Ga naar inhoud

Uitgerekend maart/april 2015

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Ik lees net dat jullie al gereageerd hebben over jullie bezoek bij de verloskundige.

Kim, ik krijg elke 2 weken een groei echo en ook dat zijn toch schattingen. De ene gynaecoloog meet netniets ruimer dan de andere.. ik zou me er ook niet te druk om maken 😉

• Reacties 1,4k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Gast AnitaN78
Geplaatst

Wow Annemarie, wat een enorme buik!! Mooi hoor!!

Bij mij hebben ze het nog steeds over een bescheiden buik en dat ik zo fit overkom voor een hoogzwangere. Haha... Dat doe ik netjes!

Ik ga voor een thuisbevalling, maar mocht het een keizersnede worden, dan ga ik ook zeker voor een natuurlijke! Dat schijnt veel beter voor de hechting te zijn hè?!

Wie hoopt nog meer thuis te bevallen eigenlijk?

Gast AnitaN78
Geplaatst

Wij hebben trouwens op ons geboortekaartje de volgende tekst geïntegreerd:

Het is bijna niet voor te stellen

Zo bijzonder

Voor ons niet vanzelfsprekend

Maar een groot wonder!

Geplaatst

Hebben ze in elk ziekenhuis de mogelijkheid tot een natuurlijke keizersnede?

Ik vind het best spannend allemaal hoor. Van Yorick ben ik gewoon vaginaal bevallen, nu moet ik het uit handen geven. Volgens mij zie ik nog het meest tegen de ruggenprik op. Heb ik bij Yorick ook gehad, maar zat toen zo vol in de weeën dat ik het me allemaal niet meer kan herinneren. Ik krijg een keizersnede omdat baby a dwars ligt. Zijn hoofd zit onder mijn linker rib en zijn benen onder mijn rechter rib. En baby b ligt volledig in stuit met zijn hoofd onder mijn rechter rib. Als een kruisje in mijn buik dus! 😀

Geplaatst

Wat een prachtige teksten op de kaartjes! Voor onze zoon hadden we:

Niet meer verwacht,

maar nooit de hoop opgegeven,

we zijn intzettend dankbaar,

voor dit prachtige wonder in ons leven

Voor dit kindje hebben we een tekst geschreven uit de naam van ons zoontje:

met z'n drieën is heel fijn,

maar met z'n vieren moet nog mooier zijn!

3 jaar ben ik alleen geweest,

maar nu heb ik een broertje!

Het is feest!

D.

Geplaatst

Wij hebben op dit kaartje ook weer een tekst die hierop slaat....

Yorick wilde graag een broer of een zus,

maar dat gaat niet op bestelling, ’t werd wachten dus.

Wel, hij hoeft zich nu niet meer te vervelen,

vanaf nu heeft hij 2 broertjes om mee te spelen.

Samen met Yorick uitgezocht op internet 😊

Geplaatst

Inderdaad hele mooie teksten voor op de kaartjes.

Bij onze dochter hadden wij deze:

Met z'n tweeën een kindje

het lijkt zo normaal.

Dit kind van ons samen

voor ons heel speciaal.

Op haar kamer hebben wij deze tekst als muurstikker:

Een leven uit een leven

zo bijzonder en zo klein.

We hebben je een naam gegeven,

maar eigenlijk moest het wondertje zijn.

De tekst die op dit kaartje komt hou ik nog even voor mezelf.

Geplaatst

Leuk leuk leuk al die buikfoto's en drukte hier weer. En wat leuk al die tipjes van sluiers van alle kaartjes.

Ik heb nog even mijn foto's allemaal naast elkaar gezet en van week 34 naar week 36 is echt een enorm verschil. Het klopte dus inderdaad dat ik het gevoel had dat er weer enorm veel buik (of kind :-) bij gekomen was.

En Maaike, inderdaad, van opzij lijkt het echt enorm voor jezelf. Maar ik vind die van jou echt MOOOOI! Heel mooi rond en bescheiden!

Ik gluur iedere avond even in de spiegel om te zien of mijn buik al zakt (en bloot lijkt mijn buik nog groter dan met kleding). Hoop zo dat Ties inmiddels een beetje aan het indalen is, want voor mijn gevoel ligt de bevalling dan ook gelijk een stap dichterbij. Hoeft natuurlijk niet, maar ja... Wishful thinking. Gek idee dat het lijkt of je buik kleiner wordt door het indalen. Ik vind mijn buik 's ochtend heel anders dan 's avonds. Als ik lig is het in de avond echt een buik van links naar rechts en in de ochtend veel meer een punt en dus smaller (als je snapt wat ik bedoel). In elk geval is de vorm echt heel anders.

En de witte kast is inderdaad de commode. Dit is hem, althans, bij deze timmerman komt hij vandaan.

Kim, hoe vind je dochter het iedere dag naar school? Leuk nog even gluren, maar reken er wel op dat je met de groeiecho niet meer zo veel kan zien. Bij mij paste met 36wk het koppie er niet eens meer helemaal op. Dat kon ze dus bijna niet meten. Maar als je kindje goed ligt, kan je nog wel een mooi plaatje van het gezichtje krijgen. Dat was niet zo bij ons, helaas.

Ohhh Anita wat naar dat je van minder beweging nog steeds zo onzeker van wordt. Logisch hoor, dat zou iedereen hebben. Maar dan moet je gewoon je VK bellen. Dat heeft het zkh mij ook echt op het hart gedrukt. Gewoon bellen als het anders is dan anders. Beter een keer te veel.... Nog steeds alles rustig van binnen? Jullie wel zo te lezen, lekker chillen haha :-)

En wat je schrijft, ik vind jouw buik ook echt niet groot, eerder bescheiden.

Hope, is het alweer wat rustiger daarbinnen? Niet meer zo'n schopwedstrijd? Hier scheelt het ook echt per dag hoe hard er geschopt wordt. Maar de bewegingen worden ook echt wel anders doordat er minder ruimte is.

Oehhhh Annemarie, wat een mooie buik, maar kan me goed voorstellen dat het zwaarder is dan een eenling. Fijn dat je jongens het zo goed doen.

Volgens mij doen steeds meer ziekenhuizen een natuurlijke keizersnede. Maar alleen als het gepland is. Bij spoed kan het niet. Althans dat zei mijn zkh. Gewoon vragen wat de mogelijkheden zijn. Ook bij een ks heb je recht om te vragen naar wat je wilt (uiteraard binnen de mogelijkheden die er zijn). Het is jouw lijf, het zijn jouw kindjes en het is jouw bevalling!

Zo, ik moet eens onder de douche springen. Er ligt nog een heel lijstje met wat ik wil doen voordat Ties er is.

Iemand hier trouwens ervaring met draagdoeken? Ik geloof dat ik wel een doek wil, maar er zijn er zo veel. Ik heb geen idee wat te kiezen.

Geplaatst

wat een activiteit hier!

leuke foto's en prachtige gedichtjes....ik houd die van ons nog even voor me...

Hoe krijgen die jongens van jou het voor elkaar om in een kruis te gaan liggen, Annemarie? Is er nog kans dat dit verandert eigenlijk? Ukje van Hope was ook ineens omgedraaid.... Maarja...deze jongens moeten dan natuurlijk wel samenwerken. Ik kan me goed voorstellen dat het zwaar voor je is met zo'n buik! Je ziet er wel heel trots uit!

Hebben Anita en jij niet toevallig hetzelfde ziekenhuis op het oog voor de bevalling, altans dan voor Anita als ze naar het ziekenhuis moet uitwijken?

ga je de cupcakes ook zelf maken, Anita?

Als ik na het afronden van de administratie nog wat tijd krijg van ons ukje, ga ik nog wat taarten maken geïnspireerd op het geboortekaartje...geen moeten dus, maar we zullen zien of het lukt!

Ik heb zelf vorige week een draagdoek gekocht. Na daar zo ongeveer de hele zwangerschap over getwijfeld te hebben... zoveel draagdoeken, zoveel meningen... Maar het lijkt me zo heerlijk om haar straks veel te dragen ( is natuurlijk ook van het kindje afhankelijk hoe "lichamelijk" ze is... vooral kindjes die het zwaar hebben gehad met de bevalling vinden het soms niet zo fijn). Ik heb dan voor mezelf een mooie overgang en het lijkt me met de hondjes gewoon praktischer dan èn een kinderwagen èn twee hondjes aan de lijn...

Mijn fysiotherapeute is ook draagdoekconsulente en uiteindelijk heb ik bij haar een rekbare ( tricot) doek van het merk ByKay aangeschaft. Mijn voorkeur ging uit naar de tricotdoek t.o.v. een geweven doek omdat je die omknoopt voordat je het kindje erin doet. Zij waarschuwde weer om een bepaalde knoop die in het boekje staat niet te gebruiken omdat het nekje dan zo ondersteund wordt dat de baby niet zelf het hoofdje naar achteren kan doen als het wat meer lucht nodig heeft. Terwijl dan weer in het boekje staat dat de knoop die zij adviseert pas vanaf 3 maanden is....en tja....ik wil hem graag meteen gaan gebruiken... Dus het ding is in huis, maar er zijn nog wat twijfels. Nu maar besloten om mijn eigen gezonde verstand straks ook te gaan gebruiken. Er zijn in ieder geval op You tube genoeg filmpjes voor de knopen te bekijken...

Geplaatst

Prachtig Kim!

Leuk hè okaasan hoe snel je kunt groeien.

Mijn buik verandert niet echt van vorm, alleen als de baby's bewegen. Hij is in de avond wel groter en harder.

Draagdoek heb ik geen ervaring mee. Schijnt dat je ook bij een tweeling kunt dragen... ik ga me er ook eens in verdiepen.

Maaike onze jongens zijn nu al fan van de Xfactor 😆 de gynaecoloog verwacht niet dat ze nu nog anders gaan liggen.

Ik ga in het Martini Ziekenhuis bevallen. Op YouTube staat ook een mooi en duidelijk filmpje over een natuurlijke keizersnede in het Martini Ziekenhuis.

Gast AnitaN78
Geplaatst

Haha... Annemarie: mocht ik wel naar het ziekenhuis moeten en jij bevalt eerder (die kans is aannemelijk bij twins toch?!), dan komen we elkaar misschien nog wel tegen! Grappig... Goed geraden Maaike! Zo alert ben ik niet dat ik door heb wie waar verblijft.

Ik woon echt op 5 min fietsafstand van het Martini, dus dat is de handigste optie.

Die cupcakes gaat mijn man bakken, want die is van de sectie keuken ;-) Hij heeft de ingrediënten al in huis gehaald.

Vandaag op de bank alle digitale foto's van 2014 verzameld en daar ga ik morgen een mooi boek van maken. Dat is dan gelijk echt het aller allerlaatste klusje wat ik evt wilde doen voor de bevalling. Dusse... In het weekend ben ik er wel klaar voor ;-)

Idd is mijn buik in de avond anders. Harder en ronder.

Vannacht toch enorme drukte van Pixel en ook een soort kramp als menstruatie... Na een paar uur hield het op en nu amper wat aan de hand. Er is beweging, maar toch ook weer niet.

Prima! Hoeft ook nog niet, maar ik wordt wel steeds alerter :-)

Ik heb een draagdoek gekregen van een vriendin, geen idee wat voor merk. Zij heeft hem nooit gebruikt. Het lijkt mij wel wat, maar wie weet houdt het meisje er niet van.

Grappig dat iedereen naar het einde toe weer actiever is op het forum. Helaas krijg ik geen meldingen meer bij nieuwe berichten. Hebben jullie dat ook?

Geplaatst

Ik wist ook niet dat je uit het noorden kwam! Ik woon in delfzijl. 😊

Ik ben ook niet zo alert hoor! Knap van je Maaike!

Wanneer ben je uitgerekend Anita?

Iedereen heeft tijd over nu met zwangerschapsverlof en kan weer lekker actief hier zijn 😉

Ik ben hier via tapatalk en krijg wel een melding op mijn telefoon hoor....

Geplaatst

Hoi meiden, iedereen is druk met de voorbereidingen. Wat is het spannend...

Ik heb vandaag eindelijk voor t eerst met onze S.elah in ons nieuwe bad gelegen. Vandaag is zo goed als alles afgemaakt. Alleen dinsdag nog een paar kleine dingetjes...

Hehe, m'n schoonvader heeft vandaag de babykamer afgemaakt met behangen, dus dat kan ik ook afvinken.

Afgelopen 2 dagen zo goed als alles gewassen, beddengoed en kleertjes dus langzaam aan komt t vast goed.

Mn lijf is echter niet zo blij. Als ik 's morgens mn bed uit kom denk ik: oh mn voeten vallen best mee, zodra ik onder de douche vandaan kom heb ik erorme olifantenpootjes :-( ben er echt niet blij mee, afgezien van het feit dat het lopen ook steeds moeilijker gaat, ziet het er ook niet uit. Ook heb ik al tijden last van mn knieen (waarschijnlijk door het gewicht) en is er een spier in mn rechtbeen die niet altijd meewerkt.

Ons kleintje is de hele dag door wel aan het bewegen, maar ben er ook alerter op of ie wel goed beweegt. Volgende week woensdagochtend met 35 weken en 1 dag nog een echo en controle bij de gynaecologe...

Fijn dat ik niet de enige ben die een beetje koudwatervrees heeft. Ik weet in ieder geval dat het geen 4 weken meer gaat duren, ohhhhh spannend.

Wat een mooie buiken hebben jullie allemaal. Ik zal eens kijken of ik ook nog een buikfoto kan plaatsen.

Ik heb trouwens nog niet eerder gehoord van een natuurlijke keizersnede. Ik ben benieuwd of ze dat bij ons doen (Hoorn nh). Vorige keer moest ik een uur op de uitslaapkamer liggen ivm diabetes. Onze S.elah was toen al met papa naar beneden en toen ik in de kamer kwam hadden mn moeder en mn schoonouders haar al vastgehouden. Dat is iets waar ik toen verder niet bij stil heb gestaan, maar ik weet nu wel dat ik dat gewoon niet wil omdat dat niet hoort, toch? Dus dat ga ik woensdag nog wel even heel duidelijk maken bij de gynaecologe.

Geplaatst

Oei...wat heftig wat je schrijft over na afloop van je keizersnede, Seef!

Bij de cursus Samen Bevallen is dit even aangeroerd. Er kan inderdaad van alles gebeuren in het uur dat je moet uitslapen, nadat je onder volledige narcose bent geweest. Ik vond het verschrikkelijk om te horen! Wij hebben samen afgesproken: mocht het kindje het eerste uur na de bevalling niet bij mij op de borst kunnen liggen, dan zal mijn man dat doen. Ik heb er ook vertrouwen in dat hij dat kan als hij op dat moment niet weet hoe het met mij gaat. Natuurlijk is het wel afhankelijk van de conditie van het kindje.

Dus knokken voor dat eerste speciale moment met je kindje, Seef!

En succes met de laatste loodjes!

Gast AnitaN78
Geplaatst

@Annemarie: 11 maart!

Als ik 2 weken later ben en jij 2 te vroeg, komen we redelijk bij elkaar uit volgens mij ;-)

Maar goed, nogmaals, ik hoop dat het ons gegund is gewoon thuis te bevallen.

@Seef: lijkt me idd vreselijk als je pas de derde bent die je eigen kindje vasthoudt. Je kan alvast informeren of jouw ziekenhuis deze methode ook toepast. En anders is bij je man liggen natuurlijk een fijn alternatief.

Gisteren was het volle maan... Had er een hele beleving bij dat ons meisje dan wel wilde komen... Helaas... Ze gaat nu al haar eigen gang ;-) Haha... Ze komt wanneer ze er aan toe is. We wachten netjes af!

Fijne dag meiden.

Geplaatst

@seef na aanleiding van jou bericht ben ik gelijk in gesprek gegaan met mijn man en hem op een lieve noch dringende manier duidelijk gemaakt dat wij, en dan echt alleen hij en ik de baby's eerst vasthouden en dat onze oudste zoon pas komt als ik er ook bij ben 😉

In het Martini plannen ze de keizersnede vaak op een woensdag zei de gynaecoloog. Ik ben 26 april uitgerekend, maar het zal rond de 38 weken komen. Dat zal dan 8 of 15 april zijn.... Spannend! Of ik moet al veel eerder bevallen dan maken we nog kans! Maar hey..... beval jij maar gewoon lekker thuis 😊

Geplaatst

Breek even in*

Wij hebben bij onze eerste zwangerschap een geboorteplan gemaakt. En achteraf zo ontzettend blij dat we er één hadden, want in de heftige situatie stond er duidelijk wat ik wilde wat mijn man zou doen als ik er zelf niet toe in staat zou zijn. En zo gebeurde het ook. Hij hoefde zich niet af te vragen wat ik graag zou willen, hij kon het niet aan me vragen, maar het stond wel in het plan.

Hier vindt je een voorbeeld: http://www.knovzwanger.nl/geboorteplan/geboorteplan-online-checklist

*breek weer uit

Geplaatst

Dat is een goede tip van Vlindermama. JE kunt daar gewoon een geboorteplan in vullen en dan rolt er aan het einde een document uit. Ik heb dat niet gebruikt, maar het geeft wel ideeën en richting. En al zet je maar een paar dingen op papier. Bespreek het met je VK of het zkh. In het WKZ kregen we een geboorteplan om in te vullen. Dat was vooral praktisch, maar ik heb er een heleboel bij geschreven. Ik wil ook echt niet dan Ties eerst naar iemand anders gaat. Maar ik heb er alle vertrouwen in dat mijn man er precies voor zorgt dat het gaat zoals wij willen.

Hier gisteren 37 weken en weer helemaal goed gekeurd in het zkh. Ik voelde me helemaal niet lekker (misselijk, dizzy, lamlendig), dus er werd gelijk een enorme rits aan bloedtesten afgenomen. Maar niets aan de hand. Ik denk dat het gewoon komt door het slechte slapen. Vandaag gaat het al weer een heel stuk beter.

Ik krijg het nu wel echt op mij heupen, er moeten nog een paar kleine dingetjes en die moeten NU! Stel je voor dat het anders niet meer lukt.

En gek hoor, Ties kan me niet snel genoeg geboren worden, maar van de andere kant kan ik me ook niet voorstellen dat het binnen een paar weken al zover is.

Geniet allemaal van het mooie weekend!

Geplaatst

Goedenacht meiden,

Bedankt voor de lieve reacties en tips.

Moet wel 1 dingen nog zeggen, had ik nl. niet opgeschreven. Bij de keizersnede was ik gewoon bij, dus niet onder algehele narcose. Maar vanwege de ruggeprik en mijn diabetes wilden ze dat ik een uurtje op de uitslaapkamer verbleef om te kijken of alles lichamelijk goed bleef gaan. Op zich vond ik het niet heel erg om daar te zijn want het was ineens allemaal zo snel gegaan dat ik ook echt even moest bijkomen. Dochter zou ook eerst nagekeken worden omdat ze zo klein was (36 weken + 5 dagen en maar 2475 gram) maar achteraf snap ik niet waarom ze niet gewoon naar mij toe konden komen toen ze helemaal nagekeken was. Woensdag ga ik dit aankaarten bij de gynaecologe, ben benieuwd...

Welterusten, hoop dat we allemaal een goede nacht hebben...

Gast AnitaN78
Geplaatst

Wat was dit een heerlijk weekend zeg! Zonnetje en lekker thuis omrommelen. Hebben zelfs nog wat in de tuin gedaan: ik zittend op een krukje, maar toch!

Met dat mooie voorjaarsweer zie ik het al helemaal voor me hoe we met Pixel in de wagen lekker buiten lopen. Echt veel zin aan!

Op de harde buiken in de avond na nog weinig einde in het zicht. Woensdag is toch echt DE dag... Spannend! Ieieie :-)

Ook wij hebben een soort van geboorteplan, maar merk ook dat we veel aan het moment overlaten. Geen idee hoe alles verloopt en wat ik dan wil. Nu ben ik ook meer iemand van springen en dan wel zien wat er komt, dus dat zal nu ook wel gaan. Behou bijna altijd wel het vertrouwen dat het (wat het ook is) een reden heeft en wel goed komt... Zo ook dit!

Hoe vergaat het jullie??

Geplaatst
Wat was dit een heerlijk weekend zeg! Zonnetje en lekker thuis omrommelen. Hebben zelfs nog wat in de tuin gedaan: ik zittend op een krukje, maar toch!

Haha, heel herkenbaar. Hier ook lekker in de tuin gewerkt ook mét krukje, alleen lag ik op een gegeven moment naast het krukje. Ik dacht dat het krukje ook wel op de aarde kon staan, ipv alleen maar op het pad. Maar ik was even vergeten dat een mol onze hele tuin vorig jaar omgeploegd had. Toen ik ging zitten, zakje het krukje natuurlijk scheef weg en ging ik achterover. Mijn rok lag achter vast onder het krukje, dus opstaan was er echt niet meer bij. Ik was blij dat mijn man ook in de tuin was. Hahaha. Maar de aardappels zitten in de grond.

Anita, hier ook veel harde buiken en gisteravond opeens een beetje menstruatiekrampen. Maar dat is weer helemaal verdwenen. De harde buiken worden wel steeds pijnlijker. En, sorry voor de details, vrijdag en zaterdag verloor ik stukjes slijmprop met een beetje oud bloed. Maar ook dat is dus weer gestopt.

Dus eigenlijk hier ook nog zo rustig als wat. Gisteren was Ties ook vrij rustig, zelfs toen ik even ging liggen bleef het rustig, af en toe een por. We zullen het er maar op houden dat ook Ties van de heerlijke zondag aan het genieten was. Vanochtend was het namelijk weer een groot feest daarbinnen.

Oh en gisteravond eindelijk, samen met mijn man, het koffertje ingepakt. Nu bezig met een naamslinger voor bij het raam als Ties geboren is.

Bij Wensmama en Maaike ook nog alles rustig? Jullie uitgerekende datum is ook echt al bijna?

Geplaatst

Hallo allemaal, ja het einde is in zicht... ik vind dat het met de dag zwaarder wordt, vooral dat vocht nekt me nogal. Ik word moe wakker dus ik doe echt niet veel, naast een paar huishoudelijke beslommeringen. Vanmorgen controle gehad bij vk en ze heeft even een kort inwendig onderzoekje gedaan. Zo'n inwendige echo is overigens 10 x fijner dan zon inwendig onderzoekje... ik schijn 1 cm ontsluiting te hebben , maar volgens mij zegt dat nog niet zo veel. Eens kijken of het uit zichzelf gaat doorzetten, en anders gaan we vrijdag weer terug naar vk. Moet zeggen dat ze ook een adertje raakte waardoor plotseling mijn hele onder-en spijkerbroek onder het bloed zaten. Nu weer gestopt dus ik weinig om me zorgen over te maken. Wel een beetje een weeig gevoel nu. Eigenlijk heb ik er altijd rekening mee gehouden dat ik over tijd zou lopen omdat mijn beide zussen met 5 zwangerschappen ook altijd ruim over tijd liepen (en ook niet zulke fijne bevallingen hadden), maar wie weet gaat het bij mij toch anders. Over geboorteplan gesproken : ik heb wel een aantal dingen ingevuld maar vond het wel heel lastig; geen idee wat ik op het moment supreme prettig vind. We zien het wel, het komt zoals het komt.

Geplaatst

We lopen lekker door hier!

ook hier gisteren lekker buiten, wel vrij brak omdat ik een buikgriepnacht achter de rug had.... waarom dat nu toch weer moest en waar het vandaan kwam?

Het ging ook weer zo plotseling als dat het gekomen was. ik heb nog even gedacht dat het misschien een voorteken was, maar alles is rustig. Volgens mij zit ook de slijmprop nog op de plek.

Vrijdag bij de verloskundige bleek madam ook nog eens op haar andere zij te zijn gaan liggen. Dus ze is wel ingedaald, maar muurvast zit ze nog niet.

Ik ben zelf inmiddels wel razend nieuwsgierig, maar nog niet ongeduldig. Ik kan nog zoveel dingen bedenken om te doen...

Dank je wel voor de link van het geboorteplan, Vlindermama. Ook daar zat ik al even mee te worstelen, vooral omdat ik niet weet waarover ik allemaal na moet denken. Heel veel komt me steeds toevallig ter ore en dan besef ik me dat ik daar wel degelijk een mening over heb. Een zinnetje als dat ik graag wil dat alle medische afwegingen met me worden besproken en me uitgelegd, voorkomt natuurlijk al heel erg dat er dingen gebeuren waar je achteraf spijt van hebt.

Hebben jullie nog plannen met de placenta trouwens? Wij willen wel graag een boom planten, maar zijn er nog niet over uit of daar de placenta onder moet komen. Mijn grootste gruwelbeeld is dat de hondjes het ding weer uitgraven en daar triomfantelijk mee rond paraderen... Het is trouwens wel grappig om even te googlen wat je met de placenta kunt doen.... :-)

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden