Ga naar inhoud

Uitgerekend maart/april 2015

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Seef, lijkt al zo lang geleden he dat we samen schreven, maar het was zelfs in nov 2011 (en niet 2012 wat jij schreef). Voor mijn gevoel echt een eeuwigheid geleden, maar dat komt omdat er nadien ook nog weer zo veel gebeurd is bij ons.

Hoe was het bij de arbo? Goede afspraken kunnen maken? EN hier ook moeite met sokken aan doen hoor, rechts meer dan links gek genoeg. EN ik ben wel lang; 1.86 m. Dus volgens mij maakt het niet zo uit hoe lang je bent. Maar Tiesje ligt ook al heel hoog, bijna tot aan mijn borstbeen. Ik vraag me vaak af wat je kindje daar nu van voelt als je je zo in bochten probeert te wringen om bv schoenen aan te doen. Zou dat nou lekker zijn voor zo'n buikbaby?

Anita, ik vind je buik mooi maar inderdaad bescheiden. Fijn dat je weer opgeknapt bent!

Tiesje ligt met het koppie naar beneden, en dan heel diep en voel daardoor ook van alles in de schaamstreek en dat is inderdaad een raar gevoel. Maar dat zijn zeer zeker niet zijn voetjes, die konden we van de week bijna vastpakken heel hoog in mijn buik. Echt te grappig [smelt], dat is dan echt wel genieten. Bewegingen gaan nu wel echt anders voelen vind ik. Alhoewel de harde trappen er ook nog zeker zijn.

Maaike, volgens mij is er niet heel veel verschil in met en zonder medische indicatie in het zkh bevallen. Grotendeels is het toch allemaal hetzelfde, behalve dat met medisch er soms wat dingen zijn waar rekening mee gehouden moet worden.

Al weer een beetje opgeknapt, of nog steeds zo verkouden?

Annemarie, wat vervelend dat je zo'n pijn hebt. Helpt de fysio wel? Ik heb niet echt bekken klachten, maar kon vaak halverwege de nacht niet meer goed liggen van de pijn in mijn heupen/bekken. NU masseert mijn man iedere avond mijn heupen in met Arnicaolie van Weleda en dat helpt mij echt heel erg. Kan echt veel beter liggen daardoor. Wellicht het proberen waard?

Wat grappig trouwens dat je je twee jongens zo goed afzonderlijk kan voelen. Liggen ze nog steeds op dezelfde plek dan?

Hope, ja Spatel doe we maar niet denk ik, want dan staan wij volgend jaar in die lijstjes met de meest vreemde namen. Kunnen jullie wel allemaal zeggen dat jullie die moeder van Spatel 'kennen' en ja, dat is ook al zo'n gek mens. Hahaha :laugh:

Fijn dat jouw suikertest ook goed was. Behalve al die zieken hier een tijdje terug blijft dit toch een vrij complicatie-vrij-topic. Bijzonder clubje zijn we hoor! Laten we dat vooral zo houden.

Ben benieuwd naar je babykamer. Hier nog niet klaar hoor, we moeten nog een commode bestellen bij een timmerbedrijf dat hele mooie commodes op maat maakt, maar dat is dan binnen 3 weken geleverd. Daar ga ik morgen achteraan. Kunnen we een lekker hoge bestellen, passend bij die twee lange mensen hier in huis.Het Wiegje is mijn vader aan begonnen met veranderen, dus dat ligt nu helemaal uit elkaar.

Dapper hoor dat je bij de geboorte van jullie kindje je gelijk laat steriliseren. Maar wel erg fijn dat de geboorte, en verwijderen van die rottige cyste in een keer kan.

Gisteren weer controle gehad, erg uitgebreid, want we hadden eerst een consult bij de anesthesie. Om alles op een rijtje te zetten i.v.m. de ontstolling die ik gebruik voor mocht er pijnstilling o.i.d. nodig zijn tijdens de bevalling. Fijn als het zkh daar goed op voorbereid is en er niet overhaast beslissingen genomen hoeven worden.

De placenta is ook mooi opgeschoven en ligt dus niet meer voor de uitgang. Daar ligt nu Ties zijn koppie, net als vorige keer ligt hij heel diep in het bekken. Hij oefent vast voor het echte werk :-) Wel veel vruchtwater, dus hij heeft nog alle gelegenheid om te draaien, maar heb de afgelopen 3-4 weken niet het idee dat hij dat gedaan heeft. Voetjes liggen echt telkens boven en op dezelfde plek.

Helaas is mijn HB nu een beetje aan de lage kant, dus moet ik aan de ijzer pillen. Bloeddruk is wel weer wat gestegen, dus ik hoop dat dat samen met de pillen zorgt voor wat meer energie. Ik ben benieuwd.

Gisteravond ook op de eerste avond (van twee) geweest van een borstvoedingscursus van LLL. Echt fijn en interessant (en dus een aanrader, kost ook heel weinig). Ik hoop zo dat na het moeizame traject voorafgaand aan de geboorte, het daarna allemaal wat vlekkelozer verloopt. Dus ik hoop echt dat de borstvoeding goed gaat lukken.

Oh en ben echt een domme doos, net een heel leuk pakje besteld voor na de geboorte, heb ik niet goed gekeken, en 68/74 besteld, ipv 50/56. En nu is het natuurlijk uitverkocht. Zuchtttt, soms....

Morgen al 30 weken; nog 71 dagen tot 40wk en nog maar 50 dagen tot 37wk! Ja, ik tel echt af [bloos].

En morgen de intake van de kraamzorg.

2015.png

• Reacties 1,4k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Whoop whoop ik ook in in de 3e trimester beland : ) weer een mijlpaal, en... Nog maar 5,2 kg aangekomen, voel me echt top.

begin wel weer raar te dromen, mijn hersenen laten me in de steek, jeeeeeezzzzz vergeetachtig, en heb rare eetgewoontes geloof ik. Net een vers wit bolletje met gekookte ei en mayo whahaha, en nu 10 min later een stuk appeltaart erachter aan nomnomnom!

fijn weekend!

Geplaatst

@hope, yes het derde trimester. Voor mij is dat vandaag ook begonnen. Fijn dat je je goed voelt. Vervelend van het nare dromen. Ik krijg al last van brandend maagzuur als ik jou combi van eten bekijk. Gelukkig dat je daar geen last van hebt. De proefdruk van het geboortekaartje was super!

@okaasan, een laag HB daar kun je echt heel moe en futloos door zijn. Ik had het na de bevalling van mijn dochtertje ook. Hopelijk trekt het snel bij met de pillen.

@annemarie, wat leuk dat je ze zo goed uit elkaar kan houden. Vervelend van de bekkenklachten, maar ik begin er ook last van te krijgen.

@seef, goe is het gesprek met de Arbo arts geweest?

Verder lees ik veel herkenbare dingen. Ook hier moeite met sokken en schoenen aantrekken. En nu moest ik van de week mijn regenbroek aantrekken in de fietsenstalling van het station, nou ik leek wel een oude oma.

Afgelopen maandag weer goed gekeurd bij de vk. Wel nog steeds last van brandend maagzuur en sinds donderdag ook meer last van mijn rug en bekken. Denk dat ik volgende week misschien de fysiotherapeut maar eens ga bellen.

Geplaatst

Kim, ik ben geboren met een maagklepje die niet goed sluit. Mijn eten loopt altijd terug en erge last van maagzuur. Laat staan in mijn zw. Ik slik hiervoor omeprazol. Ben gestopt met de cryo tp en Met 24 wkn zw weer begonnen. En heb nergens meer last van. Omeprazol wordt veeeeel voorgeschreven in zw door gynaecologen en artsen. Vooral als een zw er erg last van heeft. Kan absoluut geen kwaad voor je kindje. Misschien een tip?

Geplaatst

Even heel kort: Omeprazol is echt The Bomb! Ik was gestopt toen ik mijn prednison stopte, maar ben weer heel snel begonnen. Werkt echt als een tiet, bijna geen last van maagzuur meer. Waarschijnlijk krijg je het niet vergoed, dat is is alleen als het chronisch is. Maar het kost niet zo veel en werkt echt super!

Wij springen zo in de auto om een commode te bestellen bij een timmerbedrijf.

Later meer dus van mij :-)

Geplaatst

Dank voor de tip dames. Ik heb eerst Rennies geprobeerd en nu heb ik een drankje gehaald bij de apotheek. Maar dat moet je een uur na elke maaltijd nemen en dat vergeet ik dan wel eens, dus niet handig en ook best vies. Hoe vaak moet je die Omeprazol innemen? En zou ik die ook via de huisarts kunnen krijgen?

@okaasan, jullie hebben gisteren een commode besteld en wij hebben de gordijntjes besteld.

Geplaatst

Je krijgt Omeprazol 20 Mg en die moet je 1x p/d innemen. Als je snachts veel last heb dan savonds innemen. Ik zou het aan je vk of gyn vragen. Die doen niet moeilijk omdat het zoveel door hun wordt voorgeschreven. Rennies helpen niet omdat het vaak nog meer gasbellen in je maag veroorzaakt. Antagel, dat drankje legt n laagje op je eten in je maag, maar helpt even en ja je moet wel consequent innemen. Ben zelf apothekersassistente haha!

okaasan heb jij je commode gisteren besteld?

ik heb hier een kleuter van 3 jaar en 2 mnd oud en is in de NEE fase beland, mijn hemel wat is dat vermoeiend pffff

Geplaatst

Hey meiden, ik lig in het zh : ( sinds afgelopen zondagavond veel harde buiken die in frequentie toenamen en het kindje voelde ik minder. Na 3 dgn vanmorgen toch maar het wkz Utrecht gebeld. Had toch forse pijn. En ik mocht gelijk blijven. De professor gynaecoloog vermoede een draaiing van mijn eierstok en cyste. Pijnbestrijding gehad en de hele middag door de molen gegaan. Kindje doet het super. Maar de cyste is gegroeid naar 13 x 8,5 x 5 cm. Laatste keer was hij 8 cm. Dus erg gegroeid. Mijn baarmoeder duwt dat ding weg en komt in de verdrukking. En dat geeft helse pijnen. Zojuist de professor en 2 gynaecologen aan mijn bed gehad, de verdenking op draaiing van eierstok is voorbij, maar moet 1 nachtje ter observatie blijven. Als de pijn niet toeneemt mag ik morgen naar huis, maar moet dan de komende 10 wkn heel rustig aan doen. Lees: ik mag geen klote meer doen zoals bijv de was ofzo : (( hoe doe ik dat met n 3 jarige kleuter?Maargoed, ze willen zolang mogelijk wachten met opereren en de cyste, eierstok, eileider eruit te halen. Want als dat moet is het een keizersnede zonder dat het kindje gehaald wordt maar brengt wel dusdanige risico's met zich mee voor de baby. Plus het feit dat over 10 wkn ik weer een keizersnede krijg om het kindje te halen. Dus 2 keizersneden in 10 wkn tijd. Hopelijk heb ik n rustige nacht en kan ik het nog 10 wkn met deze pijn uitzingen. Hoe gaat het met jullie allemaal?

Geplaatst

O wat Hope wat een naar bericht en dat terwijl je je juist zo goed voelde. Hopelijk mag je morgen naar huis. En dan maar heel veel hulp vragen in je omgeving om alles te doen hoe moeilijk dat ook is. Ik duim voor je dat je het nog 10 weken kan volhouden.

Ik heb vandaag via de huisarts de Omeprazol gekregen. Gisteren echt heel dag last gehad van oprispingen, zuur branden en een opgeblazen gevoel. Nu afwachten of dit goed zijn werk gaat doen.

Geplaatst

Hoi Hope,

jeetje wat vervelend voor je, je bent nu tenminste in goede handen en je kindje ook.

hoop voor je dat de pijn minder wordt en weg blijft.

een hele dikke knuffel van mij, sterkte, liefs Hope&Faithattachment.php?attachmentid=6000&stc=1

Geplaatst

Thanks meiden. Vannacht n redelijke nacht gehad, pijn is nu goed te houden. Als het hartfilmpje zo goed is mag ik naar huis. En dan nog 10 wkn volhouden

Geplaatst
Thanks meiden. Vannacht n redelijke nacht gehad, pijn is nu goed te houden. Als het hartfilmpje zo goed is mag ik naar huis. En dan nog 10 wkn volhouden

Goedemorgen Hope,

fijn om te lezen dat het beter gaat, zou willen dat de pijn helemaal weg is. Wanneer krijg je het hartfilmpje?

succes en sterkte

liefs Hope&Faith xx

Geplaatst
Whoop whoop ik ook in in de 3e trimester beland : ) weer een mijlpaal, en... Nog maar 5,2 kg aangekomen, voel me echt top.

Jeetje Hope, nog maar een paar dagen geleden schreef je bovenstaande en zo lig je opeens in het zkh. Ik hoop dat je inmiddels weer thuis bent. Wat een geluk dat er met je kleine niks is, maar dat maakt het niet minder ellendig voor jou. Maar zeg, wil je voortaan wel eens even iets eerder naar het wkz bellen, na drie dagen pas is echt niet goed! Wat is die cyste enorm geworden zeg. Poeh

En dat rustig aan doen dat gaat vast en zeker lukken. Er zijn vast wel mensen die een handje voor je uit willen steken. Hier had de buurvrouw vorige week ook een maaltijd voor ons gekookt. Niet mijn lievelingsgerecht, maar wat fijn als je zelf niet in de keuken hoeft te staan. Nu snap ik meer dan goed dat een dagje iets anders is dan nog 10 weken.

Enne wat dat aankomen betreft doe je het wel heel netjes, ik ben al 15 kilo aangekomen! Ik vind het best veel (en had op minder gehoopt). Ik heb me toch een partij dikke benen gekregen. Volgens mij pas ik geen enkele broek meer na afloop.

Kim al de fysio gebeld? En helpen je nieuwe maagzuurpillen?

Hier is inderdaad de commode besteld. Gordijnen moeten we ook doen, want we hebben een hele mooie kleur bij de Hema gezien en daar is nu 20% korting op alle gordijnen. Zonde om daar geen gebruik van te maken.

Gisteren naar de tweede en laatste cursusavond van LLL geweest over borstvoeding. Is echt een aanrader!

En ik lig hier, as we speak euhhh typ, weer gestrekt op de bank, want de wereld werd weer even zwart. Getver dacht echt dat het minder werd, maar niet dus. Maar morgen nog maar 6 tot 9 weken! En over 3 weken officieel verlof, ook al zit ik al tijden thuis, ik vind het toch een soort mijlpaal :-)

2015.png

Geplaatst

Jeetje Hope. Wat een schrik en narigheid! Ben benieuwd of je al naar huis mag. Pijn is zó niet fijn... Sterkte met die ellendige cyste.

Hier aangekomen in week 34!

Voel me top deze week. In de avond wel helemaal gaar en doodmoe, maar verder voel ik me echt top. Zo mag het nog wel even duren. Mag ook wel na alle fysieke ellende. Alleen lig ik halve nachten wakker... Om niets klaarwakker. Vandaar ook in de avond zo moe denk ik.

Nog 13 werkdagen en dan is deze dame 5 mnd vrij. Heerlijk!

Ben erg nieuwsgierig naar ons meisje. Thuis is alles klaar en geregeld, dus wat dat betreft...

Manlief neemt zo'n beetje hele huishouden op zijn nek. Bofkont ben ik ;-)

Nog steeds ben ik maar 5 kilo aangekomen. Buikje groeit goed. Blijkbaar gaat er elders wat aan kilo's af. Prima, want door alle icsi troep was er voldoende bijgekomen de afgelopen 2 jr.

Hebben jullie ook dat alle ziekenhuisellende en behandelingen mijlenver weg lijkt?! Voel me enorm gewoon zwanger... Terwijl dat natuurlijk niet zo begonnen is. Vreemd wel...

Liefs

Geplaatst

Hoi meiden,

Op de een of andere manier heb ik geen meldingen meer gekregen dat er zoveel geschreven was...toch ff beter in de gaten houden.

Jeetje Hope, wat een toestanden elke keer. Het zit je niet mee...en nu niks meer mogen doen...poeh zou niet weten hoe ik dat zou kunnen volhouden. Onze dochter zit ook in een drukke fase, wil ineens smiddags niet meer slapen maar ik wel...dus dat geeft nu wel een beetje strijd.

Ik werk inmiddels 4 uur per dag. Arbo arts was heel streng, toen ik zei: ik ben al blij als ik bijv. 2u minder per dag mag werken. Maar zij stond erop dat ik halve dagen ging werken. Lukt me alleen nog niet zo goed. Werkte eerst 36u in 32u (4u ouderschapsverlof) en nu probeer ik 36u in 20u te doen...gaat natuurlijk niet. Moet me er langzaam maar aan overgeven. Waarschijnlijk ga ik half februari helemaal met verlof zodat ik zoiezo 6 weken heb voordat t kleintje komt. We weten nu nl. dat ie met 38 weken gaat komen ivm mijn diabetes.

Afgelopen dinsdag weer echo en controle gehad en alles gaat goed. Het is ook zo goed als zeker dat ik weer een keizersnede krijg (tot grote opluchting van mezelf haha). Zie het zo niet zitten om het op de gewone manier te doen. Kleintje ligt in een stuit, precies hetzelfde als onze dochter dus geloof ook niet dat hij nog graat draaien.

De kamer van onze dochter is bijna klaar. Dan kan mn schoonvader beginnen met behangen in haar oude kamer. Meubeltjes hebben we al. Ben nu af en toe wat kleine dingen aan het kopen (wat nu roze is wordt grijs) zoals hydrofiele doeken/luiers/etc. Vorige week ook wat kleertjes in de uitverkoop gekocht. Probeer echt een beetje te besparen door goed op de aanbiedingen te letten want die zijn er continue.

Kim, lastig he dat maagzuur. Ik heb de ene dag nergens last van en de andere dag weer heel erg. Ik gebruik nog steeds graviscon, gewoon bij de drogist verkrijgbaar.

Okaasan, bij jullie ook alles goed he. Zo fijn om te lezen (je hebt een speciaal plekje bij me :-) ) Ik ben al 10 kg aangekomen, dus het zal vast een combinatie van het gewicht en buik zijn waardoor sokken en schoenen moeilijker aan gaan. Hoop zo dat er snel weer wat af is als we bevallen zijn, lijk wel een propje nu :-/

Anita, jij bent al 34 weken...jeetje wat schiet het al op bij jou.

Annemarie, pittig 2 kleintjes in je buik en is ook niet gek dat je last hebt van je bekken dan. Rustig aan hoor!

Geplaatst

Ben je al weer thuis, Hope?

Ik hoop dat allerlei moeilijke dilemma's je bespaard blijven en dat je dit met rust kunt uitzitten.

Hier gaat het goed. Mijn buik groeit volgens het boekje ( de weegschaal geeft inmiddels plus 9, dus ook keurig gemiddeld) en ukkie lijkt het prima naar de zin te hebben daarbinnen. Er zijn dagen dat ik haar minder voel en dan ben ik toch wel wat onrustig, maar het lijkt erop dat ze dan toch gewoon grotendeels verstopt is achter de placenta. Zo kon ook de verloskundige het hartje afgelopen woensdag niet rechtstreeks vinden.

Ik tel hier ook af naar mijn verlof. Over drie weken heb ik dat bereikt; 12 februari is mijn laatste werkdag. Op zich gaat het werken nu nog prima, veel last heb ik niet van mijn buik of van de extra kilo's. Mijn verkoudheid duurt wel voort, en dat kost me wel veel energie. Daarnaast merk ik dat ik graag "naar binnen wil trekken" en er steeds minder goed tegen kan dat het werkend leven ook nog van alles van me vraagt. Helaas zijn er wat vervelende ontwikkelingen die veel onzekerheid voor de toekomst betekenen en daar zit ik in mijn verlof ook niet op te wachten. Bovendien bleek mijn werkgever nog geen contact te hebben gehad met één van mijn vervangers en die heeft zich inmiddels bedacht....zucht...ik was er al bang voor, maar vond ook dat "loslaten" voor mijzelf beter is.

Hier geen grote klachten dus door de zwangerschap, wel steeds wisselende kleine kwaaltjes. Lastig zo nu en dan, maar prima mee te leven. Ik had eigenlijk verwacht dat ik er behoorlijk opgeblazen uit zou zien, maar dat vast erg mee. We hebben vast het seizoen ook mee.

Het meest lastige kwaaltje voor mij is dat ik heel gemakkelijk overprikkeld raak en dat zich dat uit in een lijf waar geen rust inzit...ik moet dan bewegen en kan mijn benen echt niet stilhouden. De verloskundige dacht aan vocht. Ik denk zelf dat dat niet de oorzaak is. Het is een bekend probleem voor mij in tijden van stress, maar nu is dat stress level dus al heel snel bereikt. Ook een reden om uit te zien naar mijn verlof. Ik lees op babybites verhalen van ZZPers die ongeveer doorwerken tot aan hun bevalling. Mooi dus niet voor mij, ukkie en ik kunnen wel wat rust gebruiken.

De meeste spulletjes hebben we nu in huis en staan ongeveer op de plek. Nu moet het huis nog schoon en vooral alles voor de baby nog gewassen worden. Ik moet nog even bedenken of ik dat gewoon met onze Robijn doe, of dat ik uit voorzorg met neutral ga wassen.

Vluchtkoffertje heb ik ook nog niet gepakt en steeds als ik in de auto zit bedenk ik me dat ik toch echt even de nummers van de verloskundige in mijn telefoon moet zetten...

Ik moet trouwens ook nog opzoeken waar ik de bedklossen vandaag ga halen, ik weet wat dat betreft nog niet zo goed de weg in het noorden...

Leuk dat je een borstvoedingscursus doet, Okaasan! De kraamverzorgster vertelde al dat ik al voor de bevalling mijn borsten kan gaan stimuleren. Fijn om te weten dat je vooraf al iets kunt doen. Ik wacht nog even met stimuleren tot aan mijn verlof, want nu al lekkende borsten is me wel wat vroeg. Al vind ik zo nu en dan wel vreemde vlekken in mijn pyama's en hemdjes, dus ik vermoed dat er wel wat gebeurt....

Zo...dan nu de boodschappen...

Fijn weekend allemaal!

Geplaatst

@hope, ik ben ook erg benieuwd of je al weer thuis bent. Ik hoop het wel voor je.

@maaike, fijn dat je weinig klachten hebt. Kleine kwaaltjes hoeren er nu eenmaal bij. En al bijna verlof, dat duurt voor mij nog 7 weken. Wel balen dat het op het werk dan nog niet helemaal goed geregeld is, maar probeer erop te vertrouwen dat het heus wel goed komt. Wat betreft het wassen heb ik nooit Neutral gebruikt. Ik gebruik altijd Persil en heb dat bij mijn dochter ook gewoon gebruikt.

@seef, kan me voorstellen dat halve dagen werken even wennen is, maar wel goed dat de bedrijfsarts daar zo stellig in was. Jij en je kindje gaan natuurlijk voor je werk. De Omeprazol is echt een uitkomst voor het maagzuur.

@anita, nog maar 5 kg aangekomen zeg. Nou ja wat er niet aankomt hoeft er ook niet vanaf. Als de kleine het maar goed doet.Ik ben inmiddels 7 kg aangekomen.

@okaasan, nee de fysio heb ik nog niet gebeld. Ik merk wel dat ik op werkdagen veel meer last heb dan op de dagen dat ik vrij ben. Even kijken hoe het volgende week gaat en anders toch maar eens bellen. Fijn dat de cursus zo informatief was. Zelf ga ik geen borstvoeding geven. Bij mijn dochter wel gedaan, maar na een week gestopt, omdat het echt niet mijn ding was.

Geplaatst

Hope, ben je al weer thuis? Ik hoop het heel hard, want dat betekent op zijn minst dat de situatie niet erger is geworden en jij zeer waarschijnlijk minder pijn hebt.

Wow Anita, al week 34! Dat klinkt wel al heel serieus ver. Fijn dat je je zo goed voelt. Vervelend he dat wakker liggen. Ik heb er nu gelukkig niet zo'n last meer van, maar in het begin. Ppppfffff horendol werd ik er soms van.

De zkh-ellende lijkt hier soms heel ver weg, en op andere momenten ook weer niet. Het zit nog zo in me. Wat wel heel ver weg lijkt zijn die eerste vreselijke weken zwanger zijn. Maar heerlijk dat de MMM op het moment niet meer zo aanwezig is bij je. Fijn hoor!

Seef, wat fijn die arbo. Bij mij ging dat precies hetzelfde: hoeveel denk je te kunnen werken, oh dan doen we nog iets minder. Probeer het ook te doen, want wat je schrijft, 36 uur in 20 uur proppen kán natuurlijk echt niet en is ook zeke niet de bedoeling!

Heb je ook echt al een datum voor je KS, of is er alleen week 38 afgesproken?

Annemarie, hoe is het met jou en je twee jongens?

Maaike, ook al aan het aftellen. Ga je dan vier of zes weken van te voren met verlof? Vervelend hoor zo'n werkgever die de boel niet goed geregeld heeft. Maar lekker door gaan met, zoals je zelf schrijft, naar binnen trekken. Dit is niet jouw probleem. Jij hebt op tijd aangegeven dat je zwanger bent, dus jou treft geen enkele blaam. Dus laat je er niet door opjutten of in de stress schieten, maar focus op jezelf en je ukje.

Bedklossen kon ik via de kraamzorg bestellen. Misschien hen even bellen?

Kim, eigenlijk moet je dus ook wat rustiger aan doen als je na zo'n werkdag veel meer klachten hebt. Maar ja, het is zo verleidelijk om maar gewoon door te gaan. Doe je voorzichtig met jezelf? Beter nu iets minder werken, want dan houd je het langer vol.

Hier niet veel nieuws te melden, maar wilde vooral jullie verhalen weer even lezen en was/ben natuurlijk heel benieuwd naar Hope.

Die ijzerpillen die ik voor mijn HB krijg word ik echt heel naar van (en als bonus zit ik de halve dag op de wc). En helaas is er geen alternatief. Even met de huisarts overlegd, dat is toch handiger dan met het zkh, en zij vond dat ik het niet zo nauw moest nemen. Het kan namelijk met geen enkele van mijn meds die ik al heb samen, dan moeten er uren tussen, wél drie keer op een dag innemen en niet innemen met melk(producten). Euhhhhh, dat is dus echt onmogelijk, plus dat ik er echt kotsneigingen van krijg doordat er een kind tegen mijn maag aan zit te duwen. Alles wat er in gaat is mooi meegenomen en de rest komt wel na de bevalling. Zo laag vond ze mijn HB ook nog niet. Beetje gerustgesteld dus dat ik het niet zo netjes in hoef te nemen.

Vrijdag weer een nieuwe Groeiecho en zaterdag naar Hapto. Jammer dat Hapto maar een keer in de vier weken is. Ik zou het wel vaker willen.

2015.png

Geplaatst

Hi meiden,

ik zal morgen even uitgebreid op iedereen reageren.

donderdagmiddag ben ik thuisgekomen. Hartfilmpje van ons zoontje is goed, en goddank doet hij het ook goed. Los van het feit dat ik die trombose aambei had, flink ziek met kerst was, en helemaal in het begin van m'n zw, zo rond de 10 wkn last van die cyste had, heb ik tot afgelopen zondag een perfecte zwangerschap gehad. Ik deed echt veel. Veeeeeeel wandelen, lopen en dingen ondernemen zoals verven, sausen, dierentuin, boodschappen, dagjes weg enz enz. Amper ergens last van gehad tot nu. Ineens van heel actief naar heel passief omdat ik geen keus heb. 13 centimeter x 8 centimeter is die cyste! En dat is GROOT..... Omdat mijn baarmoeder hoog ligt, (natuurlijk), word die eierstok met cyste ook omhoog getrokken. Dus eigenlijk ligt die cyste vlak onder mijn onderste linker rib, aan de zijkant. En ook bij mijn maag. Kindje wil nog wel eens naar links draaien, dus de druk is enorm. Eigenlijk is zitten het enige wat mag. Zo min mogelijk doen en dat nog 10 weken.....mijn hemel hoe doe ik dat met n 3 jarig kleuter? Mijn ouders werken, mijn man ook, vriendinnen ook, en mijn schoonouders zijn 70+. Maar even m'n ritme in zien te vinden. Doe ik het niet? dan is de kans heel groot dat de cyste om z'n as gaat draaien en mijn eierstok afsterft met alle gevolgen van dien en ik creperend van ellende op de grond lig. Dit was dus afgelopen woensdag het geval, alleen hij was net niet zo dusdanig gekanteld dat ik gelijk onder het mes moest. En hij kantelde door 3 dgn non stop harde buiken. Die moet ik dus voorkomen. Pijn? Ja elke minuut vd dag. Dat ding is zo groot en zit klem en de druk erop is groot. Op mijn linkerzij kan ik niet liggen. Rug ook niet omdat m'n buik zwaar is. Dus lig snachts op mijn rechterzij, en dus doet mijn rechterheup, schouder en elleboog pijn. Positief nieuws? De cyste is helder, dus geen bloed of prut, dikke 95% kans dat het niet iets engs is zoals kanker.

zo dit was de update, morgen reageer ik uitgebreider. X

Geplaatst

Jeetje Hope... Wat heftig zeg. Wat enorm akelig al die pijn en verplicht niets doen en idd, dat nog tien weken lang... Wat zal jij je soms ongelukkig voelen, of niet?!

Nou meid, heel veel sterkte!!! En mopper en klaag naar hartelust als je wat kwijt wil hoor!!!

Geplaatst

Hé meiden, ook ik lig oo dit moment in het ziekenhuis :-( Gisterenmiddag ineens frequente harde buiken gekregen en toch maar de vk gebeld, omdat ze ook wel wat pijn deden. De vk heeft de baarmoedermond getoucheerd en die voelde nog goed. Voor de zekerheid doorgestuurd naar het ziekenhuis voor ctg en controle op blaasontsteking. De urine was schoon, maar de ctg liet wel regelmatig contracties zien nl. 5 keer in 10 minuten. Ik heb een zetpil gekregen om de harde buiken te minderen en moest een nacht blijven.

Heel slecht geslapen vannacht maar geen harde buiken meer. Ctg van net was goed. Nu volgt nog een echo van de baarmoederhals en als dat goed is en vandaag blijft het rustig mag ik eind van de dag naar huis. Duimen dus dat alles goed gaat vandaag.

Geplaatst

NPoeh hee Hope, wat een toestand. En groot zeg die cyste. Jeetje mina. Dat is nog een half kind extra in je buik. Ongelooflijk dat zoiets zo'n pijn kan doen (ik geloof je direct hoor, dat bedoel ik niet, maar ik vind het echt bizar dat dit kan ontstaan). Lukt het een klein beetje om rustig aan te doen? Ik hoop het voor je, want hoe je het omschrijft, is het alternatief niet echt een optie. Boodschapjes bij Albert bestellen en laten bezorgen, makkelijke recepten bedenken die je man zo in een half uurtje op tafel kan zetten, aardappeltjes schillen als je aan tafel/de bank zit, dochter toch maar naar een opvang/vriendinnetje ook al ben je thuis?

Ellendig dat je ook maar in één houding kan liggen in bed. Slaap je nog wel een beetje daardoor? of lukt dat dus ook niet goed?

En zoals Anita schrijft, gewoon komen klagen, iedere dagen eventjes hier van je af bijten en mopperen. We lezen het graag, ook al is dat nog tien weken lang. Als jij het maar volhoudt daardoor, dan is het prima!

Jeetje Kim, jij laat me ook al schrikken. Dus zelf moet je zeker enorm geschrokken zijn. Wat fijn dat je CTG net goed was. Ik hoop dat je echo zometeen even mooi is en je gewoon weer naar huis kan aan het einde van de dag. Wat een toestand zeg!

Hier is het belachelijke dromen (weer) toegeslagen, ik slaap dus echt nauwelijks, ook omdat ik niet lekker kan liggen. Maar dat is allemaal peanuts vergeleken bij bovenstaande verhalen.

Het gekste van vannacht (wat ik nog weet) is dat we allerlei textiel hadden uitgezocht en dat dat in de kledingcontainer mocht. Maar toen alles erin zat bedacht ik me toch en wilde ik alles er weer uit vissen. Het waren namelijk (gek genoeg) vooral spulletjes voor baby Ties. Gelukkig was de container van doorzichtig plastic en zaten er rolgordijntjes aan de binnenkant die je omhoog kon doen, dus we konden heel goed zien waar we moesten vissen om onze spullen weer terug te krijgen. Jaja, zwanger zijn is echt niet goed voor je hoofd.

En, tromgeroffel, dit is bericht 1000 in ons topic!

2015.png

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden