Ga naar inhoud

Uitgerekend november/december 2014!

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Iedereen bedankt voor de berichtjes!

Pip, hoe is het met jou? 25 weken alweer. Wow, wat gaat dat snel.

Remmir, lekker even een rustige dag na al dat werken!

Meiske en celene, hoe gaat het met jullie?

Hier begint de misselijkheid nu ook af en toe op te komen. Gisteren moest ik zelfs overgeven van een glas water :-/. Verder erg veel last van een opgezette buik. Zullen wel mijn darmen zijn. Hebben jullie daar ook zo'n last van?

• Reacties 1,1k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Twinkle ik heb er ook zoveel mee geworsteld, uiteindelijk via de iPad gelukt, mogelijk werkt het wel als je google Chrome als browser gebruikt.

anders Jheroen even benaderen.

Celene veel plezier morgen!

Geplaatst

Twinkle alles oké hier! Besef me nog steeds nauwelijks dat ik zover ben gekomen. Blijf het heel spannend vinden allemaal.

Heel blij voor jou! Dit keer gaat het goed!

Verzonden vanaf mijn iPhone met behulp van Tapatalk

Geplaatst

Twinkle ik heb het ook meerdere malen geprobeerd op verschillende manieren. Bij mij uiteindelijk gelukt met de iPhone.. Geen idee meer hoe 😖

Geplaatst

Hallo meiden!

Vandaag echo gehad en intake verloskundige in lokaal Ziekenhuis. Baby ziet er mooi uit! Ook mn baarmoederhals ziet er erg goed uit! Helemaal blij dus.

Voorlopig hoeven ook niet meer op controle te komen, pas over 6 weken. Ook al afspraak gemaakt voor 20 weken echo.

Gaat nu best snel allemaal! Ervaren jullie dat ook? Alweer bijna 10 weken!! Voor mijn gevoel gaat het veel sneller dan mn eerste zwangerschap.

Verder lijkt hier de misselijkheid toe te nemen. Erg jammer! Voel me al 3 dagen vreselijk beroerd de hele dag door. Ik heb van dr VOgel nux vomica druppels gehaald maar helpt niet echt. Iemand nog andere tips?

En de buik groeit nu echt hard! Behoorlijke buik al! Jullie ook?

Hoe is het met jullie? Twinkle en meiske dringt het al een beetje door?

Remmir hoe is het met jou en je twins?

Liefs Celene

Geplaatst

Celene, bijna 10 weken alweer. Fijn zeg. Weten mensen in jullie omgeving het al?

Ja die misselijkheid... Ik zit er nu ook middenin. Eerst nergens last van maar vanaf 6 weken begint het. Mmm ik hoopte eigenlijk dat jij een goede oplossing had met die druppels. Ik weet dat vanillevla kan helpen (kleine hapjes) en pepermunt eten. Verder zeggen ze gemberthee maar dat lijkt me zo vies.

Het is heel raar maar ik ga spugen als ik een glas water in 1 keer opdrink. Nu zei de gyneacoloog van de echo dat sportdrankjes drinken kan helpen om voldoende vocht binnen te houden. Dit gaat redelijk (wel de citroensmaak want die anderen zijn echt te zoet).

Maar meer tips zijn welkom ;-).

Ja het word wel steeds echter nu.

Remmir en meiske, hoe is het met jullie?

Geplaatst

Joehoe celene je gaat goed!!!!! Wat fijn voor je!!! Nu pas over 6 weken?? Pfff dat duurt lang... Maar dan kunnen ze ook al zien wat het wordt!!!! Willen jullie het weten? Jij dus ook al een mooi buikje. Jammer dat je zo misselijk bent. Naar lijkt mij! Ik heb geen tips voor je wat nog te doen sorry. Hier met de twins gaat het goed. Tenminste dat hoop ik. Morgen naar de verloskundige intake maar ook echo. Als die weer goed is dan komt mijn besef wat meer denk ik. En gaan we het na volgende week bekend maken aan de rest van Fam en vrienden. Jullie dan?

En de rest van de dames dan? Willen jullie het weten? Ik wel.. Vind alles al zo spannend dat ik het wel wil weten! Lijkt me ook erg handig!

Geplaatst

Remmir, morgen weer een echo. Leuk! Hoeveel weken ben je dan (kan ik op mijn iPhone zo niet zien)? Heb je het goed verborgen kunnen houden voor de mensen in je omgeving?

Wij willen niet weten wat het wordt. Bij de eerste wilden we het wel graag weten en bij de 20 weken echo is toen gezegd dat we een meisje zouden krijgen. Uiteindelijk was dit meisje dus een jongen ;-). Dus je kan wel begrijpen dat wij het nu niet willen weten.

Maar goed de kans dat ze ernaast zitten is wel klein hoor.

Geplaatst

Nee meen je. Ja zo af en toe hoor je dat! Dan snap ik jullie keuze helemaal. Goh complete verrassing dan en omschakelen!

Ik ben morgen 10.1wk. Het blijft spannend. Hopelijk doen ze het goed. Ik heb zo weinig last van kwaaltjes behalve moe en een enorme buik 😁. Ongelofelijk zo weinig klachten en dat met een tweeling?!

Hopelijk wordt je misselijkheid niet te erg!! Wanneer mag jij weer voor een echo?

Geplaatst

Remmir veel plezier vandaag!!! Weer ff loeren naar de tweeling, super.

Liefs Moes

Geplaatst

Remmir, veel plezier vandaag! Je gaat naar de verloskundige toch? Weer een mijlpaal bereikt, super leuk!

Liefs,

Noes

Geplaatst

Hoi meiden,

Celene, fijn dat het weer helemaal oké was, en dan pas over 6!! Weken weer, jeetje ;)

loop jij bij de gyn of vk? Ik meen me te herinneren dat jij destijds een dreigende vroeggeboorte had?

Remmir veel kijkplezier !!genie van de vele controles ;-)

destijds met de zwangerschap van onze jongens was de enige kwaal eigenlijk vermoeidheid en soms een wat weeïg gevoel maar meer niet, maar met Imke al veel meer en nu zeg maar alles ;-)

Oo het werk weten de collega's het inmiddels, mijn manager en mijn directe collega had ik het meteen verteld.

inmiddels ook familie op de hoogte, ik vind het prima, we genieten er volop van!

Geplaatst

Hoi Meiske,

Wat fijn dat jullie volop genieten! Heerlijk.

Ja klopt ik had dreiging tot vroeggeboorte omdat mn baarmoeder hals ernstig verkortte. Ik loop nu bij VK in ziekenhuis. Geeft toch wat meer rust. De gyn keek ook mee afgelopen maandag en vermoedde geen gekke dingen.

Nu zeg je wel 6 weken! Nou ik zat vandaag weer op de poli! Ik had vannacht en vanmorgen helder bloedverlies. Was weer even schrikken. Bah!

Alles is gelukkig goed.

Wat betreft kwaaltjes hier ook van alles. Vooral misselijkheid.

Wij hebben t onze naasten meteen verteld en collega's paar weken terug.

Geplaatst

Celene laat je bmh vaak meten! En de meest kritische periode ( van verkorting) is tussen de 19 en 24 weken

Zelf krijg ik nu ook weer met 14 weken een cerclage en moet dan volledig plat.

Geplaatst

Lief dank jullie wel allemaal!!!

Wij zijn zooooo blij. Ze doen het nog steeds!!! 1 was erg druk en aan het koppeltje duikelen en de ander sliep! Deed 1x armpje omhoog en sliep weer verder.

ze zei dat in dit stadium de baby's 5 min wakker zijn en weer 3 kwartier sliep. Dus mazzel dat er 1 wakker was! Wat bijzonder.. Ben een beetje ontdaan...tranen van geluk hierzo 😍😍

Geplaatst

Remmir wat super zeg, dus nu lekker genieten.... Wanneer krijg je nu weer controle?

Celene, wat was dat schrikken zeg, maar gelukkig alles goed..

Geplaatst

Wat een goed bericht weer Remmir, en zó bijzonder he!!!

Ik kijk uit naar de volgende echo, tijd kan me niet snel genoeg gaan maar van de andere kant ook wel wat huiverig omdat ik vanaf 14 weken echt plat moet en de zorg voor Imke dan ook uit handen moet geven. Moeilijk!!

Maar goed, voor het mooiste doel dat er maar bestaat en gelukkig ben ik wel thuis dus ik kan haar knuffelen etc

Geplaatst

Jeetje meiske dat meen je! Vanaf zo vroeg al?? Alles voor het goede doel, maar in jou geval wel een enorme opgave! Maar uiteraard doe je het voor je kindje!!

Celenr ene hoe gaat het. Is het gestopt. Snap dat je enorm schrikt! Fijn dat het goed was! Sterkte!

Twinkle hoe gaat het met jou? Nog erg misselijk?

Lisselotje je dsnkje wel! As maandag in het ZH. Daar is het apparatuur veel beter en kunnen ze meten en horen we de hartjes als het hoed is ook.

hoe gaat het met jou??? Kun je al helemaal genieten? En groei je al goed?

Geplaatst

Hoi lieve Remmir! Ik ben erg blij voor je dat je zon mooie echo hebt gehad! Super! Nu lekker genieten!

Ja hier wel geschrokken maar gelukkig al eens eerder meegemaakt dus dan ervaar je het toch anders. Ik was onwijs opgelucht toen ik de baby zag bewegen! Het bloeden is nu gestopt gelukkig! Het lijkt wel of t steeds komt wanneer er een week bijna om is. De baarmoeder wordt groter en gaat daardoor wat bloeden? Geen idee!

Jemig Meiske dat lijkt mij ook erg lastig zeg! Hoe ga je dat doen? Komt er iemand in huis totdat je partner thuis is? Neem aan dat hij werkt? Krijg je dan ook al de cerclage? Is onlangs je baarmoederhals gemeten?

Spannend meid maar alles voor het goede doel inderdaad en voor je t weet is het november!

Twinklestar hoe is het met jou?

Xxx

Geplaatst

Celene, jeetje dat is schrikken. Maar gelukkig is alles goed. Weten ze niet hoe het komt?

Meiske, dat lijkt me best zwaar. Vooral tegenover je dochtertje. Krijg je dan hulp in huis? En kun je het haar een beetje uitleggen?

Maar alles voor het goede doel. Hoe voel je je verder?

Remmir, wat een mooi verhaal over de echo. Ik zie het helemaal voor me druk koppeltje duikelend. En eentje lekker slapen. Emotioneel zijn mag dan wel hè!

Hier even niet op het forum geweest. Voel me vreselijk lamlendig en baal er best van. Ik wil zo graag genieten maar voel me de hele dag misselijk en heb buikpijn en lig 's avonds al rond 20:00/ 20:30 op bed.

Na een werkdag is het nog erger. Vandaag vrij dus even een beetje rustig aan.

Vanmiddag komt moeders voor moeders langs. En maandag weer een echo. Spannend!

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden