dat het niet is gelukt! Hoeveel cryo's hebben jullie nog?

Ink; lief! Bij jou gaat het goed zag ik, lekker van genieten meid!

Okaasan; begrijpelijk dat je teleurgesteld bent als deze score tegenvalt tov eerdere pogingen. Hopelijk trekt het nog wat bij en is er maandag al wat beter nieuws.

Apple; hoe is de punctie gegaan? En je druk maken omdat je je druk maakt werkt helemaal averechts, je maakt je er druk om en daar heb je mee te dealen. Het is vast allemaal goed gekomen. Doe het rustig aan en laat je lekker verwennen vandaag!

Sannemiek; wat ontzettend balen dat je negatief hebt getest.

Hier dinsdag de cryo echo, dag 10 dit keer, volgens mij veel te vroeg, maar we gaan het mee maken. Mocht het wel goed zijn dan verwacht ik vrijdag de tp. Gaat wel snel allemaal zo, maar wel heel fijn!

Geplaatst

Bedankt allemaal voor de lieve felicitaties!!

@ Sannemiek, wat klote dat je één streepje had. Vooral als je gevoel zegt van dat het wel eens raak zou kunnen zijn. Ik heb ondertussen geleerd van mijn lichaam dat hoe minder ik voel hoe meer kans ik heb, althans zo zit het bij mij.

Ik had geen cryo behandeling maar vers. Er zijn er 2 embryo's (waren morula's op dag 3, dus top) teruggeplaatst.

Ik zou toch nog even doorgaan met de bollen, tot maandag. Heb je getest 14 dagen na TP?

@Orkaasan, niet dat je er veel aan hebt, maar bij mijn eerste IVF, had ik bij de eerste FM 6 follikels en bij de tweede 13! Heel verrassend want die hadden we dus de eerste keer niet gezien.

@ Poezebeest, ook weer in de race voor een cryo...., ik duim voor je. Ja idd een vlindermama, heb ook geen handtekening...., daar zou dan echt te veel staan. Maar nu weer vol goede moed er tegen aan!

@Ink is er al een uitgerekend mei bankje, Jij bent toch ook in mei? hoewel ik dat nog wel eng vind..,

@Apple als het goed is heb je je punctie gehad, hoop dat het meegevallen is!

Geplaatst

@Orkaasan, niet dat je er veel aan hebt, maar bij mijn eerste IVF, had ik bij de eerste FM 6 follikels en bij de tweede 13! Heel verrassend want die hadden we dus de eerste keer niet gezien.

Oh wow, dat is wel een enorm verschil. Ik hou me er ook nog een klein beetje aan vast, dat ze mijn linker eierstok niet zo goed kon vinden (dat is bijna altijd zo), en dat ze nadat ze daar 2 follikels vond, het welletjes vond. En aan het feit dat het door een vpk werd gedaan en niet door een arts, en daar heb ik al vaker minder goede ervaringen mee gehad wat betreft FM. Nu is dit wel in een ander zkh, maar goed ik moet me toch ergens aan vast houden, dan maar ten koste van de vpk ;-)

Geplaatst

Jaaa Jiz, kom er maar gezellig bij hoor! Heb gister een topic geopend voor mei en spannend blijft het toch altijd wel!

Zet hem op meiden, want dan wordt het lekker gezellig druk in het mei topic! En anders voegen we hem samen met juni en dan zitten jullie er gewoon allemaal!!!

Geplaatst

Hallo meiden,

De punctie vanochtend is goed gegaan. Tuurlijk was het pijnlijk maar door de extra pijnstilling gelukkig goed weg te puffen. We hadden 11 eicellen en het zaad was ook super! Nu afwachten hoeveel er zijn bevrucht en dan gaat er nog een PGD test overheen. (ik ben draagster van een erfelijke aandoening) En dan worden er alleen maar onaangedane meisjes teruggeplaatst. Echt een afvalrace dus. Dinsdag weten we hoeveel embryo's we hebben. Woensdag hoeveel 'goede' meisjes, en dan hopelijk dezelfde middag een tp. Spannend dus!

Maar voor nu met de beentjes omhoog en lekker ontspannen!

Geplaatst

Apple; fijn dat het is meegevallen en dan ook nog een mooie score! Nu afwachten maar, spannend hoor! Gek om nu al te weten dat als het lukt een meisje is. Zolang ze maar gezond is, dat is het belangrijkste. Succes met wachten de komende dagen!

Geplaatst

Echo was fijn, haha voorzover zo'n echo fijn kan zijn. Maar de vpk vandaag was echt een schat. Er is nog 1 kleine follikel bijgekomen, maar dat is het dan ook echt. De grootste is nu 18, de kleinste 10mm, dus of die nog echt mee gaat doen. Ik betwijfel het. TOtaal dus 8 follikels. Ik weet het, er zijn hier dames die er een moord voor doen, maar ik de prof in Gent had voorspeld dat ik met verandering van medicatie waarschijnlijk meer en betere eicellen zou krijgen. Tot nu toe dus allen nog maar minder dan vorige 3 pogingen. Nu ja, misschien bevruchten ze wel allemaal, krijg ik toch nog het beste resultaat ooit.

Woensdag waarschijnlijk de laatste echo in Gent. Donderdag naar de hematoloog (dat stond al gepland) en vrijdag dus waarschijnlijk punctie. Brrr.

Apple: spannend, morgen telefoon. Hoop dat er sowieso veel meisjes bij zijn (maar dat weten ze dan vast nog niet), want dan is de kans op goede meisjes ook weer hoger. Spannend hoor!

Geplaatst

Okaasan, ik had er nu 7 en allen goed bevrucht, dus je gaat gewoon vrijdag een hele mooie uitslag horen qua bevruchtingen en zo'n goede kwaliteit dat je bijna een voetbalelftal aancryo's over houdt als brusjes!!!

Geplaatst

Jiz, ik had idd 14 dgn na tp getest. Ben wel gestopt met bollen, voel me nog niet veel anders, durf eigenlijk niet meer te testen nu. Ben zaterdag gestopt met bollen nl. Zou het te laat zijn als toch zw zou zijn om weer te beginnen met die dingen? Zouden jullie nog eens testen?

Geplaatst (aangepast)

Het is zeker rustig hier Ink...., ik moet me nog melden in het Mei toppic. Zijn er al wat meer meiden? ik zal zo even lezen.

Okaasan, Spannend de punctie weer! En 8 follikels, tja je hoopt op natuurlijk op meer. Maar ik denk dat de kwaliteit het belangrijkste is.

En 8 is toch een heel mooi aantal.

Sannemiek, je moet je gevoel volgen over het testen wel of niet. Ik zou het wel doen, want ik heb een keer op dag 14 negatief getest en 2 dagen later positief. Is wel een MK geworden, dat is weer wat minder :(

Apple, al nieuws? helemaal spannend bij jullie. Wat fijn dat de medische wereld zo ver is dat dit zo kan!!

Vlindermama, kom je dat wachtweken een beetje door?

aangepast door Jiz
sorry, schrijf okaasan steeds verkeerd!
Geplaatst

Nou van de 11 eicellen zijn er 7 embryo's ontstaan... Waarvan 3 a 4 zonder fragmentatie. De overige kunnen nog wel beter worden naar morgen toe.

Nu dus nog de pgd test. Heb er geen reden toe, maar zie het op een of andere reden somber in....

Vorige keer hadden we 8 embryo's, waarvan 5 jongens en 3 meisjes. Van de 3 meisjes waren er maar 2 goed genoeg. Daar is wel m'n dochtertje uitgekomen.

Ik weet ook niet waarom ik het somber in zie, want het is maar 1 embryo minder, maar misschien alvast uit zelfbescherming? Tis ook zo'n mega afvalrace...

Morgen worden we gebeld met de uitslag. Indien goed, dan 's middags tp.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden