Ga naar inhoud

ICSI in januari/februari 2014!

Aanbevolen Berichten

• Reacties 1,2k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

IVF & ICSI in januari/februari

thumbup.gifWie is wiethumbup.gif

Bianca1, 29 jaar, 2e kindje, ICSI 1, voorburg

Emmiline, 34 jaar, 1e kindje, Cryo tp

Eslief, 33 jaar, 3e kindje, ICSI 1, Isala klinieken Zwolle

Goofy, 37 jaar, 1e kindje, Cryo tp, Nijmegen

Kim 1980, 33 jaar, 2e kindje, IVF, Catharina zh

Lisselotje, 36 jaar, 3e kindje, ICSI 2, Leeuwarden/Groningen

Moes, 41 jaar, 2e kindje, IVF 6, DD

N@nny, 31 jaar, 3e kindje, Cryotp AMC

Noes73, 40 jaar, 1e kindje, IVF/ICSI 5, DD

Remmir, 35 jaar, 1e kindje, ICSI 5 DD

Seef74, 2e kindje, Cryo tp

Sjoke, 1e kindje, Cryo tp

Mette's mam 37 jaar, 2e kindje, IVF/ICSI 4? Leeuwarden/Groningen

:goodluck1:Afspraken:goodluck1:

20 januari: Bianca PUNCTIE TIME!

24 januari: Kim 1980 1e FM

18 januari: Lisselotje eventuele TP

20 januari: Eslief 3e FM

23 januari: Remmir 1e (uitgangs?)echo

30 januari: Mette's mam oriënterend gesprek

03 februari: N@nny intake gesprek

gekruiste%20vingers%204.gifTestengekruiste%20vingers%204.gif

17 januari: Emmiline

:love7:Zwanger:love7:

:sad:Niet zwanger:sad:

Geplaatst

Hier goed nieuws! Maandag is het PUNCTIE TIME! Wie had dat een week geleden gedacht!

Ze verwacht nu rond de 11 follikels aan te prikken maar er waren ook nog een hoop minies.

Ze hoopte er wel 8 eicellen uit te halen dus ik ben benieuwd!We moeten ons maandag om half 9 melden in Voorburg! Iondanks het voor mijn doen een teleurstellend aantal follikels zijn ben ik er nu heel relaxed onder. En vind het wel goed zo!We zouden alleen icsi doen omdat het zaad nu slechter was. Nu vroegen ze vandaag of ik toch niet helft ivf wilde doen helft icsi. Vind dat dood eng de vorige keer waren het 8 emmies voor ivf en de andere 8 voor icsi. Er was er maar 1 bevrucht van de ivf en deze is terug geplaatst daar was ik wel zwanger van. Van de icsi waren er 5 bevrucht maar er werden er maar 2 ingevroren en hebben het ontdooien niet overleefd. Maar omdat ik zwanger ben geworden van een ivf emmie willen ze het toch graag half om half doen. Maar ik mag dat beslissen. Mocht ik er tien hebben doe ik er misschien 2 of 3 met ivf. Ik weet het echt niet. Zie dat dan maar als luxe probleem als ik er 10 zou hebben. We zien het wel!!Voor nu is het uitkijken naar maandag!

Moes, hahaha aan je stokkies geweldig!Hupla postzegel kopen of je brieven in orde maken en hem gewoon in de winkel aflaten stempelen!Je mag best wel een beetje snoepen toch??

Eslief,Wauw wat ben jij toch een bikkel! Ik vind het zo stoer dat je het toch door laat gaan!Hoezo mag je de medicatie niet opschroeven dan?? Ik zou het lekker op eigen initiatief doen ;-) Maar goed dat heb ik zelf altijd gedaan en nu zelfs ook! Ik snap dat je er maar 1 nodig hebt! En daar heb jij het bewijs van rond lopen!!

En wat bijzonder die test van je vriendin! Dat is zeker super lief. Is zij nog aktief hier op het forum?

Kim,Yes! Jij mag ook starten met spuiten you go girl! Hoezo ga jij nu zoveel meer spuiten viel het de vorige keer zo tegen? Ik zal het lijstje wel even aanpassen! Hoe heeft je dochter het bij opa en oma gehad? Is ze weer opgeknapt?Veel plezier bij Youp vanavond!

Mettes mam, Welkom hier ik hoop dat 2014 jullie nu veel meer geluk gaan brengen!!

Lisselotje, Had je nu ook trouwens maar 7 follikels en uit allemaal een gouden ei? Er staat me iets van bij dat je 10 follikels had en wat kleintjes vandaar! Morgen bellen of er bevruchting is? Kom jeje dag een beetje door?Wauw wat heb jij een hoop kindjes! Allemaal bij jou in huis?Zijn het er altijd 6??

Nanny.Hoe is het met jou en je zoontje?

Goofy, was je vanmorgen weer van de potgepleurd met appenw haha word steeds gekker!

Sjoke, Dat zijn wel de leuke leeftijden. Hoe hebben jullie het gehad vandaag. Ga je vaak wat leuks met ze doen?

Geplaatst

Bianca, het waren er eerst 10, maar 3 waren tijdens de punctie niet groot genoeg... Maar inderdaad 7 gouden eieren... Morgenochtend tussen 9-10 wordt ik gebeld

Verzonden vanaf mijn iPhone met behulp van Tapatalk

Geplaatst

Dat is balen! Hebben ze ze ook niet aangeprikt? Hoe groot waren ze toen of hebben ze dat niet gemeten??Maar mooi aantal 7! Ik hoop dat ik er ook 7 mag hebben :D! Dan hobbel ik je gewoon achteraan! Spannend morgen ochtend! En dan zondag de tp of maandag?

Geplaatst

Yes bianca maandag jouw punctie. Lijkt me inderdaad moeilijk om te beslissen of je ivf of icsi gaat doen. Bij ons nooit sprake geweest van icsi omdat zaad altijd voldoende was.

Ik ga nu meer spuiten omdat het de vorige keer zo langzaam op gang kwam. Ook bij eerste fm maar twee grote follikels. Uiteindelijk na bijna twee weken spuiten toch 8 aangeprikt en 7 eicellen. Alleen de vorige behandelingen in 2010 ging het sneller en had ik rond de 15 follikels. Daarom wilde de arts nu kijken hoe het gaat als ik meer ga spuiten. Mijn dochter is weer opgeknapt en ze is nog bij opa en oma. Straks na Youp gaan we haar ophalen.

Geplaatst

Jaaai k ben zo blij! Ik had al in mn achterhoofd dat het nooit tot een punctie zou komen!

Fijn dat er van icsi geen sprake is geweest! Hoeveel waren er toen bevrucht?

Zo de laatste Gonal zit er in!! Yes!!

Benieuwd wat het nu gaat doen nu je de dosis verhoogt!

Volgende week vrijdag weet je wat het gedaan heeft!! Hopelijk zetten er nu meer door in de groei!

Wat fijn dat je dochter is opgeknapt. Zo sneu he als ze zo ziekjes zijn.

Heeelveeeel plezier vanavond!! Maar dat komt vast wel goed!

Geplaatst

Hoi,

Lekker hoor Bianca maandag punctie...

Ze hebben ze niet eens aangeprikt. Waren rond de 16mm en de rest boven de 20mm.. Ik ben super blij, maar wordt nu toch wel zenuwachtig voor morgenochtend.. Ik ben toch bang dat er geen bevruchtingen zijn... Gek he..

Kim lekker dat de eerste spuit erin zit...

Verzonden vanaf mijn iPhone met behulp van Tapatalk

Geplaatst

Dat is logisch je verplaatst je onzekerheid steeds. Als er bevruchting is ben je bang dat je niet zwanger bent en als je zwanger bent ben je bang dat t mis gaat kortom tot aan de bevalling bij 9 maanden zit je in angst. ( de meeste)

Balen dat ze die van 16 mm niet hebben aangeprikt!

Hier prikken ze die van 15 en 16 mm dus wel aan. Omdat vanaf 15 mm de eicel steeds losser zit. Dus je die er wel uit kan krijgen ofzo iets zei ze vandaag. Ik haat al die verschrillende protocollen in alle ziekenhuizen!! Gewoon 1 protocol is toch veeeeel makkelijker!

Maar morgen zijn ze gewoon bevrucht hoor!! Wanneer heb je dan de tp

Geplaatst

Hallo weer allemaal!

Wat is het spannend hier!

Ik houd het kort vanavond! Ben gebroken! Van het weekend ben ik afwezig op het forum. Ik ga uit logeren. Probeer zondagavond nog wat langer te reageren!

Succes allemaal en een heel goed weekend! Xxx

Geplaatst

hallo,

ff snel een berichtje vanuit Drachten.. Ik moet zo naar het UMCG voor een terugplaatsing!!!!! JIPPIE!!!!

Ik ben net gebeld en ik weet dat er 3 bevruchtingen zijn. de details hoor ik in het ziekenhuis.

Ik schrijf vanmiddag even uitgebreider en zal ik ook beter reageren... maar ik moest het even kwijt... zo blij ben ik..

Geplaatst

Joeppie Lisselotje!!!! Fijn zeg! Lekker liggen met je volle blaas en broeden maar!

Bianc, maandag de punctie! Spannend weer. En...ik vind alle zkh protocollen ook werkelijk belachelijk. Je moet zo mondig zijn zelf.

Ik ga een relaxt weekend houden, net gesport dus dat is een mooie start!

Tot spreeks,

Moes

Geplaatst

@Eslief, ik lees dat jij maandag een spannende echo hebt! Ik heb ook een keer een punctie gehad bij weinig follikels maar er bleken toch nog wat kleintjes ook te prikken zijn op het moment zelf. Toen waren het drie eitjes. Ik zal voor je duimen!!

Moes

Geplaatst

Moes,Geniet van je weekend! Wat ben je lekker aktief geweest! Zo ga ben je straks helemaal in shape!

Ja idd je moet mondig zijn en dan bereik je nog niet altijd iets! Ik heb vaak mn eigen eenheden puregon of Gonal verhoogt vooral in het oude ziekenhuis deed ik dat altijd omdat ze zeiden dat ophogen geen effect had! Uiteindelijk met vette ruzie weg gegaan uit het ziekenhuis en nooit meer terug gegaan!

Geplaatst

hoi dames,

Eslief, succes met je spannende echo maandag...

Biamca: succes met je punctie maandag...

Goofy lekker genieten met logeren dit weekend...

Moes: al lekker actief geweest zo te lezen... Nu lekker genieten van je weekend.

Kim: hoe gaat het met prikken?

Noes: hoe is het met jou?

Dames die ik vergeten ben ook heel veel succes natuurlijk...

Ik ben lekker hyper vandaag. Ik zit nu ook officieel op het wachtbankje. Ik mag op 2 februari testen. Dus lekker veel afleiding zoeken. De eerste week lukt wel, want dan kan ik mooi bezig met de voorbereiding voor mijn dochter haar verjaardag. Die is 26 janauri jarig en die wil vrijdag uitdelen. Dus ik mag 32 cupcake ijsbergjes met penquins maken. En daarna ook nog haar verjaardagstaart met penquins. Voor de tweede week heb ik ook nog een taart staan om te maken voor een meisje uit mijn dochter haar klas. Gelukkig vind ik het erg leuk om te doen. Dat scheelt. En mij kennende zal ik vast wel eerder testen.

iedereen een heel fijn weekend

Geplaatst

Hoi Allemaal,

Hier tot nu toe een rustig weekend, morgen een dagje werken want er waren zieken.

Bianca, het was inderdaad speeltuin balorig. Heel veel succes maandag

Lisselot, wat fijn dat je op het wachtbankje zit. Spannend.

Eslief, succes maandag

Kim, begonnen,hopelijk gaan die extra eenheden voor extra resultaat zorgen. Hoe was het bij Youp

Mette’s mam,welkom

Iedereen fijn weekend

Geplaatst

@lisselotje, yes super goed nieuws. Nu lekker broeden op je emmie. Weet je ook al of de andere twee worden ingevroren of hoor je dat later? Fijn dat je in ieder geval wat afleiding hebt.

Youp was erg goed gisteren. We hebben goed gelachen. Het prikken gisteren ging goed, zo dadelijk gaat de tweede spuit erin.

Geplaatst

Lisselotje, wat goed!! nu lekker broeden!! Gelukkig heb je wat afleiding komende week met je bakwerkzaamheden. Hier heb ik ook een hobby bakker thuis (we hebben een banketbakkerij gehad, maar moesten we helaas verkopen omdat zijn hand niet meer goed werkt, maar goed, er wordt nu vaak ge-hobby'd... ook lekker!)

Mette's mam, welkom hier!

Moes, alweer lekker actief geweest vandaag! Ik ga morgen rondje lopen in de duinen en daarna nog even werken. (postzegels al in huis?...)

Bianca, wat snel alweer, maandag de punctie! Super!! Nu hopen op mooie eitjes. Bij ons is het zaad ook goed, dus de 1e 2 pogingen IVF gedaan, daarna adviseerden ze icsi voor betere en meer bevruchtingen.

Eslief, ik hoop dat de kleintjes nog een beetje bijtrekken. Enne, het gaat vooral om de kwaliteit he?! Succes, ik duim voor je!

Hier ben ik blij, want gisteren ongesteld geworden. Gelukkig dus niet al te lang na het miskraam. Het kon namelijk ook wel 6 weken duren, maar nu gelukkig 29 dagen. Nu kunnen we weer verder.

Donderdag weer een belafspraak met dr S.choltes van DD, dan krijg ik de uitslag van het bloedonderzoek te horen en hoe verder. Ik ben wel van plan om een poging in DD te gaan doen.

Liefs,

Noes

Kim, succes nog even met spuiten.

Geplaatst

Liselotje, fijn voor je dat de tp door kon gaan. Nu weer die wachtweken door zien te komen. Ik vond de tweede week altijd het ergste. Gebruik je ook die bollen? die gaven het gevoel zwanger te zijn, ook al was het niet zo. Ik duim voor je.

Geplaatst

Hallo allemaal..!

Ik ben er nog niet zo vaak als jullie,maar ik volg jullie wel.

Spannende tijd voor ons allemaal!

Ik heb zelf 11feb een afspraak in gent voor een echo en het schema wat en hoeveel ik moet spuiten.

Had de 23e ongesteld moeten worden maar dat werd dus de 15e al!!

Ben het altijd erg op tijd maar ben dus nu al met de pil begonnen.

Het begin is er dus weer...spannend.

Jullie allemaal succes en sterkte met wachten vooral .

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden