Ga naar inhoud

Aanbevolen Berichten

• Reacties 687
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Zondag een TP gehad van onze cryo in natuurlijke cyclus. Alles is goed gegaan. Ik voel mer er heel goed bij.Beter dan vorige maand. Ik heb nu ook het idee dat ze nu goed in mijn cyclus zitten. Vorige maand was dit niet zo. Nu afwachten maar.

Geplaatst

Kaatje spannend voor jou op het moment.. ik ga voor je duimen dat het helemaal goed zit.

Hier inmiddels op wd8 na cryo met medicatie. Ik word alle kanten opgeslingerd al ga ik er nu steeds meer vanuit dat het niet gelukt is. Ik heb veel buik en rugpijn, echt ongesteldheidspijn. Heeft iemand hier ervaring mee en dat er dan wel een positieve test was?

Ik word gek van mezelf.

Maar ja we kunnen niet meer dan wachten, wachten en wachten....

Geplaatst

Sorry Minima, ik kan je alleen vertellen dat ik na de vorige terugplaatsing ook erg last had van de onderrug en ik was niet zwanger! Iedereen heeft andere zwangerschapskwaaltjes en genoeg meiden voelen helemaal niets dus je kunt er gewoon niets van zeggen. Wat je zegt....afwachten...hoe lastig, irritant en vervelend ook! Ik duim voor je!

Geplaatst

Yes een positieve ovulatietest. Morgen bellen en dan krijg ik de afspraak voor de tp. Zal wel dinsdag of woensdag zijn denk ik, meestal een weekje na de positieve test.

Geplaatst

@babyenschede: ja dat klopt. Ik zit bij dokter H. Heel lief mens. Ik praat niet super goed Duits maar we kunnen elkaar goed verstaan dus dat gaat prima. Vorige week woensdag heeft dr. S. de punctie gedaan en dat was de eerste keer dat ik geen pijn heb gehad. Kon zelfs een uurtje later door de regen naar de auto rennen!!

Wij wonen in Apeldoorn en laten alles in DD doen...dus ook de follikelmetingen. Heb nu twee behandelingen gehad. Eerste slechte bevruchtingen (2 teruggeplaatst) en geen cryo's. Nu alle 10 bevrucht....1 5AA en een 4BB teruggeplaatst en nog 5 dag 1 emmy's ingevroren. Behandeling is nauwelijks gewijzigd dus ligt gewoon aan mijn lijf dat het nu ineens beter is.

Nu dus wachtbankje......zucht

Jij nog ff een paar dagen en dan de punctie!!! Hoe laat moet je?

Geplaatst

Ik moet om 11.30uur en woon in Enschede dus gaan om 8 uur weg. Heb behoorlijk zeurend gevoel onderin mijn buik nu continu en die vergeten neusspray blijft in mijn achterhoofd spoken al zei de arts vanmorgen dat op de echo niks te zien was wat niet hoorde! Dus zal blij zijn als het zaterdag is en ik heb gehoord dat er minimaal 1 bevrucht is! Laatste keer namelijk 3 eicellen bij punctie maar niks bevrucht :(( dus dat is doemscenario. Wat fijn dat het bij jou zo goed is gegaan!!

Verzonden vanaf mijn iPhone met behulp van Tapatalk

Geplaatst

@babyenschede: das een mooie tijd. Ik moest vorige week om 9u. Dat was wel erg vroeg...

Je ziet bij mij dat de eerste poging niet te vergelijken is met de tweede. Ik was de tweede poging dus ook niet zo positief en erg in de stress! Kan bij jou ook goed zijn......ik hoop het voor jou!

Wordt een lange dag wachten. Gelukkig bellen ze altijd vrij vroeg....tussen 10 en12!

Geplaatst

Ja dat zei ze inderdaad! Heb jij beide puncties onder algehele narcose gedaan? Heeft de anesthesist jou vantevoren gebeld? Hoe laat was dat?

Wanneer weet jij meer? Welke wd. zit jij nu? Gebruik je utrogestan of iets anders??

Geplaatst

Ja, beide puncties algehele narcose. Eerste keer was ik bloednerveus omdat ik nog nooit onder narcose was geweest. Maar wat een genot!! Zou ook niet meer anders willen. Kan me van de eerste keer niet meer herinneren dat ik naar de uitslaapkamer ben gelopen.

Ik ben beide keren gebeld de avond van te voren. Beide keren ingesproken op voicemail. Het enige wat ze zegt (als je geen bijzonderheden op het formulier hebt ingevuld) is hoe laat de punctie is, hoe laat je er moet zijn, dat je na 24.00u niet meer mag eten en dat je dikke sokken mee moet nemen!

Ik zit nu op wachtdag 2 en volgende week donderdag mag ik testen. Ik gebruik nu utrogestan (3 x2). Heb een dochtertje van net 3 uit een ivf behandeling in NL (eerste keer raak). Nu gaat het dus moeizaam. Maar de hoop blijft!

Geplaatst

Welk formulier? Komt vast goed morgen. Ik ben heel benieuwd. Ik heb ook een zoon v 2, die na 8 iui's en de eerste icsi (!) geboren is. Nu dus 4e icsi :( spannend joh, nog een week wachten dus! Ik duim mee!

Geplaatst

Het formulier met 100 vragen over of je last hebt van allergie, hoge bloeddruk, losse tanden :-), medicijnen slikt......Ik had niets dus heb overal een streepje gezet.

Jij nog nooit een punctie onder narcose gehad dan?? Eerste in DD?

Geplaatst

Ja eerste in Dd, in NL ging het met een roesje. Was prima. heb zo'n formulier niet gehad volgens mij, of was dat bij de intake? Ik ben heel benieuwd hoe alles gaat :)

Geplaatst

Ik heb dat formulier in moeten vullen bij afspraak maken voor punctie. Was toen daar voor follikelmeting. Bij jou zal het wel anders gaan omdat jij de echo's in NL laat doen. ff afwachten dus.

Punctie zal echt goed gaan hoor. Ik vind het wel relaxed hoe het daar gaat. Tis de taal die het wat ongemakkelijk maakt maar iedereen doet z'n best om zich verstaanbaar te maken.

Vrijdag word je eerst opgeroepen door een NLse assistente. Je moet eerste ff formulieren ondertekenen voor embryoscope (als je dat wilt) en voor eventueel invriezen. Daarna ga je naar een andere wachtruimte verderop in het gebouw. Daar worden jullie opgeroepen. Zorg dat je je paspoort bij je hebt en geld voor de narcose!! Hoop dat je dat wist!

Geplaatst

Ja dat had ze gezegd, dus dat is prima! Heb jij nog assisted hatching gedaan? En nog andere bijzondere opties? Embryoscoop?

Geplaatst

Oooh gelukkig! Wij hebben gekozen voor embryoscope dus terugplaatsing op dag 5. Bij intake hebben we aangegeven dat we Ass. Hatching wilden maar toen kregen we te horen dat je met dag 5 embryo's meer kans maakt. Op dag 5 heeft Ass. Hatching geen zin meer......

Verder geen bijzonderheden....behalve dan kinderaspirine iedere dag vanaf de dag van de punctie en de gebruikelijke vitamine. Baat het niet, het schaadt ook niet!

Nu naar bed....was weer een lange wachtdag.

Slaap lekker allemaal!

Geplaatst

Wen zo klote !!

Vandaag BMS meting zwaar teleur gesteld maar 7,2/7,3.. doorgaan met 4 dgs estradiol en dinsdag 6 stuks vanaf woensdag .. dag 0 .. 2 estradiol en 3 x dgs 2 utrogestan.. donderdag ontdooien

vrijdag terugplaatsen..

Ik weet zeker dit is een plakker en ons nieuwe brusje!! Op de verjaardag van mijn schoonvader terug geplaatst worden, en we mogen op onze trouwdag 8/8 testen!! Yes yes yes!

Geplaatst

Mandy waar haal jij die kinderaspirine? Ik neem nu alleen nog maar de vitamines...goed om te weten dat AH niet meer kan samen met embryoscoop. Wij willen ook graag de scoop mocht er bevruchting zijn :)

Geplaatst

@Roxanne: oowh dan wordt het inderdaad spannend. We duimen voor een plakker!! Wat is de ideale dikte van het BMS? Ik heb geen idee. Ik krijg altijd te horen dat het goed is maar hoe dik het dan is weet ik niet.

Wij mogen testen op mijn man's verjaardag.....Als ik dan nog niet ongesteld ben ga ik die dag niet testen. Wacht als ik het kan opbrengen een dag langer.

@babyenschede: aspirine haal ik gewoon bij de kruidvat......groen met wit doosje...Aspirine100.

Geplaatst

@Kaatje: heel veel succes vandaag met de bloedtest!!!

@minima: hoe gaat het met jou?? WD9 nu hè?

@Emmiline: heb je alweer een test gedaan?

Geplaatst

Ik slik ook kinderaspirine. Zou met name na een miskraam de kans bij de volgende ronde moeten vergroten. Nou vorige keer dus een miskraam gehad nu hopen op een plakbeebje..

Emmiline?? Getest? Spannend zeg... Kaatje succes vandaag!

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden