Ga naar inhoud

ICSI in januari/februari 2014!

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Kim wat balen van je kat. Hopelijk slaan de medicijnen snel aan....

Remmir... Klinkt wel goed wat ze willen doen...

Mrs. De vries wat goed dat je mag starten...

Eslief: mijn duimen draaien dat dit het goede gouden ei is...

Ik wou alleen maar vandaag testen om te kijken of pregnyl eruit is, dan hoef ik als hij volgende week wel positief is niet te twijfelen wat ik anders wel die mij kennende...

Maar hij was negatief, dus de pregnyl is eruit. Dus we kunnen nu hopen op een mooie positieve test volgende week. Van het werkend ga ik niet testen, want mijn dochter is dan jarig en dan wil ik die stress er niet bij hebben.

Hier een fotootje van de uitdeelcakejes voor mijn dochter

u5aja2a7.jpg

Verzonden vanaf mijn iPhone met behulp van Tapatalk

• Reacties 1,2k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Bianca dat is een mooie terugplaatsing! Nu lekker rustig broeden en hopelijk is de 12-cellige een super topper!!

Hier gaat alles goed, met schatjes zijn alweer 2 jaar en het is volop genieten! Ik hoop dat jij dit ook binnenkort mag meemaken!!!

liefs

Geplaatst

Lianne, wauw wat gaat dat hard! Waar blijft de tijd! Is t wel te doen met de twee guppen? Want je zal behoorlijk je handen vol hebben zie t bij mn vriendin ook met de tweeling!

dank je wel we hopen t ook! En zo niet we hebben t super gehad met L.ente en hebben daar enorm van genoten ondanks het toch anders is geweest! Misschien dat ik daarom ook veel meer rust heb als we praten over een toekomst met een kindje of zonder en ofdat het embryootje blijft zitten. Wij zijn er stellig van overtuigd dat we nog een keer zwanger raken alleen wanneer is de grote vraag!

Liefs

Geplaatst

Dat is fijn om.te weten lisselotje ik dacht echt dat je al wilde kijken op dat vijf ofdat je zwanger was! Wanneer had jij ook alweer de tp? Hmmmm die traktatie ziet er lekker uit! Zelf gemaakt?

kim succes zometeen met de echo ik ben benieuwd!

eslief, mijn duimen draaien voor je.

andere meiden. Ik reageer later even via mn laptop!

Geplaatst

Ik had 18 jan de tp dus zit nu op wd 6.

De traktatie heb ik zelf gemaakt... Doe ik als hobby..

Hoe voel jij je? Alweer beetje bijgekomen van de punctie?

Geplaatst

Even snel een korte update. Rechts waren er 2 grote en 2 kleine follikels en links 1 grote en 2 kleine. De grote waren nu 10-12 mm. Zondag moet ik weer terug. Het is wel meer dan de vorige keer bij de eerste fm, maar ik had stiekem op wat meer gehoopt omdat ik mijn eierstokken ook best wel goed voel.

Geplaatst

Mooi gedaan hoor lisselotje! Ik ben helaas niet zo creatief.

oja jij had zaterdag de tp dat was waar ook!

Hier gaat t goed sinds gisteren voelde ik helemaal niks meer. Dua ondanks t vele prikken sta ik er van versteld hoe snel t allemaal weer in orde is! Dus jij gaat maandag testen? Ik zal donderdag mn eerste test gaan doen als ik s ochtends nog niet ongesteld word.normaal word ik op dag 7 ongi!

kim balen dat je toch wel een beetje teleurgesteld bent maar t zijn er iig al meer dam de vorige keer dus je gaat de goede kant op! Wie weet groeien er bog meer minies mee!

Geplaatst

@lisselotje, fijn om te weten dat de Pregnyl uit je lijf is. En hebben de cupcakes gesmaakt?

@bianca, gelukkig geen last meer van de punctie.

Ik heb de hele dag al heel vaal last van mijn buik. Het lijkt wel alsof die follikels aan een groeispurt zijn begonnen :-)

Geplaatst

@Kim,Laat ze maar lekker groeien! Ik had het ook steeds bij mij kwam het denk ik steeds door de echo ze moesten vaak op mn buik drukken en de echo kop op een bepaalde manier draaien. Geen pretje!

@eslief,hoe is het nu met je :D!

@Lisselotje was de traktatie in goede aarde gevallen?

@Mrs de vries,Hoe is het met jou? Inmiddels de tweede spuit er albij?

@Remmir,Haha vrouwen kwaaltje denk ik dat vel e praten! Kan je de medicijnen niet in het buitenland halen als je in nederland verzekerd bent?

Ben je zenuwachtig naar de bloed uitslagen?

@Sjoke,Hoe is het met jou?

@Moes,hoe is het met jou?

Hier gaat alles oke, Bijna wachtdag 1 voorbij ;-) Ik had vanmiddig echt een soort van buikgriep aanval de halve dag op de wc doorgebracht en het frapante is dat ik dat de vorige keer ook had na de tp. Misschien een reactie op de tp of de utrogestan. Geen idee!

Net even naar het Dorp gelopen met R om wat kadootjes te kopen maar toen voelde ik in mn schaamstreek dat het niet helemaal lekker zat! Dus weer naar huis gewandeld.

Ik zal van het weekend weinig op het forum te vinden zijn morgen 2 verjaardagen en vrijwillegerswerk en zondag 3 verjaardagen en aansluitend bij mn schoon ouwelui eten.

Fijne avond lieve meiden!

Geplaatst

heey meiden,

sorry ben een beetje afwezig geweest.. dat er van de 5 eitjes maar 1 geschikt was hakte er behoorlijk in.. en de pijn die ik nu nog heb is echt afschuwelijk.. maaaar goed nieuws gehad dat eene eitje is een superei en goed bevrucht!! ben zo opgelucht!! zondag om 2 uur krijg ik hem terug:)

@mrs de vries wat fijn dat het is doorgebroken! op naar de echo maandag

@bianca een prachtige emmy!! ik ga heel hard duimen:) bij ons is icsi gedaan.. ivf is nooit ter spraken geweest door de zaadkwaliteit.

@kim1980 wat naar van je kat zeg.. sneu he als ze wat mankeren waar je niks aan kan doen!! een mooi aantal eitjes wellicht groeit er nog wat bij:) je zag het aan mij.. eerst 2 en toen toch 5..

@remmir spannend dus jij bent ook weer begonnen.. spannend ook hoe ze dat doen met de emmy's! ik had er nooit van gehoord.

@lisselotje ik ben ook vroeg tester:) ik herken het.. dan weet je in elk geval dat de pregnyl er nu uit is.. ik teste elke dag wetende dat het te vroeg was maar het gaf me gewoon houvast:) wat een leuke cakejes heb je gemaakt voor je dochter!! wens jullie een fijne verjaardag!

Geplaatst

Hallo allemaal,

Helaas heb ik het de laatste dagen een beetje druk gehad met een ziek paard werken en...wachten op het telefoontje van dr S. uit DD.

Hij vertelde dat uit het bloedonderzoek is gekomen dat mijn AMH 2,8 is en ik dus nog een goede eicelvoorraad moet hebben. (wel raar, vorig jaar was mijn AMH 0.3, wel een groot verschil...)

De FSH waarde was wat hoger en dat verklaarde dat ik minder goed te stimuleren ben. Nu het verrassende: de waarde van de bijnierschors-hormoon was goed op orde, dus ik hoef geen DHEA te slikken! Dat had ik niet verwacht.

Hij vertelde dat ik dus al binnenkort kon beginnen. Helaas was de bloeduitslag van het immuunonderzoek nog niet binnen, dat hoor ik op 4 februari.

Hij wil nu dat ik ook geen decapeptyl ga gebruiken, omdat dat mijn cyclus te veel zou onderdrukken en dan iets meer stimulerende hormonen te gebruiken, waarschijnlijk menopur en puregon 2x per dag.

ook adviseerde hij een hysteroscopie te doen in de cyclus voorafgaand aan de IVF (ik denk voor het pipelle-effect). Hij adviseerde dr E.manuel in het Spaarne ziekenhuis. (heb 'm even gegoogeld en het lijkt een autoriteit op zijn gebied te zijn)

Dus gelijk maar een afspraak bij de huisarts gemaakt voor aanstaande dinsdag, voor de doorverwijzingen en om nog een uitstrijkje te laten doen.

follikelmeteingen bij het Mck was geen probleem, mits het mck natuurlijk daarmee akkoord gaat, dus dat moet ik ook nog even navragen. Oja, en ik kon het verzekeringsformulier opsturen, dan zou hij 'm ondertekenen. Dus dat heb ik ook maar gelijk gedaan.

Morgen ga ik weer even bijlezen, succes allemaal!!

Liefs,

Noes

Geplaatst

@noes ik hoop dat het wat beter gaat met je paard! wat raar dat de voorraad opeens gestegen blijkt.. wel een beetje vaag maar wel heel goed nieuws:) en ook fijn dat de waardes op orde waren.. dat had je beiden dus niet verwacht maar wel fijn nieuws.. hopelijk werkt mck gewoon netjes mee.. en nu 4 feb ook een goede uitslag:)

Geplaatst

Hi daar!

@ Eslief, wat super dat deze gouden een goeie blijkt te zijn!! Heerlijk.

@Noes, klinkt goed wel wat er allemaal gezegd en gedaan wordt. Hysteroscopie viel mij reuze mee (maar hielp helaas niet..). Gek dat je AMH gestegen is...dat hoor ik wel vaker als het in DD geprikt wordt. Maar wel een fijn idee, mijne was 0,2. En dus geen baard! Ook prettig. Ik ben benieuwd wat je dan nog 4 feb. hoort. Ik heb mijn formulier ook aan ze toegestuurd dus dat moet dan wel gaan lukken...maar waar moeten we dan de medicatie halen? Remmir doet dat in NL maar volgens mij kan dat niet meer? Dat moet ik nog onderzoeken.

Een ziek paard...daar lig je wakker van schat ik in. Is het ernstig? En kost vast ook veel..

@Bianc, je wachtdagen kruipen alweer langzaam verder, fijn dat je veel afleiding voor de boeg hebt. Doe ook maar rustig tussendoor.

@Lisselotje, wat een prachtige cupcakes! Had je de pinguïns ook zelf gemaakt? Iedereen ervan gesmuld?

Met mij gaat het nog prima, tel af tot de afspraak over twee weken. Het schiet op. En dan...het circus weer in met alle spanning van dien...

Tot spreeks!

Moes

Geplaatst

Hoi dames,

Eslief wat super zeg dat het toch een gouden ei is..,.

Noes, hopelijk knapt je paard snel.

De cupcakes waren goed in de smaak gevallen.. Zelf degene die over waren hadden de oppaskinderen lekker zitten opsmikkelen hier thuis.

De pinguïns had ik ook zelf gemaakt..

Hier ondertussen wd7 ik heb met mijn man afgesproken dat ik maandagochtend weet ga testen. Dan zit ik op wd 9 en heb ik niet op caitlin haar verjaardag de stress ervan.

Iedereen een fijn weekend...

Geplaatst

Lisselotje, happines ligt tot aan de bevalling in t ziekenhuis. Las op fb dat ze er echt klaar mee was veel pijn geloof ik en onwijs slaap te kort. Maar nog geen kids geboren! Zodra ze geboren zijn laat ik t je weten ;-)

Verstuurd vanaf mijn GT-I9300 met Tapatalk

Geplaatst

Eslief wat super dat het gelukt is. Morgen de tp van het gouden ei.

Noes jij dus ook al een ziek dier. Gaat het al weer wat beter met je paard. Fijn dat je al weer snel mag gaan starten.

Ik heb vandaag wwer wat minder last van mijn buik gelukkig. Wellicht toch ook door de echo.

Geplaatst
Lisselotje, happines ligt tot aan de bevalling in t ziekenhuis. Las op fb dat ze er echt klaar mee was veel pijn geloof ik en onwijs slaap te kort. Maar nog geen kids geboren! Zodra ze geboren zijn laat ik t je weten ;-)

Bedankt voor je update! Ik ben ook steeds op zoek naar info over Happinez!! Iedereen leeft met haar mee.

Geplaatst
Prima beanie! Ik zal niks meer zeggen!

Nee :(

Waarom? Je mag toch meeleven met iemand? Beetje flauw vind ik het wel hoor Beanie... :(

Geplaatst

Ja vind ik ook ! En tuurlijk vertel ik pas als ze bevallen is als dat van haar mag. Maar volgens mij is er niks verkeerds aan. Maar t zal wel door mn hormonen komen ;')

Geplaatst

Haha! Muts ben je ook he! Soms kan ik dan maar niks meer zeggen ben altijd een flapuit dus daarom t zal wel vd hormonen komen! En bij jou ook dan! ;-)

Geplaatst

Bedankt Bianca voor de update.. Ik was al op zoek naar een berichtje van haar in de hoop dat alles goed gaat..,

Geplaatst

Het is niet om lullig te doen en ik vind het nogal flauw hoe er wordt gereageerd. Ik zeg alleen dat ik om eerlijk te zijn er moeite mee heb, dat als Happinez er voor kiest om hier geen informatie te geven, dat iemand anders dat dan wel doet. Ik snap dat er mensen nieuwsgierig zijn maar dan nog... Het moet toch de eer zijn van Happinez zelf, om te vertellen hoe en wat TENZIJ Happinez iemand anders verzoekt om dit namens haar te doen. En dat is mijn mening. Niks hormonaals aan.

En dan wil ik hiermee deze discussie dan ook meteen afsluiten.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden