Ga naar inhoud

Wachtbankje december 2013

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

hé poezebeest, goed van je te horen en super dat alles goed is gegaan. Hopelijk geen rare gevoelens vandaag (en morgen en overmorgen en ...)

Vanmorgen nog een testje ertegenaan en nog steeds een streepje, niet echt donkerder of zo, maar goed wat wil je na één dagje. Morgenvroeg bloedtest en hopen op een mooie hcgwaarde. Ik kan/durf er nog niet echt in te geloven.

• Reacties 126
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Jett heb je al uitslag van de bloedtest? Ik duim voor een mooie uitslag!

Poezebeest hoe voel je je?

Jojanneke heb je deze dinsdag een tp gehad? Van een cryo of heb je ook een punctie gehad? Als je drie dagen geleden een cryo tp hebt gehad dan lijkt het me niet dat je daar nu buikpijn van kunt hebben. Hooguit van een innesteling ofzo?

Toekie hoe was de echo vanmorgen?

Wat is het hier nog rustig verder trouwens...

Ik heb vanmorgen de 2e echo gehad. Follikel was 17mm, dus de gyn stelde voor om zondag de pregnyl te zetten, en dan vrijdag de 13e de tp. Maar dan zit ik in het vliegtuig. Hij overlegde met de

IVF verpleegkundige en nu mag ik vanavond al de pregnyl zetten! Maakt allemaal niet zoveel uit bij een cryo zei hij. Woensdag hoor ik of de cryo ontdooid is, en dan donderdagmiddag de tp. Raar hoor zo snel allemaal. Ik heb geen intake of uitleg gehad, gewoon 2x een echo en een superkort gesprekje, binnen 5 minuten stond ik buiten. Twee jaar geleden ging er natuurlijk een langer traject met meer onderzoeken en afspraken aan vooraf, en natuurljk alle spuiten. Dan ben je er veel meer mee bezig. Nu is het pas een drie weken na ons telefoontje naar het zh dat we voor de cryo tp gaan, en vanavond alweer spuiten. Ik ben er nog helemaal niet zo mee bezig.

De gyn had er trouwens veel vertrouwen in, omdat we super emmies hadden (32 cellig op dag 4). De eerste tp was ook meteen succesvol twee jaar geleden. Ik ben zelf wat gereserveerder, eerst maar eens zien of de eskimo wel ontdooit...

Geplaatst

jessi dat klinkt wel als een supereskimootje hoor en ik mag nu officieel uit ervaring spreken dat het ook echt allemaal zo snel zo goed kan gaan: vanaf vandaag officieel harstikke zwanger.

Vanochtend bloedtest en hcg is 367.1!! Was stiknerveus aangezien ik vanochtend nog steeds maar een lichtroze streepje had: blijkt dus weer niet zoveel te zeggen de kleur van zo'n testje (kruidvat 2 vr 5).

Herkenbaar trouwens Jessi, bij ons is het nu dus ook zo snel gegaan: half oktober gesprekje in Gent, 1x echo en 1 ritje naar Gent en nu ineens al zwanger. Voelt gek, alsof dat helemaal niet kan: er horen toch eerst nog een hoop hobbels genomen te worden? Ga nu proberen van het positieve uit te gaan en te beginnen met genieten van dit derde wondertje, WOW.

Toekie hoe was jouw fm?

Johanneke de buikpijn zou toch heel goed met innesteling te maken kunnen hebben?

En poezebeest, blijven de signalen beter dan de vorige keren?

Geplaatst

ps: voor wat het waard is: zowel deze ronde als de vorige waaruit ons tweede zoontje ontstaan is heb ik kinderaspirine en tarwekiemoliecapsules geslikt en twee glazen granaatappelsap (100% sap van Zonnatura) per dag genomen. Geen idee of dit meegeholpen heeft, maar onder het mom van baat het niet...

Geplaatst

Jett bij deze officieel hartstikke gefeliciteerd! Wat een verschil inbehandeling deze keer ten opzichte van de vorige zwangerschappen als ik je onderschriftlees.

In mijn koelkast liggen 5 pakken granaatappelsap klaar, en ik slik sinds 2 weken Omega3, foliumzuur en tarwekiemcapsules. Net als de vorige keer. Alleen kinderasperine bij een tp ken ik niet. Welke dosis neem je, en hoe lang? En ben je na de tp met de granaatappelsap begonnen of ervoor?

Geplaatst

Dank je Jessi. De kinderaspirine is even uit mijn hoofd van 'bayer' dit is aspirine 100, in groen/wit doosje bij het kruidvat. Ik slik ze vanaf de tp tot positieve test. Zou de doorbloeding van de baarmoeder bevorderen. Ik ben al met de granaatappelsap van Healthy people en Coolbest voor de tp begonnen, maar de 'echte' van Zonnatura (in de andere zit maar iets van 30% granaatappelsap geloof ik) pas vanaf tp. En dan wel telkens half glaasje en dan aangelengd met water, anders echt té zuur.

Oh en trouwens slik ik ook de davitamon mamaplus.

Geplaatst

Wow Jett, dat klinkt hartstikke goed :-) Gefeliciteerd!!! Weet je al wanneer je je eerste echo hebt?

Zo'n cryo-traject is inderdaad heel anders en is om voordat je het weet. En zo zie je maar weer dat lichte streeptjes inderdaad niets hoeven te zeggen want je hcg-waarde is hartstikke mooi! Geniet ervan :laughing9:

Jessi, ik begrijp heel goed dat je terughoudend bent ondanks je mooie cryo. Eerst zien dan geloven ;-) Succes alvast voor donderdag!

Poezebeest, hoe is het met jou???!

Johannke, het hoeft allemaal nog niets te zeggen. Het kan goed innesteling zijn maar hoeft niet. Lastig hè al die symptomen. Zonder zou wachten makkelijker zijn. Houd vol en moed.

Lisselotje, bedankt voor het welkom heten. Hoever ben jij in het traject?

Ik heb vrijdag de 1e echo gehad en ben blij het het resultaat tot nu toe. 11 eitjes groter dan 11 mm en nog behoorlijk wat kleinere. Het beste resultaat van een eerste echo voor mij. Maar ook ik ben terughoudend. Er kunnen nog follikels verdwijnen maar ook de kleintjes kunnen nog meegroeien. Maar diep van binnen ben ik wel blij. Vooral omdat het de 3e poging is. Het voelt als een goed begin naar hopelijk meerdere kansen. Maandag de volgende echo en woensdag of donderdag de punctie.

Geplaatst

hoi,

IK ben nu aan de pil en mag 19 december beginnen met de decapeptyl en dan 31 december de menopur erbij. Op 7 januari heb ik de eerste fm.

Ik vind het deze keer super spannend. Maar vooral het stukje van na de punctie en het wachten om te horen hoeveel eitjes ze hebben gevonden. Want daar is het bij ons vorige keer verkeerd gegaan.

Jett van harte gefeliciteerd.... een mooie opening van dit bankje.

Poezebeest h9oe is het bij jou?

Geplaatst

Toekie mooie score hoor tot nu toe! Succes morgen met de 2e echo, hopenlijk is alles mooi doorgegroeid.

Lisselotje nog even geduld dus voor jou. Spannend, hoop dat dez ronde beter gaat!

Hier nog geen nieuws. Geen idee of de pregnyl zijn werk doet, ik merk niks. Nog twee daagjes 'niks' en dan woensdag de spannende dag, wachten op het telefoontje!

Geplaatst

Spannend altijd, dat wachten op het telefoontje of de cryo goed is ontdooid. Succes alvast Jessi!!!

Lisselotje, nog even geduld inderdaad en dan op naar veel mooie rijpe eitjes :-)

Hoe is het met de anderen?

Hier vanmorgen zo'n 30 eitjes op de teller. Poe, beetje veel. Ik moet rustig aan doen en veel drinken. Woensdag is de punctie!! Vanavond gaat de pregnyl erin en dan morgen lekker geen prikken en uitslapen. Het was vanmorgen vroeg ;-)

Geplaatst

Hé Toekie dat zijn er inderdaad wel heel wat! Slim om rustig aan te doen en dan op naar een punctie met een waanzinnig mooi aantal rijpe eicellen. Ik duim voor je. (Weet niet waarom, maar mijn enter-toets doet het niet, zodat ik alle tekst achter elkaar moet zetten, sorry voor deze opgepropte tekst). Jessi spannend hoor, weet je al hoe laat ze ongeveer bellen? Poezebeest en Johanneke hoe is het met jullie? Oh en mijn 1e echo is trouwens 23-12, ik denk dat ik het dan pas echt ga geloven...of ik moet onwijs misselijk gaan worden de komende dagen ;-)

Geplaatst

Lief dat je er aan denkt Jett! Het zh belde net en helaas geen goed nieuws. Onze topcryo had er geen zin in. Geen tp dus morgen, en geen wachtbankje december voor mij...

Morgen het zh bellen en hopenlijk kunnen we meteen door voor een nieuwe ICSI ronde. En dan meld ik me wel weer op het volgende wachtbankje...

Geplaatst

Ik zit nog steeds te draaikonten op het wachtbankje. Omdat dag 12 op een zondag valt ga ik maandag as. bloed prikken en dan krijg ik dinsdag pas de uitslag.

Verder heb ik nog steeds wel last van mijn buik. En daar zit sinds vandaag bruine afscheiding (en griepverschijnselen) bij. Als ik er op zoek kan het nog alle kanten op dus we blijven maar afwachten...

Sent from my iPad using Tapatalk

Geplaatst

Spannend Johanneke!

Ahh, wat balen Jessi. Weet helaas hoe het voelt. Zeker als je daarna weer opnieuw moet beginnen. Dikke knuffel!!!

HIer is de punctie meegevallen. 15 rijpe eitjes geoogst. Ik zit wel tegen overstimulatie aan dus moet heel rustig aan doen. Vrijdag overleg of ik genoeg hersteld ben op de tp en of er bevruchting is opgetreden.

Hoe is het met Poezebeest en Jett?

Geplaatst

Jessica wat balen, hopelijk wordt januari dan onze maand.Johanneke, spannend nog... Geen drang om zelf te gaan testen thuis?Toekie, wat super zeg 15 eitjes.... Nu rustig aan veel drinken en hopelijk vrijdag een mooie terugplaatsing...Poezebeest hoe is het met je? En hoe voelt het zich?

Geplaatst

Jessi wat vervelend zeg. Dan kom je zo ver en dan dit. En dat gevoel van onmacht kan dan zo verschrikkelijk zijn. Grrr

Zelf heb ik nog niet de behoefte gehad om te testen. Misschien om het negatieve nieuws nog even uit te stellen ;-) maar de arts zei me ook zoiets dat testen ook wel valse positieven geeft..

Sent from my iPad using Tapatalk

Geplaatst

Ik zat even onder een steen, vanochtend getest, wd10 en hartstikke negatief. Deze poging is dus mislukt helaas. Vanwege drukte is er in Nijmegen een stop in januari waardoor ik me eind januari pas kan aanmelden voor de allerlaatste poging. Bah het eind komt nu wel in zicht helaas.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden