Ga naar inhoud

Wie start er in maart/april 2014

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Ik kreeg ook altijd een prik in de bil met iets van morfine en dan valium tablet erbij. Echt, daar wordt je héérlijk stoned van!! :)

Lisselotje, 7.3 week alweer!! Wat gaat de tijd snel!! Hoe voel je je??

Wij zitten weer in de laatste week voor NOD. Klinkt gek maar na al die jaren van teleurstellingen (op natuurlijke wijze) blijf ik het altijd weer een spannende week vinden. Er blijft iedere keer weer een sprankeltje hoop.

• Reacties 1,3k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Nanny, ik voel mij goed. Nog wat grieperig, maar gaat al beter.. Vanmiddag hebben wij de echo.. Begin nu wel een beetje nerveus te worden. Maar we zullen het zien.. Hebben het nu niet in de hand...

Verzonden vanaf mijn iPhone met behulp van Tapatalk

Geplaatst

Wat fijn Liselotje, altijd bijzonder om een hartje te horen. Hoop dat je snel opknapt.

Dat het MCL nu ook een infuus gebruikt bij de punctie is inderdaad nieuw voor mij, onze laatste punctie is dan ook al weer 1,5 jaar geleden.

We zullen wel zien.......

Geplaatst

Hey, ik moet ook beginnen met de pil gek idee als je erbij nadenkt.

Vandaag menstruatie begonnen vrij onverwachts haha... leek wel uit het niets voelde hem niet aankomen.

Moet morgen ff bellen en dan horen we wanneer we kunnen gaan spuiten! Spannend nu begint het.

Weten jullie of het uitmaakt hoe laat je de pil neemt? ?

Geplaatst

Geen idee ik neem hem savonds in

Ja raar he je wil zwanger worden maar moet daarvoor aan de pil omgekeerde wereld

Ik mag zaterdag beginnen te spuiten zo spannend maar heb er gek genoeg wel zin in ik hoop zo dat we onze dochter een broertje of zusje kunnen geven

Verstuurd vanaf mijn HUAWEI G510-0100 met Tapatalk

Geplaatst

Spannend moes. Ik mag 22 maart beginnen met spuiten decapeptyl. En 11 april heb ik eerste echo!

Gaat nu wel heel echt worden. Voor mijn gevoel duurt het nog allemaal even, maar mss gaat nu ook wel snel omdat je steeds werr wat hebt.

4april moet ik de Gonal F spuiten.

Hoeveel tijd zit er gemiddeld tussen eerste echo en aanprikken?

Geplaatst

@liselotje, prachtig he gefeliciteerd nu lekker genieten ;-)

@mari83, spannend fijn dat je mag beginnen. Morgen de beginnende dag ;-)

@summerbeach, lekker vooruit zicht wel, voor je weet ben je ook begonnen. En tussen de 1ste echo en aanprikken, denk ongeveer 1 week. Voor mij al weer 4 jaar geleden.

Ik zelf, wacht nog op mijn menstuatie welke al wel onderweg is. Daarna 3cd dag beginnen met pil en even bellen om door te geven wanneer me menstr. is begonnen.

De vorige punctie (mijn eerste) kreeg ik alleen een vaginale verdoving(prik in je vaginawant) maar dit heeft voor mijn gevoel totaal geen effect gehad. Dus gaf aan dat ik dat niet meer op die manier kan liggen op die stoel, was best traumatisch. Maar toen gaf ze dus aan dat ze nu een nieuwe methode hebben, de pik in je bil !!! Ik ben benieuwd hoop zo dat het nu mee valt. Krijg nu al buikpijn bij het idee.

Ik nam vroeger de pil in voor het slapen gaan, meestal rond de zelfde tijd. Denk dat wel beste is, ook met prikken.

Geplaatst

Hoi, breek hier even in. Ik val een beetje tussen februari en maart in. Vandaag eerste fm gehad. Waarschijnlijk begin volgende week de punctie (denk ik althans). Maris, ik zie dat je hier ook schrijft. Ik ken je nog van het uitgerekend topic. We waren tegelijk zwanger. Mijn zoontje was alleen uiteindelijk 2 maanden te vroeg geboren.

Leuk dat jullie er ook weer voor gaan!

Geplaatst

Hoi twinklestar wat leuk jullie ook voor een 2de

Spannend dat je bijna de punctie hebt

Hoe gaat het met je zoontje

Geplaatst

Zijn hier nog mensen die in maart starten met een zelf betaalde poging? Ik heb nog een aangebroken strippenkaart, dus nog beperkt houdbaar (25 dagen). Zie het ophalen/wegbrengen topic.

Geplaatst

Ja toevallig mari! Hier al eerder een tp gehad van een cryo van de poging van mijn zoontje. Maar is helaas een miskraam geworden. Nu weer een volledige poging.

Gaat goed met ons zoontje. Het blijft een kleintje maar verder doet hij het super.

Hoe gaat het met jullie dochter? Spannend hoor weer starten voor een brusje. Schrijf je nog met meiden van het uitgerekend topic van september/ oktober 2012?

Verzonden vanaf mijn iPhone met behulp van Tapatalk

Geplaatst

Ok dat is niet leuk dat je een mk hebt gehad hopelijk nu meer geluk

Fijn te horen dat hij het goed doet

Haha een kleintje ja ach groot of klein zegt niks

Mijn dochter gaat ook super zij is juist groot ik denk nu 83 cm en 12kg ongeveer ze loopt sinds de verjaardag en praat ook al erg veel

Ja ik spreek marlijnne en nes (weet niet zeker of dat haar goede nickname is) via fb spreken we elkaar nog

Super spannend weer morgen gaat het beginnen

Geplaatst

De eerste spuit is gezet nu hopen op net zo'n mooie afloop als de vorige keer

Geplaatst

Spannend Mari, weer beginnen. Wij moeten nog wachten tot 17 april. Terwijl we bang zijn voor een eventueel nieuwe teleurstelling kunnen we ook bijna niet wachten. Welke medicijnen gebruik je?

Geplaatst

Ja dat heb ik net zo ik heb 2 angsten een teleurstelling en aan de andere kant de angst om weer 9 maanden misselijk te zijn en overgeven en begrijp me niet verkeerd ik doe het allemaal zo weer want je weet dat er een einde aan komt en je krijgt er het mooiste wat er bestaat voor terug maar dat is echt niet leuk

Geplaatst

Spannend! Ik begrijp het hoor. Zo zou ik opzien tegen de bekken instabiliteit met 2 kleine rondrennende kindjes erbij.

Maar hoop ook weer iedere keer dat het raak is

Geplaatst

Hallo allemaal,

Ik ben hier nieuw. Gisteren heb ik de punctie gehad. 16 eitjes waarvan 9 in eerste instantie zijn bevrucht. Dinsdag terugplaatsing dus erg spannend. Dit is onze 4e ivf poging. Bij de tweede poging heb ik met 7 weken een miskram gehad, verder helaas nog geen succes.

We zijn nu meer dan vier jaar bezig om zwanger te worden en na een aantal,onderzoeken, operaties enz. Zijn we nu ongeveer anderhalf jaar bezigste ivf. In heb jullie verhalen even terug gelezen en hoop jullie de komende maand een beetje te volgen en mijn ervaringen hier te delen.

Groetjes

Verzonden vanaf mijn iPad met behulp van Tapatalk

Geplaatst

Hoi nynk

Welkom hier

Mooie opbrengst had je hopelijk blijven ze alle 9 door delen

Jammer dat het nog niet gelukt is tot nu toe

Maar bij ons is het de vorige keer ook bij de 4de poging gelukt dus geef de moed niet op wij hebben er ruim 5 jaar over moeten doen en het is het dubbel en dwars waard als het eenmaal lukt

Geplaatst

Mari, dan is jullie meisje wel een vlotte! Ons zoontje is nu 8 kilo en loopt nog niet los (wel langs de tafel). Oh ja, jij was zo misselijk... Succes met spuiten!

Nynk, dat klinkt wel als een hele mooie oogst :-). Nu hopen op een mooie zwangerschap! Je kan er moedeloos van worden hè als het iedere keer maar niet lijkt te lukken? Het is moeilijk maar probeer positief te blijven. Wanneer heb je de terugplaatsing?

Geplaatst

Haha ja klppt een vlotte tante is het ach maakt niks uit je bent er ook alleen maar drukker mee haha

Geplaatst

Twinklestar komende dinsdag middag krijg ik hopelijk twee mooie embryo's terug geplaatst :-)

Mari-83 meestal valt de helft af tijdens het delen, dus hoop dat er 5 overblijven.

Het is inderdaad soms om moedeloos van te worden :-S ik ben nu behoorlijk optimistisch dus hopelijk een goed teken :-)

Verzonden vanaf mijn iPad met behulp van Tapatalk

Geplaatst

Hallo Nynk, welkom hier.

Ik hoop met je dat er niet al te veel afvallen tijdens het delen. Was bij ons ook zo, veel eicellen bij de oogst en maar weinig embryo's. Maar goed, uiteindelijk kan het ook met 1 of 2.......

Ook wij zijn met onze 4e poging bezig, spannend allemaal. Iedereen hier heeft stuk voor stuk het nodige beleefd en blijven hoop houden op een goede afloop.

Ik duim voor je!

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden