Ga naar inhoud

Wachtbankje novemer 2013

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Moes, kop op, de tijd gaat echt heel snel hoor, voor je weet ben je weer in de running! Ik denk dat ik ook maar afwacht tot januari (mocht deze niet lukken natuurlijk...).

Emsie, dat klinkt allemaal wel heeeel erg zwanger!!

Twinkle, wat goed, een CB op 2-3 weken, wauw!!

Mewe, nog rustig aan het wachten? WD4 alweer voorbij?

Liefs,

Noes

• Reacties 226
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Noes, wat lekker dat je ook weer op wachtbankje zit.... Dit wordt hem voor jou!!!!!

Moes, voor je het weet is het zover!!!

Emsi en twinkel super nieuws op naar hele mooi kloppende hartjes!!!!

Ik wacht nog steeds op menstruatie.. Hopelijk voor 1 december, anders wordt alles weer uitgesteld en dat wil ik natuurlijk niet!!!

Geplaatst

Emsie, nou dat zijn al genoeg kwaaltjes! Wel grappig want ik heb de eerste afspraak/ echo ook op 6 December. Hier weinig kwaaltjes. Wat ik dus wel gek vind want bij de zwangerschap van mijn zoontje was ik de eerste vier maanden heel erg misselijk (spugen) en doodmoe. Daarnaast hele gevoelige borsten. Ik kan me alleen niet meer helemaal herinneren of dat al gelijk was of wat later.

Nu alleen af en toe een steekje in mijn borsten. En soms wat weeïg.

Noes, wat goed een blasto! Deze moet het gewoon gaan worden!

Moes, nog een paar weekjes wachten en dan weer een spannende tijd.

Mewe, hoe gaat het?

Geplaatst

Noes, Ik duim voor je, lekker rustig aan doen de eerste dagen, als je daar de kans voor krijgt tenminste... Het grote eindeloze wachten is begonnen. Ik denk dat wij allen hier eelt op onze vingers duimen voor je. Ik heb ergens gelezen dat een accupunctuur mw zegt dat je je voeten en buik lekker warm moet houden. Ik draag dikke sokken en een extra hemdje, doe je mee?

Lisselotje, ben je een beetje regelmatig, denk je dat je 1 dec gaat halen? Ik hoop het zo voor je.

Moes, in dec een intake, ik hoop dat het DHEA echt iets voor je doet. Weet je ook al wanneer je weer voor een behandeling kan gaan? Ik hoop dat je na dec. niet te lang meer hoeft te wachten. Ik weet niet hoe oud je bent maar rond de veerig zit je niet om lange wachttijden te springen. Op geen enkele leeftijd trouwens, wat een stomme opmerking Mary :S sorry...

Emsie, ik herken je kwaaltjes zo goed, bij de laatste zwangerschap lag ik elke nacht wakker van het vele plassen (en van de euforie) en ging ik maar een film kijken om de tijd s nachts te doden..

Twinkle, denk je dat je wachtweken voorbij zijn... Eerst de eerste echo, daarna nog de twaalf weken... Je geduld wordt zo op de proef gesteld..

Met mij gaat het wel goed alleen kan ik soms heel boos en onredelijk worden en op oorlogspad zijn, vooral thuis en heel af en toe moet een patiënt het ontgelden, in 1 sec bloedlink. Ik denk dat het de frustratie van het wachten is. Ik wil wat anders denken maar weet dat ik mezelf daartegen moet beschermen. Ik heb ook 4 nachtdiensten achter de rug met wat minder slaap en een ontregeld patroon. Ik moest vannacht keihard janken om een liedje van Brian Adams, nu ik eraan terug denk begin ik weer. Pfff pregnyl is nu wel twaalf dagen geleden dat zal toch wel uit mn lichaam zijn nu? Ik zal blij zijn als ik over een week kan testen, ik ben geen vroegtester, daar heb ik mezelf al teveel aan gebrand.

Ik ga zo lekker troostkoken, verse loempia's maken zoals die van de chinees, veel groente maar ook lekker vettig, heb ik even behoefte aan..

Geplaatst

Mewe, lekker loempia's gebakken en genuttigd? Alweer 12 dagen na de pregnyl!! Dat wordt broekloeren, spannend zeg. Ik duim!!!

Noes, wat een goed nieuws! Een heel klompje cellen, dat is geweldig. Lekker broeden en inderdaad warme voeten en buik. Super, ik geloof erin.

Lisselotje, ik hoop ook dat je ongesteld wordt voor 1 december, anders moet je de feestdagen over. Wel gezellig voor mij....

Tjee Emsie, jouw zwangerschap gaat als een malle!! Wat een kwaaltjes al, dat had ik ook destijds zo sterk. Goed nieuws. Je zal straks niet meer vooruit te bránden zijn denk ik. Moeeeee.

Twinkle, wat een hobbels moet je steeds weer passeren. Een streepje is geweldig maar de eerste echo ook weer zó spannend. Komt vast goed.

Ik ga dan in december op gesprek over alle mogelijkheden (die gekke DHEA, pipelle, ascal....alles wat ik nog niet gedaan heb) en dan moeten die hormonen eerst minimaal zes weken gaan werken (die DHEA) voordat het profijt geeft. Dat wil ik wel een kans geven dus zal wel feb. worden. Lang vooruit weer hoor. Maar ik durf niet te slikken zonder overleg.

Ik ben inderdaad boven de 40 al dus dan heb je het idee dat elke maand er weer eentje is. Daar word ik onrustig van.

Nouja, sparen doe ik (kraslot vragen in mijn schoen..) en ritjes meerijden lijkt goed te gaan, ik ga ze eind volgende week eens tellen.

Ik blijf gezellig met jullie meeschrijven en op de volgende bank zie ik hopelijk alleen Lisselotje toch?? En Jojanneke.

Tot schrijfs, liefs,

Moes

Geplaatst

Even uit de late dienst: Ik hou m'n buikje ook lekker warm hoor. hempje overdag aan en 's nachts een kruikje erop (o ja en afgelopen dagen ook nog een hele plaid erover vanwege de kou...)

Nu eindelijk weekend en vrij!!

Fijn weekend allemaal!!

Liefs,

Noes

Geplaatst

Hahaha Broekloeren en wc-papiersyndroom, wie kent t niet...

Ben jij toevallig ook zuster Noes? dat dacht ik ivm met een late dienst..

Hoe gaan jullie werkgevers trouwens om met het IVF/ICSI gebeuren?

De loempia's waren gelukt Moes en schoon op, njam..Koken is echt 1 van mijn grootste hobby's en biedt me een beetje rust.. Lekker met mn handen bezig zijn, vooral kneden en zo, heeeerlijk.

Ik begrijp dat je van al het gewacht onrustig wordt, ik heb daar al last van en ben nog maar een snotneus van 39.. ghehe..

Fijn weekend allemaal

X

Geplaatst

Mary, ik ben geen zuster maar werk in de logistiek op Schiphol, vandaar de onregelmatige diensten.

Op mijn werk zijn ze niet op de hoogte, meestal lukt het om een dag te ruilen of vrij te nemen. Alleen een keer op het laatste moment vrij moeten vragen en toen heb ik wel verteld dat ik naar het ziekenhuis moest.

Jij bent de jongste, 39 pas!! Het gaat wel snel in februari word ik alweer 41, brrrrr...nog even niet aan denken!

Moes, het boek is binnen! Is wel een hele dikke pil, dus daar ben ik wel even zoet mee...

Vanmorgen werd ik gebeld door Dusseldorf, Dr Hubert kon niet op 7 januari en nu heb ik op 9 januari een afspraak met....Dr Scholtes!! Wel zo prettig, eerst kon het bij hem pas in maart, maar omdat ze een foute afspraak gemaakt hadden, kon het nu wel eerder!

Liefs,

Noes

Geplaatst

Ik twijfel nu ook over DD Noes. Hoorde er vandaag bij het ophalen van een liftje weer een goed verhaal over! En de prijzen daar zij net als Gent.

Misschien maak ik er ook wel een afspraak, leg ik de twee opties naast elkaar.

Is het wat, je nieuwe bijbel???

Geplaatst

Moes, je kan altijd een intake plannen. Misschien een tip, ik kon kiezen voor een intake met dr S. op 9 of 10 januari, misschien als je wat doorzet, je op 10 januari kan, het is nl mogelijk! (ze zei dat ze dat normaal niet doen maar...)

Mocht ik die afspraak niet nodig hebben, kun je die overnemen!

Ik heb alleen nog maar het voorwoord gelezen, het is in ieder geval goed leesbaar.

liefs,

Noes

Geplaatst

Ik ga denk ik maandag bellen en vragen om een afspraak in januari!! Ik hoop dat het lukt.

PB mij even het nummer waar jij mee belt enzo, waar je naar vraagt en wat je paraat moet hebben..

Ik hoor graag je lees-ervaringen. Ennnn, lekker aan het broeden? Neem nog een granaatappelsapje!

Liefs Moes

Geplaatst

Mary, hoe gaat het met je? Nog op oorlogspad..:evil2:

Het is toch alweer wd7 voor je? Voel je al iets? verder ben ik niet nieuwsgierig hoor...

Ik ga zo weer even verder in mijn nieuwe boek lezen...

Liefs,

Noes

Geplaatst

hey lieve meiden!

ik hoop dat jullie ALLEMAAL zwanger mogen worden...!

mocht dat deze poging niet lukken... ik help graag iemand uit de brand met P.

pb me gerust!

Succes meiden!

Geplaatst

Hoi dames,

Hoe is het met jullie allemaal.... komen jullie de wachtdagen een beetje door?

Al iemand durven testen?

Hier gaat het allemaal wel. Ik zit nog steeds op menstruatie te wachten wat natuurlijk nu niet op tijd komt..... dus maar hopen dat ik het deze week of volgende week wordt, want anders wordt alles weer uitgesteld en dat hoop ik natuurlijk niet.

Dames allemaal succes. Ik lees mooi met jullie mee en hoop op allemaal positieve testen..

Geplaatst

Hallo dames,

Ik zit nu op wd 8, ik durf nog niet te testen, Lisselotje.. Vrijdag ga ik testen, spannend, zo lang ik niet ongesteld wordt. Ik weet dan zeker dat de test betrouwbaar is, het is dan wd 12 met een cryo van 5 dg.

Noes, je vroeg me of ik wat voelde en of ik nog op oorlogspad ben.. Eh, ja, nog steeds licht ontvlambaar hier, en emotioneel.. Lichamelijk voel ik vaak steekjes in mn liezen en bij mn eierstokken in de buurt. Tepels soms gevoelig, geen gezwollen borsten.. Het kan alle kanten op.

En jij Noes, begin je ook al van alles te voelen? wd 4 vandaag? Ik duim voor je, voor jullie allemaal.

Ik zal het hier niet vaak zeggen maar ik hoop dat je menstruatie niet lang op zich zal laten wachten Lisselotje, en dat je dan gauw naar DD kan gaan..

Hoe gaat het met jou Moes, is het wachten vol te houden tot je weer verder kunt, DD al gebeld?

Armanda wat lief!!

Groetjes en tot schrijfs,

X

Geplaatst

Mewe, wd8 alweer, het begint nu echt spannend te worden! De symtomen klinken goed! Vrijdag dus....ben benieuwd! :gekruiste vingers 1

Lisselotje, voor jou hoop ik het omgekeerde: een snelle menstruatie! Je moet al zo lang wachten!

Moes, al iets vernomen van DD?

Hier zit ik op wd4 en zoals gewoonlijk voel ik....nog niets! Ben bang dat het weer hetzelfde liedje is. Ik ben blij dat ik een beetje verkouden ben (verminderde weerstand), ik gebruik de progesteron 3x pd 100mg en verder 's ochtends davitamon mama multivitaminen met omega3

en 's avonds nog Omega3 en vitamineD 1000iu van Solgar en een extra foliumzuur.

Nu maar hopen dat het gaat helpen.

Liefs,

Noes

Geplaatst

Mewe, dat je het tot wachtdag 12 volhoudt! Ik vind het knap. Hoewel ik dan al wel zeker wist dat het goed zat aangezien ik steeds voor de test al ongesteld werd...

Duimen!!!

Noes, bij jou moet het vast lukken! Je bent er zó sceptisch over dat je lijf vast deze kans benut! Spannend hoor, wd4 alweer!

We hebben nog weinig mensen over op het bankje eigenlijk, het is pas 18 november!

Ik heb vandaag DD gemaild maar nog niks gehoord. Ik heb mijn telefoonnummer erbij gezet en in het kort mijn geschiedenis. Misschien was ik te brutaal en gaan ze gewoon niet reageren op mijn mail..

Lisselotje! Ga in een bad met kamillethee zitten, schijnt te helpen om het op te wekken. En anders ook goed voor je huid.

Groetjes!

Geplaatst
Mewe, dat je het tot wachtdag 12 volhoudt! Ik vind het knap. Hoewel ik dan al wel zeker wist dat het goed zat aangezien ik steeds voor de test al ongesteld werd...Duimen!!!Noes, bij jou moet het vast lukken! Je bent er zó sceptisch over dat je lijf vast deze kans benut! Spannend hoor, wd4 alweer!We hebben nog weinig mensen over op het bankje eigenlijk, het is pas 18 november!Ik heb vandaag DD gemaild maar nog niks gehoord. Ik heb mijn telefoonnummer erbij gezet en in het kort mijn geschiedenis. Misschien was ik te brutaal en gaan ze gewoon niet reageren op mijn mail..Lisselotje! Ga in een bad met kamillethee zitten, schijnt te helpen om het op te wekken. En anders ook goed voor je huid.Groetjes!
Bedankt voor de tip moes, maar wij hebben geen bad meer. Wel ben ik vanavond bij een masseur geweest in verband met knopen op mijn schouder door vast zittende spieren, dus ik hoop dat dat ook een beetje helpt nu de bloedsomloop weer een beetje in gang is gezet.Succes allemaal ik blijf duimen!!!!
Geplaatst

Spannende dag vandaag, bij de vorige cryo werd ik op wd5 al ongesteld. Gelukkig heb ik nu de Lutinus (progesteron) pillen om de boel binnen te houden! Als het Happinez gelukt is met 3, dan moet het mij toch ook met eentje lukken?? ;-)

Moes, het zal wel zelfbescherming zijn, je weet het natuurlijk nooit, maar ik durf gewoon niet teveel te hopen. De teleurstelling van afgelopen keer was toch wel erg groot!

Lisselotje, ik hoop dat de boel snel loskomt!!

Mewe, Hoe gaat het, voel je nog het een en ander? Ik hoop het echt voor je!!\\

Liefs,

Noes

Geplaatst

He dames,

Spannend weer allemaal zeg. Ook nu ik zwanger blijf ishet mega spannend. Heb gister kunnen regelen dat ik een weekje eerder de echo kan krijgen, op 29 nov op de dag dat ik 7 weken ben, ipv 6 dec wanneer ik 8 weken zou zijn. Kwam praktisch beter uit en eerlijk is eerlijk, hoe eerder hoe prettiger, vind het nu al lang duren. Vandaag 5 weken en 4 dagen, het is nog zooo pril allemaal, wou dat ik effe binnen kon kijken of het goed gaat!

Ik ben zo benieuwd aar al jullie ontwikkelingen blijf nog effe meelezen als jullie het goed vinden!?

ik duim voor jullie wachtende, of het nu op 2 streepjes is of een afspraak in dec of de menstruatie, alles is eigenlijk wachten in dit traject. Zouden we er geduldig van worden....ik merk er in elk geval niks van, hahaha

Geplaatst
Mewe, dat je het tot wachtdag 12 volhoudt! Ik vind het knap. Hoewel ik dan al wel zeker wist dat het goed zat aangezien ik steeds voor de test al ongesteld werd...

Duimen!!!

Noes, bij jou moet het vast lukken! Je bent er zó sceptisch over dat je lijf vast deze kans benut! Spannend hoor, wd4 alweer!

We hebben nog weinig mensen over op het bankje eigenlijk, het is pas 18 november!

Ik heb vandaag DD gemaild maar nog niks gehoord. Ik heb mijn telefoonnummer erbij gezet en in het kort mijn geschiedenis. Misschien was ik te brutaal en gaan ze gewoon niet reageren op mijn mail..

Lisselotje! Ga in een bad met kamillethee zitten, schijnt te helpen om het op te wekken. En anders ook goed voor je huid.

Groetjes!

Moes, waar heb je de mail heen gestuurd? Meestal kun je binnen een paar dagen wel reactie verwachten. Maar als je een afspraak wilt maken is bellen wel het handigste.

Geplaatst

Hoi dames,Ik ben gelukkig vandaag ongesteld geworden, dus donderdag beginnen met de pil en 19 dec beginnen met deca.Noes spannend joh hopelijk blijft bij jou de menstruatie nog een 8 a 9 mnd weg.Hoe is het net er andere wachtende dames?

Geplaatst

Lisselot, eindelijk!! Hoe lang moet je aan de pil, 2 of 4 weken? Kun je weer verder, wat fijn. Ondanks dat het zo een zwaar traject is, is het toch balen als je effe niks kan.

Moes, ik zou bellen naar DD, hoe is je Deutsch? Dan heb je gelijk iemand aan de telefoon, nog brutaler, nog beter. Ze zeggen niet voor niets dat een brutale mens de halve wereld heeft. ;)

Noes, ik begrijp je zelfbescherming, waarom denk je dat ik wacht tot de twaalfde dag? Ik heb al best vaak eerder getest, natuurlijk negatief

en de volgende dag ongesteld.. :( Duss, nu maar wachten tot vrijdag, nog geen druppel bloed gevallen. Mn borsten zijn iets voller, kan ook psychisch zijn, dat t zo lijkt. Vanmorgen twee keer misselijk, ook dat heb ik al vaker gehad terwijl ik helemaal niet zwanger was.. Mijn lichaam fopt me zo vaak en dat al drie jaar. Heb vandaag 2 doosjes KV 2 v 5 gehaald.

Ik heb vandaag gewerkt en het was gezellig, ik was lekker vrolijk. Ik voel me verder wel goed Twinkle, bedankt.

Het is dat eeuwige wachten waar we nooit aan zullen wennen Emsie..

X

Geplaatst

Hoi dames,

Weer een teken van leven van mijn kant, maar we waren afgelopen week even een weekje naar de Ardennen. Ik ben op dit moment dus niet met een poging bezig, maar heb sinds donderdag gevoelige borsten. Ik zou vandaag of morgen ongi moeten worden. Net een test gedaan, maar helemaal wit. Zou ook echt te gek voor woorden zijn als het weer spontaan raak zou zijn. Begin nu ook wat hoofdpijn te krijgen en dat is meestal mijn voorbode voor de rode duivels. Maar die gevoelige borsten blijf ik raar vinden, want dat heb ik anders nooit. Als ik nu ga menstrueren moet ik helaas nog een maand wachten voordat we weer verder kunnen. Dat wordt dus in december pas aan de pil en begin januari pas aan de Deca.

Lisselotje, wat fijn dat je eindelijk weer verder kunt. Jij hebt ook een tijd moeten wachten. Wat zit er een lange tijd bij jou tussen het starten met de pil en dan de Deca. IK moet op cd3 beginnen met de pil en dan op cd17 de Deca. De pil slik ik dan gewoon 3 weken. Ach zo heeft ieder ziekenhusi weer zijn eigen protocol.

Noes en Mewe, mijn duimen draaien voor jullie. Op naar twee streepjes.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden