Ga naar inhoud

Uitgerekend augustus/september 2014

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Pff wat een opluchting zeg. Mooi dat de pillen werken, gewoon blijven gebruiken hoor.

Niet teveel zorgen maken, maar genieten. En de symptonen klinken als ZWANGER!!! Het is echt zo!

Ik moet nog 1,5 weken wachten op mijn echo...kan mij niet snel genoeg gaan! Prettig weekend!

• Reacties 1,2k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Fijn Caro dat je B12 zo gestegen is, nu volgende week een mooie echo en lekker verder zwangeren. En ja die opgezette buik herken ik, met dank aan die trage darmen.

Geplaatst

Hoi Meiden,

Hoe gaat het met jullie?

Hier gaat het allemaal goed. Vanaf het begin de hele dag door misselijk en nu is dat iets minder. Op zich wel lekker natuurlijk, maar het misselijk zijn gaf me ook wel het gevoel dat het allemaal goed zit. We hebben zeker al 10 testen gedaan in totaal. En gelukkig iedere keer positief. Als we 12 weken zijn willen we een angelsound kopen om naar onze kleintjes te luisteren.

Gisteren gingen we een rondje rijden, omdat ik te moe was om dingen te doen en ook geen zin had om thuis in de bank te hangen.

Zijn we bij de babydump in Roosendaal beland. Daar even rondgekeken. En toch beslist dat we een 'naast elkaar' duowagen willen voor onze twins. 1000 euro voor een complete wagen. Dus daar gaan we maar voor. Die is dan ook gelijk geschikt voor aan het strand en in het bos. Ik kan het niet laten om al ver vooruit te kijken.... Hoe is dat bij jullie? Een paar kleine dingetjes gekocht: rompertje en speentje...

Bij ons weten ook al veel mensen het. Vooral collega's van mij en mn vriend. En onze beide ouders en boer en zusjes. Abonnement op de sportschool ga ik opzeggen. De gyn zegt: je moet 3 dingen doen met een tweeling en dat is rusten, rusten en rusten. Wel blijf ik 1 a 2x per week zwemmen. Ik wil proberen zo lang mogelijk te blijven werken.

Werken jullie ook?

Hoe maak ik zon onderkantje met de informatie van ons traject?

Xxx

Geplaatst

Hey,

Ik ben ook zo futloos. Nergens zin in. Ook humeurig. Voor mijn man helemaal niet leuk. Ben al geen beller, maar als de telefoon gaat neem ik niet op. Totaal geen zin in. Ik heb nog niets gekocht (vandaag 7,2 weken). De vorige keren altijd wel iets gekocht maar toen ging het steeds mis, maar daardor heb ik nu al een tas vol babykleertjes haha.

Bij mij weten mijn ouders en broer het. Moest wel want ik was daar met kerst en het zou al heel duidelijk zijn als ik niet zou drinken. Mijn schoonmoeder, 1 schoonzus en een goede vriendin. We willen het eigenlijk nog tegen niemand vertellen, maar soms ontkom je er niet aan.

Waar ik ook van baal is dat ik al 2 kilo ben aangekomen!! Dat vind ik niet normaal. Kan ook moeilijk naar het toillet. Nou ja het hoort er allemaal bij he.

Ik mag echt niet klagen hoor, maar ja toch zijn sommige dingen een beetje vervelend he:)

Geplaatst

Hier gisteren weer wat bloedverlies en buikpijn gehad. Het bleef gelukkig weer bij een heel klein beetje. Denk dat het komt omdat ik gisteren even heel knus met mijn vriend ben geweest zeg maar... Dat doe ik voorlopig ook niet meer dus. 28 januari heb ik intake bij de verloskundige en de 2e echo (10 weken ben ik dan).

Sporten (hardlopen en voetbal) durf ik niet echt, maar ik heb er ook echt totaal de puf niet voor. Als ik weer wat meer tijd heb ga ik denk ik zwemmen, fitnessen en wandelen

Caro-lin, ik durf niet meer op de weegschaal te staan. Ik moet ook eten om de misselijkheid tegen te gaan. Als dat allemaal over is ga ik wel weer wat beter letten op wat ik eet. Maar fijn trouwens dat het goed gaat!

Adrealine, 2 meteen?! Wow!

Geplaatst

@Johanneke; is dit je eerste zwangerschap?

wat moet jij lang wachten voor de 2e echo. Ik zou dat echt niet trekken!

Ik heb trouwens nog geen vreemde eetlust. Ik zou het zo grappig vinden als je ineens zin krijgt in dingen die je normaal niet lust.

In mijn geval in vlees en gefrituurde dingen bijv.

Geplaatst

Dit is mijn eerste ja. En vandaag heb ik heel weinig last van misselijkheid dus voel ik me weer heel erg onzeker

En de fertiliteitsarts wilde me niet meer zien (geen medische indicatie). Dus eerst volgende echo is pas bij de intake ja

Sent from my iPhone using Tapatalk

Geplaatst
Dit is mijn eerste ja. En vandaag heb ik heel weinig last van misselijkheid dus voel ik me weer heel erg onzeker

En de fertiliteitsarts wilde me niet meer zien (geen medische indicatie). Dus eerst volgende echo is pas bij de intake ja

Met hoeveel weken had je de 1e echo?

Ik herken dat hoor, dat onzekere als je niet zoveel verschijnselen hebt, ik had vanmiddag ook een megadip. Ik zou willen dat het de 21e was, dan heb ik mn 1e echo (dan 8+1). Vorige keer bleek op de 1e echo dat het niet goed was.....dus die echo is extra spannend. Hoop zoooo deze keer wél een kloppend hartje te zien!!! Maar nog 10 dagen wachten.....

Geplaatst

De eerste echo heb ik deze week gehad. Op 7,5 week. De volgende is dan op 10,5 week. Dus eigenlijk heel normaal toch?

En de onzekerheid zal toch wel blijven tot de bevalling en 18 jaar die er op volgen ;-)

Wachten op de eerste echo duurt lang he? Ik vond het nog erger dan de wachtweken..

Sent from my iPhone using Tapatalk

Geplaatst

Ja het is idd nog erger dan de wachtweken. Met de wachtweken is het wel óf niet gelukt.....

Nu ben je zwanger en leeft je kindje wel of niet.....dus zit ook veel meer lading aan....

(nu nog 9 dagen)

Geplaatst

Ik kreeg als tip van iemand dat je ook zelf bij een echopraktijk een vroege echo kan laten doen. Je betaalt dan ongeveer 40 euro voor zekerheid. Ik heb dat bij 6 weken laten doen omdat ik bang was voor een bbz.

Moet je nagaan als je geen problemen hebt met zwanger worden dan moet je in het reguliere proces wachten tot de 1e echo bij 10-12 weken. Dat kan ik mij echt niet voorstellen!

Geplaatst

Ik wil mn 1e echo graag in mn eigen ziekenhuis laten doen..... Misschien dat ik morgen bel of ze misschien donderdag nog een plekje hebben....maar toen de echo-afspraak gemaakt werd, was die mogelijkheid er eigenlijk niet. Dus vrees dat ik echt tot de 21e moet wachten.

Vrouwen die op de natuurlijke weg zwanger geworden zijn en geen heel traject hebben gehad zoals wij hier, staan er misschien toch ook iets anders in. Door alles wat we mee hebben gemaakt, is het voor ons denk ik toch spannender. Er hangt meer van af, want je wordt niet even zomaar weer zwanger.....

Geplaatst

Nanny, wat lief dat je ons komt feliciteren! Ik begrijp dat je in april voor een cryobehandeling gaat. Veel succes alvast!!

Lacta, ik denk ook dat het anders voelt zonder mm maar ook zonder miskramen al blijft voor iedereen het eerste trimester onzeker en spannend.

Caro, ik kan me niet voorstellen dat je als 'normale zwangere' zo lang op een echo moet wachten!!

Johanneke, geen bloedverlies meer gehad?

Andrealine, ik kijk wel vooruit maar koop niks. Ik heb nog cadeautjes liggen van mijn vorige zwangerschap die in een miskraam eindigde. Na 3 maanden nog genoeg tijd om in te slaan.

Ik werk drie dagen per week als gastouder. Dat is soms best intensief. Ik wil ook meer 'pauzes' voor mezelf inbouwen. Soms wil ik de kinderen te veel vermaken. Vooral de middelste vind het veel te leuk om alles samen te doen maar af en toe even bijtanken en dat hij even zelf speelt, ga ik echt nu meer doen.

Marga en Jett, hoe gaat het met jullie?

Hier de laatste dagen veel activiteit in mijn lichaam. Voelt wel geruststellend. Op naar de echo op donderdag :-)

Geplaatst

Hey dames,

Hier gaat het goed. Nou lees ik altijd wel uitvoerig mee, maar ontbreekt mij de puf om op iedereen persoonlijk te reageren.. Sorry!

Over de echo's. Mijn 1e echo had ik op 27 dec met 7.1 week zwangerschap. Mijn volgende echo staat gepland voor 21 jan. Dan hoop ik 10,5 weken te zijn. Bijna 4 weken tussen dus. Vind het zelf erg lang duren. Maar heb wel het idee dat het goed zit. als ik 12 weken ben zet ik het op fb. Bijna iedereen die ons lief en dierbaar zijn weet er al vanaf. Ook al hele.leuke kado's gekregen. Mag van manlief nog niks kopen voor de kleine. Alleen voor mezelf ;). Zal eens ff op zoek gaan naar grote maten bh's . Zucht ze waren al niet

t klein, maar nu zijn het bloemkolen :(

Geplaatst

Marga, is prima toch. Alleen schrijven als je zin en puf hebt. Mijn borsten zijn ook een maat gegroeid. Dat was echt gelijk al. Ze zijn gelukkig nog niet verder gegroeid maar ja, ik heb nu 80 c dus echt erg vind ik het niet :-)

Ik had vannacht enorme krampen onderin mijn buik. Werd en wakker was. Ik schrok me rot. Ik moest ook wel een grote boodschap doen maar het duurde heel lang voordat het zakte. Gelukkig deed dat het uiteindelijk wel en heb ik geen bloed gezien. Het zullen mijn darmen dus wel geweest zijn.

Hoe is het met de anderen?

Geplaatst

Ha Toekie, dat is zeker schrikken, maar klinkt inderdaad als je darmen, of misschien ook een buikvirusje? Sprak zij uit ervaring: ik lig sinds gisteren op de bank met buikpijn, misselijk, overgeven en diarree. Overduidelijk niks met de zwangerschap te maken en mijn jongste had het zondag/maandag. Volgens mij heerst er wel van alles.

Oh en hoewel ik NIET aan eten moet denken, Caro ik heb altijd rare eetlust in vooral de eerste 10 wkn. Bij de eerste hamburgers en friet (terwijl ik al tijden zo goed als vegetarisch at), bij de tweede nog erger: heel veel van die ranzige theeworstjes (smeerbaar) en boterhamworst gegeten. Nu had ik weer enorm zin in hamburgers van de Mac, máár heb me tot nu toe ingehouden. Oh en kwark/yoghurt, een beetje zure frisse dingen vind ik nu lekker. Na die eerste weken valt het bij mij wel mee. Dan gewoon gezonde eetlust zullen we maar zeggen. Maar wie weet.

Verder was ik hier eigenlijk niet misselijk meer en lijk ik ook wat minder moe. Uiteraard eerst weer zorgen over gemaakt, nu (tot gisteren) probeer ik er maar gewoon van te genieten. Na eerst gegoogled te hebben natuurlijk.

Heb het even niet meer paraat, maar volgens mij heeft iemand morgen of donderdag een echo? Heel veel succes alvast x

Geplaatst

Dat is wel schrikken Toekie. Zolang er geen bloed is, is het goed toch?

Hier zijn de misselijkheid en moeheid weer terug helaas. Ik moest trouwens ook uitgebreid googlen toen de misselijkheid weg was. Net zoals elk wissewasje ;-). En dat mijn borsten groter en voller zijn vind ik niet zo erg. Normaal heb ik niet zoveel

Sent from my iPad using Tapatalk

Geplaatst

Balen johanneke van de misselijkheid. bij mij werken de pilletjes wel goed. misschien voor jou ook een idee?

Toeki wat schrikken zeg! bah niks aan! hopelijk waren het gewoon je darmen en is het verder goed met je beebje.:gekruiste vingers 2

caro succes morgen bij je echo. hopelijk is je beebje goed gegroeid.:gekruiste vingers 2

Jett beterschap met de griep! Google is nu ook mijn grote vriend :)

Heb via: Ik ben mama .nl een hele leuke bh gevonden in mijn maat. Het was ff zoeken, maar dan heb je ook wat! tja ik zit helaas niet op een cupje c maar eerder de G van Groot! en als ze nog verder groeien (wat wel waarschijnlijk is) wordt het de H van Heel groot. manlief vind het wel mooi, maar hij mag alleen kijken, niet aankomen :nono:

Geplaatst

Hier google ik ook veel :-)

Morgen dus weer een echo Caro! Ik donderdag de 1e. Zo spannend!!! Al krijg ik steeds meer klachtjes dus zou het me verbazen als het mis zit maar ja, je weet nooit! JIj veel succes morgen.

Marga, wat fijn dat je een bh gevonden hebt. Pfff, heftig zulke grote (.) (.) ;-)

Beterschap Jett!

Vond het werken vandaag wel weer pittig hoor. Zeker omdat ik geen pauze heb maar ja, we hebben het weer overleefd ;-) Morgen korter in minder kinderen.

Geplaatst

Ja morgen weer een echo.

Ik ben best zenuwachtig en bang. Maar ik heb geen reden om te denken dat het niet goed zit. Vandaag echt een vreetkik. Normaal eet ik 's ochtends een geroosterde boterham en tussendemiddag een broodje/pistoletje en dan weer avondeten, verder niets.Maar vandaag! pfff, ik kon niet ophouden; vla met cruslie (2 kommen), 3 bruine bollen em ei en kaas en augurk en daarna nog soep en als avond eten pizza. Maarnog geen dingen die ik normaal niet eet.

@toekie; succes alvast met de 1e echo! Is de buikkramp gestopt?

Ennuh; zonder google zou er meer onrust en zorgen bij mij zijn.

Internet is mijn grote vriend!

Geplaatst

Nu na het koor wel weer wat licht ongesteldheidgevoel maar niet te vergelijken met vannacht!

Bedankt voor je knuffel Marga. Echt lief! En ik kan het wel even gebruiken. Moet er zó niet aan denken om het nogmaals mee te maken dat het tijdens een echo niet goed zit. Gevoelsmatig kan ik, zoals ik eerder zei, niet voorstellen maar de angst is er wel! Ik zou mijn kop nog wel even in het zand willen steken ;-)

Bij mij gaat eten juist níet goed. Moet er vaak niet aan denken. Zeker brood vond ik al niks maar nu krijg ik het er bijna helemaal niet meer in. Avondeten gaat vaak wel als ik eenmaal begonnen ben maar ik zit snel vol. Maar ach, ik denk dan maar; vrouwen die overgeven krijgen veel minder voedingsstoffen binnen dus het zal wel goed komen.

Fijne avond en slaap lekker voor straks. Ik wens jullie een rustige nacht waarin jullie heerlijk uitrusten voor morgen :-)

Caro, ik zal morgen aan je denken!

Geplaatst

haha ik moet nu toch echt lachen!!!

Vorige week woensdag wees de echo 6 weken en 5 dagen uit en was de uk in 2 dagen maar 1 dag gegroeid waardoor ik mij onwijs veel zorgen ging maken. Slaat de meter vandaag dus een week later op 8 weken en 2 dagen:) Nou ja zeg....

Ik ben heel heel blij. De kleine uk is goed gegroeid en het hartje klopt stevig. 1.6 cm. Ik heb er nu veel meer vertrouwen in.

Over 2 weken termijnecho en combinatietest.

@Toekie succes morgen. Ik zal aan jou denken:)

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden