Ga naar inhoud

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Noes is ijzersmaak voor jou juist een symptoom van een zwangerschap?

heb ik nog nooit gehad, grappig hoe dat kan verschillen maar geen enkele zw is hetzelfde he!!

deze week nog voldoende afleiding?

• Reacties 232
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Hier hetzelfde Noes. Zere borsten, erg moe en sinds gister zo'n zeurderig ongi gevoel. Maar ook erg honger als ik wakker word, dat herken ik van mijn zwangerschap. Ik denk er nog niks van (denk ik ;-) )

Geplaatst

Hoi, ik kom hier ook meeschrijven. De meeste van jullie ken ik al van het Dusseldorf topic.

Okasaan, hoe is het met jou?

Meiske, echt goed nieuws! Laat die streep maar goed donker worden de komende dagen.

Noes, ik hoop dat je gevoel er helemaal naast zit! Kan ook door de utrogestan komen he?

Wordt jij wel ongesteld met die bolletjes? Bij mij blijft het altijd weg totdat ik ermee stop.

Weet niet meer wie dat schreef maar herken dat wel. Met een dreumes erbij kun je niet echt rustig aan doen (alhoewel hij nu lekker ligt te slapen en ik in de tuin zit). Veel tillen en lopen. Maar is ook weer goed voor de doorbloeding hè.

Verzonden vanaf mijn iPhone met behulp van Tapatalk

Geplaatst

Meiske ik zie al een stijgende lijn qua streepje!! Top hoor! Duimen draaien!

Voor jullie allemaal succes gewenst in de ww!! Hopelijk volgen jullie allemaal!

Geplaatst

Nee, de ijzersmaak is juist als ik ongesteld ga worden, maar gelukkig nog geen ijzer gesignaleerd bij mij... Wel een wat drukkend ongi-gevoel, maar dat kan alle kanten op.

Geplaatst

Oeps, al verstuurd! Meestal wordt ik een dag na de testdatum ongesteld, ook door de bollen heen. En bewegen is goed hoor, idd voor de doorbloeding. Remmir, we willen allemaal graag jouw richting op hoor!!! Die foto kun je gewoon bij Irma opvragen, heb ik ook gedaan. Wanneer heb je ook alweer je echo?

Liefs

Noes

Geplaatst

Dankjewel Meiske, jij proficiat met de positieve test, super!

Twinklestar, bij mij blijft de menstruatie ook weg door de utrogestan, alleen bij verse tp werd ik wel ongesteld hoewel ik toen meer utrogestan gebruikte.

Ik hoop dat morgen alles goed is bij de echo en we vrijdag tp krijgen. Want deze hele week al bloedverlies en klontjes gehad, veel buikpijn. Net of ik 2 weken achter elkaar menstruatie heb, met een paar dagen stoptijd er tussen.

Succes met wachten!

Veel liefs Vlindermama

Geplaatst

Vandaag echo gehad en baarmoederslijmvlies was al mooi dik, dus vrijdag is een tp ingepland. Wel 2 cystes van ruim 4 cm doorsnee. 1 was bekend, maar 2e niet. Als deze tp geen zwangerschap oplevert moet ik weer gesprek met gynaecoloog hebben, zodat hij kan beoordelen. Maar cystes heb ik altijd gehad... Ach laten we maar eerst deze spannende weken afwachten en hopen dat cryo goed ontdooit.

Hoe gaat het met jullie?

Verzonden vanaf mijn iPad met behulp van Tapatalk

Geplaatst

Vlindermama, spannend. Veel succes vrijdag. Kunnen die cystes geen gevolgen hebben voor een eventuele zwangerschap?

Hier alles goed. Kan er nog weinig van zeggen. Slaap wel slecht terwijl ik eigenlijk doodmoe ben. Maar kan van de utrogestan zijn.

Geplaatst

Meiske gefeliciteerd! Kun je het al een beetje vatten?

Noes kom je de dagen een beetje door?

Vlindermama spannede dagen weer voor jou. Ik duim voor een mooie ontdooiing vrijdag!

Twinklestar hier ook slecht slapen maar wel moe. Irritant he?

Ik heb geen idee of de utro mijn ongi tegenhoudt. Ik heb nog maar één keer utro gehad na de tp en toen bleef mijn ongi negen maanden weg hihi.

Geplaatst

Ja, dus ik had het wel goed gezien en onthouden. Had je vandaag weer een donkerder streepje dan gisteren? Super spannend hoor. Het begin is er in elk geval, maar ik kan me zo goed voorstellen dat de juichstemming er nog niet is. Dus ik ga je gewoon feliciteren met dit mooie beginnetje, want dat kan wel toch? Zonder dit begin was je namelijk nergens. Gewoon lekker doorbroeden. Krijg je nog een bloedtest, of moet je het met de streepjes doen?

Geplaatst

Noes, is het je gelukt om nog niet te testen?

klinkt goed dus dat je nog niet die ijzersmaak hebt!

succes allemaal, ik hoop op heel wat mooie testen en nog mooiere kindjes!

Geplaatst

Okaasan je zegt het precies zoals ik er nu in sta, zonder dit begin komen we zeker niet verder, ik heb via de huisarts bloedafnames kunnen regelen, zag donderdag of vrijdag worden en vervolgens na het weekend .

ik zag dat jij nog cryos hebt, gelukkig!!

Geplaatst

Meiske, ik heb nog steeds niet getest, goed he? haha, ik wil het dit keer wel volhouden. Ook al heb ik af en toe mijn twijfelmomentjes.

Ik heb nog geen idee of ik zwanger zou kunnen zijn of niet, het wordt nu spannender en meer broekloeren... Ben een beetje tegen grieperig aan en ben ook wel moe en 's nachts slaap ik een beetje onrustig.

Fijn dat de testen bij jou donkerder worden en ben benieuwd wat de hcg waarde is.

Twinkle, hoe gaat het met jou?

Vlindermama, spannend weer, vrijdag hopelijk de terugplaatsing!

Jessi, hoe gaat het met jou? voel je al iets?

Liefs,

Noes

Geplaatst

Meiske, fijn dat je via de huisarts bloedtesten kunt laten doen! Vandaag nog een testje gedaan?

Vlindermama, ik had je onderschrift nog niet eerder gelezen (kun je via tapatalk niet zien). Jullie hebben al heel wat meegemaakt. Ik hoop dat deze tp voor een mooi wondertje mag zorgen.

Noes, wat goed dat je het volhoud.

Ik voel weinig eerlijk gezegd. Het kan nog alle kanten opgaan. Heb gelukkig veel afleiding. Ik merk wel dat ze op het werk moeilijk doen (veel moeilijker dan bij de eerste pogingen waaruit mijn zoontje uiteindelijk is ontstaan). Erg vervelend en daardoor hoop ik nog meer dat ik niet weer tig pogingen hoef te ondergaan. Het medeleven is ver te zoeken.

Geplaatst

He Twinkle,

Zo knap is het niet hoor, ben gewoon bang voor weer een omo-witte test en ik zit pas op wd8, het is ook nog vroeg! Ik voel hier ook helemaal niets meer, geen ongigevoel, niet zo moe meer, niet grieperig, geen steekjes of licht zeurend gevoel...

Misschien ga ik donderdag ook nog niet testen en wacht op de ongi.... hmmmmmmm, ik weet niet of me dat gaat lukken...!!

Liefs,

Noes

Geplaatst

Ja begrijp het. Zelfbescherming! Maar lijkt me nog erger als je ongesteld wordt. En het dan net op een moment is dat je niet even verdrietig kan zijn ofzo (op het werk bijvoorbeeld). Met een test kan je dan in ieder geval zelf het moment kiezen samen met je partner.

Geplaatst

Wat een rotdagen nu he Noes? Hier ook geen klachten, behalve de zeurende ongibuik die blijft. Ik mag officieel pas over een week tesren, maar denk dat ik vrijdag of zaterdag al test. Weet je dat dat pas de 3e of 4e test in mijn hele leven wordt? Zal voor de meesten hier wel anders zijn haha.

Nemen jullie de bollen altijd op schema in? Ik vergeet die midden op de dag eigenlijk altijd, en neem ze dan 2 uur later alsnog.

Geplaatst

Jessi, zeker rotdagen! Begin nu toch wel een beetje zenuwachtig te worden. Die bollen vergeet ik 's middags ook wel eens, dan is het al half 5 ofzo, maar het gaat meer om de opbouw van progesteron, dus het zal niet heel erg veel uitmaken.

Dat zijn maar weinig testen! Gelukkig maar, ik heb er denk ik al minimaal 50 verbruikt, haha! Deze keer nog niets, maar de vorige keer zo'n 15 denk ik!

Spannend, morgen is mijn officiele testdag, brrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr!!!

Twinkle, voel jij al iets?

Meiske, nog getest vanmorgen?

Noah ook nog rustig aan het wachten?

Sterkte allemaal!!

Liefs,

Noes

Geplaatst

Noes hier ook langzaam zenuwachtig. Vandaag wachtdag 9. Ik mag dinsdag pas testen maar we gaan vrijdagochtend al een poging doen. Maandag gaat mijn vriend naar het buitenland en in het weekend hebben we verjaardagen. Vandaag geen zeurende buik meer, vaag...

Geplaatst

Remmir jij morgen de echo toch? Heeeeel veel succes, ook weer zó spannend!!

Noes echt knap dat het je lukt om het zo netjes af te wachten ik hoop het zo voor je, net als voor Twinkle, Vlindermama overmorgen tp toch?

net met DD gebeld en ik kon de 26te komen voor de echo maar op mijn verzoek maar de 29ste van gemaakt.

verder morgen hcg laten bepalen, ik ben erg blij maar zo onzeker ook meteen!

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden