Ga naar inhoud

Wachtbankje september 2013

Aanbevolen Berichten

• Reacties 332
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Ik ben toch erg bang dat ik morgenvroeg ongesteld ga worden... ik heb migraine en dat is vaak geen goed teken. Hopelijk valt het mee en test ik morgen positief!

Echt fijn dat iedereen hier zo meeleeft met elkaar! En heerlijk dat je hier je ei kwijt kunt ( niet letterlijk anders worden we nooit zwanger Hihi)

Succes allemaal en welterusten voor straks!

Verstuurd van mijn GT-N7100 met Tapatalk

Geplaatst

Maart, succes morgen! Ik duim heel hard op twee mooie streepjes!!!

Lana, pregnyl halveert ongeveer per 24 uur. Dus het zou nog de pregnyl kúnnen zijn. Ik hoop natuurlijk heel hard dat het wat anders is ;)!

Pompiedompiedom, morgen alweer wd 6 :)!

Poezebeest, ben heeeel benieuwd naar je resultaat vrijdag! Ik denk dat ik zat of zondag ga testen (wd 10/11).

Trusten allemaal!

Geplaatst
Ik ben toch erg bang dat ik morgenvroeg ongesteld ga worden... ik heb migraine en dat is vaak geen goed teken. Hopelijk valt het mee en test ik morgen positief! Echt fijn dat iedereen hier zo meeleeft met elkaar! En heerlijk dat je hier je ei kwijt kunt ( niet letterlijk anders worden we nooit zwanger Hihi) Succes allemaal en welterusten voor straks! Verstuurd van mijn GT-N7100 met Tapatalk
Maart hoe is het gegaan met testen of ben je toch ongesteld geworden?
Geplaatst

Haha poezebeest! Werkt die verdoving zo goed bij jou? Bij mij werkt het wel wat minder, ik wordt er wat draaierig van maar dat is het dan ook wel. En het neemt de pijn echt niet helemaal weg helaas.... maar links is bij mij zowiezo heel erg gevoelig (doet al heel zeer met het maken van gewoon de echo).

Maart hoe is het gegaan??

Lana: spannend. Wanneer ga je weer testen??

Orkaasan: de vorige keer had ik 12 follikels en 9 eicellen, waarvan er toen 5 overbleven/doordeelden. Dit zijn er wel weer veel (zijn ze ook niet heel blij mee geloof ik).

Ik ben hier in afwachting van een telefoontje. Normaal gesproken zou je op de digipoli alvast kunnen gluren, maar ze hebben me eraf geknikkerd....! Grrr! Nieuw aanvraag duurt 1-2 weken. Nu met die hormonen ben ik not amused. Ik heb al gebeld en wordt als het goed is door de secretaresse teruggebeld.

Geplaatst

Hobbesje waarom hebben ze jou eraf geknikkerd? Keek je er te vaak op?

Ik begin het nu toch wel erg spannend te vinden. Heb sinds vanmorgen constante zeurende pijn in mijn onderrug aan de zijkanten en af en toe ook aan de voorkant.. Dus ik hoop dat dat een goed teken is, want normaal voel ik dat alleen Rond mijn eisprong en dan niet constant.

Poezebeest, Apple en de andere wachtende meiden komen jullie de wachtdagen een beetje door?

Spuitende dames op naar goede folikelmetingen...

Geplaatst
Ik heb vanmorgen een test gedaan. .. Helaas. .. negatief :(Verstuurd van mijn GT-N7100 met Tapatalk
Dat is balen!!!!!!! Maar nog geen tekenen van ongesteldheid?
Geplaatst

He nee Maart.... sterkte.

Lisselotje: ik vermoed idd dat ik teveel keek ;). Geen idee waarom.... Ik heb er gisterenmiddag nog op gekeken. Ze hebben er ook een forum en daar klets ik ook lekker mee. Dat doe ik dan nu maar onder mijn man z'n login. Maar die kan verder nergens bij helaas.

Ik hoop voor je dat dat trekken idd een goed teken is!

Geplaatst

Hè Maart, wat onwijs irritant zeg. Sterkte meid!

Mijn veelbelovende streepje bleek toch die (stomme) Pregnyl :(

Vanmorgen weer getest en nu was het streepje weg. Ook doen mijn borsten iets minder pijn. Gek ben ik ook... verlangen naar boobpijn :s

Maar het is nog vroeg...Ik ga net als Poezebeest vrijdag weer testen.

Geplaatst

Oh Lana wat stom. Vorige keer had ik op dag 9 nog een heel heel klein streepje van de pregnyl, dus ik was er al een beetje bang voor. Sterkte met wachten tot het nieuwe testmoment.

@Hobbesje: haha moet wel om je lachten hoor; van de digi poli geknikkerd omdat je te vaak keek. Maar zonder dollen, echt stom, daar zit je nu echt niet op te wachten. Sterkte met wachten en ik hoop dat ze snel bellen.

@Maart: he getver, ook al zag je het een beetje aankomen, de klap blijft hard. Getver meid.

@Lisselotje: Spannend al die klachtjes.

@poezebeest: dank je wel voor je PB-tje.

Hier al weer een beetje opgeknapt van de punctie. Ga zo maar eens naar het dorp fietsen om wat boodschapjes te doen, kijken hoe dat gaat. We hebben een hotel geboekt voor donderdag avond. We moeten al weer op tijd in Gent zijn en telkens 400 km op een dag rijden is echt slopend. Maken we er maar een leuk uitstapje van. Het hotel naast het zkh heeft een speciaal patiëntentarief. Nog steeds niet heel goedkoop, maar alle beetje schelen.

Geplaatst

En hobbesje en okasaan weten jullie al meer?

Ik heb net eerste fm gehad. Er waren in het totaal 12 blaadjes tussen de 12-14mm en nog wat kleintjes. Vrijdag weer heen en dan waarschijnlijk maandag of dinsdag de punctie.. Dus ik ban heel erg opgelucht.,.

Hoe is het net de wachtende dames?

Geplaatst

Spannend lisselotje!!

Wat rot maart van de negatieve test!

Afgelopen maandag heb ik om 3 uur onze cryo terug gekregen.. Viel me nog vies tegen met de pijn.. Nu 2 dagen verder heb ik ontzettende last van mijn buik,hoofdpijn en een opgezette buik.. Meteen zo'n ongi gevoel.. Ben gelijk alweer negatief pff.. Stom he?

Geplaatst

Lisselotje dat is een mooie score!

Ik ben weer terug vaneen terugplaatsing van een mooi embryootje. Het ging nogal moeizaam. Ze kregen de canule de baarmoeder niet in, maar het is de tweede arts wel gelukt. Nu zit ok ik echt op het wachtbankje...

En nog meer mooi nieuws: er zijn er maarliefst 8 de vriezerin gegaan!

Geplaatst
Lisselotje dat is een mooie score!Ik ben weer terug vaneen terugplaatsing van een mooi embryootje. Het ging nogal moeizaam. Ze kregen de canule de baarmoeder niet in, maar het is de tweede arts wel gelukt. Nu zit ok ik echt op het wachtbankje...En nog meer mooi nieuws: er zijn er maarliefst 8 de vriezerin gegaan!
Wat goed zeg 8 de vriezer in!!!!!Als je een terugplaatsing hebt gehad mag je daarna gelijk alles weer doen? Qua tillen en werken?
Geplaatst

@lisselotje: Dat klinkt mooi als eerste meting! Super hor. Succes morgen.

@eslief: succes met broeden. En het klopt hoor wat Hobbesje schrijft, die krampen kunnen als reactie op de vloeistof. Mij werd dat pas gezegd bij IUI 5. Lekker handig (al 5 pogingen met enorme stress), ik vind dat ziekenhuizen je best iets meer zouden mogen voorlichten op dit gebied. Want het is zo veel fijner om de wachtweken nog een heel klein beetje hoopvol en positief door te komen. Geen zorgen dus, gewoon lekker broeden!

@Hobbesje: Wow, wat een super poging is dit voor jou. Ze moeten ze nog bewijzen natuurlijk die emmies, maar het begin ziet er in elk geval heel mooi uit!

Wij hebben morgen de TP. Best spannend. Het is de eerste keer dat onze emmies tot dag 5 doorgroeien (i.p.v. dag 3) en daar maak ik me best wel druk om. Wat nou als ze opeens allemaal gestopt zijn met groeien? Dan hebben we niets meer. En dan, dan is het afgelopen. Ohhhhh, moeilijk om nu positief te blijven. Ik schijt nu al 7 kleuren (pardon my French).

Ik weet eigenlijk niet wanneer je in Gent hoort hoeveel cryo's je hebt. Weet iemand dat hier? Hoop zo dat er nog iets overblijft om in te vriezen.

Geplaatst

Orkaasan fijn dat ze nu wel doorgroeien! Maar het blijft idd spannend tot de tp. Duim voor jullie!

Lisselotje: je mag alles doen waar je je prettig bij voelt. Ik heb er nog nooit iets voor gelaten iig.

Geplaatst

Morning everybody!

Lisselotje, mooie score zeg! Goed begin toch!

Eslief, nu ook op het wachtbankje. Fijn dat de meiden je hier hebben gerustgesteld. Ik wist ook niet dat het door de vloeistof kon komen...

Hobbesje, yes, jij nu ook op het wachtbankje. En 8 (!) in de vriezer! Dat is lekker!!!

Wel lekker knus zo he met z'n allen op het bankje.... haha, wordt al lekker vol zo. Ben even de tel kwijt wie er nu allemaal op zitten, maar volgens mij aardig wat inmiddels.

Okaasan, jij morgen hopelijk ook een tp. Kan me heel goed voorstellen dat je buikpijn hebt van de zenuwen.... Komt goed hoor!!! Wij houden een plekje alvast warm voor je en schuiven morgen op zodat jij er bij kan komen broeden :)!

Maart, heb je alsnog getest vandaag? Vandaag was de officiele dag toch? Of ben je inmiddels ook al ongi geworden.... :(.

Ik zit inmiddels op wd 8.... Voel nog helemaal niets, heel af en toe een krampje, maar dat mag geen naam hebben. We hebben besloten om zaterdag te testen. SPANNEND!!!

Geplaatst

*inbreker*

Okaasan succes bij de TP morrgen! Straks al naar Gent? Ik begrijp je zenuwen hoor! Maar de S. zei tegen ons dat een goede dag 5 (blastocyst) embryo zo'n 55% kans op zwangerschap geeft..... Ben je nog met de prednison begonnen?

Succes voor alle anderen op de wachtbank!

*breekt weer uit*

Geplaatst

ja hoor, ik slik per dag een hele pillendoos vol: ascal, foliumzuur (2x), vit.D, prednison 10mg, en een maagbeschermer (dat moest van onze hematoloog). En dan nog een spuit fraxi. Allemaal weer mee begonnen de dag na punctie. Ben benieuwd wie we morgen treffen bij de TP, hoop De S. maar geloof dat zij niet werkt op vrijdag. We zullen zien. En die 55% is echt wel heel hoog, dat wist ik niet. Hoop zo dat ze mooi doorgegroeid zijn. Als ik terug kijk naar mijn vorige ICSI's dan was de eerste de mooiste. Toen hadden we op dag drie ook al morula's. De pogingen daarna niet meer. Ben dus benieuwd in welk stadium ze zich nu verkeren.

Verder merk ik dat ik een beetje in een rare spagaat verkeer; ik zou zo graag zwanger willen zijn, maar het is inmiddels wel een erge ver van mijn bedshow geworden (haha, ook letterlijk). Ik heb echt wel weer veel hoop deze poging, maar kan het me ook zo absoluut niet voorstellen dat het lukt. Raar gevoel is dat. Maar goed, we zullen het weten over twee weken. En ook dat lijkt nog eeuwen ver weg. We leven nu echt een beetje van dag tot dag. Hoop dat ik dat in de wachtweken ook vol kan houden, maar weet nu al dat dat heel erg wishfull-thinking is…

Maar Fleur, als ik zwanger ben, dan kom ik gelijk wat op jullie bankje schrijven (ookal hoor ik dan eigenlijk in juni, maar ik mag toch niet overtijd lopen, dus kan ik best met jullie mee). Vorige keer heb ik niets op het augustus2013 bankje geschreven en daar heb ik wel een soort van spijt van gehad. Net alsof het niet bestaan heeft die hele korte zwangerschap. Dus een positieve test kom ik gewoon direct melden bij jullie :-)

Apple: nog een paar dagen, veel succes met de laatste loodjes wachten.

Geplaatst

*breek ff in*

Okaasan, ik wil je heel veel succes voor morgen wensen! Dat je een hele mooie embryo terug krijgt! (Of worden het er 2? Of 3?). Ik ga heel hard voor je duimen dat je nu de succesformule te pakken hebt, net als Fleur! Btw wellicht helpt de pipelle ook nog mee, je weet het niet!

*breek weer uit*

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden