Ga naar inhoud

ICSI in januari/februari 2014!

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Tjee wat een drukte hier! En veel positief nieuws ook! Ik zie overal al streepjes tevoorschijn komen.

@Bianca, gezellig dat je weer mee bent gaan schrijven. En ook nog een positieve test!!

@Noes, ik had de brief uit DD terug. Heb 'm naar de verzekering gestuurd samen met de brief die ik eerder kreeg vanuit DD en mijn huisarts verwijzing. Ik ga maandag even bellen hoe of wat. Die medicijnen..zou het echt zijn dat je die in NL in een IVF ziekenhuis kunt ophalen? Dan moet ik ermee naar mijn ziekenhuis afreizen vrees ik. Ik ben benieuwd wat ik voorgeschreven krijg. Waar ligt jouw twijfel rondom het kiezen van een zkh? Omdat DD mogelijk niet veel nieuws onder de zon biedt? Slik je al die vitamines?

@ Remmir, spannend dat je al begonnen bent. Ik moet komende week naar DD, uitgangsecho en plan de campagne maken. En dan horen wanneer ik zou kunnen starten (mogelijk volgende week). Ik zou eigenlijk nog wel een pipelle willen doen maar dan moet ik denk ik een maand later beginnen..

@Kim, succes met de punctie!! 10 klinkt geweldig.

@Eslief, lekker zo'n tuur-streepje!! Ziet er echt hoopvol uit.

Succes voor alle anderen hier!!!

Liefs Moes

• Reacties 1,2k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Hoi allemaal,

vandaag kinderfeestje gehad bij een vriendin. Als ik daar zo sta hoop ik zo dat er ooit eens een kleintje van mij mee speelt. Eigenlijk vind ik het hartstikke leuk, maar toch ook heel moeilijk om daar te zijn.

wd 4 tja eigenlijk heb ik het heel druk maar helaas vind ik s'nachts genoeg tijd om te piekeren. Vanmorgen een piek klein beetje bruin bloed verloren. Dit in combi met mijn lage rugpijn en nieuw ontstane puistjes maakt me erg onzeker.

Kim; mijn arts adviseert om niet te zwemmen. Succes met het spuitje vannavond

Bianca; moe zijn ...dat mag nu ;-)) Zorg maar goed voor jezelf. Veel plezier vanavond

mirella; alle ziekenhuizen hebben andere ideeën en volgen andere procedures, soms erg verwarrend. Maakt mij ook altijd erg onzeker en dat terwijl ik er zelfs werk;-)

Noes; lijkt me een moeilijke keus. Hopelijk brengt je het bloedonderzoek je verder

Geplaatst

Hai meiden,

Eindelijk even tijd gevonden en gemaakt om hier wat te schrijven.

Wat een goede berichten lees ik allemaal en een hoop streepjes op de testen, fijn zeg.

Ik ben vandaag voor de 2e keer naar het AMC geweest, voor een echo. Alles zag er uit zoals het hoorde, dus ik heb net de pregnyl gezet. Was in mn uppie, vriendlief werkt in de horeca, en er zat geen rubbertje bij om t glas te breken...grr. Van 2 jaar geleden weet ik nog dat we het toen met een theedoek hebben gedaan, dus gelukkig ging dat prima. as vrijdag, 7 febr, de terugplaatsing van 1 cryo mits hij/zij goed ontdooid. En dan precies 2 weken later, 21 febr, testen mits ik daarvoor niet ongesteld wordt. Spannend weer...

Succes allemaal

Geplaatst

Hoi dames,

Weer gezellig druk hier...

Ik ben erg moe.. Als het jan ga ik overdag wel ff een uurtje liggen en savonds lig ik er vroeg in... Verder af en toe misselijk en gevoelige borsten...

Morgenochtend mijn officiële testdatum.. Dus toch nog beetje spannend...

Bianca klinkt goed hoor de moeheid...

Alle meiden gaan een spannende tijd in... Als het niet met fm of punctie of testen is.. Dan is het wel net spuiten of nieuwe protocols in nieuwe ziekenhuizen...

Succes meiden... Morgenochtend zet ik een foto met de uitslag hier op de site..

Verzonden vanaf mijn iPhone met behulp van Tapatalk

Geplaatst

Kim,daarvoor zou ik t ook niet doen. En volgens mij word t na de tp ook een week afgeraden. Onze arts raade kruiken enzo de eerste week af net als baden enzo.benieuwd hoelaat morgen.wakker bent valt de punctie altijd mee bij je?

Moes, wij gaan alvast voor groen en geveb t stokje aan jou over!

Sjoke, ik hoop zo dat jou kleintje volgend jaar ook mee kan! Bloed verlies zegt niis he kan ook vd innesteling komen of oud bloed vd punctie of wat dan ook! Houd hoop! T is echt not TE vroeg om ongesteld te worden.

Seef,daar was je net! Die rot spuit zit er bij jou dus ook weer in! Yes! Mijlpaal! Je kan de volgende keer ook een stukje keukenrol of wc papier pakken en hem.dan open breken doe ik ook altijd. Succes met t lange wachten! Hoeveel cryootjes heb je nog?

Lisselotje.you go girl! Yes yes.yes! Nogmaals van harte gefeliciteerd. Benieuwd wanneer de eerste echo is!

Jou klachten beginnen langzaam aan dus te komen.

Mrs de vries hoe gaat t spuiten bij jou? Wanneer de eerste fm?

Hier vandaag dag 10 en wederom een positieve test. Streepje kwam binnen 1.5min. Vriendlief reageert nog niet echt die kan ook niet blij zijn de angst bij hem dat weer misgaat is enorm. Ik denk als hij woensdag zwanger en de aantal weken ziet staan dat hij iets meer blij kan zijn. Althans ik hoop t!

Verstuurd vanaf mijn GT-I9300 met Tapatalk

Geplaatst

@lisselotje, gefeliciteerd! Op naar de eerste echo!

@sjoke, jouw gevoel is denk ik voor iedereen in dit traject zonder kinderen heel herkenbaar. Hopelijk sta je daar volgend jaar met je kleine.

@seef, jij ook gisteren de pregnyl gezet. Dan gawn wij dus ongeveer gelijk op. Jij met een cryo en ik met een verse poging.

@bianca, ik ga het nog wel even in het zh navragen, want niet zwemmen na de tp vind ik wel raar eigenlijk.

De punctie valt bij meestal wel mee. Ik slik 2 paracetamol, een naproxen en een valium een uur vantevoren. De laatste keer heb ik wel heel veel last gehad van napijn. Echt nog twee dagen na de punctie.

Geplaatst

Ik krijg de kriebels om ook te testen. Maar ik wacht liever. Ik wacht tot mijn menstruatie week. Ik hoop dat het niet kom. Wachten is echt killing.

Geplaatst

Even snel tussendoor van mijn werk: ik had gister ook een mooie positieve test....... Haha, de ovulatietest!!!! 😍

Geplaatst

Hoi,

vandaag helder rood bloedverlies....pfff ik ben bang dat het mis is.

lisselotje; wat een prachtige test, gefeliciteerd!

bianca; je testen zien er steeds beter uit. Je vriend vind het misschien nog een beetje eng, heeft gewoon wat tijd nodig.

Geplaatst

Bianca,

De angst wat je vriend heeft is heel normaal. Mijn man wou het ook pas echt geloven vandaag op de testdag en nu nog de echo afwachten...

Geplaatst

@sjoke ik duim nog even door.. is het erg of innesteling?

@ lisselotje wouwww heerlijk om te zien staan! Lekker genietennn geliciteerd

@bianca yesssa tis gelukt!!! Zo blij voor jullie.. probeer te genieten van dit wondertje xx

hier heel erg misselijk en veel hoofdpijn.. de test geeft een licht streepje net als gister.. we zullen zien wat de komende dagen zullen gaan brengen:)

Geplaatst

@sjoke, hoe is het nu. Heeft het doorgezet of kan het nog innesteling zijn?

Ik begin nu toch wel wat zenuwachtig te worden. Net dochter bij opa en oma gebracht. Hopen dat ik nog wat kan slapen en op naar een goed resultaat morgen.

Geplaatst

Het lijkt nog niet echt door te zetten is nu steeds wat bruin. Ik weet niet wat ik ervan moet denken.

kim; probeer wat te ontspannen, heel veel succes morgen op naar jou gouden ei

Geplaatst

Sjoke, dag 4 toch wel utrogestan gebruik? Dag 4 is zo vroeg als.je dan nu ongesteld word heeft jullie emmie helemaal geen kans gehad.

noes yes jij ook.een positieve test hihi ga nu voot een cryo of zelf aan de klus ;)

Eslief morgen is die donkerder wedden!

Kom, vanmiddag had ik een afspraakje met een aantal ex forum gangers en ze raden t allemaal af om te zwemmen 1 a 2 weken mag je niet zwemmen in warme baden en alles wat warmer is dan 37 graden. Vraag t even goed na maar ik zou de eerste twee weken sowieso t bad niet ingaan maar dat is heel persoonlijk.

Victor hoe is t?

Lisselotje zo blij voor je! Jou man t zelfde dus? die van.mij zegt ik geloof t pas als ik mn kind in mn handen heb levend en wel. Die heeft een flinke klap na t overlijden van L.ente gehad.

Mirella, succes met wachten welke dag zit jij? Spannend he!

Vandaag een gezellig dagje met oud leden van t forum gehad. We delen lief en leed samen en appen iedere dag met een leuk groepje. T was een druk.maar gezellige dag. Nu mn bed in want ik heb zon enorme koppijn en ben moe bleh! Slaap lekker alvast!

Geplaatst

Ik gebruik geen utrogestan, dit heb ik nog extra nagevraagd maar het was echt niet nodig volgens de gynaecoloog aangezien mijn baarmoeder slijmvlies dik genoeg was.

slaap lekker bianca

Geplaatst

Bianca heel normaal dat je vriend dat zegt. Ik weet van mijn zusje dat die dat ook hadden bij hun tweede zwangerschap. Dan geloof je alles pas als het inderdaad gezind en levend in je armen ligt...

Lekker rusten... Ik ga nu ook mijn bed in..

Ik gebruik nog steeds ustrogan. Morgen als ik bel naar het ziekenhuis zal ik vragen wanneer ik moet stoppen. Volgens mij was vandaag mijn laatste dag, maar weet het niet zeker...

Eslief volhouden dan kan je ook naar oktober.. Gezellig...

Sjoke hou moed het kan innesteling zijn..

Kim succes morgen en probeer te ontspannen...

Xxx

Geplaatst

@sjoke ik snap dat je vol spanning zit, maar hou nog even de moed erin. Zou heel snel zijn net wat bianca zegt.

Hier alles goed, de ongi krampen zijn verdwenen wel nog steeds een harde opgezette buik, maar denk dat me lijf echt een klap heeft gehad van de punctie.

Verstuurd vanaf mijn XT1032 met Tapatalk

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden