Ga naar inhoud

Uitgerekend augustus/september 2014

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Hey meiden, ik ga hier niet meer mee schijven. Ik ben eind juli uitgerekend en ik kwam hier eigelijk omdat ik de meiden noes, en okaasan kende, maar bij hun mocht het helaas niet zo zijn. En als er een sept bankje van gemaakt wordt hoor ik hier helemaal niet. Maat lees nog wel mee. Succes meiden

• Reacties 1,2k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst
Hey meiden, ik ga hier niet meer mee schijven. Ik ben eind juli uitgerekend en ik kwam hier eigelijk omdat ik de meiden noes, en okaasan kende, maar bij hun mocht het helaas niet zo zijn. En als er een sept bankje van gemaakt wordt hoor ik hier helemaal niet. Maat lees nog wel mee. Succes meiden

Kom lkkr bij ons meeschrijven in Juli moedeloos, je bent meer dan welkom, al schrijvend leren we elkaar wel kennen. We hebben in het verleden volgens mij ook een wachtbankje gedeeld en in elk geval drie dingen gemeen: zwangerschap, uitgerekend in Juli, zzper. Kijk maar of je zin hebt. Groetjes!

Geplaatst

Johanneke gefeliciteerd. Gewoon gaan meeschrijven hoor. Je bent nu zwanger en als je hier mee gaat schrijven kun je daar alleen maar meer van genieten en wordt het alleen maar echter. Toen ik twee jaar geleden ook even zwanger was, durfde ik ook niet mee te schrijven op een uitgerekend bankje. Toen dat mis ging, had ik daar veel spijt van; net of die zwangerschap niet bestaan had, terwijl het voor mij een heel belangrijk moment was; Mijn allereerste positieve test ooit. Dus gewoon mee schrijven. Iedereen zit hier in dezelfde onzekere periode.

Marga jij ook heel erg gefeliciteerd met je super echo. Ben je nu ook al een klein beetje gerustgesteld? Of blijft het even spannend als voor je echo?

Noes, fijn dat je baarmoeder er goed uitzag. Is het nu helemaal voorbij of heb je Nog steeds bloedverlies?

Moedeloos, blijf je wel ergens schrijven? Ik wil je natuurlijk wel volgen. We kunnen ook in het UZGent draadje blijven schrijven. Dat is ook gezellig.

Nee, Jett, dan heb ik jullie niet gezien. Niemand met dreads gespot. Jammer hoor. Zonder dat we het van elkaar wisten wie we waren, hebben Fleur en ik elkaar ook gesproken in Gent. Erg grappig achteraf.

Hier ben ik echt wel heel verdrietig, tranen met tuiten bij de kerkdienst op eerste kerstdag. Alles stond natuurlijk in het teken van geboorte en nieuw leven, want tja, dat is kerst. Maar niet voor ons op het moment. Verder echt heel veel buikpijn en heel veel bloedverlies. En het toppunt van treurigheid is dat het vruchtje de wc in plonsde in de Sainsburys waar we onderweg even stopten tijdens de reis van de ene vriend naar andere vrienden van ons. Tranen dus op een openbaar toilet, treuriger kon ik het me niet voorstellen. Zo naar om het door te spoelen, maar wat ik er anders mee gewild had, weet ik ook niet. Moeilijke tijden dus. Ook nu dus weer dikke tranen.

Geplaatst

Ogh lieve okaasan, wat een verdriet! En dan weer zo confronterend met een.kerstdienst. Weet er alles van. Dikke knuffel voor jou

Hier wel wat gerust gesteld hoor, na deze echo. ;)

Geplaatst

Ik wil ook graag meeschrijven. Dinsdag had ik mijn positieve test maar vandaag mocht ik officieel testen en was de test heel snel positief en ook weer een stuk dikker dus nu voelt het pas ''echt''.

Later zal ik even terug lezen om jullie verhalen een beetje te leren kennen!

Geplaatst

Meiden, ik kan dat idd aanpassen. Laat maar weten via pb als jullie dit met zn allen graag willen.

okaasan en noes, voor jullie heel veel sterkte!

Geplaatst

Okaasan, wat een nare dagen, krijg het (weer) koud van je ervaringen, zo triest. Ook van mijn nogmaals een dikke knuffel en hopelijk straks op naar een beter jaar voor jullie xx

Geplaatst

[TABLE=class: grid, width: 100, align: left]

[TR]

[TD]Naam

[/TD]

[TD]Kindje

[/TD]

[TD]Uitgerekend

[/TD]

[TD]Afspraak/echo

[/TD]

[TD]Geslacht

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Noes 40j.[/TD]

[TD]1e[/TD]

[TD]2 aug[/TD]

[TD]17 dec 1e echo

helaas miskraam[/TD]

[TD][/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Jett[/TD]

[TD]3e[/TD]

[TD]13 aug[/TD]

[TD]9 jan 2e echo[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Marga13[/TD]

[TD]1e[/TD]

[TD]14 aug[/TD]

[TD]22 jan 2e[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Okaasan 36j.[/TD]

[TD]1e[/TD]

[TD]16 aug[/TD]

[TD]23 dec 1e echo

Helaas miskraam[/TD]

[TD][/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Johanneke[/TD]

[TD][/TD]

[TD][/TD]

[TD]8 jan 1e echo[/TD]

[TD][/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Toeki[/TD]

[TD][/TD]

[TD][/TD]

[TD][/TD]

[TD][/TD]

[/TR]

[TR]

[TD][/TD]

[TD][/TD]

[TD][/TD]

[TD][/TD]

[TD][/TD]

[/TR]

[TR]

[TD][/TD]

[TD][/TD]

[TD][/TD]

[TD][/TD]

[TD][/TD]

[/TR]

[TR]

[TD][/TD]

[TD][/TD]

[TD][/TD]

[TD][/TD]

[TD][/TD]

[/TR]

[TR]

[TD][/TD]

[TD][/TD]

[TD][/TD]

[TD][/TD]

[TD][/TD]

[/TR]

[/TABLE]

Geplaatst

Heb het lijstje bijgewerkt en naar boven gehaald. Als je het zelf even wilt bijwerken?

En Noes en Okaasan heb jullie gewoon in het lijstje gehouden.

Is iedereen het er mee eens dat het aug/sep gaat worden?

Dan stuur ik jOse een pb-tje dat ze het aan kan passen :P

Geplaatst

nieuw lijstje:

Voorstellen:

Noes73, 40jr. - 1e kindje - uitgerekend 2 aug. - miskraam :(

Jett, ? jr, - 3e kindje - uigerekend 13 aug

Marga13, 28jr, - 1e kindje - uitgerekend 14 aug

Okaasan, ? jr, - 1e kindje - uitgerekend 16 aug - miskraam :(

Johanneke, 28 jr - 1e kindje - uitgerekend 23 aug

Toeki, .. jr. - ..e kindje - uitgerekend .........

Echo:

Johanneke - 8 jan - 1e echo

Jett - 9 jan - 2e echo

Marga13 - 22 jan - 2e echo

Geplaatst
Ik zie de tabel niet goed in de app. Wil iemand voor mij invullen: 28 jaar, 1e kindje, uitgerekend op 23-8

Jeetje wat gek om zo te lezen hier :-)

Sent from my iPad using Tapatalk

Zo beter? :)

Geplaatst

Ik heb even de eerste pagina teruggelezen. Pfff, wat kan geluk en verdriet toch dicht bij elkaar liggen. Ik vind het ook best confronterend moet ik zeggen. Nu eindelijk weer geluk voor mij maar het brengt me ook terug naar eerdere minder gelukkige tijden.

Okaasan en Noes, ontzettend veel sterkte!!!

Marga, nog gefeliciteerd met je 1e goede echo! En spontaan zwanger las ik met erg slecht zaad. Wow! Wat betekent mnc?

Het lukte mij ook niet om de tabel in te vullen: Ik ben 35. 1e kindje. Ik ben 4-9 uitgerekend en hoor 6 januari wanneer mijn 1e echo is.

Geplaatst

Voorstellen:

Jett, ? jr, - 3e kindje - uigerekend 13 aug

Toeki, 35 jr. - 1e kindje - uitgerekend 4 sep.

Echo:

Jett - 9 jan - 2e echo

Toeki - 6 jan horen wanneer de 1e echo plaats vind

Geplaatst

Hoi Toeki,

Jij van harte gefeliciteerd met je zwangerschap. Hopelijk blijft het voor ons allemaal goed gaan. Jij hebt zo te lezen ook al veel meegemaakt.

Wij zijn nu inderdaad spontaan zwanger, nog steeds niet te bevatten. MNC betekend in eigen cyclus. Hiermee laten ze 1 ei cel rijpen en moet je wel vaker in zh komen om te controleren hoe het eitje er voor staat. Verder gaat het het zelfde als gewoon icsi, alleen dan met 1 embryo.

Heb jou even op het lijstje geplaatst. Dit werkt denk ik beter dan de tabel. Maar dat is mijn idee hoor :P

Geplaatst

Hoi meiden,

Ik ga mij hier toch ook maar vorzichtig melden. Helaas al een hoop ellende te lezen.

Zelf heb ik ook het onnodige meegemaakt. Vorig jaar nog mijn 4e miskraam rond deze tijd meegemaakt en nu ineens spontaan zwanger. Dat had ik nooit verwacht en echt een Kerstkadootje dus.

Ik ben wel erg terughoudend en ben zo bang dat het weer een bzz is of een miskraam wordt.

Bij het ziekenhuis (OLVG) wilde ze ons niet eens begeleiden/controle omdat ik niet via icsi zwanger was geworden.

Maar na vasthoudendheid toch een echo op 8-1 gekregen en hcg waarde kunnen doen. Nu 5,2 weken zwanger.

Omdat ik er echt niet gerst op ben heb ik via een echocentrum een echo op 31-12 kunnen regelen. Kost ongeveer 40 euro.

Dus een goede tip als je je zorgen maakt en je niet eerder terecht kan bij het ziekenhuis.

o, ja wij zijn ook onder behandeling bij Gent. 6-1 krijgen we de uitslag van alle onderzoeken.

ps ik ben al een jaar niet meer actief geweest en weet niet meer hoe ik mijn handtekening kan veranderen. Kan iemand hulp bieden.

Verder allemaal succes in deze spannende tijden:icon_smile:

Geplaatst

O, morgen heb je dus al een echo Caro! Spannend!! Ik hoop dat het dit keer goed blijft gaan.

Marga, bedankt voor de felicitatie.

Hier minder weeig en dat maakt me toch wel onzeker.

Hoe is het met iedereen?

Geplaatst

Voorstellen:

Jett, 41 jr, - 3e kindje - uigerekend 13 aug

Echo:

Jett - 9 jan - 3e echo

Geplaatst

Gezellig Caro-Lin dat je meeschrijft hier. Wat een ellende heb jij ook al gehad afgelopen tijd. Hopelijk gaat het nu helemaal goed, duim voor een mooi echo voor jullie morgen, wat enorm spannend moet het voor jullie zijn. Op de een of andere manier kan ik nog steeds de entertoets niet gebruiken dus nogmaals sorry voor de aan elkaar geplakte tekst. Hoe is het verder met iedereen. Toekie hier zijn de kwaaltjes ook wisselend, maar wel de hele dag door moe, dus als het kan doe ik een dutje als de jongste slaapt. Misselijkheid valt mee deze keer, wel superlabiel en een kort lontje. Vandaag de eerste afspraak bij de vk gehad en ze ging onverwacht ook een echo doen....jippie ons leeuwtje is perfect gegroeid en het hartje klopte als een tierelier. Hij/zij heeft het goed naar zijn zin in mijn buik. Loopt ook precies volgens het schema qua groei. Nu volgende week nog één keer naar het ziekenhuis in Arnhem voor een echo en afsluiting van dik 10 jaar medisch molen. Wens iedereen alvast een heel gezellige en vooral bijzondere oud en nieuw morgen, op naar een fantastisch 2014 vol wolken van baby's xx

Geplaatst

hoi,

ja morgen een echo!

vandaag hcg waarde van 21164 dus dat is mooi aan het stijgen. Ik ben superzenuwachtig voor de echo. Als het maar niet weer een bzz is, dat is mijn grootste angst.

Allen; alvast een mooi uiteinde en een prachtig 2014!!

Caro

Geplaatst

Jett, 41 jr, - 3e kindje - uigerekend 13 aug

Caro- lin, 38jaar - 1ekindje - uitgerekend 28 aug

Echo:

Caro- lin -31-12 - 1e echo, 8-1 2e echo

Jett - 9 jan - 3e echo

Geplaatst

Welkom caro en van harte gefeliciteerd met je zwangerschap. Ik wil je suc6 toewensen met je echo. Dat je meer rust mag krijgen hierdoor en dan wat vit b12 er tegen aan. Laat je ff weten hoe het ging?

Hier verder alles goed, nog steeds misselijk en duizelig, maar dat nemen we voor lief!

Iedereen een goed en gezond 2014 toegewenst!

Geplaatst

Ik had net een hele dikke positieve streep op de test van moeders voor moeders. Met net 6 weken stelt dat wel een beetje gerust :-)

Helaas mag ik niet meedoen want ik heb een bloedtransfusie gehad. Maar doen jullie wel mee? Aanmelden kan tot max. 10 weken..

Sent from my iPad using Tapatalk

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden