Ga naar inhoud

ICSI in januari/februari 2014!

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

spannend moes! het gaat weer beginnen:) hier nog geen ongi heb wel enorme last van de bollen.. met inbrengen,jeuk en buikpijn etc. heb het ziekenhus gebelt maar moet nog doorgaan tot zondag.. het eitje liep achter bij tp dus het kan wat later zijn gaan nestelen.. geen ongesteldheid dat houd de bollen denk ik tegen.. ik weet eigenlijk gewoon zeker dat het mislukt is.. en dat geeft niet ik heb er vrede mee:) 1 wachtmaand en dan gaan we gewoon opnieuw starten

• Reacties 1,2k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Hier ook nog niet ongi. Al twee dagen vrij van de bolletjes. Zondag testen. Pppfff. Wachten duurt zo lang. De eerste wachtweek vond ik niet erg. Maar nu....

@eslief drink je genoeg. Want bij die bolletjes moet je genoeg drinken. Ik had niet veel last van die bolletjes.

Verstuurd vanaf mijn GT-I9300 met Tapatalk

Geplaatst

Mirel en Eslief, het blijft toch nog spannend zo tussen hoop en vrees, ik duim nog voor jullie!

Sjoke, hoe gaat het met je?

Kim, ook voor jou spannend morgen, maar met zoveel eitjes zal er toch zeker een bevruchting/ terugplaatsing zijn?!

Moes, hoe is het gegaan? Welke medicijnen heb je precies gekregen? en ook al een schema? haha, ben verder niet nieuwsgierig hoor? Kon je de medicijnen daar gelijk in een apotheek halen?

Liefs,

Noes

Geplaatst

Zooo....daar ben ik weer! Het was echt een leuk uitje. Maar nu heb ik natuurlijk nog geen ontplofte eieren!

Wanneer ik volgende week ongi word dan kan ik starten met neusspray (sinarel) in plaats van deca. Dan drie dagen later menopur erbij. 450 verdeeld over de ochtend en de avond. Weer anders dus dan in mijn vorige behandelingen...ik blijf al die veranderingen raar vinden.

Ik heb bloed geprikt en krijg dan over twee weken te horen of de dhea gestegen is en de vitamine D3. Ik heb dus mijn schema nu ingevuld mee. Zij doen de puncties bij ongeveer dag 15. De echo's doe ik dan in NL. Oja en hij wil ook dag 5 embryo's terugplaatsen. Omdat ze na dag drie pas laten zien wat ze waard zijn. Ik hoop dat er dan nog iets terug te plaatsen is....

Dus Noes, dan liggen jou en mijn embryo's gezellig samen in de stoof....we gaan aardig gelijk op vermoed ik..

Je loopt vijftig meter naar de apotheek en krijgt alles gelijk mee (als je maar betaalt en dat kan niet met creditcard), kosten 2000 euro, kaatjing! Dat wordt hopelijk snel terug betaald door de verzekering.

Krijg jij nu eerst die hysteroscopie Noes??

Mirella wat kun jij goed wachten!! Niet normaal.

Eslief, je bent mega nuchter....tuurlijk moet je verder en gelukkig kan dat ook maar sta ook stil bij de baalmomenten!

Kim...rustig aan doen! Vroeg naar je bedje en morgen de grote dag!! Duim duim duim.

Sjoke, hoe gaat het ermee bij jou???

En Remmir, hoe was je fm??? En heb jij hetzelfde schema als dat van mij? Doe jij je fm in NL? (of zat je gewoon met mij in dd?)

Bianca, dat is inderdaad zo'n rare wachtkamer in DD, met een prachtige vissenkom en zilveren kussens op de banken. En hup...dan zit ik ineens weer in de molen, onwerkelijk. Gaat het bij jou met je blaas weer goed nu?

Mrs. de Vries, hoe gaat de groei bij jou?

En alllllllle anderen, toitoitoi!!

Tot schrijfs weer, liefs,

Moes

Geplaatst

He Moes, je bent er al! Je moet het ook zelf leuk maken he, hotelletje, lekker eten, oja en nog even langs de dokter... haha! Zo je moet wel veel Menopur gebruiken zeg, heb je al eens zo'n hoge dosering gehad? Heb je nu voor 12 dagen Menopur mee? Of heb je je eigen voorraad eraf gehaald? Pfff, wat een bedrag zeg! De behandeling moet je ook al direct daar aftikken. Ik zal die neusspray ook wel krijgen. De afspraak voor het gesprek over de hysteroscopie heb ik afgezegd, die was pas 25 feb, en de arts van het MCK zei dat het ook in een ander ziekenhuis kon, met minder wachttijd. ( die arts waar ik een afspraak mee had, schijnt de beste van Ned te zijn, niet echt nodig voor een simpele ingreep)

Jij verwacht dus ook volgende week je menstruatie, bij mij zal het wel eind volgende week worden, haha, straks zijn we nog echt gelijk bezig...! Dan ook gelijk zwanger hoor, anders is het niet leuk.... haha!

Gek he, zo zit je er ineens weer middenin, dat gevoel krijg ik nu ook weer, nieuwe ronde, nieuwe kansen! Hoop dat het iets opleverd. Doe je ook de embryoscoop? En ga je onder narcose? Dan mag je vriend er niet bij zijn.

Nou, spannend weer,

Liefs,

Noes

Geplaatst

Sjoke sterkte...

Moes goed nieuws dus. Misschien kun je iets vinden in het meerij-topic? Fijn dat de echo's in NL kunnen. En grappig dat je gelijk op gaat met Noes. Moes en Noes in DD, jullie kunnen een boek schrijven samen haha.

Remmir hoe was de fm?

Kim fijn dat het beter ging vandaag. Rustig aan blijven doen he?

Mirelle ik snap echt niet dat je nog niet getest hebt! Je kunt nu echt geen vals negatieve test meer hebben doordat het te vroeg. Deze onzekerheid is niet nodig, gewoon testen morgen! Je symptomen klinken in ieder geval goed, ik had bij mijn zwangerschap ook heel erg honger, vanaf de NOD.

Vandaag de 3e spuit deca gezet. Ik was hem bijna vergeten... Twee uur later dan ik hem normaal zet dacht ik er aan. En toen lukte het niet, ik moest 3x proberen op een nieuwe plek. Toch iets te angstig ineens. En toen was ik ook nog vergeten om de lucht eruit te spuiten eerst, dus bij de 4e poging zat hij erin. De vorige keer ging het spuiten makkelijker in mijn herinnering. Maar ja, het is al 2,5 jaar geleden dus misschien ben ik het enge ervan vergeten. Morgen de laatste pil, jippie, en dan maandag de uitgangsecho.

Geplaatst

Pppfff ... heel slecht geslapen. Tijdens het afvegen een druppeltje bloed gezien vannacht. Het is nog niet doorgezet. Maar ben bang dat het de verkeerde kant op gaat. :-(

Geplaatst

Ook ik ga voor je duimen mirella!

Je zit nu toch op dag 14 na de tp? Ik zou niet meer kunnen wachten en gewoon een test doen. nu word je onnodig gek Gemaakt net wat de andere dames hier Zeggen! Succes!

Geplaatst

@mirella, dat bloed hoeft nog niks te zeggen. Ik zou gewoon een test wagen dan weet je waar je aan toe bent.

@jessi, ik ben ik het begin ook bijna een spuit vergeten. Wat rot dat het prikken zo moeilijk ging. Volgens mij hoef je de deca niet te ontluchten hoor. Alleen zorgen dat de luchtbel bovenin zit.

Ik heb goed geslapen en ga zo naar mijn werk dan heb ik wat afleiding totdat ik het telefoontje krijg.

Geplaatst

Nou het begint al goed vandaag. Kom ik op het station rijden er geen treinen naar Eindhoven. Ben nu dus weer thuis en ga van thuis uit maar wat doen. En dan straks samen met mijn man naar het zh voor de tp. Ik hoop niet dat dit een voorteken is.

Geplaatst

Ik zit nu op dag 12 na TP. Ik weet dat het niet perse ongi hoeft te zijn. Het was ook een drupje van niks na een gemeenschap. Ik weet het niet. Nu afwachten of het door gaat zetten. Ik hoop het niet. En ik ga nog niet testen. Ook omdat ik het niet durf. Ben zo bang voor een negatieve test. Pppfff

Geplaatst

@Mirella, wij worden net zo gespannen als jij!! Wanneer knal je de test ertegenaan? Morgen? Hij wordt vast wel positief!

@Kim, alle pech heb je nu gehad...de rest van de dag wordt een feestje! Duimmmmmm....succes met je volle blaas straks.

@Noes, ik had eerder ook 450 per dag en dat gaf betere opbrengst. Maar nog niet met Menopur alleen. Ik heb nu de helft opgehaald omdat ik geen creditcard kon gebruiken en deze ook niet bij de bank in de automaat geld gaf (omdat ik niet bij die bank een rekening had..). Mijn geld stond op de spaar...tja, ik had er niet op gerekend (dat het zó prijzig was maar vooral dat je niet met card kon betalen). Ik kijk wel of ik het nog nodig heb want ik heb nog een voorraad. En anders kan ik het altijd later ophalen om als ritjes aan te bieden. Embryoscoop inderdaad. Dat lijkt me ook zo spannend. Maar ga je de hysteroscopie nu helemaal niet doen deze keer? Want als je volgende week ongesteld wordt kun je gelijk starten.

Tot later!

Moes

Geplaatst

Zo Kim wat super zeg!!!!! Succes met de tp en dan kom je over 2 weken gezellig bij ons kletsen in uitgerekend oktober... En met een mooi aantal cryo's

Verzonden vanaf mijn iPhone met behulp van Tapatalk

Geplaatst

Ja die twee slopende weken en ik hoop zo dat ik me bij jullie mag melden. En ik hoop ook op wat cryo's, maar dat hebben we pas 1 keer gehad. En dat horen we ook pas ergens in de wachtweken.

Geplaatst

Ik ga echt pas op zondag testen. Ik wacht het gewoon nog af. Ook omdat ik het niet durf. Nu veelvuldig naar de wc. Blijven broekloeren.

Geplaatst

Whaaaa Kim dat meen je! Wat een goede score zeg! Ik ga duimen voor heel veel mooie emmies!

Mirella, vooral niet doen als t niet goed voelt! Maar weet dat t wel al zou kunnen!

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden