Ga naar inhoud

Uitgerekend augustus/september 2014

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

De kereltjes hebben het gewoon hartstikke goed bij jou Andrealine, inderdaad onvoorstelbaar hoe het kan in één buik. En wat fijn dat ze zo goed groeien.

Caro-Lin jouw weer komt er weer aan, geniet ervan, ik dompel me komende dagen in schaduw, ijsblokjes en koude douches.

• Reacties 1,2k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Haha Jett ik doe met je mee!

Fijn dat de jongens het goed hebben. Onvoorstelbaar zoveel gewicht, en jij komt niks aan. Voordeel is wel dat je na de bevalling niet hoeft af te vallen :D

Ik ben vanochtend weer goed gekeurd bij de vk. Vanaf nu elke week heen. Volgende week de 24e weer heen. Ukje lag vast heeft genoeg (kokend ;)) vruchtwater tot de beschikking :p. Haha

Geplaatst
Ja we zijn erg blij met de foto's! Heb alleen van de fotograaf een link gekregen om te kijken, en zelf kunnen we er niks afhalen. We moeten nog even een paar mooie uitzoeken om te bestellen. Maar dat is best lastig. Ik kan zo wel even een foto maken van het wiegje die ik zelf heb bekleed. Ik ben er best trots op

Als ukje geboren is gaan we een newborn shoot doen. 1 van de foto's gaan we dan gebruiken voor het geboorte kaartje. hihi.

qy7ure8y.jpg

Ik hoop dat die duidelijk is.

4a9u2u6a.jpg

En deze is wel neutraal genoeg. Is een snapshot van de website van de fotograaf haha, eerlijk gestolen.. :D is wel mijn buik hoor ;)

[ATTACH=CONFIG]5700[/ATTACH]

hey die heb ik ook! leuk is ie he. lekker ouderwets!

Geplaatst

Wauw ook al zo mooi geworden. Ik weet niet hoe oud de mijne is...heb ik 5 jaar geleden voor een tientje bij de kringloop gekocht :) is alleen een lastige matrasmaat, maar via wat google werk toch een passend matrasje gevonden.

Jou bekleding is ook mooi qua kleur!

Geplaatst

@Adrealine; dat is schrikken in het ziekenhuis. Eerst minder beweging en dan geen hartje kunnen vinden. pppffff

En wat een leuke foto met zwitsal haha

mooie buik hoor. Valt best mee:)

@ Johanneke we lopen bijna gelijk. Bescheiden buik hoor. Dat zeggen ze bij mij ook.

[ATTACH=CONFIG]5702[/ATTACH]

Dit ben ik bij 33 weken:)

even een vraag:

Hoe voelt een harde buik.

Ik heb de afgelopen tijd wat last van een trekkend gevoel, net of je huid helemaal strak wordt getrokken. Is dat een harde buik?

Geplaatst

Hey Marga, wij hebben de onze via marktplaats. Matras is inderdaad lastig. Wij hebben standaard matras gekocht en de bodem iets verhoogd.

Ik vind ze heel schattig:)

Geplaatst

Bij mij voelt een harde buik alsof je een harde bal in je buik hebt. Mijn buik is dan helemaal hard en kan er niet in drukken, een paar tellen later trekt het weg en kan ik mijn buik weer indrukken. Soms ook een trekkerig gevoel in de onderbuik, soort ongi gevoel. Hoop dat ik het zo goed omschreven heb. Heb de laatste week er meer last van, en soms wel een aantal x per uur. Maar dan maak ik me te druk.

Mooi buikje hoor! Die past wel 2x in die van mij ;)

Geplaatst

Wat ben jij lekker bruin zeg. Zo bruin ben ik nog nooit geweest! Mooi hoor.

Wat leuk die wiegen. Wij hebben geen wiegjes gedaan. Werd ons wat te duur. Heb je toch ook andere matrasjes, moltons, hoeslakentjes enzo voor nodig x 2. De ledikantjes staan nu nog op de babykamer. We willen even zien hoe het gaat en anders komen de ledikantjes naar onze kamer.

Ik weet niet zo goed hoe harde buiken voelen. M'n buik is meestal hard. Maar dat zijn dan geen harde buiken.

Heb wel een drukkend gevoel vanonder. Vooral Savonds. En een soort kramp in m'n rug en vagina. Misschien valt dat ook onder harde buiken? Ik weet het niet goed

Verzonden vanaf mijn iPhone met behulp van Tapatalk

Geplaatst

Leuk wiegje ook en jee ik ben ook jaloers op je mooie bruine buik! Hier is ie ook twee keer zo rond én melkwit, kleurt prachtig bij de zolderkamer haha.

Ik zou een harde buik ook omschrijven zoals Marga, als een enorme harde bal, die na een paar minuten weer zacht wordt. Zou de andere pijn niet meer bandenpijn kunnen zijn?

Geplaatst

Lekker bruin ben je ja! En een heel bescheiden buikie. Maar jij bent niet zo veel aangekomen toch? Ik ben net niet wit meer, maar lang niet zo bruin als normaal.. Wie weet komt dat nog als ik ga zwemmen dit weekend, anders is het toch echt veel te warm in de zon.

Zoals Marga het omschrijft voel ik een harde buik ook. En ik heb het tegenwoordig ook als ik naar de wc moet. De pijn beneden zal wel bandenpijn zijn, zeker als de baby daar zit voelt het niet fijn..

Wij hebben geen wiegje, alleen een rieten mand waar mijn vriend nog in gelegen heeft en eventueel de reiswieg van de kinderwagen.

Geplaatst

@Marga; ik herken mij er helemaal in. Door die angst en onzekerheid heb ik mij nooit aangemeld bij moeders voor moeders. Eerdere zwangerschappen wel gedaan maar toen het misging moest ik steeds weer afbellen. Zo pijnlik, dat kon ik niet meer aan. maar voelde mij wel schuldig, want ik heb andere vrouwen niet geholpen terwijl dat had gekund. En ik heb wel kunnen profiteren.

Verder denk ik niet dat ik een harde buik hebben gehad als ik het zo lees.

baby is wel al ingedaald en ligt vast in de bekken, dus misschien dat het nu gaat komen.

Geplaatst

Hoi carolin. Dat is toch een goede reden dat je niet mee hebt gedaan aan mvm. Tenminste dat vind ik wel. Het moet ook emotioneel te doen zijn.

Geplaatst

Wat een mooie buiken zie ik voorbij komen, fantastisch! Onze verbouwing is heftig geweest, in die zin: we hebben het plafond van de kamer eruit laten halen, is jaren 30 dus met riet ertussen. Daarna gipsplaten laten plaatsen. Toen moesten de muren nog ruw gemaakt worden met een slijptol overal kerven in de muur mk anders zou het stuccen niet pakken. Verder heeeeeeeeeel veel stof in huis, was echt geen pretje. Heb ook een huilbui gehad afgelopen maandag omdat ik niet zo zag zitten. Alles zat tegen. De stucadoor is terecht, heeft gisteren alleen voorstrijken gedaan en vandaag afgebeld door het warme weer, Volgende week maar weer een poging wagen! Is bij mij in huis 29,5 graad...... Ben heel blij met mijn airco op zolder. Is nu net pas lekker nadat de airco al 4 uur heeft staan draaien.

Geplaatst

Jeetje lavendel ik geloof het dat je het even niet zag zitten. Nu nog stuccen en wat komt er dan overheen?

Erg he overal van dat witte stof?

Bij ons os de zolder nog een rommeltje en dat wilde ik zo graag voor de bevalling gedaan hebben. Maar dat gaat niet meer lukken qua bewegingsvrijheid en hitte. Het stinkt er heel erg vind ik omdat de katten er altijd op mochten. Er ligt nu nog haar maar stofzuigen is geen optie omdat ik nergens bij kan. Overal spullen van m'n man.

Lekker een airco! Slapen jullie ook op zolder?

Vandaag m'n buik gegipst door m'n vriendin. Is leuk geworden maar wat was dat zwaar. Lang staan. Toch tegen het einde even moeten gaan zitten en nu zit er een deukje in maar kunnen we wel bijwerken nog.

Geplaatst

Sjonge lavendel wat een klus en wat warm heb je het in huis! ! Zo'n huilbui is wel te begrijpen. Soms ben je er gewoon doorheen, en de hormonen gieren door je lijf, je wilt het gewoon ruim op tijd klaar hebben. Dus laat de tranen maar lopen, dat lucht tenminste op!

Hier was het 25,5 graden in huis. Vandaag veel last van harde buiken gehad. Maar er zat geen regelmaat in. Dus het zal wel niks zijn, denk ik. Al zie ik wel heel erg uit naar de bevalling. In mijn omgeving zijn er deze week al 2 bevallen...ik wil ook! :D

Ze hebben het over een paar hete dagen. Dus ik trek me terug in huis met mijn ranja, ijsblokjes en washandjes.

Tja wat een nieuws, bah verschrikkelijk! Ik kan er niet naar kijken, trek het mij teveel aan.

Sterkte met deze hete dagen. :*

Geplaatst

Hier 27,5 in huis. Echt heet. Maar ik lig nu in bed met de ventilator. Morgen weer in een voetenbad. Vandaag ook gedaan met ijsblokjes erin en koelelementen.

Hier ook al 3 geboortekaartjes ontvangen. En 5 bevallen in de laatste weken. Ik wil ook. Ik zie er ook niet meer tegenop maar heb een soort van rust erin. Als ik eraan denk heb ik ook zoiets van het is ok.

Ik kan wel zo janken. Om alles. Dingen op tv zoals nu met de vliegtuigramp. Maar ook om simpele dingen. Als de kat spuugt. Dan denk ik jeetje wat zal die zich rot voelen. Heb ik echt nooit gehad zoiets.

Geplaatst

Wat een hel Lavendel. Dat stof overal druist natuurlijk ook helemaal tegen de nesteldrang in. Hopelijk komt het snel goed allemaal!

Andrealine, was het zwaar dat gips?

Hier in huis geen airco en ik kan er niet tegen als met dit weer de ramen dicht zijn dus alles staat open en alle ventilatoren staan aan. Vanmiddag lekker in de tuin van mijn ouders hangen, die zijn op vakantie en de plantjes hebben water nodig. Gisteren ook voor het eerst zulke worstenvoeten gehad dat ik mijn slippers bijna niet uit kreeg.

Ik moet ook echt janken om alles, ik hoop dat dat straks snel over is.

Geplaatst

Het was vooral zwaar omdat ik lang moest staan. Qua gewicht viel het wel mee. En eronder was het best koel eerlijk gezegd.

Als het goed is gaat dat janken gewoon over maar wat een rotgevoel he.

Gelukkig hebben we het bijna allemaal. Weten we zeker dat het erbij hoort.

Geplaatst

Hey meiden. Houden jullie het nog een beetje uit?

Ik voel me net een plofkip... voeten, enkels, benen, armen, handen en mijn hoofd zijn helemaal dik van het vele vocht wat ik vast hou. Kan er niet van slapen... gister ochtend en avond op de weegschaal gestaan en het scheelde 3 kilo!

Toch straks maar even bellen met de vk. Ff checken!

Sterkte meiden met deze hitte! !

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden