Ga naar inhoud

ICSI in januari/februari 2014!

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Wat leuk mirella en pfff dat jullie ook mee komen schrijven. Allebei succes met wachten.

@mirella, ik sport altijd gewoon door. Het embryo zit als het ware tussen twee boterhammen met pindakaas is mij gezegd, dus kan er echt niet zo uit vallen of zo.

@noes, wat een gedoe in het ziekenhuis. Ik hoop dat mck jullie kan helpen. Fijn dag je paard weer beter is.

• Reacties 1,2k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

goedemorgen,

Bianca, hoe is het met je?

Mirella, ik vind het ook spannend om te sporten, dus wacht nog wel even tot volgende week voor ik weer begin..

Pffff welkom hier..

Noes succes nog even... het zit je in ieder geval niet mee met ziekenhuizen... gelukkig dat het met je paard weer beter gaat.

Kim: lekker door laten groeien en dan hopelijk een paar mooie eitjes... mooi dat het met je kat weer beter gaat.

Sjoke: wat goed 2 emmies... lekker broeden nu..

Mvr. de Vries: succes nog even met spuiten..

Moes: weet je al wanneer jij mag beginnen?

Alle andere dames natuurlijk ook succes met alles....

Bij mij gaat het nog goed. Snel moe, en af en toe wat misselijk...

Geplaatst
Vraagje... Ik heb sinds net roze afscheiding, hoort dit zo of gaat het alsnog fout aflopen?

Verzonden vanaf mijn iPhone met behulp van Tapatalk

Maak je niet druk!!! Ik heb met mijn eerste kindje enorm veel roze en soms zelfs beetjes rood verloren. Is een zwangerschapskwaaltje in veel gevallen ;)
Geplaatst

@sjoke 2 emmy's binnen!! spannend en nu maar broeden:) en nog 2 in de diepvries.. die mogen der voorlopig wel blijven zitten.. ik duim voor je

@kim toch 7 grote toch wel netjes.. ook mijne gingen deze keer een stuk langzamer.. de vorrige behandeling had ik maarliefst 3 dagen eerder de punctie.. stiekem hoop je e n ga je er vanuit dat het nu net zo snel gaat.. niks veradelijker als een vrouwen lichaam:)

@mirella spannend voor jouw ook! ik heb zondag tp gehad helaas geen cryo's.. hopelijk kunnen de 2 cryo worden.. veel succes met wachten:) sporten enzo kan allemaal gewoon.. zelf doe ik rustig aan maar het kan geen kwaad:)

@pfff M welkom op het forum als geregistreerd lid:) spannend zeg voor jouw.. bloedsporen kunnen idd niks betekenen maar ik kan me voorstellen dat de lol er snel af is.. ik ga toch duimen! succes

@mrs. de vries heeel erg veel succes!!!

@ lisselotje.. kan me voorstellen dat het eng is maar ik ken veel mensen die dat hadden en gewoon een gezond kindje hadden.. ben je niet te erg aant vegen dat de boel stuk aant gaan is.. ik vermijd dat deze keer.. door dat geveeg had ik echt een zere doos.. zet hem op meis!!!

Hier spannend en voel van alles.. pas 4 dagen gehad nog zeker een week wachten.. vanochtend getest of de pregnyl eruit was en dat is hij:)

Geplaatst

@ eslief je heb dus een dag later als mij een TP gehad. Dus we lopen bijna gelijk.

Ik weet totaal niet hoe ik me moet voelen of wat ik kan verwachten.

Nog ugrogestan aan het nemen dit moet ik doen tot 10 dagen na de terugplaatsing.

Maar mijn lichaam geeft nu overal pijntjes. Volgens mij neemt het me heel erg in de maling en dit vind ik echt verschrikkelijk.

Ik zit pas 5 dagen na de TP en voel wel menstruatiepijn. in mij been en rug. En ik moet nog zo lang wachten :-(

Geplaatst

@noes: de hysteroscopie kun je ook in DD doen. Ik heb het daar laten doen in het najaar, omdat ik meer vertrouwen heb in DD dan in de Nederlandse ziekenhuizen. Je bent in DD snel aan de beurt en krijgt een roesje waardoor je er niks van merkt. Ze plannen het in de 2de helft van je cyclus, terwijl ze het in Nederland vaak in de eerste helft doen. De zorgverzekering heeft het destijds ook vergoed. Medicijnen kun je bij de apotheek op de hoek halen. Het is wel iets duurder dan in Nederland. Of de zorgverzekering medicijnen uit Duitsland vergoed weet ik niet, dat zou je je zorgverzekering moeten vragen. Ik moet het helaas inmiddels zelf betalen. Veel succes in DD!

Geplaatst

Dag dames,

Ik ga even stoppen met de ivf tp. Sinds maandag een migraine aanval gehad. 3x die avodb op de huisartsenpost terrecht gekomen. Medicatie gekregen, allergische reactie op de medicatie. Nu aanhoudende pijn aan m'n hoofd. Ze snappen niet waar het van komt. Zit nu ziek thuis. Contact met azm gehad. Moet nu stoppen met de progynova.

Succes allemaal. Eerst m'n gezondheid. Dit is geen leven zo

Gr emm

Geplaatst

hi dames! ik ben helemaal nieuw hier. Eerste bericht en eerste keer ICSI voor de boeg. Als ik jullie verhalen mag geloven staat me flink wat te wachten :-( wat hebben veel van jullie een hoop meegemaakt. echt respect ladies :toppie:!!

Ik ben nu in de eerste ronde beland, met de pil begonnen en volgende week de Decapeptyl erbij.

@emmiline, wat heftig die hoofdpijn en allergische reacties. goed dat je aan jezelf denkt! Als jij niet gezond bent, dan is het ook niet goed. Beterschap!!

@Mirella/@Eslief spannend zeg! ga voor jullie duimen!

Geplaatst

Dames bedankt voor jullie reacties, het was echt even schrikken, maar gelukkig is het bij 1 keer gebleven. En nu niks meer terug van te vinden gelukkig.

Eslief spannend hoor.... ik duim heel hard met je mee.....

Emmiline: sterkte, hopelijk knap je snel op...

Summer: welkom en schrijf gezellig mee.. het is hier gezellig druk...

Mrs de Vries: succes met spuiten en op naar een mooie eerste fm.

Mirella: hou moed, zolang er nog geen menstruatie in zicht is gaat het nog goed...

Geplaatst

@lisselotje, moe en misselijk klinkt goed en roze afscheiding kan ook bij de zwangerschap horen. Gelukkig is het bij 1 keer gebleven.

@mrs de vries, jij ook weer echt in de race. Succes met spuiten.

@eslief, fijn dat de pregnyl uit je lijf is. Bij jou was dus ook de punctie een stuk later dan de vorige keer.

@mirella, het wachten is echt vervelend en je kunt ook niet weten wat je moet voelen want iedereen voelt weer andere dingen.

@noes/koolmees, sinds dit jaar krijg je de medicijnen voor ivf niet meer bij de apotheek op de hoek.

@emmiline, wat erg zeg van die migraine. Ik snap dat je eigen gezondheid nu even voor gaat. Hopelijk knap je snel op en kun je weer verder.

@summer, welkom bij ons clubje. Spannend jullie eerste poging. Je kunt hier veel vragen, want er zijn hier genoeg dames die helaas veel ervaring hebben.

Zelf heb ik weinig te melden op het moment. Vraag me wel af of het allemaal goed gaat met bianca.

Geplaatst

Hoi,

Wat is het gezellig druk op het wachtbankje: Bianca, Mirella, Eslief en moi! Ben ik iemand vergeten?

@Emmiline, sterkte. Heb je eerder migraine aanvallen gehad? Zou het iets met je medicaties te maken hebben?

@Lisselotje, ach was schrikken zeker?! Gelukkig gestopt!

@alle nieuwe dames, ik hoop echt dat jullie in 1x zwanger worden!

Gisterenavond even een dipje gehad - bij de standaard "ondergoedinspectie" zag ik heeel klein ieniemienie bloedvlekje en toen was gelijk drama..huilen..en zo. Vandaag helemaal niets te zien.

Ik zal toch nog een paar dagen geduld moeten hebben. Mijn man nog meer met mij! ha ha

Ten slotte: Nog even vermelden dat ik veel respect heb voor jullie allemaal. De handtekeningen zijn indrukwekkend.

Trusten allemaal!

Gr M

Geplaatst
Hoi dames, Mag dit ook een jan/febr topic worden? Alleen ICSI in jan zijn misschien niet zo veel mensen.Ik heb net gebeld met het ziekenhuis en mag in februari voor een nieuwe ronde. Nu eerst de pil, en dan 6 februari beginnen met deca, daarna de Gonal-F en dan eind februari de punctie.Uit onze eerste ICSI behandeling ruim twee jaar geleden hebben wij een dochter, nu bijna 18 maanden. Vorige week zouden we een cryo tp hebben van onze enige cryo, maar helaas is ons eskimootje niet goed ontdooid. Op voor een nieuwe ronde in 2014 dus! Ik ben trouwens onder behandeling in Deventer, met Zwole als samenwerking voor de bevruchting en terugplaatsing. En jullie?
Hallo ben nieuw hier..wil reageren op jou maar snap niet helemaal hoe ik dat moet doen! Ik ben sinds de 26 ste aan de deca begonnen. Is mijn tweede icsi poging. De eerste is in november mislukt. Ik woon sinds een half jaar in Deventer.
Geplaatst
Hallo ben nieuw hier..wil reageren op jou maar snap niet helemaal hoe ik dat moet doen! Ik ben sinds de 26 ste aan de deca begonnen. Is mijn tweede icsi poging. De eerste is in november mislukt. Ik woon sinds een half jaar in Deventer.

Welkom en je doet het super hoor! Met citaat reageren. ;)

Geplaatst

Thanxs....zie nu ook dat ik het zo kan doen ha ha!!! Bij mijn eerste poging zat ik overal op forums mee te lezen en antwoorden te zoeken naar vragen en ervaringen. Het feit dat ik lees dat meiden al jaren bezig zijn en soms met hun vijfde of zesde icsi bezig zijn kan mij echt benauwen!! En waar doe je goed aan...ik ben onder behandeling in Nijmegen maar lees veel positieve verhalen over Gent en Dd. Als deze poging mislukt zal ik dan naar 1 van die twee overstappen? Ben bij deze keer ook sinds een aantal weken onder behandeling bij een acupuncturist.... Baat het niet dan schaad het niet!!! Enz enz. Pffff sinds ik weer begonnen ben met spuiten jagen alle vragen weer door mijn hoofd....maar dit is waarschijnlijk heel herkenbaar!!!

Geplaatst

Hoi iedereen,

Wil ook graag mee kletsen. Ik heb afgelopen vrijdag een tp gehad. En wat voelt het ook dit keer weer verschrikkelijk spannend.

Ik ben ook onder behandeling en Nijmegen en kan niet anders dan tevreden zijn over hun werk.

Geplaatst

Hoi Meiden,

Sorry dat ik een tijdje niks van mij heb laten horen.

Maar ik was het forum even beu. Over de berichten van vorige week. Was er zo klaar mee! Maar ik las wel iedere dag mee en toch kriebelde het om mee te schrijven. Dus vandaar dat ik er weer ben.Een hoop nieuwe meiden!

Leuk gezellig welkom iedereen!

Hier zit ik vandaag op dag 7 en ik vind het erg spannend! Gisteren kwam ik er achter dat ik WEER een blaasontsteking heb! Bij mij heeft het natuurlijk de bevalling opgewekt en daardoor is onze Dochter L.ente te vroeg geboren en overleden. En uitgerekend nu na een tp heb ik WEER gelijk een blaasontsteking dus het begint goed. Alle ziekenhuizen en artsen sturen me van het kastje naar de muur en word aan mn lot overgelaten omdat ik nog niet zwanger ben. Dus R en ik zijn doodsbang!

Vanmorgen een test gedaan.Normaal word ik op dag 7 ongesteld en zo niet heb ik op dag 7 een licht streepje. En vanmorgen kreeg ik na 10 minuten een licht tweede streepje!!! Ben heel de dag al hyper!! Ik hoop zo dat hij iedere dag donkerder word en sneller verschijnd. Alleen is de angst dat het WEER misgaat nu des te groter door mijn blaasontsteking die ik WEER heb.Dus mocht ik echt zwanger zijn dan maak ik direkt een afspraak met de gyn die mij gaat begeleiden tijdens een zwangerschap om alles op papier te zetten!

Geplaatst

Mrs de vries, Gieren de hormonen al lekker door het huis?Hoe gaat het prikken wanneer heb je een fm meting? Duim duim duim!! Jij ging mij volgen he ;-)

Lisselotje! Jij zit nu opwachtdag 10 toch? Schiet al op! Haha pfff hoor mij dan! De dagen kruipen voorbij :P!

Nanny,Schiet het bij jou al op?

Kim,Het klinkt weinig maar vind het een mooi aantal! En misschien komen ze met de punctie wel meer follikels tegen! Bij mij ging het deze ronde ook zo traag, Heb drie of vier dagen langer moeten spuiten ondanks een hogere dosis! Spannend morgen de Fm hopelijk hoor je dan wanneer de punctie is!

Eslief, Kom jij je wachtdagen nog een beetje door?

Sjoke,whaaaa jij ook een tp van 2 mooie cryootjes!! Wats uper dat je er nog 2 in de vriezer hebt! Nu lekker broeden!!

Noes hoe is het met jou?? Wanneer kan jij starten?

Mireilla,Spannend! Jij ook een tp gehad! Benieuwd of de andere 2 ingevroren kunnen worden.

Ik zelf zou niet sporten. Maar goed wie ben ik! En dat menstruatie gevoel heb ik ook al vanaf wachtdag 1. Erg vervelend dat je lichaam die signalen afgeeft. Ik las dat jij tot 10 dagen na de tp utrogestan moet gebruiken. Ik vind dit vreemd want overal moet je het gebruiken tot de test datum en in veel ziekenhuizen zelfs tot 12 weken. Ik zelf gebruik het tot 12 weken omdat ik in het verleden al heel snel ongesteld werd of een miskraam kreeg na het stoppen op wachtdag 14 of het daardoor kwam weet ik niet maar je leest het heel vaak.

Pfff,Welkom! En leuk dat jij je ook aangemeld hebt.Ik zelf heb geen cryo gehad hoor een verse tp.

Heb je inmiddels nog meer bloed gezien? Want het zou heel goed innestelings bloed kunnen zijn! Gebruik je utrogestan tijdens de wachtdagen? Ik heb net al mijn verhaal even geschreven ;-)

Moes,waardeloos dat je niet weet waar je aan toe bent met de medicatie. Ze maken t iedereen zo wel heel gemakkelijk NOT! Wanneer start jij?

Summer,Welkom! Heel veel succes met de behandeling! De eerste keer is toch spannend alle keren wel maar je weet nu nog niet zo goed wat je te wachten staat. Als je vragen hebt stel ze gerust hoor geen vraag is te gek!

Inge,welkom hier ook voor jou geldt vraag gerust alles wat je wilt weten hoor. En meiden die een vijfde en een zesde poging gehad hebben hebben gewoon dikke pech het kan ook al gelijk de eerste keer raak zijn. Met mijn ex 6.5 jaar medische molen en tig behandelingen. Laatste keer zwanger maar een miskraam. Met mijn huidige vriend eerste ivf was het gelijk raak. Nu weer eerste ivf poging en vermoed dat het nu weer raak is. En als dat zo is sta ik echt voor een raadsel. Maar het is gewoon lastig iedereen heeft gewoon 25 procent kans en dat is het moeilijke. En Nijmegen staat ook goed aangeschreven hoor. Je hoeft niet perse naar Gent of DD. In een hoop dingen zijn ze iets verder. Maar dat zegt ook niet alles. Ik loop nu in mijn tweede ziekenhuis en dat is Voorburg. Hun hebben goede referenties en ook perfecte slagings percentages. En dan nog ligt het toch aan de persoon de timing de kwaliteit etc. Succes met je behandeling strakjes.

Victor,Welkom hier! Jij zit dus ook in de vreselijke wachtweken! Ik wens je heel veel succes toe! Je bent vast de dagen aan het aftellen! Je zit iig al op wachtdag 6 volgens mij bijna op de helft!

Geplaatst

Hihi Bianca, ik zit al op wd 12 vandaag... Nog 3 dagen en dan is het hopelijk officieel duidelijk.. Tot nu toe nog steeds positief en geen roze of rode kleur meer gelukkig..

Geplaatst

Dag dames

Even een update, gisteren terrecht gekomen op de EHBO. Vertrouwde het niet, meteen een neuroloog erbij. Allemaal onderzoeken. Weten niet wat de trigger is geweest. Kan de hormonen zijn, kan iets anders zijn. Nu pauze eerst die vreselijke hoofdpijn oplossen. Het is ondertussen dag 5 medicatie helpt, maar als de werking uitgewerkt is komt het even hevig terug.

Succes allemaal!

Xx emm

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden