Ga naar inhoud

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Hey dames even een vraagje... Iemand ervaring met een cryo tp gehad met progynova? Ik heb nu 3 wkn de pil gehad, ben nu bezig met de progynova en begin 4 dgn voor de tp met utrogestan. Vroeg me iemand waarom deze behandeling omdat het zo'n lage kans v slagen heeft? Lage dosis gonal zou veel beter zijn? Word er onzeker van... Alvast bedankt voor evt reacties...

Succes allemaal!! Best wel wat cryo tp hier he!! Ik duime voor jullie!

Sent from my iPhone using Tapatalk

• Reacties 687
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Hoi Dhana,

Ik heb t nooit mee gemaakt om te stimuleren met Gonal tijdens een cryo tp.

Ik heb 1x een cryo tp gehad in natuurlijke cyclus en een keer met progynova beide met utrogestan en bij ons was t beide keren raak!

Soms kunnen mensen je zo onzeker maken. Niet doen hoor!

Geplaatst
Hoi Dhana,Ik heb t nooit mee gemaakt om te stimuleren met Gonal tijdens een cryo tp.Ik heb 1x een cryo tp gehad in natuurlijke cyclus en een keer met progynova beide met utrogestan en bij ons was t beide keren raak!Soms kunnen mensen je zo onzeker maken. Niet doen hoor!
Hallo Dana Ik heb 5x tp gehad met utrogestan en het zorgt ervoor dat je baarmoederslijmvliea op de goede dikte blijft. Ik doe nu een tp in natuurlijke cyclus en daar hoef ik geen utrogestan te gebruiken. Het ligt ook per ziekenhuis hoe ze het aanraden, maar ik zou gewoon dat gene doen wat de arts je voorschrijft dan weet je zeker dat je er alles aangedaan hebtSucces
Geplaatst
Hoi kaatje84Ach ik zit nu op wd.8 vandaag. Gisteren hele middag en avond een onrustig gevoel in m'n buik. Precies aanwijsbaar met 1 vinger.... Dat maakt meErg onzeker. Verder ben ik erg moe en slaap ik veelMaar weer onrustig. Ik heb vannacht gedroomd dat ik zwanger ben, en een Vette pos test had. Ik hoop dat dromen geen bedrog zijn. Omdat ik al 2 MK en gehad hoop ik maar dat ik dat niet nog eens hoe mee te maken. Ik vind nu dat ik daar ervaring genoeg mee heb. Verzonden vanaf mijn iPhone met behulp van Tapatalk
Hallo Emmiline Ja we Zijn weer een dag verder :) Na zoveel mislukte pogingen durf ik het haast niet meer te hopen maar het is vrij rustig in me buik maar ik moet wel vaak plassen pfff :) Ik hoop dat het bij jouw ook nog steeds goed gaat en het is over 12en dus we zijn vandaag op wd9 en wd8 Gr.
Geplaatst

Bedankt voor de geruststellende woorden! Bianca je geeft me weer goede hoop :)

Sent from my iPhone using Tapatalk

Geplaatst

Hoi dhana, ik heb 3 x een tp van een cryo gehad. 2x met progynova en utrogestan.

De lage slagingskansen heeft niet sm met de medicatie te maken. Maar met het feit dat de embryo is ingevroren. De embryo moet toch een vries en dooiproces doorlopen.

Verzonden vanaf mijn iPhone met behulp van Tapatalk

Geplaatst

Dhana, Hier ook goede ervaringen met een cryo, hoor. Onze dochter was er ooit een. Statistisch gezien zijn de slagingskansen inderdaad iets lager dan bij een vere terugplaatsing omdat het ontdooiproces daarin cruciaal is. Maar een cryo heeft zeker wel een kans, hoor! Naast mijn dochter, ken ik meerdere cryo kindjes, dus het is echt reeel om hoop te hebben.

Geplaatst
Wachtdag 9 is een feit... Wat gaat dit langzaamVerzonden vanaf mijn iPhone met behulp van Tapatalk
Erg hè Emmiline, elke ochtend als ik wakker ben dan ga ik meteen naar het toilet om te kijken of ik niet bloed, maar gelukkig nog steeds niet,Ja het gaat echt heel langzaam maar bij dag 10 kan je volgens mij al een zwangerschapstest doen maar ik weet niet zo goed of ok dat zou surfen.
Geplaatst

De menstruatie komt vaak wat later als je utrogestan gebruikt. Ik gebruik nu utrogestan en progynova en mijn arts heeft gezegd dat ik hoogstwaarschijnlijk niet ongesteld wordt voor de testdatum, dus daar ga ik ook niet vanuit. Ik mag donderdag testen, maar doe het waarschijnlijk woensdag. Als ik het nog zo lang kan volhouden! Vorige keer heb ik vroeg getest, maar meer omdat ik toen heel erg het gevoel had dat het niet gelukt was en ik het wilde weten. Nu heb ik dat sterke gevoel niet, maar ja, dat zegt natuurlijk ook niets...

Geplaatst

Hallo dames, ook ik ben weer in de race. Vorige week een terugplaatsing gehad van een cryo, zit inmiddels op wd 5. Spannend weer hoor.

Ik ga voor jullie duimen.

Geplaatst

Wachtdag 10...... Klachten: misselijk, moe, pijnlijke borsten, onrustig slapen!

Morgen/overmorgen verwacht ik m'n menstruatie. Er komen nu twee hele spannende dagen aan. Succes alle wachtende dames. Denk maar zo als hij positief is moeten we nog veel langer wachten. Wachten wachten

Geplaatst
Wachtdag 10...... Klachten: misselijk, moe, pijnlijke borsten, onrustig slapen! Morgen/overmorgen verwacht ik m'n menstruatie. Er komen nu twee hele spannende dagen aan. Succes alle wachtende dames. Denk maar zo als hij positief is moeten we nog veel langer wachten. Wachten wachten[emojiVerzonden vanaf mijn iPhone met behulp van Tapatalk
Vandaag wachtdag 9 en ik voel me niet anders als anders, alleen ik moet veel plassen en ik slaap onrustig, wordt vaak wakker.Het is wel heel spannend hoor maar we zien het wel en de ene heeft veel gevoel de 1ste paar weken en de ander niet pfff maar het wachten duurt wel lang.
Geplaatst

O dames, wat spannend zeg. Wd 9 en 10 zijn echt hele spannende dagen.

Ik ben vanmorgen voor de eerste echo geweest. Het zag er goed uit. Baarmoederslijmvlies was al mooi dik en er zat 1 follikel en die was nu 16mm. Vanaf vanavond beginnen met ovulatietesten en als die positief is het zh bellen. Als ik woensdag nog geen positieve test heb dan weer naar het zh voor de volgende echo. Hoop dat het niet nodig is, vind het altijd zonde van mijn tijd, nl. 2 keer een uur rijden voor 5 minuten een echo.

Geplaatst

Ahhhh wat enorm spannend is het hier toch weer! Wie gaat wanneer testen?

@ Kim1980 - Hopen op een positieve test dan woensdag :) Wanneer zou je alweer een tp kunnen krijgen dan? Hoef je bij een cryo tp geen maand rustpauze te nemen?

Ik heb maar 1 cryo dus het zou niet aan de orde zijn..., maar ben wel nieuwsgierig.

Ik duim voor heel veel positieve testen!

Geplaatst

In ons zh hoef je geen maand rust tussen de cryo's. Tenminste in de natuurlijke cyclus dan. Ik krijg een tp 5-6 dagen na de positieve ovulatietest.

Geplaatst
Ahhhh wat enorm spannend is het hier toch weer! Wie gaat wanneer testen?@ Kim1980 - Hopen op een positieve test dan woensdag :) Wanneer zou je alweer een tp kunnen krijgen dan? Hoef je bij een cryo tp geen maand rustpauze te nemen?Ik heb maar 1 cryo dus het zou niet aan de orde zijn..., maar ben wel nieuwsgierig.Ik duim voor heel veel positieve testen!
Ik moet maandag bloedprikken voor de uitslag.Ja het is zeker heel spannend, ik heb nu ook last van opvliegers en heel af en toe een beetje misselijk maar voor de rest voel ik me goed :) morgen alweer wachtdag 10
Geplaatst

Wachtdag 11: vanochtend meteen gaan plassen zodat ik niet in de verleiding kon komen om te willen testen. Ik voel me prima, maar heb toch een beetje zo'n stekend gevoel in mijn borsten en het is al een paar uur geleden dat ik voor het laatst utrogestan heb gebruikt. Wel net een progynova pilletje genomen. Het gevoel komt en gaat, vorige keer was het helemaal weg, terwijl ik utro bleef gebruiken tot de testdatum. Ik ben zo bang dat ik het me allemaal inbeeld...

Geplaatst
Oef nog wachten tot volgende wk maandag! Ga je niet al eerder zelf testen?Sent from my iPhone using Tapatalk
Dat weer ik nog niet of ik dat zou doen maar het kan pas vanaf morgen dan zit ik op wd10 dus misschien doe ik het wel :)
Geplaatst
Wachtdag 11: vanochtend meteen gaan plassen zodat ik niet in de verleiding kon komen om te willen testen. Ik voel me prima, maar heb toch een beetje zo'n stekend gevoel in mijn borsten en het is al een paar uur geleden dat ik voor het laatst utrogestan heb gebruikt. Wel net een progynova pilletje genomen. Het gevoel komt en gaat, vorige keer was het helemaal weg, terwijl ik utro bleef gebruiken tot de testdatum. Ik ben zo bang dat ik het me allemaal inbeeld...
Hallo missup Je zegt dat je voor dat je bloed gaat prikken, gestopt bent met utrogestan maar moet daar niet meer verder gaan dan? Toen ik dat moest gebruiken moest ik er mee door gaan tot dat ik iets wist
Geplaatst

Nee, ik bedoel dat het al een paar uur geleden is dat ik ze ingebracht heb. Normaal voel ik het in mijn borsten als ik ze net ingebracht heb, maar nu komt en gaat het steeds. Straks voor het slapen gaan gewoon weer 2 hoor! In mijn ziekenhuis komt er trouwens geen bloedtest aan te pas, gewoon een zwangerschapstest doen en dan bellen...

Vorige keer wist ik dat het mislukt was al een paar dagen voor de testdatum, ik voelde helemaal niets meer van de utro. Nu is dat dus anders, hoewel ik verder echt geen zwangerschapsverschijnselen heb.

Geplaatst

Dag 11... D-day de dag dat ik m'n menstruatie verwacht.

Ik heb vanaf wd 9 licht pos testen, alleen vanochtend een vager streepje dan de

Vorige ochtenden. Twijfel slaat toe. We wachten af. Ik kan niks doen dan machteloos toekijken of dit standhoud. Anders word het MK 3

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden