Ga naar inhoud

uitgerekend in mei/juni 2014

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

pfff, even een ego-berichtje:

hier geen strepen meer. De kv kun je echt met heel veel moeite iets zien staan, maar om het nou een streep te noemen. Nee, dat gaat bijna te ver. En de action heeft niets, nada, noppes.

Over en uit dus zeer zeer waarschijnlijk.

Ga wel zo naar het zkh om bloed te laten prikken. Staat dat in elk geval vast dat er iets gebeurd is.

• Reacties 1,2k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Neeeeeee neeeeee neeeeee, okaasan, dit willen we niet!!! Oh meid, wat maak jij hetbspannend! Hoe laat ga je bloedprikken en verwcht je de uitslag? Ik ben vandaag bijna de hele dag weg, dus hoop als ik terug kom toch goed nieuws teblezen!

Druppel, herkenbaar hoor, en dat mag je toch gewoon schrijven hier?! Die dromen horen er ook bij, vooral bij de 1e heel erg, zoals dat Levi verdronk etc, echt naar!

Geplaatst

Wat rot voor je okaasan, dit maakt je zo onzeker! Ik hoop voor je dat je vandaag al de uitslag krijgt.

Wil iemand aan het lijstje toevoegen dat ik ook van de tweede zwanger ben? Ik heb een Ipad en dan lukt het niet...

liefs!

Geplaatst

[TABLE=class: grid, width: 100, align: left]

[TR]

[TD]Naam

[/TD]

[TD]Kindje

[/TD]

[TD]Uitgerekend

[/TD]

[TD]Afspraak/echo

[/TD]

[TD]Geslacht

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Suus77[/TD]

[TD][/TD]

[TD]1 Mei[/TD]

[TD][/TD]

[TD][/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Ink[/TD]

[TD]2e[/TD]

[TD]3 Mei[/TD]

[TD]23-10 intake vk[/TD]

[TD][/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Dieke[/TD]

[TD][/TD]

[TD]8 Mei[/TD]

[TD][/TD]

[TD][/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Minoes[/TD]

[TD]2e[/TD]

[TD]31 Mei[/TD]

[TD]17-10 1e echo[/TD]

[TD][/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Apple[/TD]

[TD]2e[/TD]

[TD]31 Mei[/TD]

[TD]07-10 1e echo[/TD]

[TD]meisje[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Druppel[/TD]

[TD]1e[/TD]

[TD]2 Juni[/TD]

[TD]08-10 1e echo[/TD]

[TD][/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Sabine[/TD]

[TD]2e[/TD]

[TD]5 Juni[/TD]

[TD]15-10 1e echo[/TD]

[TD][/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Liminous[/TD]

[TD]2e[/TD]

[TD]7 Juni[/TD]

[TD]30-09 bloedtest[/TD]

[TD][/TD]

[/TR]

[TR]

[TD][/TD]

[TD][/TD]

[TD][/TD]

[TD][/TD]

[TD][/TD]

[/TR]

[TR]

[TD][/TD]

[TD][/TD]

[TD][/TD]

[TD][/TD]

[TD][/TD]

[/TR]

[/TABLE]

Geplaatst

Oh nee Okaasan..... Dit willen we niet horen.. Wat zal je in onzekerheid zitten nu. Ik duim net als iedereen dat de bloedtest positief is! Houd je taai meid!

Geplaatst

Apple dus jij weet gewoon wat het is leuk zeg

Heeft een van jullie genetische afwijking

Druppel die angsten mag je gerust uitspreken hoor ik denk dat heel veel ze hebben

Schrijf lekker van je af dan kunnen we je misschien gerust stellen en ben je ei kwijt

Liefs

Geplaatst
[TABLE=class: grid, width: 100, align: left]

[TR]

[TD]Naam

[/TD]

[TD]Kindje

[/TD]

[TD]Uitgerekend

[/TD]

[TD]Afspraak/echo

[/TD]

[TD]Geslacht

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Suus77

[/TD]

[TD][/TD]

[TD]1 Mei

[/TD]

[TD][/TD]

[TD][/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Ink

[/TD]

[TD]2e

[/TD]

[TD]3 Mei

[/TD]

[TD]23-10 intake vk

[/TD]

[TD][/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Dieke

[/TD]

[TD]1e[/TD]

[TD]8 Mei

[/TD]

[TD]02-10 2e echo[/TD]

[TD][/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Minoes

[/TD]

[TD]2e

[/TD]

[TD]31 Mei

[/TD]

[TD]17-10 1e echo

[/TD]

[TD][/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Apple

[/TD]

[TD]2e

[/TD]

[TD]31 Mei

[/TD]

[TD]07-10 1e echo

[/TD]

[TD]meisje

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Druppel

[/TD]

[TD]1e

[/TD]

[TD]2 Juni

[/TD]

[TD]08-10 1e echo

[/TD]

[TD][/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Sabine

[/TD]

[TD]2e

[/TD]

[TD]5 Juni

[/TD]

[TD]15-10 1e echo

[/TD]

[TD][/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Liminous

[/TD]

[TD]2e

[/TD]

[TD]7 Juni

[/TD]

[TD]30-09 bloedtest

[/TD]

[TD][/TD]

[/TR]

[TR]

[TD][/TD]

[TD][/TD]

[TD][/TD]

[TD][/TD]

[TD][/TD]

[/TR]

[TR]

[TD][/TD]

[TD][/TD]

[TD][/TD]

[TD][/TD]

[TD][/TD]

[/TR]

[/TABLE]

Geplaatst

Beetje dubbel nu..., maar heb toch maar een ticker gemaakt, ben toch ook trots op het beebje, dus ga ik er ook voor.

Morgen weer controle, blijft altijd wel spannend.

Apple, wat fijn dat de medische wereld zo ver is dat PGD mogelijk is.

Geplaatst

Hier gelukkig wel een duidelijker streepje op beide testen. Dus gebeld naar Nijmegen, maar ze willen pas echt overmorgen op de officiele testdatum - als ik dan nog een keer positief getest heb - verdere afsrpaken maken. Bedankt voor het vertrouwen.... not!

[ATTACH=CONFIG]5455[/ATTACH]

en:

[ATTACH=CONFIG]5456[/ATTACH]

Donderdag dan maar weer testen en dan bellen voor een afspraak voor een echo.

Geplaatst

Hobbesje lekker dan NOT!!! Slaat dat nou op :-( nou dan test je lekker donderdag toch en bel je weer ;-)

Okaasan lieverd weet je al meer :-( dikke digi knuffel

Geplaatst

Hobbesje, pfff stom he!?! Had ik dus vorige keer ook...... "HALLO!!! Wat dacht je van gefeliciteerd?!!!" Zit je ook in UMCU? Nou ja jij weet wel beter toch. Dan nog maar een testje donderdag. Hélemaal niet erg ;)!

Ik ben draagster van een zeldzame aandoening. Dus we zijn erg blij dat PGD bestaat en dat het gelukt is. Zodat we het nageslacht niet hiermee hoeven op te zadelen...

Geplaatst

hCG van 11.

Dus zeer waarschijnlijk einde oefening. Moet Gent nog bellen, maar geloof er niets meer van dat dit nog goed kan komen. Zeker niet in combinatie met die afnemende streepjes.

Geplaatst

En inderdaad, Gent is ook van mening dat dit wel een heel laag hCG is. Maar voor de zekerheid (evt. late innesteling) toch doorgaan met de medicatie en vrijdag opnieuw prikken. Maar ze gaf me eigenlijk geen kans. Er is dus heel duidelijk wel wat gebeurd, want van de pregnyl (of Ovitrelle in mijn geval) kan het echt niet meer zijn.

Zuchtttttt, waarom mag het nou nooit eens goed gaan.

En nu dus het vooruitzicht op 4 maanden wachten op een evaluatie afspraak, of Fleur, mag ik op jouw plekje naar Gent? ;-)

Geplaatst

Apple een keertje extra testen is idd niet erg! Ik heb nog wel wat liggen (lang leve de action).

Maar in het UMCU hebben ze dus al dezelfde reactie als in het UMCN (radboud). Met de cryootjes deden ze nergens moeilijk over. Ik weet wel beter gelukkig.

Apple waarom worden er met jou aandoening alleen meisjes teruggeplaatst? Omdat het x-chromosomaal is?? (nieuwsgierig vanwege mijn achtergrond/opleiding)

Geplaatst

Lieve okaasan meid heb het zo met je te doen wou dat het zo anders voor je was blijf beetje hoop voor je houden

Fijn dat het nu kan he Apple geeft toch rust anders zou je al in onzekerheid zitten zo van als maar geen jongen is super meid lekker genieten van jullie meisje

Geplaatst

O Okaasan wat een kl*te nieuws..... Dat klinkt niet heel goed. Ik hoop op een heeeeeel groot wonder voor jou. Sterkte!

Hobbesje, de aandoening is inderdaad chromosoon gebonden. Er is 25% kans dat het kindje de aandoening krijgt. Meisjes kunnen het niet krijgen, maar wel eventueel draagster zijn, net als ik. Dat is niet uit te sluiten met onze PGD test. 25% vonden wij een te groot risico, dus vandaar dat we hebben gekozen voor PGD. Lang leve de wetenschap!!!

Geplaatst

Orkaasan, Nee! Pff, ik had zo anders voor je gehoopt! Een hcg van 11 is inderdaad erg laag. Ik had liever anders willen schrijven, maar wil wel eerlijk zijn: deze waarde biedt weinig perspectief. Uiteraard hoop ik dat het nog een late innesteling is en dat het hcg gaat stijgen, maar ik vrees dat het anders is. Een hele dikke knuffel voor jou (en voorlopig laat ik nog even een hoopvol en positief kaarsje voor je branden).

Anders spreken wij elkaar nog wel op het prednisolon topic, aangezien er toch wel iets van een innesteling is geweest en het begin er dus is.

Sterkte meis!

----breekt weer uit-----

Geplaatst

Breek in voor Ookasan.....wat klote joh! Echt heel erg balen. Heb je de eerste hobbels al genomen en ga je net aan het idee wennen.....herkenbaar maar zó rot.

Sterkte,

Moes

Geplaatst

Okaasan, wat een rotnieuws. Had zo anders gehoopt.... En als je op de 23ste op mijn plekje wil dan gaan we dat gewoon proberen. Ik moet Gent nog bellen trouwens. Eens even nadenken hoe we dat aan gaan pakken.... Misschien moet ik ze deze week maar even mailen en het verhaal uitleggen (zij weten nog niets van mijn zwangerschap) en dan proberen om jou op dat plekkie te krijgen (pb dan even je naam en adres ofzo naar mij) Of heb jij een ander idee??

Sterkte iig om dit weer een plekje te geven.. Potverdorie, je was zo dichtbij! Volgende keer toch ook de prednison omhoog?? (misschien een beetje te snelle conclusie van mij hoor.. sorry)

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden