Ga naar inhoud

Wachtbankje novemer 2013

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Lisselotje, super, eindelijk weer beginnen!!

Mewe, Ja, ik zat er ook al aan te denken om dit keer pas op wd11 te gaan testen, omdat vroeg-testen alleen leuk is als het positief is. Maar ik ben nogal nieuwsgierig van aard, dus ik weet echt niet of ik het ga volhouden.

Gebruik jij geen utro-bollen nu? Dat kan ook nogal wat valse symtomen geven. Bij mij voelt het af en toe wat "stijfjes" aan en nu voel ik mijn rug een beetje....maar goed ik ben ook een beetje verkouden. En kreeg vandaag van vriend-lief te horen dat mijn adem weer ijzerachtig rook, tot nu toe was het resultaat dan negatief en is de ongi in aantocht. Ik weet ook dat het bij zwangerschap voorkomt, grrrrrr!! gek word je ervan!

Ik heb DD nu ook een paar keer aan de lijn gehad en ze spreken gewoon Nederlands. Ik begon al in een mooie Duitse volzin, maar dat was niet nodig, haha.

Ik ben trouwens ook een beetje een warhoofd aan het worden, zou dat het resultaat zijn van een jaar lang hormonen spuiten en slikken??:dontknow:

Liefs,

Noes

• Reacties 226
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Lisselotje, dat is mooi nieuws voor jou!

En Noes, het klinkt toch nog erg de goede kant op bij jou!! Neem je nu geen utro maar iets van pillen?? En een warhoofd? Nu al dement van de hormonen??

Mewe, ook bij jou klinkt het goed qua kwaaltjes....duimen draaien!!!

Kim ook weer van de partij! Gezellig.

Ik werd vandaag gebeld door DD en krijg morgen een afspraak te horen. Ik heb nu over de mail de dingen waarop mijn bloed getest moet worden. Ze vroegen of ik dat in DD of in NL wil doen. Ik heb ergens ooit gelezen dat het nogal kan afwijken?? Ik heb nu voor NL gekozen.... Ik moet prikken op DHEA, dat is mooi want dat wil ik graag weten. Ik zal aan de huisarts vragen of het op een NL blaadje overgezet kan worden. Kan dat gewoon bij elk willekeurig lab??

Even wennen hoor, ga ik ineens naar DD....

Liefs, Moes

Geplaatst

Goed nieuws Moes!! Gelijk aan het werk met de DHEA, waar je het al een tijdje over hebt...

Ik voel sinds vandaag helemaal niets meer :( Ik word gek van mezelf..

Geplaatst
En ongesteld geworden, bah..

Dat Bah mag best wat grootser Mewe!!! Echt giga balen! Je vermoedde het al maar de confrontatie met de waarheid blijft #$%@*&

Ik zie aan je handtekening dat je gelijk gaat doorpakken?

Gezellig voor mij!

Ik ga morgen bloedprikken voor alle hormoonwaardes en dan...volgende week al intake in DD. Er was iemand uitgevallen, bedankt Noes voor de tip van doorvragen! Dit gaat wel heel snel...

Dan kunnen we de beide opties, G.ent en DD goed naast elkaar leggen om te kijken wat het beste past. En ik zal toch nog een aantal weken supplementen moeten slikken dus het is ontzettend fijn om komende week al op gesprek te kunnen!

Geplaatst

Wat ontzettend balen Mewe. Nu even lekker aan jezelf denken en dit weer een plekje geven. Ik zie dat je nog cryo's hebt. Hopelijk blijft er daar een van zitten.

Moes dat gaat wel heel snel ineens. Fijn voor je en dan kun je inderdaad de twee opties goed overwegen.

Geplaatst

Mary, wat ontzettend balen, ik had echt iets anders verwacht!! Verdorie!! Het is wel fijn dat je nog cryo's hebt. Kun je gelijk deze cyclus weer door of moet je nog een maandje wachten?

Moes, wat snel, haha! Ben je nog voor mij, kun je alvast wat voorwerk doen. Ben benieuwd! Met welke arts heb je een afspraak? Waar moet je allemaal op prikken? Ik ga ze ook maar even mailen denk ik.

Hier op wd6 voel ik ook helaas niets...

liefs,

Noes

Geplaatst

Het is ook meer dan bah Moes, het is onwijs ruk en t zuigt als een dolle. toen ik ongesteld werd was ik aan t oppassen op een meisje van twee en

wilde mn emoties niet de vrije loop geven. Mn handtekening gaat over laatste tp Moes, ik zal wel een maandje over moeten slaan.. Wel fijn dat jij weer verder kan.

Noes, ik hoop dat t bij Jou beter gaat..

Lisselot en Kim bedankt v t medeleven.

x

Geplaatst

Oh Mewe, ik dacht dat je bloed ging prikken om op weg naar de volgende tp te gaan...

Ik hoefde geen maand over te slaan maar misschien is het beter om je lijf even een rustig maandje te gunnen.

En ik zit voorlopig nog niet op een bankje hoor! Dat duurt nog eeuwen dus we treffen elkaar wel. Maar ga jij lekker bij jezelf een goeie reep troost-chocola in je schoen stoppen nu!!!

Noes, ik moet op van alles prikken onder andere DHEA en FSH en testosteron (voor mijn spierbundels denk ik) en nog een paar. (als je precies wilt weten moet ik even het briefje opzoeken voor je)Verder ga ik naar dokter S. Ze vroegen ook of ik goed Duits sprak zodat ik naar een ander zou kunnen maar gelukkig kon dit dus....tijd geleden dat ik Duits sprak... Ik hoop dat alle bloeduitslagen er op tijd zijn. Ik ben blij dat ik in NL kan prikken hoewel ik ook wel lees dat in D beter zou zijn, maar even op en neer rijden morgen voor vijf minuten bloed vond ik te pittig. Wie weet kom ik daar tzt op terug maar voor nu starten we maar zo.

Ik zal je bijpraten! Maar...jij gaat gewoon hartstikke zwanger zijn deze keer!!

Liefs! Moes

Geplaatst

WD7 alles nog rustig..

Moes, ik zou wel willen weten waar je allemaal op moet prikken in DD, dus als je het niet erg vind....

Mewe, gaat het een beetje met je?

Liefs,

Noes

Geplaatst

Oke daar gaan we...(goed nieuws trouwens dat WD7 nog steeds rustig verloopt!!!)

DHEA zonder sulfiet, Ostradiol, LH, FSH, Testosteron AMH, freies testosteron (maar kunnen ze hier niet testen schijnt) en dat was het... Ik hoop dat de arts er wat moois uit kan halen uit mijn bloedbeeld en ik vind het ook wel raar dat dit nog nooit getest is, nu pas bij poging zes...

Dan kun jij vast bedenken of je al ergens gaat vragen of ze dit alles kunnen testen. Maar dat is nu nog veeeeeel te vroeg voor je, je lijf gaat volop in de zwangere stand!

Liefs

Geplaatst

@#%!! Ik had net een heel verhaal getypt, nu is het weg, mooi is dat!!

Maar goed, Hoe ga je dat oplossen Moes, das freies testosteron wat ze in NL niet prikken, is het heel belangrijk? Zou ik wel ff voor bellen naar DD.. Ik ben benieuwd naar je behandeling daar. Met welke med. en hormonen je gaat starten op basis van de uitslag. Ik ga je zeker volgen meid.

Hoe gaat het met jou Noes? Alweer wd 8, hoe voel je jezelf? Ik duim dat dit m wordt voor jullie, ik hoop het zo.

Met mij gaat het wel weer oke. Emotioneel red ik het wel, lekker creatief bezig zijn en daar veel gevoel in leggen gaat me goed af. Lichamelijk is het balen, ik bloed altijd enorm, wat erg vervelend is tijdens werk en boodschappen. 1 doosje ob superplus per dag en een heleboel alway's tegen t doorlekken, blegh...Sorry

ik heb idd een tas troostboodschappen gehaald.. Geen chocolade maar wel lekkere biefstuk en filet americain en mooie wijn, proost, op de vruchtbaarheid. Het is misschien niet heel gezond en passend bij een kinderwens maar wel erg lekker.

X Mary

Geplaatst

Noessssss, WTF dat maak je niet hoor!?!? We doen gewoon of het een innesteling is. Dat is het vást!

Ja, Mewe, ik zal jullie op de hoogte houden. Wat hij uit mijn bloed voor leuks kan verzinnen. Ik weet niet of dat freies testo een probleem is, in NL dachten ze van niet.

Anders trek ik mijn portemonnee en moet ik nog een keer prikken....dan hopelijk gelijk daar.

Noes, hup op de bank en broeden!!!

Liefs!

Geplaatst

Moes, ben bang van niet, het is al wd8 van een blasto-cryo... Het voelt ook als een beginnende ongesteldheid.

Moet je al die hormonen tegelijk prikken? Ik heb nl ook al fsh, oestrogeen en progesteron (als ik het goed heb) en die moest ik op 3 verschillende tijdstippen van mijn cyclus laten prikken om te kijken of alles naar behoren werkte.

Alleen AMH heb ik later geprikt bij de take-in van het MCK.

Als het bloeden doorzet, dan ga ik een mail sturen naar het lab van dr p. om te vragen wat ik kan laten prikken om mijn immuun te testen. Wanneer heb je precies de afspraak in DD Moes?

Liefs,

Noes

Geplaatst

Vanmorgen voor de zekerheid nog even getest...het was @$#%@*@(... Positief!!

Wat moet ik daar nu weer mee, nu duurt de onzekerheid nog langer, nl nog steeds bruinverlies!

Ben bang dat het hetzelfde liedje als de eerste keer is, wel ingenesteld maar niet doorgedeeld of afgestoten....

Ik ga denk ik het kruidvat maar even leegkopen om te kijken of het streepje minder wordt.

Liefs,

Noes

Geplaatst

Positief! Dat was een rare gewaarwording zeker? Het zou ook echt wel innestelen kunnen zijn hoor! Ik zou gewoon nog afwachten want zolang er geen roodverlies is, is het echt wel mogelijk.

Ik ga gewoon duimen want een positieve test krijg je niet zomaar Noes!

Liefs

Geplaatst

Lieve Noes,

Dit ziet er toch echt wel positief uit, Maar ik snap de onzekerheid.

Ik schreef me op het wachtbankje oktober. En ik dacht rondom de 8 ste dag dat het ook voorbij was. Misschien kan je je het nog herinneren? Ook bloed verlies en ook de symptomen van ongi. Maar gelukkig binnen twee dagen hield het op.

Dus koop die kruidvat leeg en test elke dag. Ik ga elke dag voor je duimen dat het streepje donkerder wordt.

klein tipje, de testen van Etos (twee voor 8 euro) waren bij mij duidelijker dan die van het kruidvat.

En je weet wat er gezegd wordt: Een streepje is een streepje!!!

Succes meis

Geplaatst

He Iggie, tuurlijk kan ik me jou herinneren!! Jij bent het grote voorbeeld voor me!!

Nee, even serieus, de test was best duidelijk voor een vroeg-testje, dus de innesteling moet al eerder geweest zijn (anders geen HCG) Of had jij ook gelijk de dag na het bloedverlies een positieve test?

Ik durf gewoon niet positief te zijn, zo bang voor de teleurstelling! Het positieve eraan is dat ik iig zwanger kan worden, nu nog blijven!

[ATTACH=CONFIG]5502[/ATTACH]

Liefs,

Noes

Geplaatst

Ohhh Noes wat mega spannend. Het testje bij jou is duidelijker dan bij mij op wd 9. Maar was verse tp. Dus jij bent natuurlijk verder. Op wd 12 was mijne net zoiets. Pffff ik DUIM keihard voor je.

Geplaatst

Noes, spannend hoor. Ik duim dat het streepje elke dag duidelijker wordt.

ik ben donderdag ongi geworden. Dus waar die pijnlijke boobs vandaan kwamen geen idee, heb ik normaal nooit. Maar goed nu dus nog een maandje wachten en dan gaan we er weer voor.

Geplaatst

Noes, wat verwarrend dit. Ik duim voor je dat de bloeding door iets anders kwam en je gewoon hardstikke zwanger blijft de komende maanden!

Mewe en Kim , getver balen. Sterkte.

Hier gaat het ook niet echt lekker. Ben nu ruim 6 weken zwanger en sinds een paar dagen al (bruin)bloedverlies. Eerst heel weinig maar sinds gisteren toch wel iets meer. Ik kan maandag voor een echo komen. Ben zo bang dat het fout zit.

Geplaatst

Hi Noes, Ik had na die bloeding inderdaad een testje gedaan. En als ik heel veel moeite deed was er een streepje zichtbaar. Maar deze werd wel met de dag donkerder.

Ga je morgen weer testen?

Geplaatst
He Iggie, tuurlijk kan ik me jou herinneren!! Jij bent het grote voorbeeld voor me!!

Nee, even serieus, de test was best duidelijk voor een vroeg-testje, dus de innesteling moet al eerder geweest zijn (anders geen HCG) Of had jij ook gelijk de dag na het bloedverlies een positieve test?

Ik durf gewoon niet positief te zijn, zo bang voor de teleurstelling! Het positieve eraan is dat ik iig zwanger kan worden, nu nog blijven!

[ATTACH=CONFIG]5502[/ATTACH]

Liefs,

Noes

Noes ik begrijp je angst... Maar bij mij was zown vroege test bij mn cryo en net zo licht.. En check mn handtekening!! Ik heb goede hoop voor je meis! Ik 👍👍👍 heeel hard voor je!!

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden