Ga naar inhoud

Wachtbankje februari 2014

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Vlinder ik hoop op goed nieuws als je test! Met dag 9 vind ik al héél lang wachten hihi, ik begon op dag 6 :P

Bianca wat een mooie banners!!

• Reacties 254
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Knap hoor vlinder ik ben t zelfde als nanny! Maar niet met de action testen wel met de kruidvat 2voor5euro.

Dank je wel Nanny!

Hoe is t met jou?

Verstuurd vanaf mijn GT-I9300 met Tapatalk

Geplaatst
Dank je wel Nanny!

Hoe is t met jou?

Hier alles rustig. We hebben het startgesprek gehad alleen 1 probleem. Het ziekenhuis waar ik bevallen ben (WKZ) houdt een half jaar niet zwanger worden aan na keizersnede en het AMC waar de behandelingen plaatsvinden houdt een jaar aan.

Nu wilden ze me eerst in de groep bespreken en ik moest vandaag het OK verslag van de keizersnede doorfaxen naar het AMC. De 14e heb ik een belafspraak staan en hoor ik meer.

Nog even spannend dus of we wel mogen starten.

Geplaatst

Aaaaah gets nanny dat meen je niet. Dus als het een beetje tegen zit dan moet je dus nog een half jaar gaan wachten? Hoezo houd de 1 een jaar aan en de ander een half jaar dan?Ik dacht trouwens ook gehoord te hebben dat je na een ks een jaar niet zwanger mocht raken maar goed ik heb er de ballen geen verstand van! ik hoop voor je dat indien het kan je gewoon mag gaan starten!

Geplaatst

Ja een jaar is gewoon natte vinger werk omdat ze helemaal niet goed weten hoe lang het beste is. De kans op scheuring van je litteken is zeer klein zowel een half jaar als een jaar na de bevalling.

Ze gaf al wel aan er ws dan tussenin te gaan zitten hoor dus ik hoef niet te wachten tot een jaar.

Bovendien weten hun zelf ook wel dat als ik op de natuurlijke manier zwanger kon worden we ook eerder hadden kunnen starten dus ze willen ons niet dwarsbomen...

Geplaatst (aangepast)

Bij ons was het ook een half jaar dat je na een keizersnede weer zwanger mag raken, maar er waren zelfs zwangerschappen na 4 maanden na een keizersnede. Ligt er natuurlijk ook een beetje aan misschien of het een spoedkeizersnede is of niet. Maar een jaar was 'vroeger', maar heb ik de laatste jaren niet meer gehoord.

En inderdaad N@nny, dat als je het op de natuurlijke manier wil proberen, dan ga je echt niet tot een jaar wachten. Op de dag af tellen en 6 maanden later... haha

En wat lees ik veel zwangerschapsberichten, dat geeft hoop! Gefeliciteerd allemaal.

Ik kan vanmiddag weer op het wachtbankje plaatsnemen als het goed is. Ik krijg tussen 12:00 - 13:00 te horen of we een tp hebben en de cryo goed ontdooid is. En hoelaat we ons moeten melden. Blijft spannend...

aangepast door vlindermama
aanvullingen
Geplaatst

Hoi dames,

ik heb afgelopen dinderdag een terugplaatsing gehad van 1 embryo a kwaliteit ik vind het erg spannend..

knap van jullie dames die al vroeg testen ik durf niet..

Geplaatst

Gelukje spannend! Welkom hier ;)

Ik kan gewoon écht niet langer wachten met testen :P

Op dag 6 was het bij beide zwangerschappen en de miskraam altijd een tuurstreepje dus mocht ik ooit nog eens zwanger raker dan zal het ws dag 6 of 7 worden maar zeker niet later ;)

Sterkte met wachten!

Geplaatst

Nanny,

dank je wel..

ik durf niet eerder te testen.

Bij mijn eerste poging was ik met wachtdag 9 ongi geworden. 2 de cryo heb ik een zoontje. Dat was in 2010. Toen mocht er 2 embrio teruggeplaatst worden. Nu maar eentje:(

ik vind het erg spannend maar heb ook geen hoop:)

Geplaatst

Gelukje, hoop moet je wel hebben hoor! Kan me voorstellen dat je t eng vind om vroeger te testen.

Ook ik ben net zoals nanny al op dag 6 gaan testen! Kon t ook niet laten. Maar goed je moet wel tegen die teleurstelling kunnen! Succes deze wachtweken

Geplaatst

Gelukje, spannende weken weer. Ik heb gistermiddag mijn cryo terugplaatsing gehad. Maar ik test ook pas na 12 dagen en het liefst op 14 dagen. Ik stel de teleurstelling het liefst zo lang mogelijk uit.

Succes!

Veel liefs Vlindermama

Geplaatst

Ik vermoed dat er eind deze week wel een aantal dames bij komen. En in t jan/feb zijn er enkele dames aan t wachten. Succes met deze lange dagenA

Geplaatst

Ik ben ook aan het wachten hoor. Had tot no toe hier nog niet geschreven, maar in het jan/feb starten topic.

Ik heb 6 februari een tp gehad en mag 22 februari testen. Ik heb constant wel een onbestemd gevoel in mijn buik. Kan het moeilijk uitleggen, maar verder ben ik wel rustig op dit moment.

@vlinder_1976 heb je nu al getest?

@gelukje, dan lopen wij volgens mij precies gelijk of niet?

@nanny, weet je nu al wanneer je mag gaan beginnen?

Geplaatst

vlinder gefeliciteerd!!

Ik wordt de 13e gebeld en dan hoor ik meer. Nog even afwachten dus ;)

Maar mijn vruchtbare periode komt er weer aan dus we gaan gewoon stug proberen hihi Je weet nooit.

Geplaatst

Gefeliciteerd Vlinder, ik ben zo jaloers op je.

Ik zit op wachtdag 4 en heb het gevoel dat ik ongesteld ga worden:( ik hoop het niet natuurlijk..

Kim: ik heb donderdag 6 februari terugplaatsing gehad en mag 21 februari testen als ik het haal

Geplaatst

Wow Vlinder, gefeliciteerd!

Gelukje, dat zou wel heel vroeg zijn als je menstruatie nu al komt. Hoop voor je dat het onschuldige gevoelens zijn en je volgende week positief test.

Ik tel altijd dag van terugplaatsing is 2 weken later ook de dag van test. Dus voor mij is dat ik afgelopen vrijdag de tp heb gehad en mag dan 2 weken later op vrijdag testen. Dat zou dan wd 14 zijn.

Nanny, je weet maar nooit wat er kan gebeuren, de wonderen zijn de wereld nog niet uit. Succes!

Kim, ook voor jou spannende weken. Kun jij ook wachten of ben je een vroegtester :-)

Geplaatst

Gelukje, ik voel ook allemaal dingen in mijn buik, maar het kan echt van alles zijn. Ongi lijkt me wel erg vroeg.

Ik denk niet dat ik het volhou om te wachten met testen tot 22 feb, dat is namelijk pas wd 16. De vorige keer werd ik op wd 10 ongi, dus ik denk dat ik wel zeker wil wachten tot wd 12.

Geplaatst

Meiden de dag van de tp is echt wachtdag 0!

Gelukje dit gevoel zegt niks hoor! Hoe moeilijk dat ook te geloven is. Als je zwanger bent heb je precies het zelfde gevoel!

Meiden heel veel succes met deze wachtweken!

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden