Ga naar inhoud

ICSI in januari/februari 2014!


eslief

Aanbevolen Berichten

Begin dit jaar zullen wij starten met icsi voor een brusje.

Ik ben inmiddels met de pil gestart en heb de eerste data's alweer doorgekregen..

29 dec starten met Lucrin en 31 Dec mijn laatste pil.. 7 jan. mag ik voor de uitgangsecho!

4 jaar geleden opende ik een zelfde topic toen we ICSI deden en heb aan dat groepje 3 vriendinnen overgehouden:)

Eens zien met wie ik deze keer lief en leed kan gaan delen:)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 1,2k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Ik moet wachten tot januari omdat ik in november een mk had in week 6. Er moest van de arts eerst cyclus tussen zitten. Ik heb nooit eerder cryo's gehad dus vind het allemaal reuze spannend.

Jij bent bezig met spuiten? Gaat het goed? Hopelijk heb je veel eitjes!

Link naar reactie
Delen op andere sites

De mk vond ik heel moeilijk maar probeer het positieve eruit te halen. Ik kan zwanger raken en daar twijfelde ik na alle mislukte pogingen steeds meer aan.

Ik ben heel benieuwd hoeveel eicellen er dan nu rijpen. Ik zal duimen!! Ga je de dezelfde hoeveelheden gebruiken als de vorige keer of meer? De laatste 2 pogingen heb ik geen pil hoeven nemen zij starten op geleide van lab en een echo.

Groetjes

Link naar reactie
Delen op andere sites

Welkom emm, ik hoop ook voor jou dat 2014 meer geluk brengt. Leuk dat je met ons mee komt schrijven. Plaatsen ze bij jou terug in je natuurlijke cyclus?

ik lees sinds 2012 mee op dit forum maar dit is de eerste discussie waar ik mee praat. :-))

Leslie's, 30 kg jeetje zeg wat ongelofelijk knap!! Dan ben ik echt eens benieuwd hoe je lichaam nu reageert. Zo spannend voor jullie.

groetjes

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi dames,

Mag dit ook een jan/febr topic worden? Alleen ICSI in jan zijn misschien niet zo veel mensen.

Ik heb net gebeld met het ziekenhuis en mag in februari voor een nieuwe ronde. Nu eerst de pil, en dan 6 februari beginnen met deca, daarna de Gonal-F en dan eind februari de punctie.

 

Uit onze eerste ICSI behandeling ruim twee jaar geleden hebben wij een dochter, nu bijna 18 maanden. Vorige week zouden we een cryo tp hebben van onze enige cryo, maar helaas is ons eskimootje niet goed ontdooid. Op voor een nieuwe ronde in 2014 dus!

 

Ik ben trouwens onder behandeling in Deventer, met Zwole als samenwerking voor de bevruchting en terugplaatsing. En jullie?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi allemaal!! Ik ga ook in feb weer starten maar dan wel in gent..zo spannend weer.wij zijn nu 4jaar bezig ,in Ned heb ik eerst 8x iui ,2x ivf waarvan 1 miskraam van 10 wk..en de 3e x icsi..heb nooit iets inde vriezer gehad dus was zoo door mijn pogingen heen..zo ontzettend balen was dat.maar ik ben een keer zwanger geweest dus weet dat mijn lichaam het wel kan.daar hou ik me maar aanvast.jullie succes spannend hoor !!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Allemaal.Ik klets ook graag mee! Ook ik ga Jan/febr weer starten met ivf of icsi. Poging 5 alweer.. Ik zit nu al zo'n 3wk aan de D.hea en moet intotaal 8 weken slikken. 23 Januari de eerste echo en hopelijk dan ook beginnen. Wij lopen in Dusseldorf. We zijn er een half jaar uitgeweest en zijn weer klaar voor de mega achtbaan waar je dan weer inkomt!

 

@Noah Jouw verhaal lijkt op die van mij! Ook wij nog nooit iets in de vriezer gehad! En bij ons de 3e echo geen hartje dit was ook met 10wk

 

Iedereen succes!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi meiden,

 

Ook ik ga maar weer eens mee schrijven na een hele lange tijd.

Mijn handtekening zegt genoeg denk ik. Dan hoef ik niet mijn hele verhaal opnieuw te doen ;-)

Er zijn een aantal meiden in deze topic met een zelfde soort droevige ervaring. Ik wil jullie allemaal heel veel succes wensen voor in januari of februari!

Het zal weer een heftig traject worden en ook als je zwanger bent zal het de eerste maanden enorm spannend zijn.

Ik wilde een maand geleden starten maar de cryo s hadden het niet overleefd opnieuw voor de icsi en ja hoor een cyste. Nu 3 weken aan de pil maar man o man wat word ik hier lijp van!! Hormonen schieten alle kanten op! Gezien mijn situatie na het verlies van mn dochter hakt het er dubbel in! Laat het maar snel 3 januari zijn dan slik ik de laatste pil en heb ik een echo hopelijk is de cyste dan weg!!

 

Liefs Bianca

Link naar reactie
Delen op andere sites

bedankt jose!!

 

welkom allemaal:) een gezellig groepje al lees ik bij veel niet zulke leuke dingen.. zwaar hoor:( wens iedereen veel succes in 2014!

over 8 dagen mag ik de eerste spuit weer zetten.. vind het toch wel weer spannend en een beetje eng.. ik weet zoveel niet meer van de vorige icsi.. moet echt weer goed nadenken:)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Welkom allemaal hopelijk hebben we samen geluk en vinden we steun bij elkaar.

Bianca wat een pittige tijd, knap dat je nu de sprong weer waagt.

Remmir en noah ik had de vorige 4 keer ook niets in de vriezer, balen. Nu de 5e keer heb ik er wel in de vriezer. Hopelijk jullie ook.

Eslief 8 dagen nog....schiet al op. Spannend!

Groetjes

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo dames! Ik ben nu ook bezig met DHEA, fijn een lotgenoot (jij al een baard gekregen??). Begin feb. starten we dan in DD. Zesde poging...

Veel vitamines slik ik erbij in de hoop op geluk deze keer.

Ik ga voor IVF maar pas verder wel bij jullie topic...

Liefs, Moes

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb (nog) geen baard. Wel een snorretje maar die had ik al -;) Wel een beetje meer last van puistjes.. Wat ik eigenlijk nooit heb.

Wij hebben ook een hele lijst gekregen wat betreft vitamines. Nog nooit zoveel pilletjes geslikt per dag.

Zijn er meer meiden die aan de vitamines zijn? En welke slikken jullie?

 

Eslief het is en blijft spannend! Gelukkig heb je het forum om vragen te stellen voor als je iets niet weet! Succes!

 

Waarschijnlijk hebben wij icsi vanwege dat de laatste x niets bevrucht is. Maar ook Dr S.choltes vind het een raar verhaal van wat er is gebeurd in het laboratorium. Er zijn verschillende verhalen op papier gezet wat niet klopt met elkaar. Vanwege veel fouten bij ivf 2 hebben wij ivf4 vergoed gekregen van het ziekenhuis. En of ze ons dan voor een experiment hebben gezien weten we niet. Maar de verhalen zijn erg vaag..Het zaad van mijn vriend was heel goed 32miljoen goed bewegelijk zaad en volgens een laborant is dat binnen 3 uur doodgeslagen.. Er zat geen zaadje aan het eitje vastgeplakt. En konden we eigenlijk wel concluderen dat het probleem bij het zaad lag..Vervolgens in het verslag staat.. Goed bewegelijk zaad.. geen bevruchting.. volgende x ivf advies. Want lag niet aan het zaad? Zwolle wil geen ICSI bij ons doen want daar is geen aanleiding toe???? En wij weten niet of we nog eens durven te gokken…. Dus vandaar dat wij denken aan ICSI

 

Liefs

Link naar reactie
Delen op andere sites

Thnx Jose!!

 

Dank je wel sjoke!

Hoeveel cryootjes heb jij?

 

Eslief,ik wens je heel veel succes aankomende behandeling. Voor je het weet begint er een lampje te branden en weet je ineens alles weer!

 

Moes, Een baard??? Leg het eens uit of ben ik gewoon blond ;-)

In dd krijg je een hele waslijst aan vitaminen etc die je moet gaan slikken he. Ook voor de man krijg je een lijstje toch?

 

Remmir, Ik heb een aantal jaar geleden ook een hele lijst aan pillen geslikt ik had deze toen via Jose gekregen. Nu eigenlijk alleen foliumzuur cranberrie (om straks als ik evt zwanger raak een blaasontsteking proberen te voorkomen. En tarwekiem olie en na de tp granaatappelsap.

 

Jeetje dat is een fikse tegenvaller geen bevruchting! Wel coullant van het ziekenhuis dat ze dan een 4de behandeling vergoeden! Misschien kun je een combinatie van ivf en icsi doen als je zelf eigenlijk niet weet ofdat je echt wel icsi wilt. Ik zelf ben blij dat wij eindelijk icsi mogen doen. Aangezien je dan toch een grotere kans hebt op bevruchting.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.




  • Berichten

    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
    • Hi @Aisiya, Ik begin binnenkort met mijn tweede ronde IVF/ICSI! En ik ben 42... 🙂 Ben jij al begonnen of begin je ook binnenkort?  Ik heb mijn eerste ICSI behandeling gedaan 4 jaar geleden, met als resultaat een hele mooi dochter van nu bijna 3 jaar.  Toen heb ik veel steun gehad aan deze forum, en om verhalen te delen en lezen van andere die hetzelfde meemaken.  Het lijkt mij fijn om elkaar te ondersteunen! 
    • Ik begin binnenkort voor de tweede keer met IVF ./ ICSI en ik ben benieuwd of er andere zijn die ook beginnen of net zijn begonnen?  Ik heb 4 jaar geleden mijn eerst ICSI ronde gehad, met de resultaat een hele mooie dochter van bijna 3. 
  • Topics

×
×
  • Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden