Ga naar inhoud

Uitgerekend oktober 2014!!

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Gekke muts! Die tranen? Zwangerschaps tranen! Hoe moeilijk ook probeer t toch een klein beetje om vertrouwen te hebben in dit mini beebje!

Lieve Vlinder,

Neee! Dat kan niet! Je gaat me niet vertellen dat je een bloeding hebt gehad? Gets meid ik heb zo onwijs met je te doen.heel heel heel veel sterkte!

Verstuurd vanaf mijn GT-I9300 met Tapatalk

• Reacties 804
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Oh lieve Vlinder wat een nachtmerrie, we leven zo met je mee

Geplaatst

Voordat ik vanochtend naar mijn werk ging ging ik nog even naar toilet.

Alles letterlijk rood, bloedrood, niet bruin zoals bij een beginnende menstruatie en ook niet als op het einde maar rood zoals je in je vingers hebt gesneden.

Ik heb vanmiddag het EMC gebeld, ik wist werkelijk niet wat ik ermee aan moest.

A.s. zaterdag een nieuwe test doen, daar dit weleens vaker voorkomt en dit dan niet resulteert in een miskraam.

Geplaatst

Ah vlinder nee wat vreselijk...

Hopelijk zit jullie ukkie nog maar het klinkt niet positief.

Ga voor je duimen!

Qua kwaaltjes gaat het hier ook op en af hoor..

Soms voel ik niks en daarna voor ik me weer dik zwanger.

Al is niet misselijk wel fijn maar word er ook weer onzeker van. Whaha tis ook nooit goed. Ben blij als de 12 weken voorbij zijn dan hangt niks meer van kwaaltjes af.

Geplaatst

Vlinder wat erg... Hopelijk zit het nog wel goed... Maar wat een onzekerheid...

Ook ik heb niet de hele dag door kwaaltjes, behalve mijn pijnlijke tepels... De moeheid komt met vlagen en de misselijkheid ook.. Dus inderdaad blij als 12 weken om zijn...

Verzonden vanaf mijn iPhone met behulp van Tapatalk

Geplaatst

Hope komt goed! Hoelaat is de uitslag er?

Vlinder , ik hoop zo dat t loos alarm is. Maar het klinkt niet positief. Hoop enorm dat t nog goed komt maar begrijp je gevoel.

Hier ook bijna kwaaltjes loos. En vind t opzich ook niet erg soms moe en zo nu en dan duizelig. En voor mn gevoel begint mn buik echt al dikker te worden Door mn rommelende darmen. Nog 7 dagen! Spannend!

Geplaatst

Thnx lieve VT ;-) ik ben benieuwd!

T is ook nog heel vroeg voor kwaaltjes! Ach als t er deze keer minder zijn bevestigd t me nog veel meer dat t een jongetje is haha

Geplaatst

Hoi iedereen,

Wat een traject hebben jullie gevolgd om zwanger te raken, echt knap! En nu eindelijk zwanger, gefeliciteerd!!!

Om eerlijk te zijn, ben ik, Ilse, niet op dit forum omdat ik zwanger ben geraakt dankzij een vruchtbaarheidsbehandeling.

De reden is dat ik samen met mijn studiegenoot Iris, voor onze studie Verloskunde bezig ben met een afstudeeronderzoek naar de ervaring van mannen tijdens een zwangerschap na een vruchtbaarheidsbehandeling. Er is al veel onderzoek gedaan naar de ervaringen van vrouwen op dit gebied, en wij vinden dat het nu tijd is voor de mannen!

Daarom hebben we online een enquête opgesteld, waarmee we hopelijk te weten komen wat de beleving is op het gebied van zorgverlening, zelfvertrouwen, bezorgdheid en angst bij mannen tijdens de zwangerschap. Het invullen van de enquête duurt ongeveer 10-15 min. en de gegevens zullen uitsluitend gebruikt worden voor ons onderzoek en volledig anoniem blijven.

Nu zijn er geloof ik niet veel mannen die op dit forum zitten, dus daarom wil ik jullie hulp vragen dames! Dus ben jij meer dan 14 weken zwanger? Vertel je partner dan over onze enquête en spoor hem aan om de enquête in te vullen! http://enquetemaken.nu/r/rnit Daarmee zullen jullie ons ontzettend helpen!

Alvast heel erg bedankt!!!

Iris Meurs & Ilse Timmerman

Geplaatst

Hallo Ilse en IrisDit is het uitgerekend oktober topic. Dat betekend dat wij nog niet eens 7 wkn zwanger zijn, de meeste van ons 5 weken en we wachten in enorme spanning af voor onze eerste echo. Misschien hadden jullie even kunnen nadenken voordat je de vraag stelt: wie 14 wkn zwanger zijn enz.

Geplaatst

Hoi Hope30,

Ik snap dat het ontzettend spannende en onzekere tijden zijn bij zo'n vroege zwangerschap, en helemaal na zo'n heftig traject! Ik had dus inderdaad moeten bedenken dat jullie nog geen 14 weken zwanger zijn, sorry hiervoor.

Ik hoop voor iedereen dat de zwangerschap intact zal blijven en jullie kunnen genieten van een fijne zwangerschap! En misschien dat jullie nog een keer van ons zullen horen als jullie de 14 weken voorbij zijn!

Geplaatst

Denk dat t niet zo bedoeld is hope. En velen van ons zijn al een keer eerder zwanger geweest. Dus misschien hebben ze ook daarom wel die oproep in onze topic geplaatst. Bij t lijstje zie je ook t hoeveelste kindje t is.

Wanneer krijg je de uitslag van je bloed

Geplaatst

Huh hope is verdwenen! Dat is gek! Ze staat op rood en als guest als je via het web naar t forum kijkt als je via tapa talk naar haar kijkt is ze ook weg! Hopelijk heb ik niks verkeerds gezegd!

Geplaatst

Hier gaat t goed! Heb ik alles trek! Chips, hema rookworst patat van bramladage slagroomsoesjes en nog veul meer andere dingen haha.

Ben ook een beetje grieperig. Keelpijn en voel me lamlendig! Hoe is t met de rest?

Geplaatst

Hoi Victor,

Ben je nu wel helemaal opgeknapt?

Rot he die griep! T heerst lekker hoor k om me heen. Kan je t al geloven dat je zwanger bent? Of dringt t pas door als je de eerste goede echo hebt gehad?

Ben je ook niet extra moe? Ik heb nu ook minder kwaaltjes als de vorige keer!

Lisselot, al iets gehoord van mvm?

Geplaatst

Nog niet helemaak opgeknapt, maar wel zo dat ik vanmorgen weer gewerkt heb bij me vaste client. Ik voel/ben dik dat is het enige heb met werken echt een stretch broek aan en dat met 5 weken. Ik heb as donderdag echo omdat ik zo ziek ben geweest. Maar dat is niet in ziekenhuis. Wel moe maar me dochter slaapt ook ineens niet meer door : %

Ik doe denk ik niet mee met mvm voel me wel slecht...

Verstuurd vanaf mijn XT1032 met Tapatalk

Geplaatst

Dus vandaag was je eerste werkdag ook weer?

Is t bevallen?

Joh met 8 weken loop jij met positie broeken! Maar ik zal je zeggen dat de vorige keer met 9 a 10 weken een klein buikje ging zien.nu ben ik natuurlijk binnen 6 maanden weer zwanger en ik voel me nu ook dik en voor mn gevoel is mn buik nu al net zo groot als de vorige keer met 9 weken als ik visite heb ofzo hou ik hem echt in. Ik heb maat 36/38 van broeken en weeg 60 kilo maar heb t idee dat jk een wandelende kamer olifant ben haha. Alles flubert en beweegt als ik loop of t komt door de hormonen die ik heb gespoten hihi.

Wat fijn dat je donderdag een echo hebt wie maakt de echo dan?hoezo is die dan vervroegt ivm over stimulatie ofzo?

Dat zul.je net zien dat je dochter t dan vertikt om te gaan slapen!

Geplaatst

Ik had idd door spuiten ook al dikkere buik. Denk echt komt doordat het een tweede is dat het eerder niet meer lekker zit. Ik heb van mezelf 40 maar na de bevalling is er wel een rolletje blijven zitten en nu is het echt een bolletje... Me vriend zij straks zijn het er twee ; )

Niet morgen hoor maar volgende week echo centrum hier in de buurt....om te kijken of er al een hartje klopt. Dinsdag dan officielle echo in radboud.

Verstuurd vanaf mijn XT1032 met Tapatalk

Geplaatst

Oww nu snap ik hem. Die echo moet je dan zelf betalen? Kan je niet vragen.of je hem in t ziekenhuis kan vervroegen?

Ja t zal wat zijn krijg je er twee! Hoeveel emmies zijn er terug geplaatst? Spannend! Ben je als je de echo krijgt 6 weken en 2 dagen?

Ik heb hem woensdag

De eerste echo. Laat al deze dagen maar snel voorbij gaan des te eerder hebben we de echo!

Bijzonder he dat t nu al een bolletje word. Gekke darmen! Ik heb ook t idee dat t echt boller is haha. Hopelijk hebben we snel allemaal goed nieuws

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden