Ga naar inhoud

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Ik zit niet lekker in mijn fel omdat ik heeeeel graag nog een kindje erbij wil. In iedergeval een poging wil wagen. Ben echt teneergeslagen omdat mijn vriend niet wil. Ik snap het niet. Hij heeft er verder toch geen omkijken naar. Ik kan dat slecht ern plekje geven. Ik ga volgende week met de huisarts bellen om te kijken of ik in de overgang ben. Misschien heeft dat er ook mee te maken. Nee, mijn vriend gaat er snachts niet uit. Hij zegt dat ze zo vaak wakker wordt vanwege de bv. Hij vindt sowieso dat ik moet stoppen omdat ze al bijna 1 jr is. Dan vind hij het heeeel gek worden. Ik zeg dan weer ik stop pas als er een 2de is.....elkaar gek maken. Maar niet zo fijn.

• Reacties 2k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Ik denk dat het probleem slapen hier een soort van verlatingsangst is. Als ik naast haar lig kan ze gerust 3 h achter elkaar tukken. Als ze alleen ligt is ze zo wakker. Heeft iemand daar nog tips in?

Geplaatst
Ze is veel wakker erg slopend voor jou, ook dat je haar niet tussen jullie in mag leggen. Je zal wel erg moe zijn, dan kun je ook weinig hebben.

In die dagen dat mijn vriend sochtends naar zijn werk gaat leg ik haar stiekem naast me. Dan tukt ze zo 3h verder. We zijn dan ook beiden heel moe. Pfffff...

Geplaatst
@tiktak ik wou je nog zeggen dat K ook iedere nacht wakker was, ook na haar 1e verjaardag en nu nog is ze soms snachts wakker of heel vroeg in de morgen. Ik denk dat het de geborgenheid is die ze zoeken. Als ze snachts huilt leg ik haar meestal tussen ons in, of ik ga naast haar bed liggen. Smorgens vroeg leg ik haar sowieso tussen ons in.

Wordt dat wel beter naarmate ze ouder worden? Mijn uks wordt altijd snachts wakker. Dat zou dus inhouden dat ze altijd bij ons in bed terrecht komt. En dat wil mijn vriend absoluut niet. Dat snap ik ook wel weer.

Geplaatst
@beanie: je probeert leuke dingen met hem te doen? Om hem af te leiden omdat hij ergens last van heeft?

Nee hoor, gewoon om met z'n drietjes leuke dingen te doen! We maken er niet (meer) zo'n issue van. Maar dat is makkelijk gezegd want Q slaapt inmiddels 's nachts eigenlijk best wel goed! Zelfs het inslapen lukt wel aardig, hij huilt soms nog wel maar is meestal zo moe dat dat niet heel lang duurt. Overdag maken we er niet meer zo'n punt van. Scheelt ons veel stress en hem denk ik ook.

Hem bij ons in bed leggen is geen optie, hij kruipt alle kanten op en over ons heen. We hebben een boxspring en ik zou alleen maar bang zijn dat hij er dan vanaf valt... Dus soms slaapt hij in zijn eigen bedje bij ons op de kamer maar meestal in zijn eigen kamertje. We hebben zelfs gemerkt dat het soms beter is gewoon de deur dicht te doen! Hij wordt heus wel een enkele keer 's nachts wakker maar tegenwoordig mekkert hij dan een minuut of 5 en dan slaapt hij weer. We maken het zelfs erger door er heen te gaan! Alleen als hij door blijft huilen (langer dan die 5 minuten) dan gaan we er heen, dan kan het natuurlijk ook zijn dat er wat anders aan de hand is (vieze broek of zo).

Iets heel anders, hebben andere jongens-mama's misschien tips voor me? Q wordt tegenwoordig vaak 's morgens wakker met een natte romper. We dachten eerst dat het water uit zijn waterflesje was maar inmiddels denk ik dat het toch urine is. Hij heeft 's morgens altijd een enorm zware plasluier dus plast hij veel (hij drinkt ook veel). Maar hij slaapt op zijn buik... Ik heb wel eens begrepen dat een grotere luier een oplossing kan zijn. Iemand ervaring??

Geplaatst

@tiktak, ik geef je groot gelijk hoor, als je vriend er niet is lekker samen in bed even bijslapen. Zo naar voor je dat je vriend er hele andere opvattingen over heeft. Mannen kunnen soms zo makkelijk denken. Bv stop je ook niet zomaar en waarom zou je als het goed gaat is het zonde om naar de flesvoeding te grijpen. Maar goed dat weet jij, maar je vriend niet.

Het zou kunnen dat de kleine in een andere fase wat rustiger slaapt, maar dat weet je niet, bij kinderen geeft niets garanties voor de toekomst. Gaat het een keer goed, dan kan het weer weken slecht gaan. Wat Beanie zegt daar zat ik ook aan te denken, misschien omdat je niet lekker in je vel voelt dat het zijn weerslag heeft op de kleine. Misschien ergens een balans zoeken, met je kinderwens bezig zijn en er zijn voor je kleine meisje. Het is erg moeilijk, want ik ken het gevoel heel erg om voor een brusje te gaan. Ik kon ook niet wachten, zelfs al toen J. net geboren was. Ik zou een o.steopaat proberen, wie weet kan hij/zij wat balans brengen bij jou en de kleine, baat het niet schaadt het niet en volgens mij wordt het vergoed door de verzekering. Ik hoop zo dat je relaxtere tijden tegemoet gaat!

Geplaatst

@roossie: we zijn al met haar naar de osteopaat geweest. Omdat ze zo veel aan het huilen was. Dat is vanzelf weer over gegaan. Osteopaat heeft toen niet geholpen.

Geplaatst
Mijn uks is of elke 2,5h wakker of elk uur. Ik mag haar absoluut niet in ons bed leggen. Als dat laatste wel mocht had ik en uks in iedergeval wel een goede nachtrust. Probleem is ook dat ze niet voor 23h slaapt. Maakt het allemaal erg intensief en relatie-technisch moeilijk.

Onze uk komt ook nog iedere nacht. Weliswaar al een stuk minder vaak dan een paar maanden geleden, maar ze wil toch nog echt iedere nacht een slokje mama drinken en wat geborgenheid. Nu merkte ik wel dat zij een aantal maanden geleden ook zo vaak (om de 3 uur) wakker werd uit gewoonte. Zij dronk dan 1 of 2 slokjes en viel dan tegen mij aan weer in slaap. Zij hd dus duidelijk niet echt honger. Die gewoonte heb ik doorbroken door manlief naar haar toe te laten gaan. In het begin accepteerde zij dat niet en werd verschrikkelijk boos (onze dame heeft nogal een eigen willetje en een pittig karakter). Manlief bleef dan heel rustig en bleef haar gewoon vast houden en troosten, maar nam haar niet mee naar onze kamer. Ook bracht hij haar niet naar mij om te laten drinken voor de twee slokjes. Soms stond hij wel een uur met haar te tutten en te troosten. (wij zijn beide geen voorstander van laten liggen en laten huilen) Na een tijdje snapte zij dit en kwam zij dus niet meer zo vaak in de nacht. Nu komt zij meestal rond 00.30 uur en rond 06.00 uur. Dan haal ik haar er uit, krijgt ze lekker bij mij drinken en breng haar vervolgens terug naar haar bedje om verder te slapen. Zij drinkt dan ook gewoon lekker alles leeg ipv 2 kleine slokjes. Scheelt mij enorm in nachtrust!

Ik snap dat jij niet heel veel aan dit verhaal heb, maar het zou voor jou zo veel fijner zijn als je man jouw hier wat vaker in zou ondersteunen. In je eentje is dit bijna niet te doen. Dus even alle respect naar jou!

Die uks hebben gewoon nog heel veel behoefte aan geborgenheid. Dicht bij mama of papa is het fijnste wat er is. (en ook als ze al iets ouder zijn, vinden ze het nog heerlijk om er soms even bij te kruipen in het grote bed).

Rossie, hoe was de hello kitty taart?

Geplaatst

@wen: bedankt voor je verhaal!!!!!!!

Vannacht was ze om 3h wakker. Na 1,5h wist ik het ook niet meer. Dus laten huilen. Eerst 5 min laten huilen, toen 10 min, toen 15 min. Wat een drama. Uiteindelijk viel ze van ellende om 6h in slaap. Maar ze gaat dus meteen staan in haar ledikant. Lijkt dan zo'n grote opgave om haar weer in slaap te krijgen. Mijn vriend zegt dat ik dat zelf gecreeerd heb en dat het aan de bv ligt. Hij gaat er daarom niet uit. Ik zal haar niet laten huilen maar ik wist het vannacht na 1,5h echt niet meer. Klinkt als een excuus. Is het richting mijzelf dan ook zeker.

Geplaatst

Tiktak, hier natuurlijk geen ervaring met BV maar wel met een kindje dat gaat staan in bed ipv slapen... Dit hebben we met de pedagoog vh CB besproken en die gaf drie opties: er bij blijven tot hij slaapt (maar dat duurde steeds langer dus die optie hebben wij toen uitgesloten), laten huilen en eerst na 5 minuten gaan kijken, dan na 6 minuten, en zo telkens een minuut langer weg blijven, of de deur dichttrekken en de hele nacht niet gaan kijken. Dat laatste voelde zeker niet goed dus hebben we ook uitgesloten. Dus wij hanteren nu de tweede manier. Inmiddels wel wat resultaat mee bereikt: 's nachts slaapt hij! We leggen hem op bed en tegenwoordig gaat hij steeds vaker slapen zonder te piepen. En als hij 's nachts wakker wordt, dan laten we hem eerste even huilen voor we gaan kijken. We hebben gemerkt dat hij juist onrustiger wordt als we dan meteen gaan kijken. Nu slaapt hij vaak snel weer verder en hoeven we er helemaal niet meer uit. Dat scheelt echt al een hoop!

Wat de pedagoog adviseerde was dus steeds een minuut langer wegblijven. Als hij gaat staan, gewoon lekker laten staan en niet proberen hem neer te leggen. Na 5 minuten binnen lopen, aai over zijn bolletje, kusje en zeggen dat het veilig is om te gaan slapen, dat we in de buurt zijn. Na 6 minuten het zelfde. De derde keer geen oogcontact maken, alleen maar checken of er niks aan de hand is. En dat dan verder volhouden. Het is doorzetten en je hebt zeker een paar rotnachten, maar wij lijken er nu doorheen te zijn. Wat misschien ook een optie is, is om haar eens uit logeren te doen? Dan heb jij een nacht rust en soms kan juist een nacht bij anderen dit gedrag doorbreken. Toevallig ging Q een paar dagen nadat wij dit stramien gestart waren bij mijn ouders logeren en daar sliep hij opeens 12 uur achter elkaar! We geven hem ook geen voeding meer 's nachts, dat werd te veel een gewoonte en echt nodig heeft hij het niet.

Het is lastig hoor, en je moet je er in kunnen vinden en jij en je partner moeten er wel in op een lijn zitten. Maar bij ons lijkt het dus geholpen te hebben! Overdag slapen is nog steeds een ander verhaal maar wij hebben geleerd om er zelf wat relaxter mee om te gaan, en dat lijkt te helpen. Slaapt hij niet, dan ook goed. We proberen hem overigens dan wel een uurtje eerder op bed te leggen 's avonds.

Wellicht dat je hier wat aan hebt... En anders: het is een faaaaase!!!!! Echt waar! Misschien zit ze in haar 11-maanden sprong? Google maar eens op baby 11 maanden wil niet slapen/eet niet goed ed. en dan lees je heel veel ervaringen die gelijk zijn aan die van jou. Dat was wat wij ondervonden en daardoor konden we het makkelijker op een fase schuiven. Het heeft even geduurd maar inmiddels is hij weer zijn oude zelf, zit weer lekker in zijn velletje en is vrolijk! (alleen als hij honger heeft dan wordt hij chagrijnig, en hij eet tegenwoordig als een bootwerker!).

Wellicht is het een idee om de laatste BV 's avonds af te kolven en er pap van te maken? En misschien overdag meer te eten geven? Wij moeten ook een fles gaan proberen af te bouwen maar dat zien we vooralsnog nog niet zo gebeuren... Hij heeft nog erg veel behoefte aan zijn 3 flessen melk!

Geplaatst

Tiktak denk dat het een hele goeie tip is van wen..om.bv je vriend naar haar bedje te laten gaan.

op.cb zeiden ze toen ook tegen ons dat het een gewoonte word voor ze om wakker te worden. Ze weten dat je komt en gaan anders gillen.

Beanie mijn zoon is ook een buik slaper, we hebben elke luier geprobeerd maar niks hielp... Gelukkig lekt hij nu niet meer door...

wen hoe is het met jou? En met je moeder.. wens jou en je gezin veel sterkte tijdens deze moeilijke periode...

Geplaatst

Roosie gefeliciteerd de meiden worden al weer groot...

hier ook al weer bijna 18 maanden en bijna 5...

Wij gaan voor ons vak begin september, de knoop doorhakken wel of niet voor een 3e gaan.

Geplaatst

Wat een goede tips allemaal! Het is idd een fase, maar bij ons duurt het erg lang en ze hebben er allebei last van. Ze willen niet alleen in slaap vallen. Nu ook een paar dagen gebroken nachten en vroeg op.Misschien moeten wij ook de methode van Beanie doen, het is alleen lastig als ze elkaar wakker gillen.K gaat ook staan in bed en J blijft roepen en huilen in haar peuterbed gelukkig komt ze er niet uit.Middagslaap van K gaat goed al moet ik er dan ook even naast liggen, maar ben blij dat ze dat doet want J wilde op die leeftijd smiddags niet meer slapen. Gingen we voor de tv zitten dan nam ze rust en viel ze in slaap.@mijnbaby ben benieuwd naar jullie beslissing! Wij laten de beslissing aan de natuur over, ongi is net weer over nieuwe ronde nieuwe kansen. Ik word nog steeds verdrietig als de ongi komt, al weet ik heel goed dat de kans op een zwangerschap nihil is.@wen de taart was lekker!Ik ben nu aan het Sonja bakkeren, ik wil 10 kg kwijt. Heb ook nog zo'n dikke buik van de zwangerschap. Opticien keek naar mijn buik of ik weer zwanger was, ze heeft 2 kinderen die net iets jonger zijn dan mijn kinderen. Ik weet het buikspieroefeningen..........

Geplaatst

Roossie: ik hoop dat er spontaan een wondertje inzit voor jullie.. wie weet..

ja we gaan er aankomende maand beiden goed over na denken en einde van de maand. Laten we het of varen

of gaan we ervoor.

Hoop dat de meiden snel weer lekker slapen.... zo zwaar het gebroken nachten. .

Sonja bakker zijn heel veel mensen heel veel mee kwijt geraakt.

Suc6..

Geplaatst

@roossie: je moet er even naast liggen???? Wat ben ik blij dat ik dat lees. Doe ik ook overdag.

Ik ben nog steeds niet ongi geworden. Maar denk ook dat ik dat niet meer wordt. Ik ga volgende wk de huisarts bellen.

Geplaatst

@mijnbaby ja ik heb al eerder Sonja Bakker gedaan, ik was toen ook 10 kg afgevallen. Dit was voordat ik met behandelingen begon, denk dat ik van de hormonen ook flink ben aangekomen. Manlief deed toen ook mee hij was 20 kg afgevallen. Hij wil nu ook meedoen, maar hij vindt het lastig op zijn werk, dan dekken ze de grote tafel met de lunch en iedereen eet mee. En tja als het allemaal voor je neus ligt dan gaat het rap naar binnen.

@tiktak ja, manlief en ik liggen allebei iedere avond naast het bed van één van de kinderen totdat ze in slaap gevallen zijn. Met J. valt het soms niet mee als ze smiddags geslapen heeft, dat komt soms voor, soms wordt het dan zelfs half 11!

Met J. heb ik ook een tijd gehad dat we iedere avond tot 21.30 uur naast haar bedje zaten of lagen totdat ze sliep, gelukkig net voor de bevalling ging het goed, maarja nu dus niet meer. In het begin in haar peuterbed ging het ook erg goed en toen ineens niet meer.

Nu met het middagslaapje van K. ben ik de methode van Beanie toe gaan passen, valt niet mee. Ben om 13.04 uit haar kamertje gegaan, daarna na 5 min weer, na 6,7 min weer. Toen nog door de babyfoon gezongen. Ze had toen momentjes dat ze eventjes stil was en daarna weer krijsen. Ze is nu net stil, tenminste hoop dat ze nu stil blijft. Ik kwam net beneden is J. ook in slaap gevallen hahaha.......zij gaat vanavond anders maar een uurtje later in bed het is toch zomervakantie. Met psz wordt dat lastiger, dat is ook in de middag.

@tiktak misschien helpt het als je tegen jezelf zegt, het hoort erbij deze fases. En het ligt echt niet allemaal aan jou hoor, voor een man kan dat soms lijken omdat kindjes met name in het begin het meest gehecht zijn aan de moeder. (zucht K huilt weer ze geeft het nog niet op) Manlief dacht eerst ook dat ik teveel bv gaf, dat ik op ieder huiltje reageerde. Toen hij dat zei begon ik keihard te janken, ik was moe, hormonen en dan zo'n reactie, hij was er wel van geschrokken hahaha.....Je doet het harstikke goed zei hij!!!. Tja moederinstinct is iets wat je niet aan een man kan uitleggen. Met een 2e is dat toch makkelijker, dan weet hij ook meer hoe het gaat. Het is niet niks je kleintje te laten halen die al die maanden in je buik heeft gezeten.

Ik probeer nu maar wat aan werk te doen. Wat een buien!

Geplaatst

Nu net kon J er niet meer tegen, ze ging naar K. toe. Toen ik boven kwam zag ik dat J naast K lag, zo lief! Maar K was niet tevreden ze wil mama!!!

Toen haar toch maar uit bed genomen en getroost, ze lag te snikken op mijn schouder. Daarna op bed gelegd, ze werd weer boos, maar toen ik naast haar lag was het ok en na 5 min. sliep ze.

Net iets geks, ongi is sinds gisteren over, net toch ineens oud bloed, heb ik anders nooit...........

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden