Ga naar inhoud

Wachtbankje december 2013

Aanbevolen Berichten

• Reacties 126
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Jojanneke! Yes meid super gefeliciteerd! ! Geniet ervan! Het is je zo gegund! Al een afspraak gemaakt voor de eerste echo? Dringt t al tot je door?

Lisselotje, dank je wel! T is idd een rot periode geweest. En nog steeds wel soms. Maar we willen zo graag door!

Alleen de cryos redde t niet een aantal weken terug. Toen mocht ik weer starten afgelopen zaterdag de uitgangs echo en nu weer een Cyste! Schiet mij maar lek! De moed zink t je dan wel in de schoenen. Maar ja alles gebeurd met een reden! Dus ook ik zal ergens in Januari gaan starten.3 januari de laatste pil en ook een echo als dan de cyste weg is en ik word ongesteld dan mogen we weer starten. Hopelijk gaat dan wel alles goed!

Het bizare is dat t dan dezelfde periode zal zijn als toen ik zwanger raakte van L.ente. dus als ik dan weer zwanger zou raken vreet ik mn schoenen op ;-)

Liefs Bianca

Geplaatst
Wat lief Tas! Hoe is het met jou?

Helaas is onze 4e ivf ook op niets uitgelopen. We hadden 1 cryo en die is helaas niet blijven plakken. Vorige week gesprek gehad in zh en we mogen nog 1 poging bij hun doen, maar dat is dan ook echt de laatste. Ben gelukkig moeder van een prachtig jongetje van 6 jaar, maar die wens voor een 2e blijft.

Geplaatst

Wow Jojanneke, gefeliciteerd!!! Hopelijk volgen wij allemaal jouw voorbeeld.

Kim, welkom!

Bianca, hè nog een cyste ook :-( Ik had precies hetzelfde met mijn 2e zwangerschap. In 2012 hoorde ik op mijn verjaardag dat ik zwanger was en een jaar later kreeg ik 3 dagen daarvoor een negatieve uitslag maar anders had ik ook dezelfde tijd zwanger geweest.

Hier gaat het een stuk beter. Vanmorgen eindelijk goed naar de wc gekund en dat voelt erg fijn!!

Geplaatst

Het komt vast door de planning dat het nu niet ging Bianca! We blijven gewoon duimen..

Ik heb 8 januari de eerste termijnecho. Ben nog steeds zo bang dat het mis gaat. Ook omdat de kans op een miskraam bij pcos hoger ligt. Maar zolang ik hormonen moet blijven gebruiken heb ik er nog wel een beetje vertrouwen in.

Sent from my iPad using Tapatalk

Geplaatst

Bianca dan gaan wij er gewoon nu voor dat het deze keer goed gaat.

Johanneke is get al tot je door gedrongen? Het blijft spannend tot de eerste echo.. Maar we gaan boor een mooi kloppend hartje...

Toekie hoever ben jij nu? En alles nog goed?

Jett hoe is het bij jou? Jij hebt volgende week je eerste echo toch?

En hoe is het net de andere dames?

Ik heb. vandaag de eerste spuit weer gezet... Wel weer spannend hoor.. Maar nu hopen dat get allemaal beter groeit dan in september...

Dus hopelijk is januari ook mijn maand en lukt get ons in ieder geval om een paar embryo's te krijgen...

Succes allemaal...

Geplaatst

Jojanneke, logisch dat je het spannend vindt! Op naar een mooie eerste echo.

Lisselotje, je eerste spuit er alweer in. Fijn!

Ik zit op dag 5 na de tp en 8 na de punctie. Tot nu toe gaat het goed maar het is wel de tijd dat er spotting bij mij kan zijn en dat heeft tot nu toe altijd betekend dat het mis zat dus ik vind het wel steeds spannender worden. Vooral het toiletbezoek dus.

Geplaatst

Toekie, de echt spannende dagen breken nu weer aan, ik duim nog altijd heel hard mee op de achtergrond hoor.

Jojanneke, zie je graag bij het uitgerekend augustus topic, maar snap het ook als je nog even wacht?! Hier ook vooral nog hartstikke onzeker en een onwerkelijk gevoel. Heb ook nog niet echt veel kwaaltjes, hoewel ik sinds gisteren af en toe wat misselijker lijk én ben wel veel moe. Hoop zo op een goeie echo maandag, de dagen kunnen me niet snel genoeg gaan. En hopelijk kan dan het genieten wat meer beginnen.

andere meiden, heel veel succes met spuiten/wachten/broeden x

Geplaatst

Jojanneke,Wat duurt dat wachten nog lang he! Ik heb ook PCOS maar mij is nooit verteld dat dan de kans op een miskraam hoger is hoor! In beide ziekenhuizen niet alleen dat het wat moeilijker is zwanger te raken op de natuurlijke manier en dat je lastig te stimuleren bent met medicatie! Je had nu een cryo tp toch? Blijf je de utrogestan gebruiken? Bij mn eerste pogingen werd ik steeds ongesteld op dag 7 omdat ik bij de cryo tp geen utro kreeg de laatste cryo kon ik dat wel gebruiken en was ik zwanger na 4 weken gestopt met de utro en dit werd een miskraam. mijn tweede zwangerschap moest ik weer na mn positieve test stoppen maar heb het tot 14 weken gebruikt en dit keer geen vroege miskraam.

Ga duimen voor een mooi kloppend hartje!

Toekie ik ga voor je duimen! Blijf positief!

Lisselotje ben jij eerder begonnen met de deca?? Dacht 22 dec in je handtekening te lezen!

Werd jij niet helemaal naar van de pil??

Ik word er helemaal lijp van!! Ellende is dat zeg!!

Dames heel veel succes!!

Geplaatst

@tas45, ik herken dat gevoel voor de tweede heel goed. Ben ook heel erg gelukkig met mijn dochtertje, maar een brusje zou wel heel welkom zijn.

@johanneke en Jett. Hopelijk vliegt de tijd voor jullie. Op naar een mooie eerste echo.

@toekie, het broekloeren is dus. weer begonnen bij jou. Hopelijk blijft het negen maanden weg.

@lisselotje, weer begonnen met spuiten. Zelf vind ik dat pas echt de start van een poging. De pil vind ik maar irritant.

@bianca, heftig wat jij hebt meegemaakt. Heb je het al een beetje kunnen verwerken?

Tja die pil. Ik vind er ook niks aan. Vandaag de tweede genomen. Ik kom een paar kilo aan en voel je niet lekker 'n mijn vel daardoor.

Geplaatst

Hoi Kim,

Het verdriet en t gemis is enorm maar t werd iedere dag dragelijker zeg maar. Totdat ik een week terug met die verdomde pil begon. T lijkt alsof ik weer terug mn verdriet ingezogen word.

Jij zit nu ook weer aan de pil dus.Voor hoelang? Wanneer mag jij starten? Jij hebt dus ook zoveel problemen met de pil! Welcome to the club haha!

Geplaatst

Bianca, ik moet de pil slikken tot de 22ste. Daarmee was ik in de war. Maar mocht gister weer beginnen met spuiten. Van de pil heb ik niet veel kast behalve dat het afvallen dan haast niet wil en eerder de neiging heb om iets te groeien.

Kim.. Ik vind ook als je begint met spuiten dat dan pas echt de poging begint... En dan komen de spanningen ook weer.. Maar het begint pas echt voor mij als de menopur erbij kont.. En dan komen ook de spanningen van als alles dit keer naar goed groeit...

Toekie ik duim voor je dat je een mooie positieve test krijgt.

Jett gelukkig is het al vrijdag, dus de maandag kont lekker dichtbij nu...

Johanneke hoe is het nu met jou?

Geplaatst

Hier is het prima. Mijn borsten gaan steeds meer pijn doen maar de misselijkheid lijkt weer minder. Ik ga als ik voor echo ga de arts vragen of ik langer de utrogestan mag blijven gebruiken. Zou moeten stoppen met 9 weken maar ik ben zo bang dat het mis gaat dan. De onzekerheid blijft helaas groter dan het genot. En dat voelt zo stom want we zijn nog nooit zo ver gekomen en we hebben zoveel geluk.

Hoe reken je trouwens uit hoe ver je bent? 2 weken na de terugplaatsing zou ik op 4 weken zitten, maar de eskimo was natuurlijk ook al een paar dagen oud..

En me aanmelden voor moeders voor moeders natuurlijk..

Geplaatst

lisselotje fijn om weer van start te zijn he!! Ga duimen voor je!

Johanneke,Ik zou het gewoon even na vragen. Het kan nooit kwaad het langer te gebruiken. Ik had gevraagd of ik het tot 12 weken kon gebruiken omdat ik enorm onzeker was en dat was geen probleem. toen langzaam aan gaan afbouwen. Want geloof dat de placenta het dan overneemt na 12 weken.

volgens mij is het tussen je tp en de test datum 2 weken en daar tel je 2 weken bij op.

Op freya.nl staat zon tabel waarmee je het uit kunt rekenen.Daar kun je ook aanklikken wat voor soorty cryo je had. Normale of een blasto. Ik denk dat de onzekerheid ook enorm komt omdat je hier op het forum onzeker gemaakt word. omdat je dan leest dat het mis kan gaan. vriendinnen van mij die natuurlijk zwanger werden waren hier namelijk nooit bang voor!

Probeer ondanks je angst ook te genieten!

Liefs Bianca

Geplaatst

@bianca, ik moet gewoon drie weken de pil, maar op 1 januari beginkoers al met de deca.

@lisselotje, ik hoop zo voor je dat je deze keer een beter poging hebt.

Geplaatst

Haha, je hebt wel gelijk Bianca. Gelukkig moet ik morgen weer werken en heb ik geen tijd om hier te lezen ;-)

Volgens Freya zit ik alweer op 4w6d en ben ik uitgerekend op 23-8

Geplaatst

Heel even ego hoor: we hebben nieuws over onze embryo's. Er zijn er 8 ingevroren verdeeld over 6 rietjes!!!! Mijn dag kan niet meer stuk!!

Geplaatst

Wow Toekie...geweldig!!! En hoe is het verder met je? Ga je eerder testen of wacht je de officiële dag af? En wanneer zou je mogen?

Geplaatst

Ik voel me goed Jett. Ik heb er een goed gevoel over. Ik weet nog niet wanneer ik ga testen. Als ik donderdag nog niet ongesteld ben, ben ik officieel over tijd. De 27e is de testdatum. Ik laat het van de aankomende dagen afhangen.

Geplaatst

Toekie, wat goed zeg, maar hopelijk heb je de cryo's nu niet nodig, omdat deze gewoon blijft zitten.

Ik heb vandaag de datum gekregen voor mijn uitgangsecho namelijk 17 januari, dus vanaf die dag waarschijnlijk beginnen met de Gonal.

Geplaatst

Kim, vind jij het ook altijd zo fijn als je duidelijkheid hebt? Mooie datum om aan de deca te beginnen trouwens ;-)

Bianca, wat jij verteld over je vriendinnen die veel minder stil staan bij het feit dat het mis kan gaan, herken ik ook. Soms doet dat me weleens verdriet. Dat je super blij bent met een positieve test maar niet voluit kunt genieten doordat we allemaal mee hebben gemaakt :-(

Lisselotje, hoe gaat het spuiten? Ik hoop ook voor jou dat het dit keer helemaal anders gaat en dat er gewoon ontzettend veel mooie bevruchtingen gaan ontstaan!!

Jett, morgen dus de echo. Ik ga ontzettend hard voor je duimen!!!

Hier kruipt de tijd voor mijn gevoel. Kon ik die maar even doorspoelen. Soms vind ik het echt even moeilijk. Zo dicht bij een droom maar ook weer niet. Je weet het gewoon niet. De tijd zal het leren...

Geplaatst

Toekie wat een onwijs goed nieuws!Gefeliciteerd met 8 eskimootjes!

nog 4 dagen wachten dan weer je het!! Ik vind het knap dat jij zo lang kan wachten!

Ik teste altijd op dag 7 na de tp als ik dan niet ongesteld was. Wachten is niet mijn sterkste kant! ;-)

Ja toch maar bij hun is zwanger worden ook al vanzelf sprekend en die hebben t dan nooit bewust gelezen of mee gemaakt dat het bij iemand mis kon gaan!

Kim,Volgens mij had ik ergens voorbij zien komen dat je man toendertijd koorts had. en jullie moesten stoppen.

Je had er toen veel over gevraagd!

Spannend hoor! misschien beginnen we dan wel in de zelfde periode i hope so!

Maar dan zit je lang aan de deca! Doen ze dat bewust? heb gehoord dat ze het lange protocol wel vaker doen bij wat oudere dames of met pcos om wat betere eicellen te krijgen ofzo.

5 jaar geleden heb ik dat ook wel eens gedaan maar bij mij had het geen effect en ik weet echt niet meer precies waarom t lange protocol nou was. Volgens mij ook voor het inplannen van de punctie enzo.

Johanneke,Hoe voel jeje?kan je het al geloven? Is het fijn afleiding te hebben!! bijna 5 weken! Joehoe! makkelijk tabelletje he op freya!

Ik heb 3 januari een echo. ik heb dan 21 dagen de pil geslikt om de cyste te laten verdwijnen. Hopelijk krijg ik het nieuws dat zodra ik ongesteld word ik mag beginnen! Zo rond half januari dan.

Heb er zon zin in!

Geplaatst

@Toekie, ik vind het ook fijn om duidelijkheid te hebben ja, maar dat geldt denk ik voor iedereen hier.

@bianca, mij man heeft inderdaad koorts gehad en we hebben toen niet aan onze poging kunnen beginnen. In ons ziekenhuis doen ze standaard het lange protocol. Ik denk ook voor het inplannen makkelijker. Ik heb geen Pcos en oud ben ik ook nog niet echt. De deca spuit je dan eerst minstens twee weken en dan krijg je de uitgangsecho. Als die goed is ga je stimuleren en dan spuit je deca en Gonal tegelijk. De vorige keer bij mij ongeveer twee weken. Maar nu wellicht korter, want ik moet meer Gonal gaan spuiten, omdat de vorige keer de opbrengst niet heel veel was. Ik had op het laatst net 8 eicellen terwijl ik drie jaar geleden wel een stuk of 12-15 had. Wellicht komen we dan inderdaad echt samen op het wachtbankje te zitten.

Geplaatst

Hoi Kim,

Ja zie je er toen ik je naam zag begon er ineens een lampje te branden!

Wanneer zagen ze het als koorts? R had toen hij griep had af en toe een temp van 37.7 maar dat word volgens mij niet gezien als koorts toch?

Ik vond het lange protocol altijd zo lang duren. ik voelde me zelf dan net een spelden kussen ;-)

Hopelijk heb je deze ronde meer follikels en meer eicellen!! ga voor je duimen!! Ik wil er ook altijd veel maar t schijnt dat hoe meer eicellen je hebt hoe slechter dat de kwaliteit dan is.

En misschien is dat ook wel zo ik had de laatste keer 21 eicellen! 9 bevrucht 1 terug geplaatst en 2 cryootjes die t niet overleefd hadden. Normaal heb ik max 12 eicellen en meer bevruchting en cryootjes dus ik ga voor minder eicellen deze ronde ;-)

Er is ook een topic starten in januari en februari. Kom je anders daarheen? aangezien dit het wachtbankje december is ;-)

Liefs Bianca

Geplaatst

Hé meiden, even een egoberichtje...vandaag de echo gehad in Gent en we hebben één mooi klein rijstkorreltje gezien mét een knipperlichtje...wow weer zó bijzonder. Nu durven we er van te gaan genieten! Oh en Toekie ik wens je toe dat het supersnel donderdag is, dit zijn echt de meest waardeloze dagen van de ww, ik duim gewoon door hoor komende dagen en hou een plekje vrij op het uitgerekend topic ;-) x

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden