Ga naar inhoud

Uitgerekend oktober 2014!!

Aanbevolen Berichten

• Reacties 804
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Er was alleen een zwarte vlek te zien van 8,6mm. Die vruchtzak en zwangerschapsring was wel goed maar de ivf arts zei dat je ook al embryo delen moest zien bij 6 wkn zw. En dat zag je niet. Ik moet volgende week dinsdag terug voor nog een echo. Daarna wordt verder beleid bepaald. Door die vruchtzak denkt mijn lichaam dat ik zwanger ben en herkend mijn lijf de miskraam niet. Hcg zal blijven stijgen maar niet zoals bij een normale zw, dus de klachten blijf ik houden. Wie heeft wel eens een curretage gehad? Is dat hel?

Geplaatst

Ik heb wel hetzelfde gehad, een windei. Lege vruchtzak. Ik heb gekozen voor miskraam opwekken met citotec, pillen die je in je onderkant doet. Dat vond ik een veiliger idee omdat er niet gecuretteerd hoeft te worden. In een nachtje met die pillen was het weg. Wel een heftig nachtje...

Verzonden vanaf mijn iPhone met behulp van Tapatalk

Geplaatst

Vaag verhaal hoor Bloem! Ik hoop dat ze er compleet naast zitten. Staat je afspraak voor vrijdag nog wel? Heb toevallig vorige week veel verhalen gelezen omdat ik natuurlijk met 5 weken en 4 dagen naar t zh ging dat er veel vrouwen waren bij wie er echt niks zichtbaar was en met 7 of 8 weken wel! Wellicht een trage emmie? Ik zelf zou ook niet voor een curettage kiezen maar voor de citotec. Ik heb dat ook een keer gehad. Een curretage is toch een soort operatie en kan ook weer verklevingen veroozaken wat weer nadelig kan werken als je een volgende poging gaat doen.

Vind t zo erg voor je hopen op een wonder!

Verstuurd vanaf mijn GT-I9300 met Tapatalk

Geplaatst

Hier was alles goed! Mooi kpoppend hartje gezien!

Echoscopiste herkende ons nog en wist van de icsi.

Dus ze vond het heel bijzonder!

17 maart mogen we terug komen voor de volgende echo

Kan niet wachten! Ze schatte me tussen de 6,5 en 7,5 week[ATTACH=CONFIG]5568[/ATTACH]

Geplaatst

Hoi Bloem,

Ik heb dit ook meegemaakt bij 6 weken. De curretage viel mij erg mee, maar dat kwam vooral omdat ik blij was dat alles weg werd gehaald. Als het niet goed is wilde ik er ok zo snel mogelijk weer vanaf en weer verder gaan.

Curretage is niet pijnlijk (2 keer gehad), maar je kan wel last hebben van emoties.

Heel veel sterkte.

Caro-lin

Geplaatst

Ohh bloem wat erg... Hopelijk zitten ze ernaast en zie je volgende week wel wat...

Sky voor jou super dat het bij jou goed was... Nu genieten..

Geplaatst

Dit geloven jullie nooit!!!!!!!!! Sorry dat gaat een heel verhaal worden maar wil het toch kwijt. Al een paar weken loop ik bij een arts die mij afzeikt.

Ik vannacht veel liggen nadenken. Ik had gisteren zoveel pijn. Toen ik in zh aan kwam moest ik eerst bloedprikken en daarna gelijk echo. Het was van dezelfde meid die mij toen naar huis had gestuurd terwijl ik vette overstimulatie had. Voor de echo zei ze dat ik van alles in mijn buik voelde en dat ik zo onzeker ben, meer dan andere vrouwen, of ik niet eens psychische hulp geen zoeken, en dat ik gewoon een spier had verrekt. Toen deed ze de echo. Ze zei gelijk: o ik zie geen zwangerschap in de baarmoeder. Toen mat ze de eierstokken op, ze zei dat de grootte wel mee viel. Daarna zag ze wel een zw in mijn baarmoeder. Ze zei: ik zie nog geen embryo maar dat is normaal. Ik moest volgende week maar weer terug komen voor een echo. Ik moest me aankleden en ondertussen zei ze dat mijn eierstokken toch erg groot zijn. Ze zijn groter geworden. Links überhaupt 4 cm. Ze zei dat het vol vocht zat. Maar feitelijk kwam het erop neer dat ik vreselijk onzeker ben en hulp moest zoeken. We moesten wachten in de wachtkamerNa 3 kwartier kwam ze terug: ze had overlegt met de gyn. Die zei dat het heel logisch was dat ik zoveel pijn had. Want de bloedwaardes die terug waren gekomen wezen uit op een ernstige overstimulatie. En mijn eierstokken zitten vol vocht. Dus die trut kwam ineens terug op het feit dat het wel gegrond is mijn pijn en ik me niet aanstelde!! Gyn zei: er hadden al embryo delen moeten inzitten. Ik heb een missed arbortion. Ik moest maar 1 week uitzingen en afwachten. Maar ik herinner mij dat op 29 jan na een bloedtest mijn HCG 8 puntjes was. Ze zei: ti's net ingenesteld! Dus de innesteling was sowieso 4 dgn later dan normaal! Dat betekend dat ik gisteren niet 6 wkn maar 5.3 wkn was! En dan zie je alleen een Die muts heeft nu 3x een steek laten vallen! Ik bel zo ha op omdat ik 3x deze week bloed wil prikken om HCG te volgen. Ik bel de verloskundige hier in de buurt voor een second opinion. Want overal lees ik dat je met 5-6 wkn alleen een lege vruchtzak KAN zien en volgende week wel iets.

dus vannacht amper geslapen! Ik zei tegen mijn man ik wil een second opinion! Ik ga de huisarts bellen en een verloskundige bij ons in de buurt. Om half tien kon ik bij de huisarts terecht, ik vertelde het hele verhaal. Hij werd gewoon geïrriteerd! Ik mag nu elke 2 dgn hcg prikken tot volgende week!

om half 11 bij vk. Ik lag al op het bed toen mijn telefoon ging: de trut uit het zh en ik zette het op de luidspreker zodat mijn man en vk konden meeluisteren. Arts zei: je hcg is gestegen naar 7100!! Ik was zoooo blij dat is in 3 dgn meer dan een verdubbeling! Die trut zei: ja maar mevrouw, hcg MOET elke dag stijgen en dat doet het bij jou niet! Het zit niet goed! Sterkte ermee! De verloskundige werd kwaad!! Dus gelijk de echo. Wat blijkt? Ik heb een delay van innesteling. Van ongeveer 4 dagen! Gisteren was ik dus niet 6 wkn maar 5 wkn 3 dgn! Ze zag een hele mooie vruchtzak wat bij de termijn van 5,5 tot exact 6 weken zw is. Maar zij schat mij 5 wkn 4/5 dgn! De vruchtzak was niet gerafeld en zag er mooi rond uit! Geen bloedverlies, geen stolsels. Ze zei: dit zie ik vaker bij vrouwen rond deze periode! Ik ben positief en spreek nog helemaal niet over ma of mk! Volgende week ben je 6,5 week en moet je embryodelen zien, nog geen hartactie! Het ziet er goed uit. En die arts zei de vk, daar zou ik een klacht tegen indienen! Dit KAN niet!

dus zometeen nieuwe hcg waarden via huisarts, vrijdag weer prikken en maandag ook weer. Dinsdag echo bij die trut, maar volgende week woensdag echo bij de vk van vandaag.

duimen nu dat het goed gaat...

Geplaatst

Jeetje bloem wat een onwijs vaag verhaal.zeg! Sommige artsen! Het leek me al zo stug meid!!! Ik zei gisteren al voor de zelfde geld is t een trage innesteling geweest en vrouwen krijgen niet voor niks vaak pas later een echo! Wat een fout is dit zeg! Ik was vrijdag 5 weken en 4 dagen en we zagen een mooie vruchtzak met vermoedelijk een embryo. Maar die embryo had ook pas dagen later te zien kunnen zijn! Hoe voel jij je hier nu onder? Waarom gaan ze nu toch zoveel hcg testen doen? En wanneer weer een echo? Vanmorgen dus bij de vk geweest?

Geplaatst

Kan je niet een andere arts voor de echo vragen trouwens? Je moet je er wel goed bij voelen hoop zo dat t hartje dan klopt en dan zou ik het haar ook ff flink laten horen! Grrr wat kan ik hier boos om worden!

Geplaatst

Ja ik ben zo blij dat ik mijn eigen gevoel heb gevolgd

bianca, ik wil ook een andere arts volgende week. Ik heb gewoon een trage innesteling gehad. Ik ben nu 5 wkn 4/5 dgn. Hcg wil de huisarts prikken om de zwangerschap te volgen en daar zijn we heel blij mee.

Ook blijf ik bij deze vk. Heb dus eerst de echo in zh, dag later bij vk.

ik ben gestopt met de bollen, eng, maar we zien wel.

Geplaatst

Sorry breek even in

Jeetje bloem dit ga je niet mensen wat een stomme trut zeg

Zou het hier niet bij laten zitten

En bij een late innesteling is het wel logies dat je niet veel ziet

De meeste krijgen pas bij 7 week echo om dit soort dingen te voorkomen

En je hcg stijgt mooi meid

Volgende week zie je gewoon hartje kloppen meid

Sterkte met dit alles pffff

Iedereen fijne zwangerschap

Liefs

Geplaatst

Mijn hemel bloem wat een verhaal!!! Ik duim gewoon door want dit geeft een beter uitzicht! Blijf bij je gevoel.

Geplaatst

Hi meiden! Dank jullie wel voor jullie lieve reacties!

shit Sky ben jou compleet vergeten te feliciteren! Bij deze! Nu lekker genieten!!

ik heb zojuist nieuwe hcg waarden van vanmorgen bloedprikken gehad van de huisarts. Gisterenmiddag om 16:00 u was het hcg 7100, en 19 uur later 7707!! Prima voor een zwangerschap van 5 wkn 4 dgn. Achteraf klopt het ook echt! Want de innesteling was 4 dagen later!. Ik verbaas me er nog steeds over, hoe kan dat he? Zo'n delay?

Geplaatst

Wat goed bloem nu alweer gestegen!!!

Ik heb net moeder voor moeders hier gehad. En daar mooi weer een bevestiging bij dat ik zwanger ben. Altijd mooi!!!emu2adud.jpg

Dus vanaf morgen in kannetje plassen.... Hihihi

Geplaatst

@liselot mooie test en nu maar lekker plassen hihi

@bloem hoe voel jij je?

@bianca hoe is het met jou?

Hier morgen de echo met 6.2 begin toch zenuwachtig te worden. Heb het hele weekend een onwijs zware buik gehad weet niet hoe ik het anders kan omschrijven. Zit onder de pukkels in me gezicht..heb meer mensen dat?

Verstuurd vanaf mijn XT1032 met Tapatalk

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden