Ga naar inhoud

Uitgerekend maart/april 2015

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Hee dames, even een kort berichtje van mij. Ik kom de trend doorbreken. Hoewel ik diep in april ben uitgerekend krijgen we ECHT.... een meisje!!! Bij de SEO konden ze het niet goed zien, maar onlangs hebben we een pretecho laten maken om het geslacht alsnog te weten te komen. Overduidelijk deze keer! Onze kleine meid krijgt dus een zusje, we zijn heel blij.

Verder gaat alles in deze fase behoorlijk goed... Ruim 23 weken ben ik nu. De buik groeit als een malle, echt niet normaal. Fijn ook van jullie bijna allemaal goede berichten te lezen.

Liefs, Simone

Sent from my iPhone using Tapatalk

• Reacties 1,4k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Haha Simone... Onmogelijk! Piemeltje zit vast verstopt ;-) Grapje!!

Ook mijn buik maakt flinke spurt nu. Fijn!!

Geplaatst

Au au au...

Wakker geworden vannacht met ENORME oorpijn en nu met kuur van de huisarts thuis op de bank. Wat een takkepijn is dit zeg en de PCM werkt ook amper.

Arme meisje van mij heeft nu al flink wat stress te verduren zo... Gelukkig zei de arts dat zij hier geen directe hinder van ondervind.

Geplaatst

Ai Anita! wat word jij geplaagd deze week! Daar zijn je vrije dagen niet voor bedoeld!

Ik hoop dat je met kerst weer pijnvrij bent...oorpijn is zo naar! Beterschap!

Fijn dat je genoten hebt van de 3D echo, Hope. Grappig dat je de ligging nu zo precies weet. De verloskundige zei bij mij met 24 weken dat ze nog de hele buik door buitelen. Dat gevoel heb ik ook nu nog wel, maar toch heb ik ook het gevoel dat ze een voorkeurshouding heeft en steeds weer terugkeert naar een bepaalde houding en ligging: rugje rechts, billetjes links, voetjes in mijn linkerzij, koppie omlaag en de handjes kietelend in mijn schaamstreek. Mijn man zegt dat het niet kan wat ik nu beschrijf, en toch ben ik er van overtuigd en zie ik het helemaal voor me.

gefeliciteerd met jullie tweede meisje op komst, Simone! Ik hoop dat je van jezelf toch nog wel leuke meiden dingetjes mag shoppen. Hier van de week een prachtige ledikantdeken gekocht. Zo blij mee! De box staat nu in de woonkamer om te proefdraaien met kerst voor ons nichtje. Ik ben bang dat ze anders geen rust krijgt van de hondjes. Het kleed wat we bij onze, via marktplaats gekochte box hebben gekregen, ligt er in. Heel kinderachtig misschien, maar alles wat we zelf met zorg voor onze dochter hebben uitgezocht blijft nieuw en schoon voor ons meisje. :-)

Zijn jullie veel met dromen en verwachtingen bezig voor na de geboorte? Ik lees overal dat het erbij hoort in het laatste stukje van de zwangerschap. Zelf doe ik dat namelijk niet. We zijn heel erg bezig met het hier en nu. Ik vraag me af of dat stukje verschil in beleving voor IVFmoeders anders is.

vervelend dat je nog steeds of weer zo slecht slaapt, Okaasan. Hier merk ik heel duidelijk dat ik 's avonds niet te lang door moet gaan en rustig de tijd moet nemen om een eind aan de dag te breien, anders blijf ik klaarwakker. Gisteravond wilde ik per se de badkamer schoon hebben ( en dat was echt heel erg nodig), dat heb ik vannacht flink moeten bezuren met een zeer lijf...

Je hebt ook helemaal gelijk met dat hemeltje hoor! Ik weet ook heel zeker dat ik het wil, maar wil niet 6 passen op mijn man vooruit lopen. Nu dus nog even hem overtuigen. Volgende week even samen naar een stoffenzaak, hopelijk helpt dat. Ik heb dus nog geen stof, maar wel precies in mijn hoofd wat ik wil ( witte braderie stof) dus dat wordt vast geen makkie....

Fijne kerstdagen allemaal en op naar "ons" jaar!

Geplaatst

Oh Anita pffff au! Hoe is het met je migraine nu?

ik troost je, ik heb gruwelijke keelpijn en bronchitis. Hoest me helemaal kapot, heb letterlijk een gekneusde rib vh hoesten en nachten niet geslapen van het hoesten. Huisarts kan ieder moment bellen voor overleg ab kuur. Fijn he zo voor de feestdagen? Veel beterschap joh!

oja, even klagen nog hoor: onze vaatwasser heeft het gisteravond begeven, en mijn man heeft een op maat gemaakte rolgordijn, de verkeerde maat doorgegeven. Een halve cm tekort, nu is het rolgordijn dus te smal : ( en past niet. Alles wat betreft klussen van die 2 kinderkamers heeft tegen gezeten en extra geld gekost. Een dierbare vriendschap is stuk gegaan door een vriendin van beide van ons. Enz enz enz maar ik ga jullie niet verder vermoeien haha! Achja..

wat wel fijn is is dat ik ons ukkie zoveel voel, de hele dag door! Héérlijk!

Geplaatst

Anita en Hope, heel veel beterschap!

Ik ben maandag weer bij de vk geweest en weer helemaal goed gekeurd. De babykamer begint ook mooi te worden. Alles is geverfd, zaterdag kont de vloer erin.

Ik wil jullie allemaal een heel fijne Kerst wensen!

Geplaatst

Gets Hope... Jij dus net zo zielig... De ab kuur slaat redelijk aan, dus de koorts zakt en pijn aan oor is beter draagbaar. Migraine is voorlopig weer even uit het zicht.

Pixel was heel hard gegroeid zei de vk. Ze lag met hoofdje diep in bekken en baarmoeder komt tot ver boven navel. Hartje klopt goed. Ons meisje doet het gelukkig wel fijn!

Nu lekker vakantie en dan nog 5 weken proberen te werken.

Hoeveel weken ervoor gaan jullie met verlof dames?

Geplaatst

Goeiemiddag meiden,

Ik hoop dat iedereen fijne kerstdagen heeft gehad, ondanks het ziek en zeer.

Onze dochter is ook een volle week ziek geweest en daarna waren wij aan de beurt. Ik "gelukkig" alleen een hele vervelende droge hoest. Vriendlief moest alle 2 de kerstdagen werken en gisteren en vandaag ook weer. Morgen kan ie een beetje bijkomen want dan breng ik onze dochter naar mijn ouders.

Ik ben vorige week weer voor controle geweest en alles gaat goed. Wel is ons kleintje aan de kleine kant. Ik word goed in de gaten gehouden vanwege de eerste zwangerschap dus ik heb overlegd met de gynaecolog en een mail gestuurd naar de bedrijfsarts om te kijken of ik al iets minder kan gaan werken. Het is zo druk op t werk en thuis ook dat ik t niet helemaal trek en we moeten vooral denken aan de groei van t kleintje. Ben benieuwd of ik aankomende week iets hoor.

Vorige week is van onze slaapkamer weer 2 kamers gemaakt, stucadoor is geweest...dus nu de nieuwe kamer inrichten voor onze dochter en daarna haar oude kamer voor t kleintje...in mn hoofd heb ik alles al 100x gedaan alleen in de praktijk staat alles er nog hetzelfde bij...zucht

Alvast een fijne jaarwisseling, op naar een mooi nieuw jaar met gezonde lieve nieuwe babymeisjes en babyjongens!

Geplaatst

Maaike: Al vaker de hik gevoeld? Ik denk dat ik het nu ongeveer een week geleden ook gevoeld heb, maar daarna niet meer.

Enne ik vind je helemaal niet kinderachtig hoor. Ik zou onze spulletjes ook lekker voor Tiesje bewaren in plaats van al te laten inwijden door een neefje of nichtje. Kan me je gevoel goed voorstellen. Wel een leuke kerst gehad met zo veel drukte om je heen?

En al stof gevonden voor je hemeltje? Ik neem aan dat je witte broderiestof bedoeld (er staat braderie)? Ik weet niet waar je woont, maar op de stofjesmarkt in Utrecht staat elke week, en ook al jaren, een kraam met allemaal verschillende broderietjes voor lakentjes, maar uiteraard ook te gebruiken voor hemeltjes. Hij staat helemaal aan het einde van de markt op het stukje om de hoek (dus de Wijde Begijnesteeg). Ik weet niet hoe hij heet, dus googlen of hij ook elders staat wordt een beetje lastig. Maar als je in de winkel er niet uitkomt, dan moet het op een stoffenmarkt zeker wel lukken denk ik, of op het stoffenspektakel? Mmmm, zie nu dat het stoffenspektakel pas weer half februari begint. Dat is een beetje laat denk ik.

Ik vond de 3Dfoto die we in het zkh kregen van Tiesje helemaal niet griezelig (was met 20wk). Hij staat er echt op met een lachebekkie. Zo schattig. Ik hoop dat we vrijdag weer in de echokamer met 3D zijn. Dan ga ik weer vragen of ze hem daar even op zetten. Dan zal ik ze beiden posten. Lijkt me leuk om het verschil tussen 20 en 28 weken te zien.

Hope, jou foto's zijn ook mooi. Leuk dat je het zo kan zien bewegen he. Dat vond ik echt heel bijzonder. Zo in 3D is het dan nog wel veel meer een mensje dan in 2D.

Jij ook al geveld door allerlei ongemakken? Hoe is het er nu mee?

Anita: Fijn he dat bewegen van je kindje. Hier anderhalve week geleden volledig in de stress omdat ik hem veel minder voelde bewegen dan de dagen daarvoor. Pfffff, gelukkig de volgende dag controle in het zkh, en hij was weer eens andersom gaan liggen en lag alleen maar in het vruchtwater trappelen. Dat voel je dus niet. Klein beetje gerustgesteld dus, maar de geruststelling kwam vooral in de dagen daarna toen ik hem weer volop voelde.

Ben je weer helemaal opgeknapt van je migraine? Vervelend hoor dat je niet bij die groep vrouwen hoort die in hun zwangerschap daar geen last van heeft. En hoe is je oorpijn?

Simone, dat kan niet hoor! Nou ja zeg. Grapje, gefeliciteerd met de goede 20 weken echo en met je leuke pretecho.

Jeetje Seef, jij ook al ziek. Hier gelukkig nog steeds niet ziek geweest deze winter, maar ja, ik kom door die vermoeidheid ook bijna niet onder de mensen/buiten de deur. Ik hoop dat het aan me voorbij blijft gaan.

Poeh en dus echt een heel klein ukkie in je buik. Doe rustig aan hoor, want dat scheelt echt. Ik hoop dat je overleg met de arbo eis oplevert.

En je in je hoofd alles al 100x gedaan hebben, maar in praktijk niet veel vooruitgang, herken ik meer dan goed. Hier kan ik een hooguit half uur iets doen en dan sta ik al weer te duizelen. Heel vervelend, maar het is niet anders. Weet je, jullie hebben al veel spulletjes van je dochter en in het begin heeft zo'n hummeltje echt niet veel nodig. Komt echt allemaal goed.

Hier anderhalve week geleden ook weer goed gekeurd en vooral gerustgesteld doordat ik Tiesje dus bijna niet meer voelde. Dat heeft hij de afgelopen dagen wel weer goed gemaakt. Maar ik merk dus wel dat ook al is het vertrouwen veel groter en beter dan in het begin, maar dat het oh zo kwetsbaar blijft. Er hoeft echt niet veel te gebeuren en ik ben vreselijk bang dat, ook al zijn we zo ver inmiddels, dat we dit kindje toch nog kwijt raken. Misschien wel juist ómdat we nu zo ver zijn. Zo naar is dat. Ik was dus ook erg blij met de 26 weken vorige week en inmiddels al weer 27 weken. Moet er niet aan denken dat Tiesje nu al geboren wordt, alhoewel het van mij niet snel genoeg eind maart kan zijn. Inmiddels hangt er een aftelkalender op de koelkast: Nog maar 88 dagen tot de uitgerekende datum!

Hebben jullie al namen bedacht voor jullie babies? Wij komen er maar niet uit. Dan lijkt een naam leuk en een tijdje later is het toch niet dé naam. Zo lastig. Gelukkig hebben we nog even. Maar lastig is het wel.

Vrijdag 2 januari weer uitgebreide controle. Ben benieuwd of Tiesje nog steeds een mega Ties is. En zaterdag 3 alweer de derde hapto-zwangerschapsbegeleiding. Echt fijn is dat. Even alleen maar aandacht voor ons drietjes zonder allemaal medische toestanden in een zkh.

Allemaal een hele mooie jaarwisseling. Ik word al bijna emotioneel als ik daar aan denk. Vorig jaar met Kerst een miskraam en dus ook alles behalve een spetterend oud&nieuw, ook al leek het na jaren eindelijk wel zo te mogen zijn. En dan nu met een hele dikke buik. Zo onwerkelijk blijft het.

Bijna 2015!

Geplaatst

Lieve okasaan, fijn dat tiesje het zo goed doet. Ik hoop voor je dat 2015 een super goed jaar zal worden. Ik moest nog aan je denken met kerst. Wat super dat het nu eindelijk gelukt is. Hoop dat je eind maart een prachtig tiesje of tiesientje in je armen zult hebben! Goeie jaatwisseling en op naar een heel gelukkig 2015!

Ook voor de andere dames natuurlijk!

Geplaatst

Hey lieve dames.

2015: ons jaar vol met blije beebs!

Nog 70 dagen en dan is het wellicht al zover... Ieieie... Spannend!

Ik voel Pixel al veel bewegen en moet elke keer weer grijnzen. Zo fijn dat contact even te voelen. Kan er sinds vanavond ook weer zonder zorgen aan denken en voel dat het oké is.

Heb een verschrikkelijke kerstvakantie achter de rug. 3x naar de dokter geweest, 2 kuren gekregen voor een dubbele oorontsteking met als bijwerking een vaginale schimmelinfectie, veel koorts en veel verdriet door pijn en zorgen gehad. Wat was ik ziek zeg. Hele weerstand was weg. Verplicht 14 dagen op de bank en in bed. Veel geslapen en liefdevol verzorgd door manlief.

Nu nog 3 dagen vrij. Pijn is vandaag minder, ben nog wel enorm doof.

Morgen gaan we de meubeltjes ophalen bij vrienden. Kan ik die dit weekend in elkaar zetten en kast inrichten. Heb er veel zin aan. Even met wat positiefs bezig zijn.

Een naam hadden we al bedacht, maar sinds een paar dagen krijgen we ineens allerlei nieuwe ingevingen en weten het nu helemaal niet meer. Haha... Gelukkig nog alle tijd.

Ben benieuwd hoe jullie de feestdagen overleefd hebben.

Liefs

Geplaatst

Een fijn veelbelovend nieuwjaar voor jullie allemaal!

Hier gaat het allemaal goed! Komende week weer naar de verloskundige. Ik word toch wel heel benieuwd hoe ons uk nu ligt...aan de bewegingen kan ik het echt niet meer afleiden... de tijd vliegt ook hier. Maandag weer aan het werk, en dan nog maar 6 weken tot aan mijn verlof! Altans dat is mijn bedoeling; vier weken voor de uitgerekende datum met verlof. Op dit moment twijfel ik er niet aan dat ik dat ga volhouden. De stap naar fysio is echt voor mij een goede geweest. Ik kan zoveel meer als met 20 weken en doordat ik er nu ook zwanger uitzie krijg ik ook meer hulp aangeboden....want...pfff hulp vragen blijft nog lastig voor me.

Pff...Anita...wat ben jij dan op de proef gesteld de afgelopen twee weken.... daar is vakantie niet voor bedoeld! Zullen we afspreken dat je je verlof straks gewoon gebruikt waar het voor bedoeld is? Veel plezier met de babykamer komend weekend!

Hier hebben we oudejaarsdag een muurkunstwerk in elkaar geknutseld. We hebben een standaard Xenos decomuurboom omgetoverd tot een aai-aanraak-vertel-benoemboom. De dieren zijn bekleed met stofjes met verschillende structuren en er hangen een klein spiegeltje en fotolijstjes waar straks foto's van ons, de hondjes en de kat in komen, in de boom. Zelf zijn we erg blij met het resultaat. Alleen....gisteren ' de ramp' waar ik steeds al bang voor was omdat mijn man haar naam steeds zo vrij gebruikt...hij noemde haar naam waar mijn ouders bij waren en mijn moeder had hem goed gehoord... We waren nadien allebei even goed van slag.... Ik hoop maar dat ze hem weer vergeten is... tja en anders moeten we er maar aan wennen dat meer mensen het weten... We zijn in ieder geval niet gaan twijfelen over haar roepnaam.

Heb jij baby Ties inmiddels weer kunnen bewonderen, okaasan? ik hoop dat het goed met jullie gaat. Heel herkenbaar dat minder beweging voelen onzeker maakt en dat "vertrouwen" zo kwetsbaar is. Hier was oudejaarsdag ook zo'n dag. Totdat ik bedacht had dat ons meisje waarschijnlijk een super relaxte dag had omdat papa en mama eindelijk eens een dag samen waren en de hele dag samen aan het kletsen waren...dat hielp me een beetje. Ook hier is het waarschijnlijk maar net hoe ze ligt. Het lijkt erop dat ze in ieder geval nog ruimte genoeg heeft om dat steeds maar weer te veranderen.

En je hebt gelijk met dat broderiestof, Okaasan. het is een woord wat ik alleen in gesproken dialecttaal ken, dus ik had het gewoon niet goed. Inmiddels ook ontdekt dat ik het in een online stoffenwinkel kan krijgen, al wil ik het het liefst even voelen. helaas is ook deze vakantie weer voorbij zonder dat er erg veel van mijn to do lijst afgevinkt kan worden...ik weet niet of ik het allemaal ga redden wat ik nog in mijn hoofd heb. Is ook verder geen ramp natuurlijk zolang het met uk maar goed gaat!

Seef, ik hoop dat je op je werk een stapje terug kunt doen. Jullie kleintje gaat nu voor!

Zo...nu maar weer eens op mijn fysiobal. Afgelopen week gevallen ( gewoon vanaf een stoel met mijn kont op de vloer toen ik iets te ver reikte om de hondjes een partje mandarijn te geven...) en toen was ik toch even weer terug bij af. Echt een rot en branderig gevoel in mijn bekken. Inmiddels gaat het gelukkig weer de goede kant op, maar wat is het gek om van zoiets kleins zoveel last te hebben.

Ik hoop dat jullie allemaal net zo genieten als ik!

Geplaatst

Hi meiden!

iedereen de beste wensen en straks mooie gezonde kindjes in jullie armen : )

ook ik ben mega ziek geweest met kerst. Heb de nacht van 1e kerstdag op 2e kerstdag op de huisartsenpost gezeten en daarna door naar WKZ voor extra echo. Ik had vette bronchitis en astma en luchtpijpontsteking. Ik hoestte elke minuut van de dag en de nacht, had daardoor een gekneusde rib en alle spieren en banden in mijn buik en rug deden zo'n pijn dat ik ons mannetje niet meer kon voelen. En had al 7 nachten niet meer geslapen. Vroeger in de pubertijd had ik wel eens bronchitis. Heel bijzonder dat het 15 jr later weer terug was gekomen. Maar na de juiste meds zoals inhalators, panadol, codeine en 1x slaaptablet voel ik me weer helemaal happy!

hoe gaat het nu met jou Anita? Leuk! Morgen jullie meubeltjes ophalen!

maaike waarschijnlijk ga je nu toch meer hulp vragen met je baby buikkie ; ). Fijn dat de fysio zo goed heeft geholpen!

Seef denk goed om je kleintje hoor! Hoe komt Het dat het kindje kleiner is?

Okaasan hoe was jouw controle vandaag?

simone wat leuk! Een meiske! Congrats! Hoe gaat het verder?

en met de rest vd meiden?

Hier dus alles weer goed! En vandaag ook weer een mijlpaal!!! Ben vandaag precies 26 wkn en is het kindje dus levensvatbaar. Op naar de 32 wkn en daarna de 37. Hebben jullie dat ook? Voor jezelf mijlpalen stellen?

verder voel ik hem de hele dag door, hij is erg druk. Nu ben ik wel blij met de placenta voor, anders had ik gekneusde ribben vh het getrappel.

De namen hebben we al, eigenlijk al voor dat ik zwanger raakte. Geboortekaartjes zijn inmiddels ook besteld.

Onze oudste heeft inmiddels zijn nieuwe meubels enz in z'n kamer staan, en zijn babykamer is doorgeschoven naar de kamer voor dit kleintje. Beide kamers inmiddels gesaust, geverfd en de rolgordijnen opgehangen. Voor de babykamer, de kamer zelf, hoeven we alleen nog maar een lamp, 2 schilderijtjes en een hemeltje en is de kamer af.

Maar heb wel gisteren even de uitzet opgeschreven. Schrok toch wel van wat we allemaal moeten hebben. Zoals nieuwe kleertjes en rompertjes, beddengoed, aerosleep hoeslakens, hydrofiele luiers en spuugdoekjes en washandjes, die lamp dus enz, nieuwe kap voor Bugaboo, boxkleed, maar ook verzorgingsproducten, flesjes, pampers, magnetronsteralisator, enz enz. Bij elkaar kwam ik op 850 euro. Mijn hemel zeg!! En hij komt over 3 maandjes al. Stress!! En dan moet ook nog de keuken, badkamer en ramen geschrobd, kleertjes gewassen en en gestreken enz. Nog meer stress haha! Is dit nesteldrang? Hebben jullie daar ook last van?

nou ja, ik ga nu maar even relaxen ; )

fijne avond!

Geplaatst

@hope: het troost me wel dat ik niet de enige was. Had zo met mijzelf te doen...

Gelukkig sinds 2 dagen geen oorpijn meer en ook is koorts weg. 2e kuur sloeg eindelijk aan. Nu nog wel stokdoof, maar dat is stukken beter te dragen. In de tussentijd is buik enorm gegroeid, dus Pixel heeft er weinig hinder van gehad volgens mij.

Gister en vandaag enorm geshopt met manlief voor ons meisje. Allemaal te schattige kleertjes en andere spulletjes voor de uk. Inderdaad: wat een geld!! Maar met alle liefde natuurlijk!

En de meubeltjes kwamen ook gisteren. Beetje rommeltje nog, maar zal een fotootje toevoegen.

De nesteldrang is ook hier wel ingetreden hoor. Maar gebrek aan energie en fysieke klachten maken dat mijn hoofd veel wil, maar het lijf wat achter blijft.

Nog maar 9 weken en dan is het al zover... Spannend!! Benieuwd of ik echt de eerste van ons ben.

Van de babycursus zijn we juist de laatsten in de rij.

Liefs

d0f781082d9d3fc051fe47b1555b3944.jpg

08d4558db9724df0df4d05efc77be2b7.jpg

9828d14926b7f9e808f396ac0702b02a.jpg

Geplaatst

Allereerst ook van mij voor iedereen een gelukkig nieuwjaar! Dat al onze baby's maar gezond ter wereld mogen komen.

@anita, gelukkig geen oorpijn en koorts meer. Wat een leuke meubels zeg. En welke kleur groen is dat op de muur? Wij hebben namelijk ook groen op het kamertje en het lijkt er verdacht veel op.

@hope, jakkes jij bent echt goed ziek geweest. Gelukkig gaat het nu weer goed. Wel even een vraagje hoe kan het dat je zoveel nieuw moet hebben en dan bedoel ik de washandjes en hydrofiel luiers en beddengoed ed. Is dat bij jou allemaal zo versleten dan van de eerste? Ik heb daar eigenlijk niks van nodig namelijk. Ik ben zelf niet zo heel erg bezig met de mijlpalen.

@maaike, dat klinkt wel heel mooi die boom. Wel een beetje balen van de naam, daarom gebruiken wij de naam helemaal niet. Het blijft bij ukkie of jochie.

@okaasan, en hoe was het vrijdag op controle?

Met mij gaat het verder goed. Alleen ook veel last van brandend maagzuur, bleh. En ik heb van de vk nog een tip gekregen voor de kuitkrampen. De benen insmeren met Venadoron van Weleda.

De jongensnaam hadden wij ook al heel lang en we hebben ook de geboortekaartjes al uitgezocht. Volgende week krijgen we een proefdruk. Daarna moeten we nog even gaan kijken hoeveel we er moeten bestellen.

Geplaatst

Iedereen een heel mooi jaar gewenst! Maar met al die mooie babies in onze buiken, en over een paar maandjes eruit, gaat dat vast wel lukken.

Sodejus zeg, wat zijn jullie allemaal ziek geweest! Ook niet gelijk een beetje. Ik ben erg blij dat dat me tot nu toe wel bespaard blijft. Maar gelukkig is iedereen weer aan de beterende hand, zo te lezen. Kan me voorstellen dat je je dan ook zorgen gaat maken om die frummel in je buik.

Anita, leuk he, met het kamertje bezig zijn. Leuk al die foto's. Heerlijk om zo mee te kunnen genieten. Hier wil ik ook het liefste alles in de kast leggen, zodat ik enigszins overzicht krijg at we hebben. We hebben zo veel gekregen, volgens mij hoef ik niets te kopen. Erg fijn, want goedkoop, maar het is zo verleidelijk om van alles aan te schaffen.

Jullie hebben dus ook nog geen naam. Hier kunnen we er alleen maar niet serieuze gesprekken over hebben. In het kader van Lente, Sterre, Zomer, Bikkel, Storm, Splinter, Spijker, kwam mijn man met Spatel. Hhahahhaha, we liggen echt telkens in een deuk, je zou je kind maar Spatel noemen. Erg origineel, maar daar is dan ook alles mee gezegd. Kortom, we weten het dus echt nog niet.

Maaike, fijn he zo'n hulpvragende buik. Hahha, moet wel om je lachen, dat vragen niet lukt, maar dat hulp wel zo welkom is.

Fijn dat de fysio zo goed helpt. Hier ook heel blij met de haptonomische zwangerschapsbegeleiding. Daar leren we ook allerlei trucjes en technieken om bv. beter in bed te liggen. En je doet het echt samen. Zo fijn om na zo veel ellende samen, nu leuke dingen samen te doen.

Jullie ook al hard bezig met het kamertje! Leuk om te lezen! En wat jammer van de naam. Maar niets meer aan te doen, wellicht had je moeder het helemaal niet zo door, vergeet ze het weer, of nou ja, opties te over. Ze zal haar mond wel houden toch?

Fijn dat je de stof online hebt gevonden. Misschien kan je wel een proefstukje aan vragen, dat kan vaak wel in stoffen-webwinkels. Gewoon vragen.

Hope, fijn dat je 26 weken bent. Heerlijk is dat he. Ik vond die 26 ook heel belangrijk, en nu is het gewoon aftellen. Morgen nog maar 80 dagen! Haha, je voorliggende placenta is nu opeens een voordeel. Ik kan me ook niet voorstellen hoe het is zonder voorliggende placenta, want ik word er nu soms al erg moe van hoe hard Tiesje trapt. Vooral als ik heel moe ben, voelt het soms zelfs echt vervelend. Maar ik ben er wel blij mee hoor dat hij zo vaak van zich laat horen.

Jullie zijn al ver met alles, maar dingen kopen kan altijd nog hoor. Is zo besteld op internet tegenwoordig, dus daar moet je je niet te druk om maken. Enne dat schoonmaken moet je misschien aan iemand anders overlaten. Het klinkt als een ware voorjaarsschoonmaak die je in je hoofd hebt. Ik moet er niet aan denken.

Kim, ook alles goed, heerlijk hoor. En al een naam en kaartje (ben een beetje jaloers, ik wou dat wij dat ook al wisten).

Ik heb het een beetje opgegeven om zelf dingen te klussen, dus ik heb mijn vader ingeschakeld. Ben zo duizelig de hele tijd. Maar ja, mijn bloeddruk is inmiddels op het dieptepunt van 90/60, dus die duizelingen en zwart voor ogen is ook niet zo gek. De VK beloofde me dat er nu meestal een dip is en dat het dan langzaam aan weer omhoog gaat kruipen. Nou die dalende trend is er zeker bij mij, en dat omhoog kruipen hoop ik maar op (hopelijk gaat het niet hetzelfde als die beloofde bergen energie in het tweede trimester :happy:

Tiesje doet het gelukkig wel nog steeds erg goed. Is bij tijd en wijlen erg wild (nu al vermoeiend), en lag tijdens de echo afgelopen vrijdag met zijn koppie netjes naar beneden. Ik ben benieuwd of hij dat volhoud. We hebben weer 3D plaatjes mee gekregen, maa rik heb ze nog niet ingescand, dus kan ze nog niet showen. Ze zijn iets minder mooi dan die met 20wk, maar dat kwam omdat hij heel diep met zijn koppie in mijn bekken ligt en de navelstreng precies voor het gezicht lag. Die kan je dus wel weer mooi in 3D zien. Hhaha, ook leuk. Weten we in elk geval dat hij die heeft.

Gelukkig is de groei een klein beetje afgebogen, eerst lag hij op P90 en nu op P70. Dus als hij zo doorgroeit, dan komt er een baby uit van zo'n 3,4 kilo (en bij P90 ga je volgend mij wel richting de 5 kilo). Ben ik best blij mee. Hoef ik het er allemaal niet uit te persen en dan krijgen we tenminste echt een baby :happy:

Het kamertje begint hier ook een redelijk vorm te krijgen. We hebben op Marktplaats een mooie oude kast gekocht, daar zat een klein beetje reparatiewerk aan (check, mijn vader is bezig en bijna klaar), de plinten zitten tegen de muur, mijn man heeft ze net geverfd, dus de kast kan op zijn plek. Spijltjes voor het wiegje komen vandaag met de post en het aanvalsplan om het wiegje aan te passen is er ook al. Dan nog een gordijn bestellen, commode bestellen (wordt op maat gemaakt) en mijn moeder een hemeltje laten naaien. Alle kleertjes sorteren en in de kast (check, komt mijn moeder bij helpen). Dan is het zo goed als klaar (en ben ik inmiddels heel goed in delegeren). :clap2:

Hoe is het met de rest van de dames en babies?

2015.png

Geplaatst

Hoi meiden,

Voor jullie allemaal nog de beste wensen voor dit mooie nieuwe babyjaar.

Jeetje wat gaat de tijd ineens snel.

Anita, jij zit al op 31 weken... (onze S.elah kwam met 36 wk en 5 dagen dus voor mij klinkt dat al als bijna bevallen hihi). Leuk kamertje hebben jullie. Zijn de kastjes van de Ikea?

Maaike, wat klinkt jullie zelfgemaakte/geknustelde boom leuk zeg!

Hope, jij ook weer zo ziek geweest. Niet leuk zeg elke keer van dat soort dingen. Nu gewoon zonder ziek worden richting bevalling he!

Okaasan, goed dat je rustiger aan doet. Zeker wat betreft je bloeddruk. Ik vind het zo ontzettend fijn dat het allemaal goed gaat met baby Ties. Moet elke keer weer denken aan wat jullie allemaal doorstaan hebben en dat we in 2012 ook al samen in een topic schreven...

Morgen eindelijk afspraak met de arboarts. De feestdagen zaten er natuurlijk tussen, maar ben wel echt toe aan minder werken. 1 van jullie vroeg waarom t een kleintje is? Geen idee. Onze S.elah was ook een kleintje en het dochtertje van mn nichtje ook dus zal wel iets familie-achtigs zijn. Vanwege mn diabetes wordt ik juist ook in de gaten gehouden dat t niet een te grote baby wordt...nou daar hoeven we dus niet bang voor te zijn. Heb ontzettend last van maagzuur en t kleintje is een ontzettende trapper. Hij zit in een stuit dus ik voel continue zn pootjes in mn schaamstreek, au! Vanmorgen moest ik echt achterover leunen in mn werkstoel want hij bleef bezig.

Begin wel echt moeite te krijgen met sokken en schoenen aandoen enzo. Ik ben zelf een ukkie (1.60m) dus misschien heb ik er daarom eerder last van maar poeh voelt niet fijn...en we moeten nog 12 weken. We weten zoiezo dat t kleintje met 38 weken komt (vanwege mn diabetes) dus ik ben al aan het aftellen. Gisteren 26 weken en toch stiekum wel opgelucht dat we die mijlpaal voorbij zijn.

Wij zijn druk bezig met de nieuwe kamer van S.elah. Vandaag heeft vriendlief geschilderd. Ben nog steeds niet uit het behang wat we op 1 wandje willen maar moet opschieten want als dat erop zit dan moeten we aan de gang in haar oude kamer om die weer babyjongensproof te maken. Hoeven eigenlijk alleen te behangen, maar begin al aardig gestresst te raken. OVer 3 weken beginnen ze, als het goed is, met de badkamer...poehhh

Ik ben ook al aan het uitzoeken wat we kunnen gebruiken van haar voor t kleintje. En af en toe koop ik wat dingen. Morgenavond een telefonische afspraak met t kraambureau, ben benieuwd.

Over 2 weken weer controle en een echo.

Geplaatst

Toch echt al begonnen aan de 32e week... Zou je toch niet echt zeggen wel?!

Hoe is het met jullie?

Ik ben nog enigzins doof na alle ontstekingsellende, maar verder goed in mijn vel.

Maandag naar de verloskundige. Ben benieuwd of ze nog met hoofdje naar beneden ligt. Voel veel beweging bij schaamstreek en richting mijn billen. Vreemd gevoel ;-)

Fijn weekend dames!

f41ed11124705a3f96ceae81b4f5b83e.jpg

Geplaatst

Mooi compact buikje, Anita! Dat zit je vast nog niet echt in de weg. Grappig hè, hoe verschillend al die buikjes zijn!

Ik ben benieuwd waar we uitkomen... Heb jij veel contact met de verloskundige in opleiding die jouw zwangerschap volgt?

Fijn dat je haar goed voelt!

De verloskundige kon afgelopen woensdag niet goed voelen hoe ons meisje lag. Daarna heb ik haar ook een poosje niet zo veel gevoeld. Pfff werd ik toch weer knap onzeker van...

de volgende dag was het gelukkig weer beter. Ik voel haar ook diep van binnen en veel minder aan de buikwand.

Jij zult haast al klaar zijn met de cursus, of niet Anita?

Mooi kamertje trouwens! Altijd fijn als je dat van kennissen kunt overnemen.

Spannende planning heb jij, Seef, met die badkamer. En je zoon kan je dus nu al lekker pijn doen...pfff...als je bedenkt dat ie nog maar nauwelijks iets weegt! Ik blijf de bewegingen van onze dochter vrij subtiel vinden. Dat maagzuur herken ik wel...pff...lastig!

Jullie zijn lekker bezig met de naam, Okaasan! Het is een serieuze aangelegenheid hoor! Wat ik me nog afvroeg: ligt jouw placenta nog deels voor de uitgang of is die inmiddels wat opgetrokken? En ook baby Ties is dus een krachtig persoontje. Het lijkt me fijn dat hij zich weer iets meer aan de normale groeicurve gaat houden...dat moet toch straks wat uitmaken met de bevalling. Jij bent dus echt aan het aftellen. Wij hier eigenlijk nog niet zo. Dat ik nu ruim 30 weken ben, vind ik moeilijk te geloven. Aan de andere kant heb ik zo nu en dan de kriebels omdat mijn beide schoonzusjes met 35 weken zijn bevallen...ik was niet van plan dat voorbeeld te volgen, toch houd ik er ergens wel rekening mee dat het zomaar ineens zo ver kan zijn...

Afgelopen maandag hebben wij voorlichting gehad in het ziekenhuis waar we willen bevallen, Isala in Zwolle. Op dit moment lijkt het erop dat we zelf kunnen kiezen tussen thuis en poliklinisch bevallen. Het verhaaltje van die avond was wel erg gericht op "medische indicatie" en daardoor voelde het niet helemaal op ons van toepassing. Ik sluit dus ook niet uit dat ik er op het laatste moment wel eens helemaal anders over kan gaan denken en toch gewoon thuis wil blijven. We zullen zien... Volgende week hebben wij de intake van de kraamzorg. Ik heb ook een boel gekregen en moet maar eens gaan tellen of ik genoeg hydrofiel luiers etc. heb.

Heb jij met je oudste zoontje zoveel versleten, Hope? dat je zoveel nieuw moet aanschaffen? Ik kan me goed voorstellen dat je schrikt van wat het allemaal kost!

Pfff...wat heb jij weer een pech gehad zeg! Nou is het klaar hoor!

Kim: al geboortekaartjes! wauw! Wij hebben hier ook regelmatig tegen elkaar gezegd dat we de boeken maar eens moeten ophalen...is nog steeds niks van gekomen.

Ik ben op het moment behoorlijk verkouden. Ik verkeerde al weken tussen zieke mensen en fladderde er rustig doorheen, maar nu was ik dus toch aan de beurt. Mooi antistoffen verzamelen voor ons ukkie!

Ik ben razend benieuwd in welke volgorde onze kindjes ter wereld gaan komen. het gaat vast niet meer lang duren en dan gaan de laatsten van ons de 26 weken grens over. Was Annemarie niet de laatste van ons maart/april clubje? Voorlopig dragen we natuurlijk januari en februari ons ukje gewoon door!

Goed weekend!

Geplaatst

Hiii ..I would like to help me ...do you have any idea about the adresses for hospital or private clinic for childeren wish in London or germany or belgium ...I tried iui and ivf many times in nederland but I failed ...can you please provide me by the good and expert clinic ...many thanks in advance

Geplaatst

Hallo allemaal,

Even een update vanaf mijn kant :)

Mijn bekken zijn echt enorm pijnlijk, hou me aan alle adviezen en gebruik mijn bekken band en ga wekelijks naar de fysiotherapeut. Toch wordt het echt allemaal steeds een beetje zwaarder. Ben nu 13 kg gegroeid en dat zit echt in mijn buik en borsten, waardoor er continue een beste druk op mijn voorste bekken staat.

Verder maagzuur, slaap slecht, en ben best moe.

MAAAAAR verder geniet ik echt super veel van mijn 2 mannen die in mij groeien! Wat doen ze het goed! Ik kan ze goed uitelkaar houden en soms ligt 1 te slapen en dan trapt de ander zo hard dat hij zijn broertje ook weer wakker maakt. Zo leuk om te voelen! De kinderkamer moet nog gesausd worden en over 2 weken komen de meubels binnen.

Dan kan ik eindelijk alles in de kasten kwijt.

Vandaag zijn de mutsjes met de namen erop binnen gekomen. Zo leuk!

Hoe gaat het met met jullie allemaal?

Geplaatst

Hi meiden!

Annemarie wat goed dat jouw 2 boys het super doen! Lijkt me zo bijzonder een tweeling! Wel shit dat je zoveel pijn zeg! Maargoed, je draagt er ook 2. Probeer maar veeeeeel te rusten! Hebben jullie al namen, en hoe gaat het met jullie kamertje?

Anita wat een mooie buik hoor! En een super mooie kinderkamer

Kim hoe was de proefdruk van jullie kaartjes?

okaasan ik moest zo lachen om je berichtje over die namen haha! Ik las gisteren dat het svb weer met een lijst naar buiten is gekomen met de meest bizarre namen. Bijvoorbeeld Huigje, Relle Of Qut, ( hoe spreek je dat uit? ) omg wat vreselijk, maar hey, mijn mening hoor ieder z'n eigen ding wat ik natuurlijk respecteer ; ) Hoe gaat het met jullie kamertje?

Maaike lukt het al wat beter om hulp te vragen? Hoe gaat het nu met jouw bekkenpijn?

Seef, how are U?

Enne, hoe gaat het met de rest vd meiden?

vandaag had ik uitslag van mijn suikertest en die was prima. Eigenlijk gaat het best wel goed met me. Vandaag naar Superfun geweest met m'n zoontje en moeder. Zo'n indoor speelhal met glijbanen en klim dingen enz. Whahaha ik met bijna 28 weken mee klimmen en klauteren en van de glijbanen afsjeesen. Moeders geklaarde me denk ik voor gek, maar voel me aardig fit en geen pijn. Wel alleen een Abeetje moe nu haha! Maar voor de rest gaat het prima, nergens last van eigenlijk. Slaap ook 9 u per nacht, wel 2-3x plassen maar slaap zo weer verder. Onze kiddo voel ik ook heel de dag door. De babykamer is As zaterdag af ik zal dan een foto maken : )

oja we hadden idd nog zoveel spullen nodig. Die hydrofiele luiers en Spuugdoekjes enz zijn wel versleten door het vele wassen en vlekken die ik er niet meer uit krijg gewassen. Verder vond ik de eerste kleertjes, maat 56, wel belangrijk dat die nieuw zien. Vanaf maat 62 heb ik alles bewaard van mijn zoontje. Afgelopen zaterdag, zondag en gisteren alles gekocht wat we nodig hadden en de bugaboo kap en dekje voor de reiswieg is besteld. Iceblue, echt mooi! Proefdruk voor de kaartjes is goed gekeurd. En vanaf vrijdag 3 april tot 8 april, ergens daartussen wordt ons kindje gehaald en mijn eierstok met cyste er gelijk uitgesloopt, en ik word gesteriliseerd, no more hormoons for moi! Genoeg! En 2 kindjes na 8 jr bikkelen is een zegen, en het is goed zo.

hmmmm ik ga even eten, fijne avond!

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden