Ga naar inhoud

Uitgerekend maart/april 2015

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Pfff....dames! we gaan dit mooie topic wel even tot een goed einde brengen met zijn allen, hoor!

Klaag hier inderdaad maar raak, Hope. Pijn hebben en je lichamelijk rustig moeten houden is een hele lastige combi!

Zou het ook nog kunnen dat je straks minder last hebt als het kindje indaalt?

zou je nog recht kunnen hebben op wat gezinszorg?

en Kim...jeetje....wel heel goed dat jij en het kindje nu zo goed zijn nagekeken. ik hoop dat je nr huis mag....

pfff wat een bizarre droom, Okaasan. Dan wordt je vast niet fijn wakker...

lastig van de reactie van je lichaam op de staalpillen. mijn hb was net goed, maar de verloskundige raadde wel aan om te proberen het met voeding een beetje omhoog te krikken.

ik probeer daarom op een dag nog wat roggebrood met appelstroop te eten en heb gedroogde vruchten in huis gehaald. verder ga ik toch maar proberen de fles roosvicee ferro leeg te krijgen...ookal is dat heel erg vies....

• Reacties 1,4k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Precies dat moest ik ook doen van de huisarts, extra dikke appelstroop op brood :-) En die Ferro, blegggh, wat een smerig drankje is dat. En gedroogde abrikozen eten. Wel opletten dat je bij deze ijzerhoudende voedingsmiddelen niet tegelijkertijd melkproducten inneemt, want dan wordt het weer niet opgenomen. Samen met vit. C is wel weer heel goed.

Wat gek trouwens, in Tapatalk zie ik bericht 999 (van Kim) en bericht 1000 (van mij niet). Als ik gewoon in de browser kijk wel. Raar.

Gisteren trouwens ook op een KDV wezen kijken. Ik denk dat dat hem wordt. De eerste twee maanden een dag per week, er is ook niet meer plek, en daarna als mijn contract verlengd wordt, dan hebben we een dagje meer nodig. Maar die eerste twee maanden ga ik vragen of ik iedere week een dag vrij mag nemen. Ik ga Tiesje echt niet gelijk twee dagen per week wegbrengen. Bovendien kost de kinderopvang evenveel als ik op een dag verdien. Poeh he, echt dure grap is dat.

Hebben jullie al een kdv op het oog?

Hier zijn we er trouwens een klein beetje uit qua naam. Althans, op de eerste schets van het kaartje staat op de voorkant een andere naam dan binnenin. We moeten dus nog kiezen :-)

2015.png

Geplaatst

Even een korte update. De echo van de baarmoederhals was goed. Hij is 36mm. Ook nog even naar de beeb gekeken en hij was goed gegroeid en het is echt een jongetje!

Nu hopen dat het rustig blíjft vandaag en ik straks naar huis mag. En dan moet ik sowieso tot de controle afspraak volgende week woensdag thuis blijven van mijn werk.

De KDV hebben wij al lang geregeld want dat wordt gewoon dezelfde als waar onze dochter nu heen gaat.

Geplaatst

Klinkt geruststellend, Kim!

Geen verklaring dus voor wat er gisteren aan de hand was?

Jij moet dus ook een rustige hobby voor jezelf gaan verzinnen...

Okaasan: die combinaties met ijzerhoudende voedingsmiddelen maken het inderdaad wel wat ingewikkeld. In de eerste helft van de zwangerschap, toen eten al zo'n crime was, heb ik daar wel rekening mee gehouden. Inmiddels ontbijt ik wel weer gewoon met Muslie fruit-noten met yoghurt, niet een heel handige combi dus. Ik hoop maar dat ik het een beetje goed maak met de ijzerhoudende tussendoortjes, want 's ochtends ben ik nog wel een lange tanden eter...

Het wordt dus één van de twee met de namen? Doen jullie nog aan een tweede naam?

Wij zitten nog te dubben of we de naam al in de proefdrukken gaan betrekken...hij is nu nog zo lekker van ons...op die verspreking na dan...

Begrijp ik het goed dat jullie je eigen kaartje ontwerpen?

Hier geen kinderdagverblijf. Het is nog een beetje onduidelijk wat er van mijn baan overblijft. Waarschijnlijk wordt het een papa dag en een opa en oma dag. En we moeten nog goed nadenken over de onverwachte afspraken van mijn werk...die zijn in ieder geval toch niet tijdens openingstijden van een KDV. Een vangnet hebben we hier nog niet echt opgebouwd en iedereen die zijn hulp aanbiedt, heeft dat ook bij onze hondjes gedaan. Als ik er dan eens een beroep op deed, kwam het niet uit, dus daar vertrouw ik niet zo op...

Geplaatst

Nog elf werkdagen en dan verlof!!!

Ben ineens echt zwaar aan het aftellen.

Heb het geluk dat ik bijna de hele dag kan zitten, maar ook dat wordt ongemakkelijk en terug naar huis fietsen voelt helemaal gek en met stijf lijf.

Ons meisje is eindelijk ook overdag veel in beweging. Da's fijn, want ze is vaak zo rustig.

Hier geen rare dromen, maar gewoon enorm veel wakker liggen. Hebben jullie dat ook?

Zo gek idee dat ik mogelijk nu binnen 6 weken echt mama wordt... Komt nu zo dichtbij!

En namen... We weten het nog echt niet... Heel gek, niets is leuk genoeg...

Geplaatst

@Maaike, er is inderdaad geen oorzaak of verklaring gevonden voor die harde buiken.

@Anita, voor jou komt het echt dichtbij nu. Maar nog geen naam, ik zou echt zenuwachtig worden als ik die boven de 30-32 weken nog niet had. Hopelijk komen jullie er snel uit.

En yes ik mag zo naar huis!

Geplaatst

Hi meiden!

ook van mij even een update, ik probeer echt vd week op jullie allemaal te reageren, heb zo weinig puf ervoor, niet persoonlijk bedoeld hoor.

vandaag een 2e GUO gehad, alles prima met ons ukkie. Goddank geen urineweg of nier(bekken), afwijkingen! Daarom was ook deze GUO. Natuurlijk ook gelijk alle andere organen nagekeken zoals het hartje heel uitgebreid, belangrijke aders zoals aorta, hersenen enz enz nagekeken. Alles prima. Hoofdje loopt iets voor, buikje en beentjes ietsie achter, hersentjes weer voor maar alles perfect in het gemiddelde. Kindje weegt nu 1335 gram, wat ook precies het gemiddelde is. Hij ligt in een onvolkomen stuit op dit moment.

ook met de echo gelijk naar de cyste gekeken, en nu het rotte nieuws. Cyste zit aan mijn linkerkant. Maar precies tegen mijn buikvlies aan. En het buikvlies is erg gevoelig, bij iedereen is dat zo. Daarom lopen mensen met n blindedarmontsteking krom vd pijn, omdat het buikvlies geprikkeld is. Dat gebeurd bij mij ook, af en aan, 24/7. Omdat de cyste een harde buik veroorzaakt, of de beweging van ons mannetje een harde buik veroorzaakt. En dat prikkelt het buikvlies weer, dus krom vd pijn. En nu ligt de kleine in een stuit maar precies zijn voetjes liggen tegen de cyste aan. Dus even één beweging en daar ga ik weer, krom vd pijn. Kindje ligt dus voor mij eigenlijk heel rottig.

nu ben ik doorverwezen naar de anesthesist voor juiste pijnbestrijding door de gynaecoloog. Want nu is het zo: elke dag dat het kindje in mijn buik zit, is er één. Pijn proberen uit te houden tot 39.0 wkn zwangerschap. Als de pijn niet te houden is moet ik gelijk bellen en dan zijn er 3 dingen om naar te kijken: hoe gaat het met de baby?, hoe ligt de cyste in mijn buik? Gedraaid om z'n as of niet. Aan de hand daarvan gelijk opereren of niet, of met een medicijn shot pijnbestrijding erboven op komen en verder gaan. Verwachting is dat het met de baby goed zal blijven gaan, hij en de cyste staan los van elkaar. Maar het is wel zo dat ik volgende week misschien wel moeder kan zijn omdat die rotcyste ineens met spoed er uit moet. Dus het is per dag kijken hoe het gaat. En rust rust rust om zo min mogelijke harde buiken te krijgen...

sorry lang verhaal.

kim, rustig aan doen hoor vrouwke!

en idd, we sluiten dit topic met z'n allen zonder gedoe goed af hoor!

Geplaatst

Even zeuren hoor...... Heb de hele nacht wakker gelegen van de enorme pijn. Moest er bijna van kotsen en ging bijna van m'n graadje : ( moet zo wéér naar zh om te kijken of die cyste niet wat is gekanteld. En gelijk voor extra pijn meds voor de nacht. In de nacht kan ik niet liggen omdat de druk op de cyste door de baby en baarmoeder te hoog is. Ik vrees echt, en de arts ook dat het kindje binnen nu en 5 weken gehaald wordt : (((

Geplaatst

Zeuren? Dat is toch geen zeuren! En we hadden net gisteren gezegd dat jij hier zo veel mag 'klagen' als nodig. Dus hoppa, schrijf maar op die ellende. Alhoewel het natuurlijk nog beter is als je helemaal niet meer hoeft te klagen omdat de pijn heel veel minder is geworden.

Heel veel Succes zo in het zkh. Wat een gedoe zeg en wat spannend hoe het verder gaat. Als je kindje in gaat dalen, kan het dan dat de pijn weer minder wordt? Alhoewel, in stuit gaat indalen natuurlijk ook niet zo makkelijk. Poeh hee.

Nou gewoon nogmaals heel veel succes en een hele voorzichtige knuffel (zodat ik je geen pijn doe).

2015.png

Geplaatst

He bah Hope, wat enorm vervelend dat je zo'n pijn hebt. Hopelijk is de cyste niet gedraaid en heb je de baby nog lekker bij je. Elke dag bij jou is er weer een extra.

Ik heb me vandaag lekker rustig gehouden en gelukkig geen harde buiken gehad.

Geplaatst

Oh lieve Hope... Wat een giga ellendige pijnlijke situatie...

Ook van mij een dikke knuffel!

En idd: klagen en gal spuwen hoor, lucht altijd wat op!!!

Geplaatst

Bedankt voor jullie lieve steun!!

kim wat intzettend fijn dat die harde buiken gestopt zijn!

cyste was niet (meer) gekanteld, kennelijk afgelopen nacht wel. Ik mag nu niet meer de nacht afwachten maar moet gelijk bellen en naar zh toe. Nu morfine tabletten gekregen voor de pijn. Icm paracetamol 4x 2 tabletten, en emesafene zetpillen voor de misselijkheid vd pijn.

stel het gaat verkeerd, die cyste kanteld en ik moet geopereerd worden krijg ik gelijk weeenremmers en prikken voor longrijping. Dit voor voorzorg voor vroeggeboorte die evt opgewekt kan worden door de operatie. De operatie zelf word mijn oude ks opengehaald en wordt alleen de eierstok, eileider en die rotcyste eruit gehaald. Kindje gelukkig niet. Maar als de situatie zich voordoet vanaf 37-38 weken zwangerschap wordt wel gelijk het kindje gehaald. Voor nu, is er elke dag eentje.

meiden zet 'm op de laatste weken. Vooral ook Anita, Maaike en Okaasan, jullie zijn er bijna!

Geplaatst

Kim wat een goed nieuws, een rustige dag, dat is waar we op hoopten. Nu nog een heleboel van die dagen!

En Hope, dat klinkt ook relatief goed! Wat zal jij blij zijn dat je helemaal in het begin weer overgestapt bent naar het WKZ. Klinkt zoals je het opschrijft als een goed doordacht plan!

Ik kan me zo voorstellen dat die cyste alle kanten op gaat, dat doet je kindje ook, dus lijkt me niet ondenkbaar dat die cyste dan mee verandert (geen idee of het echt zo werkt). Ik hoop dat je meds helpen, maar ook dat je ze gewoon niet nodig hebt.

Op naar een goede nacht!

2015.png

Geplaatst

Hope, hoe is er ermee, wat betere dagen gehad de afgelopen dagen? Ik hoop het zo voor je. Want wat zou het fijn zijn als je ukkie met betrekkelijk weinig ongemak nog een paar weken kan blijven zitten.

En Kim, ook alles rustig gebleven bij jou?

Maaike, wat lief hoe je schrijft over de naam en dat dat echt jullie eigen ding is. Maar ik zou het wel op een kaartje willen zien als ik jullie was. Wordt het nog echter, en ach die drukker kent jullie toch niet (of wel?).

Ik weet nog niet zeker of een van de twee namen het wordt (ik denk het wel, want een andere optie hebben we niet), want zoals Anita ook schrijft, niets is mooi genoeg. Inderdaad gek. Had nooit gedacht dat het zo moeilijk zou zijn. Ik vind het zo'n verantwoordelijkheid. Je kind moet er zijn hele leven mee doen, dus het moet een leuke naam zijn voor zo'n klein prulleke, maar ook voor een grote volwassene. Pfff, ingewikkeld hoor. En het kaartje maken we (ik) zelf. Ik heb jaren als vormgever gewerkt, dus dat moet me wel lukken. Maar is eigenlijk ook wel moeilijk, want er zijn zoveel dingen die ik erop zou willen. En dan kan dus niet. Dus keuzes, keuzes, keuzes....

Maaike vervelend dat je nog niet weet wat er van je baan overblijft. Daarom hadden wij het ook nog niet geregeld, omdat ik er van uitging dan mijn contract niet verlengd zou worden. Maar dat werd wel verlengd, en een KDV was al zo van ons lijstje af dat we er ook helemaal niet meer aan dachten. Pas in december had ik opeens een helder moment dat het weer terug op het lijstje moest. Hahaa, handig hoor lijstjes, maar dan moet je wel allert blijven als de situatie verandert.

Anita, ook al bijna verlof. Ik over twee weken ook officieel, ook al zit ik al wéken thuis, het voelt toch fijn. Hoef ik me nergens schuldig over te voelen. En het voelt ook of er dan echt niets meer hoeft (nu ook niet hoor, maar is toch anders). Knap hoor dat jullie het werken allemaal zo goed volhouden. Ik vind mezelf met regelmaat echt een beetje een slappeling (vooral op dagen dat er echt niets van de grond komt), maar ja, het lukt gewoon echt niet.

Hier vandaag precies 32 weken en weer helemaal goed gekeurd met een fikse baby in mijn buik. Vorige groei echo was de groei iets minder, maar nu zit Tiesje weer op of zelfs boven zijn oude lijntje. Meer dan P90 en 2195 gram! Inmiddels echt een groot hoofd (ieekkkss) en hele lange benen (al ruim 35 weken). Hij ligt nog steeds met zijn koppie naar beneden en dat is echt al weken zo. Ik hoop dat hij het daar bij houdt. Ik begin een beetje vocht vast te houden, merk het vooral aan mijn handen.

Ik ben besproken in het team en het hele plan wat er ligt rond de ontstolling is prima. Maar nu moet ik nog naar de cardioloog. Waarom weet ik niet precies, maar met mijn combi aan dingen en verleden, heb ik een minimale kans op iets. Haha, lekker duidelijk maar de VK wist niet hoe het heette, dus kon me het ook niet vertellen. Nou ja, we zien wel als we daar weer zitten. Lekker nog een keertje extra naar het WKZ....

En dit weekend gaan we het wiegje maken. Jeee, weer wat af dan. Althans ik hoop dat het af komt.

Oh en wat een mooi plaatje heeft de ticker met 32 weken. :love4:

2015.png

Geplaatst

Ook ik hoop heel hard dat het mooi rustig is bij Hope en Kim!

Ik had geloof ik wel eens verteld dat ik de oudste ben van 7 kinderen (ja....en dan zelf die MMM in moeten....). Mijn jongste broertje is geboren toen ik 19 was. Ik herinner me nog goed dat ik als eerste van de kinderen bij het kindje mocht bij de laatste drie en dat ik steeds van mijn ouders mocht kiezen wat de roepnaam en de doopnaam werd... Okaasan en Anita zijn dus echt niet de enigen die aan het twijfelen zijn... Wij hebben een geboortekaartje gekozen en zijn afgelopen week aan het puzzelen geweest met de naam op de voorkant ( dan kan via geboortekaartjes.nl gewoon thuis) ... zo vertrouwd als de naam al is voor ons, zo gek ziet ie eruit op een kaartje. In verschillende lettertypes staat me de hoofdletter van de eerste letter niet aan of wordt de aandacht naar een deel van de naam getrokken wat me dan ook weer niet aanstaat... kortom....dat vormgeven is een vak apart en dat wist ik ook wel. Wij gaan gewoon met ons kaartje en mijn wensen ( :-) ) naar een drukkerij in de buurt.

Ook ik heb veel nauwelijks-iets-uit-mijn-handen-kom dagen.... wil zo graag schoonmaken, kleertjes wassen, hemeltje naaien, traktaties bakken... maar mag dat nog niet van mezelf omdat er nog lange lijstjes Belangrijke Zaken liggen en ik werk ondertussen mezelf aardig in de nesten omdat ik me niet tot die best wel Belangrijke Zaken kan zetten... Ik verwacht ieder moment boze accountants, belastingmensen, verzekeringsgedoe en klanten die niet meer willen betalen omdat hun factuur belachelijk laat komt...

Gisteren de babykleertjes voor in het vluchtkoffertje uitgezocht.. ook al zo lastig! wel/niet maatje 50... Wat er voor mezelf in moet kan ik ook al niet bedenken. Mijn gewone kleren pas ik vast niet onmiddelijk en heel veel positiekleding heb ik niet, dus ik kan niet zomaar een setje apart leggen...pfff...beetje besluiteloos dus.

Wat een kanjer is Ties aan het worden, Okaasan... ik kan me best voorstellen dat je het daar een beetje warm van krijgt... Vaak gaan bevallingen van kanjers ook gewoon goed hoor! Je moet een boel in de gaten houden voor straks rond de bevalling. Heb je het gevoel dat verschillende artsen goed samenwerken en dat je je kunt overgeven of denk je zelf knetterhard mee?

Zo...ik ga weer naar mijn lijstje met Belangrijke Zaken...of toch...nee, eerste even de witte babywas uit de wasmachine ( echt waar....alleen die voor het vluchtkoffertje) en op het droogrek....

Geplaatst

Hoi dames, het gaat af en aan hier. Zo lang ik me rustig hou is er niks aan de hand, maar als ik even naar de winkel ben geweest of soms al bij de trap oplopen dan, begint mijn buik weer hard te worden. Niet fijn dus. Soms wordt echt mijn hele buik hard, maar soms lijkt het ook alsof het alleen maar beneden in mijn buik hard wordt. Dus nu maar heel rustig aandoen en maandag controle bij de vk en woensdag bij de gyn. Zelf denk ik dat ik dus vanaf nu ook thuis kom te zitten, blegh, maar ja alles voor het goede doel.

@maaike, ik herken dat wel dat je van alles wil maar er niks gebeurd. Nu kan ik zelf ook weinig en moet ik het uit handen geven en dat vind ik nog vervelender. Mijn hoofd zit namelijk zo vol met dingen die nog moeten.

@okaasan, inderdaad een flinke baby zeg. Komt vast goed met de bevalling. Leuk dat jullie nu aan het wiegje beginnen. Mijn moeder heeft gisteren de bekleding en het hemeltje gestreken, dus dat is bij ons nu af.

Geplaatst

Kim wat rot zeg zoveel harde buiken. Doen ze bij jou ook echt pijn of is het alleen maar vervelend? Je kan er idd zo weinig aan doen behalve rust nemen

okaasan, wat denkt de gyn wat het geboortegewicht zal zijn? Weet je, en toch zeggen de metingen niet heel veel hoor. Ze dachten dat ons zoontje een flinke baby zou zijn, maar ze zaten er naast: 3185 gram, 50 cm. Moet je ingeleid worden, of bevallen met ks, of gewoon op de normale manier? Is je stollingstijd trager?

leuk hoor dat je aan het speciale wiegje begint! Nostalgie : )

oef Maaike dat klinkt idd besluiteloos haha! Ik ben zo het tegenovergestelde haha! Zojuist alle babywas naar boven en er al 1 gedaan, morgen de andere 2. Ook gaan we morgen de ramen boven zemen, het ledikantje en commode schoonmaken. Kast had ik al n paar weken geleden gedaan. En ik doe, als ik me ietsie beter voel de strijk van alle babywas. Ik haat strijken!

maargoed, jij niet stressen, je hebt nog tijd! En wat gaaf dat jullie zelf helemaal het kaartje maken! Oja, wat kom je uit een groot gezin, wat lijkt me dat gezellig!

en anita, zijn jullie al uit de naam voor jullie hummeltje? En is het kamertje af enz?

Seef hoe gaat het met jou? Gaat het nu wat beter, minder werken?

annemarie hoe gaat het met jou en de twins? Vind dat zo bijzonder : )

jahoor, ik ga weer even zeuren..... Snik..... Los van het feit dat die cyste regelmatig veel pijn doet, zijn mijn zoontje en ik vanaf gisteren ontzettend ziek. Mijn zoontje 39 gr koorts, en alle twee hoesten we onze longen uit onze lijf, ik ben bang dat mijn zoontje tegen bronchitis aan zit. Beide stront verkouden, knallende koppijn, en ik ben misselijk. Icm met pijn van die k** cyste, jaja, kan wel janken van ellende af en toe. Maar hey, dan komt de positieve ikke weer naar boven en begin ik dwars door de tranen keihard te lachen omdat ik ons ukkie weer voel, en dan zo ontzettend dankbaar ben dat ik weer zwanger mocht raken, en zometeen 2 kanjers van zonen heb! Wauw!!

verder is nesteldrang toegeslagen. As vrijdag is mijn man atv en ons zoontje gaat naar mijn schoonouders. We gaan samen de keuken schrobben, en de luxaflex, ( wat haat ik luxaflex schoonmaken, bleghh! ), en de lampen en ramen in de woonkamer. Dan is dat gedaan, en alle babywas, de kamers zijn af. Dan alleen nog de box en de bugaboo schoonmaken, nieuwe kap is al binnen, en de badkamer van vloer tot plafond schrobben en is het klaar. Oja daarna de vluchttas, en het lijstje voor de koffer van mijn zoontje, en de enveloppen schrijven. Wil het allemaal voor de 35ste week gedaan hebben. Heb zo'n voorgevoel.

zo ik ga eventjes op de bank liggen. Oja, Anita was jij dat nou die het vroeg, dat moe zijn en slecht slapen? Ik ook pffff

Geplaatst

Hope? Ik krijg het gevoel dat we je ernstig moeten gaan toespreken....

als dit jouw idee is van rustig aan???

Ik snap het wel hoor....

Ook ik heb die 35 weken grens getrokken...

Kim: hoe lang duren jouw harde buiken? Ik herken het wel....als ik misschien een ietsie pietsie klein beetje te veel heb gedaan of als het kindje een flinke beweging maakt...

maar het duurt nooit lang, hooguit 20 seconden ofzo. Bij de belinstructies van onze verloskundigenpraktijk staat met name iets over de frequentie.

Geplaatst

Haha dames... De nesteldrang en onrust in optima forma hier in de groep!

Kalm aan dames hoor, wat niet af is, komt later wel!

We hebben een naam!!! Zomaar ineens zagen we bij de vk een kaartje met een naam, we keken elkaar aan en zeiden: ja, dit is hem! Pfieuw... Ook weer opgelost.

Kamertje klaar, kleertjes gewassen, box staat beneden... Kortom: 35 weken en ready!

Nog 7 werkdagen nu. Enorm aftellen en helemaal geen zin en puf meer. Heb vandaag van 1-5 geslapen. Had afgelopen 3 dagen migraine weer. Helaas gewoon elke maand die ellende. Dat is wel een kleine tegenvaller.

Had ik al verteld dat ons meiske al wat is ingedaald? Mooi met hoofdje in het bekken.

We kijken zo naar haar uit!!!

In mijn Samen Bevallen groep zijn 4 vd 6 stellen al bevallen. Ik ben als laatste uitgeteld. Hoe anders in deze groep!

Rustig weekend lieve dames. Hopelijk veel beterschap en niet teveel pijn voor jullie!!

Geplaatst

@hope, ook nog ziek erbij jou blijft ook niets bespaard. Ik sluit me wel een beetje aan bij Maaike doe je wel rustig aan. Als ik zie wat je allemaal wil gaan doen. Of laat je het je man doen en kijk je toe en geef je advies.

@anita, wat goed dat jullie ineens een naam hebben. Goh bij jou is het echt bijna zo ver. Balen dat je nog steeds ieder maand migraine hebt.

Wat betreft mijn harde buiken, die duren meestal tussen de 20-50 seconden. Soms zijn ze echt wel wat pijnlijk, vooral als ze met regelmaat komen. Bellen moet ik inderdaad pas als er een regelmaat inzit. Zo had ik afgelopen maandag dus 5 harde buiken in 10 minuten en dat is echt wel veel. Gisteren de hele dag last gehad van de harde buiken en dat omdat ik 's morgens heel even mee was geweest naar de winkel. Als ik dan ging liggen dan zakte het meestal wel weer even af, maar na een tijdje begon het weer. Heb nog getwijfeld of ik weer de vk zou bellen, maar toch maar de nacht afgewacht. Vannacht is het rustig geweest en vandaag ga ik dus echt helemaal niks doen. Mijn man en dochter zijn naar mijn schoonouders, maar ik blijf maar lekker thuis vandaag. Hopen dat ik geen last krijg vandaag als ik me helemaal rustig hou. Gelukkig is er veel sport op tv.

Ik spam ook ook nog even wat foto's van het kamertje. Het enige wat nog geleverd moet worden zijn de gordijntjes.

attachment.php?attachmentid=6012&stc=1attachment.php?attachmentid=6013&stc=1attachment.php?attachmentid=6014&stc=1attachment.php?attachmentid=6015&stc=1

Geplaatst

Hey Kim: mooi dat groene ;-)!!!

Prachtige muursticker!

Vervelend die harde buiken. Heeft het relatie tot druk bezig zijn of maakt dat niets uit?

Hier vandaag ineens tweemaal enorm aan het spugen... Waar dat nou vandaan komt?!

Ik lig maar lekker languit en probeer te relaxen!

Geplaatst

Maaike, was jij ook niet degene die schreef dat je op een gegeven moment bang was je portie baby-geluk al gehad te hebben op jonge leeftijd in de vorm van jongere broertjes/zusjes? Poeh, dat raakte me toen zo, en ik kon me zo die redenatie voorstellen. Wel bijzonder dat jij de naamgever van je jongste broertjes/zusjes bent! Je hebt dus al ervaring met namen kiezen ;-) Ik ben wel heel erg benieuwd wat de naam is nu je er zo specifiek over schrijft dat lettertypes het raar maken op het kaartje.

Wat vervelend dat er niet uit je handen komt wat je zou willen. Maar kun je niet gewoon iedere dag één leuk babyklusje doen en dan één stom ding van je belangrijke dingen lijstje. Dan raak dat laatste lijstje vanzelf klaar.

Ik ben ook van plan om alles in het vluchtkoffertje te stoppen, behalve kleren van mezelf. Ik maak gewoon een lijstje met dingen die er op het laatste moment ingestopt moeten worden en plak dat op de buitenkant. Dan kan zelfs mijn man dat gewoon even pakken en moet het zeker goed komen.

Lief wat je schrijft over Ties (die inderdaad geen Tiesje meer is). Ik heb er wel vertrouwen in hoor, dat het goed komt. Maar als ik bedenk dat volgens de curve waar hij nu op zit, hij in de komende 8 weken nog twee keer zo zwaar wordt, dan krijg ik het wel een klein beetje benauwd. Maar zoals Hope ook schrijft, het is maar een meting, en kan echt anders uitpakken. Vooralsnog staat een gewone bevalling op het programma, maar ik wil echt niet overtijd lopen. Dat ga ik volgende keer bespreken. Eens even kijken hoe we dat tactisch aan gaan pakken.

Het WKZ ben ik erg tevreden over, en ik heb zeker het idee dat artsen goed samen werken. Altijd weten ze goed wat je dossier is en ik ben blij dat veel dingen van te voren uitgezocht zijn, zodat als er complicaties zijn, we gewoon goed kunnen handelen en er geen kostbare tijd verloren gaat aan overleg en er in de haast misschien verkeerde beslissingen genomen worden. Ook kan ik me indenken dat ik dan zelf niet meer goed in staat ben om hierover na te denken. Het is nu wel veel gedoe om overal langs te moeten, maar het geeft ook wel weer een gerust gevoel. Het zijn zulke kostbare zwangerschappen van ons allemaal hier!

Kim, vervelend he die harde buiken. Vandaag wel rustig gebleven zo alleen thuis? Ik heb er ook redelijk veel, maar niet in en ritme, maar wel als ik inderdaad de trap op loop, me omdraai in bed enz. enz. Maar ik merk heel duidelijk dat als Ties in een groeispurt zit (dat was een paar weken geleden en groeide mijn baarmoeder als een malle), het veel erger is en ook aan het einde van de dag. Alleen maar beneden in je buik hard, dat herken ik ook wel. Dat vind ik ook wel een heel gek gevoel. Maar ik heb het idee dat het eraan ligt hoe je kindje ligt, waar je het het meeste voelt.

Wat leuk al die foto's van het kamertje! Leuk om te lezen en te zien dat iedereen al zo ver is.

Oh blegghh Hope, nu weer ziek. Er zijn zoveel mensen ziek op het moment, maar ja, jij zit er natuurijk ook echt niet op te wachten. En dan zoveel hoesten met die cyste vlak onder je longen. Brrr, moet er inderdaad niet aan denken. Ik hoop dat je meds wel voldoende werken om de pijn te kunnen dragen en dat die verkoudheid snel weer wegwaait.

Maar euhhh, verder moet je geloof ik wel streng toegesproken worden, want wat jij allemaal doet of wilt gaan doen is echt niet rustig aan. Enveloppen schrijven en je stomme strijkklusje oké, dat kan ook zittend. Maar de ramen doen en een badkamer van vloer tot plafond schrobben, nee hoor Hope, dat kan echt niet. Denk goed aan jezelf en je ukkie. De tijd dat je uk nog in je buik zit in zo kostbaar!

Anita wat goed. Oh ik word wel echt heel erg nieuwsgierig naar de namen hier als er zo enthousiast over geschreven wordt. Nog maar een paar dagen werken en dan verlof. Heerlijk zeg. En al een beetje ingedaald kindje, jij gaat echt hard! Voelde je nog iets van het indalen? En heb je nu weer meer lucht, omdat ze lager ligt? Oh, bleggh nu lees ik verder en lees dat je weer aan het overgeven bent. Bah. Ik hoop dat je niet echt ziek wordt.

Hier vandaag het wiegje afgemaakt. Althans, mijn vader het hout, mijn moeder de stof en ik heb alleen maar gelegen en geduizeld en viltjes onder de pootjes geschroefd. Ben echt zo blij dat het af is. Nu kunnen we een matrasje op maat bestellen en een mooi dekentje. Gordijnen en commode zitten ook al in de bestelling, dus als die er zijn dan is het echt klaar. Sommige kleertjes moet ik nog wassen en ik heb nog een zak kleertjes die ik gekregen heb die ik uit moet zoeken, maar dat komt wel.

[ATTACH]6020[/ATTACH]

Geplaatst

Gisteren is alles rustig gebleven gelukkig. Vandaag dus maar weer eens wat meer gedaan om te kijken of ik nou een oorzaak kan vinden. Ik heb een wasje weg gestreken en ook nog een machine met babywas aangezet en ik ben even naar de winkel geweest. Tot nu toe nog geen last van harde buiken. Heel fijn natuurlijk, maar zo is het wel lastig om te weten of ik nog kan gaan werken de komende weken of niet. Straks bij de vk op controle en woensdag bij de gyn, ben benieuwd wat die zeggen. Misschien dat ik nog voor halve dagen kan gaan werken.

Okaasan, het wiegje ziet er goed uit!

Geplaatst

Kim, zijn je harde buiken gisteren weggebleven? Bij mij is er altijd een groot verschil tussen het begin en het einde van de dag. Misschien dat het bij jou ook zo is? Je bent er echt nog niet aan toe om thuis te gaan zitten hè...

Prachtig, jullie kamertje! zijn de schilderijtjes van stofjes?

Okaasan; het ledikantje is heel mooi! beetje jammer dat ook de stof van het hemeltje weer niks over het geslacht van baby Ties zegt....

Fijn dat het in één weekend gelukt is...schilderen en/ of lakken hoefde dus niet meer?

En inderdaad...ik was het van dat portie babygeluk...

Mooi ook wat je zegt over onze extra kostbare zwangerschappen...zo voelt dat voor mij ook. Ik ben ook zo blij dat we dit op het forum met elkaar kunnen delen. Ik heb zo vaak een onbevredigend gevoel na een gesprekje met spontaan zwangeren of jonge ouders bij wie het allemaal keurig volgens planning verliep. "het komt wel goed" maakt wel het één en ander bij me los.... Het is echt niet dat ik bang ben voor de bevalling, of dat er iets blijkt te zijn met het kindje. Maar ik sta er steeds wel bij stil dat het super bijzonder is als alles goed gaat!

Hier zo nu en dan wel paniekgevoelens over de opvang als ik weer aan de bak ga. Op dit moment vertrouw ik mijn man nog volledig, maar het oppassen van opa en oma... daar lig ik nog wel wakker van. Ik kan ook nog niet helemaal de vinger op de zere plek leggen...Nota bene mijn eigen ouders... we maken niet zomaar even een nieuwe....

Hier vandaag weer naar de verloskundige. Ik ben blij dat daar tegenwoordig niet meer zo lang tussen zit. Gisteren 34 weken... met 36 weken krijgen we nog een liggingsecho....we kijken er wel weer naar uit om na de 20 weken echo weer eens wat van ons ukkie te zien. Vanavond ook eindelijk de eerste bijeenkomst van samen bevallen. Ik ben benieuwd of ik het meest ver ben van de groep. Het is een cursus van 4 bijeenkomsten...dus spannend zat zo!

Ik kan duidelijk voelen dat ukkie krachtiger wordt. Het is heel grappig om te merken dat er eerst even lekker bewogen wordt, dan neemt ze blijkbaar een paar flinke slokken vruchtwater en vervolgens heeft ze een poosje de hik...gulzige drinker dus! En die hik die voel ik echt heel vaak op een dag!

Anita dus druk aan het aftellen. Was het overgeven zonder enige aankondiging van misselijkheid o.i.d.? en is het bij die twee keer gebleven? Ik ben tegenwoordig weer meer misselijk en die ellendige bittere smaak is ook weer terug. Maagzuur is heel wisselend. Dan heb ik er een paar dagen flink last van, en dan zo weer een paar dagen niets. Ik denk dat er een paar billetjes tegen mijn maag aanzitten...

Geplaatst

[TABLE=class: cms_table_cms_table_cms_table_cms_table, width: 500]

[TR]

[TD]wie[/TD]

[TD]hoeveelste[/TD]

[TD][/TD]

[TD]uitgerekend[/TD]

[TD=align: center]jongen/meisje[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Anita[/TD]

[TD]1e kindje[/TD]

[TD]2e verse tp[/TD]

[TD]11 maart 2015[/TD]

[TD=align: center]meisje[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Leeuw[/TD]

[TD]2e kindje[/TD]

[TD]3e (tese) icsi[/TD]

[TD]12 maart 2015[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Wensmama[/TD]

[TD]1e kindje[/TD]

[TD]3e verse tp[/TD]

[TD]13 maart 2015[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Maaike[/TD]

[TD]1e kindje[/TD]

[TD]cryo tp 2e ivf[/TD]

[TD]16 maart 2015[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Femmie[/TD]

[TD]2e kindje[/TD]

[TD]spontaan[/TD]

[TD]23 maart 2015[/TD]

[TD=align: center][/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Okaasan[/TD]

[TD]1e kindje[/TD]

[TD]5e icsi/20e tp[/TD]

[TD]27 maart 2015[/TD]

[TD=align: center]verrassing[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Minime[/TD]

[TD]1e kindje[/TD]

[TD]4e verse tp Icsi (1e keer)[/TD]

[TD]29 maart 2015[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Hope[/TD]

[TD]2e kindje[/TD]

[TD]cryo tp[/TD]

[TD]10 april 2015[/TD]

[TD=align: center]jongen[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Kim[/TD]

[TD]2e kindje[/TD]

[TD]cryo tp[/TD]

[TD]11 april 2015[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Simone[/TD]

[TD]2e kindje[/TD]

[TD]cryo tp[/TD]

[TD]16 april 2015[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Seef[/TD]

[TD]2e kindje[/TD]

[TD]cryo tp[/TD]

[TD]14 april 2015[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]DvdW[/TD]

[TD]1e kindje[/TD]

[TD]1e IVF verse tp[/TD]

[TD]22 april 2015[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Annemarie[/TD]

[TD]2e & 3e kindje[/TD]

[TD]verse tp ivf[/TD]

[TD]26 april 2015[/TD]

[TD=align: center]2 jongens[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD][/TD]

[TD][/TD]

[TD][/TD]

[TD][/TD]

[TD][/TD]

[/TR]

[/TABLE]

wie datum onderzoek

Het lijstje weer even omhoog.

Hartje weer gehoord. Na een uitgebreidde voelsessie geconcludeerd dat ze met het hoofdje in mijn bekken ligt, maar nog niet vast. Ze kan nog van de ene naar de andere zij draaien...precies wat ik zelf al dacht!

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden