Ga naar inhoud

ICSI in januari/februari 2014!

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Jaaa! Laat die blaas nog maar veel voller worden! Hoelaat is de tp? Dat gaat trouwens ook snel. Je bent 1.5uur na je belletje ofzo al in t zh! Succes meid

Verstuurd vanaf mijn GT-I9300 met Tapatalk

• Reacties 1,2k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

@kim wouwww mooie score! Nu lekker broeden zet hem op

@mirella goed dat je wacht ik merk dat ik erg onzeker word van de testen en zal een volgende keer ook wachten.. een druppel bloed hoeft idd niks te betekenen.. hier blijven de testen wit en ik zou willen dat ik net als jij het geduld had gehad om te wachten tot zondag:) mijn gevoel zegt ook dat het mislukt is en ik heb me daar al bij neergelegd:) ik test zondag pas weer en als hij dan wit blijft stop ik met de bollen

Geplaatst

@eslief het is wel heel erg moeilijk hoor dat wachten. Voorlopig is ongi nog niet door gezet. En nu een druppel zegt niets en het was roze en niet rood. Dus er is nog hoop.

Geplaatst

Kim, wat goed zeg 10 emmies!! Dan heb je vast ook nog wel cryo's! Nu idd lekker broeden.

Moes, de hysteroscopie heb ik nu geen tijd voor, ik weet ook niet precies wanneer ik ongesteld ga worden. Jeetje wat een geld allemaal he?! Ik kreeg vandaag weer een rekening binnen van het 1e deel van het bloedonderzoek, 182 euri, en dat was alleen nog maar van de hormonen, het dure immuunonderzoek moet nog komen... Was die 2000 euro wel voor alle medicijnen?

Liefs,

Noes

Geplaatst

We duimen allemaal voor je mirella...

Kim lekker broeden...

Eslief, wat balen dat de testen wit blijven!!! Hopelijk heb je snel duidelijkheid. Wanner is je testdag?

Verzonden vanaf mijn iPhone met behulp van Tapatalk

Geplaatst

@lisselotje vandaag is mijn ongi dag en zondag mijn ziekenhuistestdag:) maar ik had al wat moeten zien nu dus ben er van overtuigd dat hrt mislukt is.. ik heb er eigenlijk gewoon vrede mee en ben er relax onder.. tis rot maar oke:)

Geplaatst

Gelukkig was dat voor alle medicatie!! Vind je het niet voldoende haha...

Maar om elke scheet krijg je een rekening inderdaad. En behoorlijk snel ook. Maar bij de punctie hoef je toch niet vooruit te betalen? Ik dacht binnen twee weken achteraf.

Ik zal deze bloedprikkerij ook wel weer opgestuurd krijgen..

We houden elkaar op de hoogte!! Oja, puncties zijn vooral in de ochtend.

Groetjes! Moes

En @Kim....wauw meid wat een fantastische 100% opbrengst!!

Kim, wat goed zeg 10 emmies!! Dan heb je vast ook nog wel cryo's! Nu idd lekker broeden.

Moes, de hysteroscopie heb ik nu geen tijd voor, ik weet ook niet precies wanneer ik ongesteld ga worden. Jeetje wat een geld allemaal he?! Ik kreeg vandaag weer een rekening binnen van het 1e deel van het bloedonderzoek, 182 euri, en dat was alleen nog maar van de hormonen, het dure immuunonderzoek moet nog komen... Was die 2000 euro wel voor alle medicijnen?

Liefs,

Noes

Geplaatst

Hoi,

Ik had wel mee gelezen maar niet echt de tijd gehad om te reageren!

@ Moes.. Je hebt bijna alles het zelfde! Ik heb alleen 300eh menopur en 150eh puregon. Zelfde neus spray enz. Wij waren bijna 1.700 euro kwijt.. ook wij de embryoscoop! Dus ik maak het bedje voor jou en Noes warm!! Erg spannend want voor het zelfde geld overleefd er niets.. Ben er wel een beetje bang voor aangezien wij nooit toppers hebben gehad.. dat maakt de kans groter lijkt mij.. Spannend afwachten.. Maar jullie kunnen eindelijk weer van start!!!

@ Kim lekker broeden en de voetjes warm houden.. Duimen draaien!

@ Jessie Succes met het spuiten! Ik heb het ook weleens gehad dat ik bijna was vergeten… Zelf afgelopen woensdag vergeten de spuiten mee te nemen naar het werk.. Moest heen en weer..

Gister eerst bloed geprikt.. Via huisarts dan is het nog gratis en anders DD 83,- p.p Dus dat is weer mooi verdient! Hiv en hepatitis B uitslag mag niet ouder zijn dan 7 dagen voor de punctie van DD. Daarna FM gehad in Hengelo..En wederom doet bij mij mijn rechter eierstok haast niets. 1 kleintje zit er. Vorige keer toen ik menopur gebruikte had ik ook dat mijn rechtereierstok er niet op reageerde.. Heel vreemd en was hier al wel beetje bang voor..Gelukkig heb ik aan de andere kant 5 stuks waarvan er ook 1 nog relatief klein is.. en een paar hele kleintjes die niet mee doen dacht ze.

Dus links 1 van 9mm - 2 van 10mm - 1 van 12mm- en 1 van 14mm Rechts ook 1 van 9mm. Nou had ik dus zaterdag gewild in DD. Kan niet of kon niet..Maar nu wordt het morgenvroeg dat we naar DD gaan. Als ik uitreken dat je zo'n groei van 2mm per dag hebt.. dan mag ik minstens nog tot zondag doorspuiten om de kleintjes ook mee te laten doen en heb ik de punctie dinsdag?! Nog tips.. want ben niet van plan om evt zondag weer naar DD te knallen eigenlijk..

En ik ben vast besloten dat het icsi wordt ook al had hij ivf opgeschreven.. Durf die gok niet aan.. Menopur en embryoscoop is voor mij al spannend en gokken genoeg zeg maar… icsi voelt safer…

Geplaatst

Remmir ik snap je gevoel om icsi te doen. Ik had dat net zo. De bevruchting met ivf viel steeds zo tegen. Gelukkig stonden ze daar achter!

Dus met een beetje mazzel heb je er nu 6? Geen idee wanneer je dan de punctie hebt best kans dat je maandag weer voor een echo moet. Bij ons ging t laatste best traag. Bij mrs de vries hier in t topic bleken ze op t laatste ook minder hard te groeien dus 2mm is echt niet bij iedereen!

Geplaatst

@remmir, bij mij groeiden de follikels deze keer ook geen 2mm per dag. We zijn allemaal een beetje traag deze keer...

@eslief, balen joh. Wat knap dat je het zo kan relativeren.

Ik heb op het moment best weer last van min buik, dacht namelijk dat ik wel even een klein stukje kon rennen om de bus te halen. Nou dat had ik beter niet kunnen doen. Lig nu al lekker in mijn bedje. Mijn officiële testdatum is trouwens 22 februari.

Geplaatst

[ATTACH]5563[/ATTACH]

Tnx meiden.. de testen blijven vooral heel vaag.. niet helemaal wit maar ook niet echt een streepje.. dat maakt me wel weer onzeker;) ben niet zo sterk als ik me voordoe.. zondag test ik pas weer maar dan met een andere test als kv:) voor mijn gevoel is het mislukt.. maar ben niet helemaal zeker ook omdat er geen ongi ofzo is..ik weet ook dat dat aan de bollen kan liggen maar word zo langzaam wel gek van mezelf:) maar heb nu het idee dat ik me blind staar op de testen en dat ik gewoon wat wil zien.. dus nu ff afstand en wachten tot zondag ik kan er toch niks aan veranderen

Verstuurd vanaf mijn SM-C105 met Tapatalk

Geplaatst

Remmir, ik denk dat ik ongeveer dezelfde medicijnen als jou ga krijgen, hij mompelde al zoiets bij de intake. Bij mij heb ik in mijn rechtereierstok ook altijd maar 1 follikel, terwijl links er tussen de 5 en 8 zitten.

Je weet trouwens nooit hoe hard ze op het eind ineens gaan groeien, hopelijk bij jouw ook een groeispurt. Ik heb wel veel verhalen gelezen over dr S. dat hij graag snel een punctie wil doen, wat toch nog wel eens resulteerd in onrijpe eicellen. Maar goed, misschien is de kwaliteit van degenen die overblijven wel weer beter....moeilijk te bepalen. Hij raadde ons ook ICSI aan, niet om het slechte zaad, maar om betere bevruchtingen te krijgen.

Ik vond dit stukje op de site van DD, dan zou je zeggen dat je contant moet afrekenen:

Behandelkosten.

De kosten voor de behandeling liggen tussen €1500 en €2500. Gebruikelijk is het om deze kosten meteen in onze kliniek te voldoen. Daar de anesthesisten niet bij de kliniek in dienst zijn moet u bijkomende kosten welke ca. €200,00 bedragen direckt cash bij hun betalen.

Het is raadzaam om uw verzekering vóór het beginnen van de behandeling in onze kliniek te informeren over uw wens om bij ons te worden behandeld. De rekening kunt u nadien aan uw verzekering overhandigen.

Ik zal het op mijn vragenlijstje voor dinsdag zetten.

Moes, ik vind het meer dan genoeg!! En nu ook maar hopen dat de verzekering niet moeilijk gaat doen... Het is wel leuk dat we allemaal zo dicht bij elkaar zitten qua behandelingen.

Wat ik me ook nog afvraag is of de follikelmetingen inbegrepen zitten in die 2300 euro, als je dat dus in nl laat doen moet het eigenlijk goedkoper worden... of zou ik dat verkeerd zien? Bij het MCK zit alles bij de 1800 euro inbegrepen.

Kim, doe je wel rustig aan??

Mirel, hoe gaat het met jou? Hopelijk geen druppeltje meer te zien?

Eslief, Hoe gaat het met je, je mag best balen hoor!!

Bianca en Lisselotje, ik zie al mooie banners/tickers onder jullie berichten, leuk hoor!!

Liefs,

Noes

Geplaatst

Ah Eslief, ik zie nu je bericht. Tja lastig he? Het kan een late innesteling zijn of wel heel even ingenesteld en niet verder gedeeld... Sterkte, het blijft altijd lastig, het is gewoon een teleurstelling als het niet lukt.

Het ene moment baal je ook meer als het andere...

Nog even volhouden,

Liefs,

Noes

Geplaatst

Ja heel irritant wand ik had de hoop opgegeven en me erbij neer gelegd en er vrede mee.. de testen waren spierwit.. en nu opeens toch weer een licht streepje..op de foto zie je hem niet echt maar in het echt wel.. bleghhh de wachtweken in onzekerheid zijn niet grappig.. der is nu dus toch weer wat hoop..

Verstuurd vanaf mijn SM-C105 met Tapatalk

Geplaatst

Eslief, de bollen zorgen niet voor dat vage maar zichtbare, streepje! En bij mij komt de ongi gewoon door de bollen heen als het moet komen. Maar het is misschien beter om een andere test in te zetten morgen, kV reageert wel traag altijd.

Verzonden vanaf mijn iPhone met behulp van Tapatalk

Geplaatst

Ahh Eslief, wat een spanning zeg. Hopelijk heeft je gevoel ongelijk en knalt de streep zondag van de test af.

Kim, in de wachtweken! Hebben jullie nog cryo's?

Morgen toch nog een 3e FM. Ze wilde een paar kleintjes ook nog de kans geven om mee te doen. Maandag punctie.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden