Ga naar inhoud

Uitgerekend augustus/september 2014

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Helaas! Alles zit nog potdicht het zijn voorweeën en het kan zijn dat ik nog de hele dag wat aanrommel.

Dus we moeten nog even geduld hebben

Dan zijn jullie weer op de hoogte.

Wel bijzonder dat dieren het zo aanvoelen dat er iets is met de baas. Onze oudste hond wist eerder dan ons dat ik zwanger was. Ze doet al 9 maand vreemd, is aanhankelijk en komt bij mij op schoot liggen (doet ze anders nooit) best lief!

• Reacties 1,2k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Het is idd heel bijzonder dat dieren dat aanvoelen. 2 van onze katten willen ook steeds bij m'n buik liggen en zijn steeds binnen terwijl het prachtig weer is.

Beetje jammer vind ik het wel Marga. Maar wie weet zet het ineens door vandaag.

Verzonden vanaf mijn iPhone met behulp van Tapatalk

Geplaatst

Misschien ben jij wel eerder :) wie zal het zeggen....?

Het rommelt hier wel door, maar kan volgens de vk ook nog best een dag of wat doorgaan... ik ben er wel rustig onder :p

Dus dames succes als jullie eerder zijn ! :)

Geplaatst

Dan doe ik ook nog een duit in het zakje. Hier is het ook al de hele dag aan het rommelen. Kon bijna niet naar de supermarkt lopen van de pijn... Morgen sowieso naar de vk, eens kijken wat zij erop te zeggen heeft.

Geplaatst

Go freddy... go freddy... go freddy!

Misschien hebben we hier straks een 4 ling!

Jett hoe gaat het met jou? Je was ook bij de vk geweest toch? Of moet dat nog

Geplaatst

Haha, wat een rommel-actie hier. Spannend hoor allemaal. Hier nog rust: bij vk weer goedgekeurd; kindje groeit goed, ik gelukkig nauwelijks. Nog niet ingedaald, dus ik verwacht nog weinig deze week

Geplaatst

Wat een spannende rommeldag vandaag😆:)Ik had vandaag krampjes en het voelt alsof meneertje steeds zwaarder wordt. Ook wat meer harde buiken gehad. Hij lag vorige week steeds met zijn hoofdje al in juiste houding maar nu ligt ie weer lekker dwars in mijn zij te porren. Ik slaap ook minder, meneer is heeeel druk s'nachts

Geplaatst

Slaap lekker meiden. Hier heel de dag pijn. Veel pijn in m'n vingers en voeten gewrichten. En kramp in m'n bovenbenen aan de binnenkant. Rugpijn en hele bewegende beebjes. Maar geen weeën. Ben benieuwd wat de gyn gaat zeggen morgen. Vandaag heb ik 2 kickboksers in m'n buik. Zoveel activiteit.

Geplaatst

Succes morgen bij de gyn! We hebben gewoon rommeldagen, ipv de hondsdagen. Succes er mee.

Bij mij is het nu weer rustig. 4x per uur een harde buik. Zal nog wel even duren. Mag morgen weer naar de vk, dus zal eens horen wat ze er van zegt. Mijn geduld is bijna op... :)

Lavendel jou ventje mag nog wel even bij je blijven toch? Beebjes in mama's buik(en) zijn meestal flinke onruststokers in de nacht... kun je alvast in het ritme komen...schijnt. succes er mee meid.

Slaap lekker dames!

Geplaatst

Marga: Mijn spruitje blijft nog lekker zitten hoor. Ik ben nu in week 32 en ben 27 september uitgerekend dus bij mij duurt het nog even. Vannacht was ie rustiger en eindelijk weer (op 1 plaspauze na) de hele nacht doorgeslapen! Maar ik zie het ook als alvast een oefening voor straks..die mindere uurtjes slaap :)

Begin wel uit te kijken naar mijn verlof. Nog even door tot 1 september en dan lekker thuis! Ze zijn op mijn werk nu bezig om een vervangster te regelen dus de komende weken kan ik de dame mooi inwerken. is nu rustig door de vakantieperiode dus daar is ook alle tijd voor nu. Succes bij de gyn vandaag!

Andrealine: wat vervelend voor je dat je overal pijn hebt.....kramp in benen heb ik ook soms meestal opeens midden in de nacht. Ik slaap nog niet met een kussen tussen mijn benen maar denk dat het ook niet lang meer zal duren.

Ik merk dat het nu wel echt tijd wordt om het rustiger aan te doen. Ik ben van nature een bezig bijtje en moet er echt op letten dat ik mijn rust neem.

Ons spruitje gaat de hele tijd met zijn hoofd heel erg omhoog in mijn buik zodat er een grote bult onstaat hahahaha echt een raar gezicht. Krijg er wel af en toe een harde buik van omdat alles zo strak komt te staan.

Ik smeer me gek met olie en zalfjes en tot nu toe gelukkig nog geen striae.

Geplaatst

Net bij de vk geweest. De klachten in de onderbuik komen inderdaad van het indalen. Verder ga ik dinsdag alsnog naar het wkz voor een suikertest en nog een groeiecho. Daarna meteen met de medisch verloskundige de uitslag bespreken en bepalen of mijn lichaam zo'n grote baby kan baren.

De vk maakte zich niet hele grote zorgen, mijn vriend en ik zijn ook niet klein, maar het is wel fijn om suiker toch nog uit te kunnen sluiten. Ze zei ook dat we er wel naar streven om voor een natuurlijke bevalling te gaan, omdat dat de beste weeën geeft. Maar ik hoop er toch wel op dat hij niet veel langer dan 40 weken blijft zitten ;) .

Verder nog het bevalplan besproken. Maar ik kan wel eenwensen en verwachtingen hebben, het kan zomaar anders lopen allemaal. Dus ik heb wel wat voorkeuren aangegeven, met de opmerking erbij dat ik er over na heb gedacht maar het vooral wil laten gebeuren (hoe mindful is dat) en niet echt bepaalde verwachtingen heb.

Lavendel, het is heel raar dat je lichaam opeens grenzen heeft. Opeens moet je dingen laten of je toch je man de boodschappen laten tillen. En helaas is er niks aan te doen dan naar te luisteren. Wel lekker dat je verlof dichterbij komt. En inwerken betekent waarschijnlijk ook wel dat jij het nu al iets rustiger aan kan doen toch?

Mijn buik kan trouwens ook echt golven en tekeer gaan. Echt een heel apart gezicht!

Geplaatst

Hi Johanneke, spannend allemaal hoor....nog even dinsdag afwachten dus. Duim voor je dat suikertest goed is.

Ik heb 12 augustus een afspraak voor een echo om te kijken hoe mijn placenta erbij ligt. Bij de 20 weken echo lag deze erg laag zagen ze maar ze hebben erbij gezegd dat 90% later toch weer juist bijtrekt dus ik wacht het maar af.

Aan de hand van die echo ga ik dan het bevallingsplan maken want dan weet ik ook meer.

Mijn energie wordt minder merk ik, ben nu halverwege de middag moe en zou het liefst een tukkie willen doen maar ja...ik werk nog 40 uur in de week dus dat zit er even niet in. Nog ff volhouden dus. Ik denk dat het ook komt van de verbouwingen achter elkaar, een huis vol stof en afgelopen zondag heb ik 3 verdiepingen schoongeboend...iets teveel van het goede geweest. Mijn buik gaat ook zo te keer, ik heb het al een paar keer gefilmd want is zo bijzonder. Ik heb de ene keer een voetje of zijn billetjes of hoofdje vast, zo schattig. ik aai gewoon gezellig over zijn bolletje hihihi.

Geplaatst

Hey meiden.

Vanmiddag bij de vk geweest. Ukje heeft het nog veel te goed bij mij! En ik moet er rekening mee houden dat ik gewoon de volle 40 weken uit zit/lig. Waar ik gisteren last van had waren waarschijnlijk gewoon voor weeën en is heel normaal. Rond gistermiddag was het weer weg. En nu heb ik een heel actief ukje in mij. Ik voel duidelijk een voetje in mijn buik porren en de billen tegen mijn rib aan schuren. Dus daar maar weer van genieten.

Wel jammer van dat vals alarm, ik was al helemaal blij dat ukje zou komen, en dan gaat het hele feest niet door! :( manlief denkt dat het zaterdag komt, en heeft volgende week al vrij gepland! Haha ik hoop dat ukje er ook zo over denkt!

Nog steeds druk aan de klus dus lavendel. Niet teveel poetsen hoor, dan heb je straks in je verlof niks meer te doen ;) fijn dat het voor jou ook allemaal dichter bij komt. Succes met het overgedragen van je werk. En probeer in het weekend dan maar goed je rust te pakken. Zou je nu al niet iets kunnen regelen op je werk dat je wat eerder weggaat o.i.d.?

Andrealine hoe is het met jou? Nog aan de rommel?

Johanneke je zou ook indalingsweeën kunnen hebben... nooit aan gedacht, maar dat schijnt ook te bestaan... sterkte er mee!

Fijne dag nog meiden!

Geplaatst

Ik had Freddy ook helemaal niet verwacht hoor gisteren. Maar liever morgen dan ingeleid worden met 42 weken . De indalings of oefenweeen was ik al mee bekend ja, heb ik er vorige week ook eentje van gehad..

Vandaag ging het redelijk met de pijn. Hoewel even mijn buik neer kunnen leggen op bed wel erg fijn is.

Ik ben ook heel benieuwd naar Andrealine.

Geplaatst

Tja was het maar zo makkelijk om even de buik aan de kant te leggen. Zag bij de vk +22 kg op de weegschaal :( zal dat allemaal in de buik zitten? Ik vrees het niet... :( :( in januari maar weer fanatiek aan het sporten! :D

Geplaatst

He meiden. Wat hebben jullie veel geschreven. Ik ga het morgen even bijlezen en reageren.

Hier was het hoed op de echo.

Nog geen ontsluiting. Wel al wat verweking.

Spannend!!

Geplaatst

Marga, in het juli topic las ik dat de eerste weken er al flink wat kilo's af gaan. En als je borstvoeding gaat geven gaat het ook snel!

Andrealine, volgende week ben je moeder van 2! Bizar!

Geplaatst

Heb het gelezen johanneke! Daar teken ik voor. Gaan jullie ook bv geven? Ik ben het wel van plan. Zo willen we ook proberen om wasbare luiers te gebruiken. Scheeld in kosten (2000.- ) en het schijnt dat ze dan eerder zindelijk zijn.

Andrealine geniet nog maar even van je buik. Komt nu wel erg dichtbij voor je!

Liefs my

Geplaatst

Ik wil ook graag bv geven ja. Hopelijk gooit de pcos geen roet in het eten, maar ik had al gelezen dat het wel mogelijk is.. Wij gaan niet voor wasbare luiers. We hebben geen droger in huis en het lijkt me gewoon heel veel gedoe, met name op het kdv en met dagjes uit. Ik heb wel luiers gehaald die iets milieuvriendelijker zijn, gemaakt van bamboe en zonder toevoegingen van rare stofjes. Kost wat meer dan een gewone luier, maar ik vond het wel een mooie tussen oplossing. En voor de zekerheid heb ik ook alvast een bus suikervrije, biologische kunstvoeding in huis gehaald..

Geplaatst

Ik ga ook weer voor de bv, vorige twee keer tot 15 maanden gedaan en toen met pijn in het hart gestopt i.v.m. weer opstarten ivf-behandelingen. Helaas val ik er niet extra snel door af. Wel meteen na de bevallingen ongeveer 8/9 kg kwijt, dus Marga er is hoop ;-) . Hier ook weer ruim 17kg aangekomen, nou ja straks maar weer sporten en dan komt het hopelijk wel weer goed.

Andrealine, knap joh hoe goed je het volhoudt! En gek idee hè dat je volgende week moeder van die twee wolkjes bent?!

Ik voel me sinds vandaag weer wat beter, heb afgelopen dagen veel last gehad van enorme vermoeidheid, snel misselijk en duizelig, dacht dat het erbij hoorde, maar misschien toch ook een virusje of zo. Hoe dan ook, vandaag weer wat fitter hoera.

Geplaatst

Dames ik Breek even in, Johanneke dat van borst voeding geven en pcos wist ik niet. T beïnvloed niet de bv toch? Evt alleen je cyclus of vergis ik me? Kon op google niet zoveel vinden. Ik heb zelf ook pcos namelijk!

Meiden heel veel succes met de laatste loodjes!!

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden