Ga naar inhoud

Uitgerekend maart/april 2015

Aanbevolen Berichten

Gast AnitaN78
Geplaatst

Haha... Okaasan: dat krukjes verhaal... Geweldig!

Ik ging er ook per ongeluk naast zitten ipv erop en lag op mijn kont. Manlief gelijk ongerust... Hihi... Ben gelijk weer als een Bridget betiteld!

Spannend meiden hoor... Er is wel degelijk iets gaande, maar we weten gewoon niet wanneer en hoe... SPANNEND!

Geen plannen met de placenta. We willen graag over paar jr op een boerderijtje wonen met beetje meer tuin. Als dat nu al was geweest, vond ik een nieuwe boom en placenta eronder echt top, maar niet in deze woonwijk.

Ieuw... Dat idee dat de hond er blij mee aan komt lopen ... Haha...

• Reacties 1,4k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

*breek ff in voor Seef*

Wat jij beschrijft, dat je kindje al is vastgehouden door anderen (al zijn dat dan de oma's...) was echt mijn grootste nachtmerrie! Daarom had ik met manlief afgesproken (en in het bevalplan geschreven) dat ik dat echt niet wilde. Ik ben ook met een KS bevallen, we hadden afgesproken dat manlief pas zou gaan bellen als ik terug was op de afdeling. Ik heb geen 'gentle sectio' gehad maar een gewone, ouderwetsche, had toen uk (nu Q genoemd) wel even bij me gehad. Hij ging snel naar de afdeling en daar heeft manlief hem op de borst/buik gehad tot ze mij gingen ophalen van de OK. En dat was prima! Daarna kreeg ik hem lekker bij me. De opa's en oma's kwamen pas aan het eind van de middag, toen Q al een uur of 4,5 oud was. Heel prettig vond ik dat!

Wat ik maar wil zeggen met mijn verhaal: maak goede afspraken en schrijf ze ook op! Zo kun je zo'n situatie voorkomen!

Meiden, allemaal succes met de laatste loodjes!

Okaasan, speciale knuffel voor jou!

*breekt weer uit*

Geplaatst

Thnx vlindermama! Ik ga het volgende week voorleggen bij mijn gynaecoloog.

Ik heb ook zwangerschaps diabetes Seef74 dus zal ook vragen of dat gevolgen heeft voor het nakijken van de baby's na de geboorte.

Ik lig helemaal in een deuk Maaike met in mijn gedachte jullie hondjes! Het zal toch....

Ik ga niks met de placenta doen, heb ik bij de oudste ook achter gelaten in het ziekenhuis.

Ik zal nog even een buikfoto plaatsen 😊 [ATTACH]6043[/ATTACH]

Geplaatst

Wat een verhalen hier over krukjes die wegzakken en in de tuin werken. Dat lukt mij echt niet meer. Ik krijg met de dag meer last van mijn rug, banden en bekken. Morgen ga ik naar de fysiotherapeut, eens kijken of dat wat verlichting brengt.

@seef, wat een verhaal zeg over jouw keizersnede en daarna. Het is wel iets dat ik ook duidelijk op papier heb gezet nu.

@okaasan, bij mijn vorige groeiecho konden ze het hoofdje al niet goed meer erop krijgen, dus zal nu nog wel moeilijker gaan. Zeker omdat ie toch al wat is ingedaald.

@anita, en heeft het al doorgezet bij jou?

Gast AnitaN78
Geplaatst

Lieve dames...

Mijn vliezen zijn vannacht gebroken om half 2.

Zo nu en dan flinke menstruatie-achtige kramp.

Geen oog meer dicht gedaan... Haha... Ons meisje komt er aan! Oh oh wat spannend!

Geplaatst

Even laten weten dat ik nog steeds meelees en meeleef met jullie. Hopelijk binnenkort een wat langere post, maar voor nu: GO Anita, succes!!

Sent from my iPhone using Tapatalk

Geplaatst

Woehoe Anita! Is ze er al? Zet 'm op! U can do it : ))

Geplaatst

Wauw Annemarie wat n prachtige buik!

Maaike hier geen plannen met de placenta. Ik vind het sowieso een heel ranzig ding om te zien. Laat staan meenemen en begraven. In sommige culturen/ landen eten ze hem op, brrrrrr

Okaasan is je raamslinger af? Hoe gaat het met jou?

kim wat naar zoveel pijn, geeft de fysio wat verlichting?

Ik vandaag weer goed gekeurd. Ons hummeltje is ingedaald en zit vast in mijn bekken. Bloeddruk heel netjes 113/70. En wij gaan voor een gentle sectio. Maar zonder het doorzichtigedoek. Dat hoeft voor mij niet. Maar direct na de geboorte zien we hem ff over het doek. Dan kijkt de kinderarts hem na, en komt hij in warme doeken bij mij liggen op/bij/ aan mijn borst. En blijft ook bij me tijdens de operatie aan mijn eierstok, eileider, cyste, sterallisatie en dichtnaaien. Mijn man trouwens ook. En ook op de verkoeverkamer blijven ze beide bij me. Daarna wordt ik naar de kraamafdeling gereden, en dan pas wordt ons zoontje gewassen, gemeten, gewogen en aangekleed. Heerlijk idee! In de loop van de dag komen onze families en natuurlijk ons zoontje, en mogen zij hem vasthouden. Tot die tijd, maar dan zijn we een paar uur verder, ligt ons zoontje lekker op en aan mijn borst : )

Geplaatst

Wat een mooi vooruitzicht Hope! Ik hoop zo dat ik de hummeltjes ook lekker bij me mag hebben nadat ze eruit gehaald zijn. Ik heb wel zwangerschaps diabetes dus ga nog even navragen of het dan wel mogelijk is, of dat ze gelijk nagekeken moeten worden.

Lieve Anita, wat hou je ons in spanning!

Gast AnitaN78
Geplaatst

Ultra korte update...

Vanaf 23uur flink in de weeën...

Ze komt er nu echt aan!

Geplaatst

Wow Anita, jouw berichtje is net na 01:00 u dan ben je dus al 24 u bezig na het breken van je vliezen? Pffff! Hopelijk is alles goed gegaan en hebben jullie nu jullie prachtige wondertje lekker in je armen!

Geplaatst

Hahaha hier net zo okaasan! Anita ligt gewoon heerlijk te knuffelen met haar kleine meisje en te genieten van alle aandacht ♡

Die is helemaal niet met ons bezig hahaha

Geplaatst

[TABLE=class: cms_table_cms_table_cms_table_cms_table, width: 500]

[TR]

[TD]wie[/TD]

[TD]hoeveelste[/TD]

[TD][/TD]

[TD]uitgerekend[/TD]

[TD=align: center]jongen/meisje[/TD]

[TD]geboren[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Anita[/TD]

[TD]1e kindje[/TD]

[TD]2e verse tp[/TD]

[TD]11 maart 2015[/TD]

[TD=align: center]meisje[/TD]

[TD][/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Leeuw[/TD]

[TD]2e kindje[/TD]

[TD]3e (tese) icsi[/TD]

[TD]12 maart 2015[/TD]

[TD][/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Wensmama[/TD]

[TD]1e kindje[/TD]

[TD]3e verse tp[/TD]

[TD]13 maart 2015[/TD]

[TD][/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Maaike[/TD]

[TD]1e kindje[/TD]

[TD]cryo tp 2e ivf[/TD]

[TD]16 maart 2015[/TD]

[TD][/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Femmie[/TD]

[TD]2e kindje[/TD]

[TD]spontaan[/TD]

[TD]23 maart 2015[/TD]

[TD=align: center][/TD]

[TD][/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Okaasan[/TD]

[TD]1e kindje[/TD]

[TD]5e icsi/20e tp[/TD]

[TD]27 maart 2015[/TD]

[TD=align: center]verrassing[/TD]

[TD][/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Minime[/TD]

[TD]1e kindje[/TD]

[TD]4e verse tp Icsi (1e keer)[/TD]

[TD]29 maart 2015[/TD]

[TD][/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Hope[/TD]

[TD]2e kindje[/TD]

[TD]cryo tp[/TD]

[TD]10 april 2015[/TD]

[TD=align: center]jongen[/TD]

[TD][/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Kim[/TD]

[TD]2e kindje[/TD]

[TD]cryo tp[/TD]

[TD]11 april 2015[/TD]

[TD][/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Simone[/TD]

[TD]2e kindje[/TD]

[TD]cryo tp[/TD]

[TD]16 april 2015[/TD]

[TD][/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Seef[/TD]

[TD]2e kindje[/TD]

[TD]cryo tp[/TD]

[TD]14 april 2015[/TD]

[TD][/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]DvdW[/TD]

[TD]1e kindje[/TD]

[TD]1e IVF verse tp[/TD]

[TD]22 april 2015[/TD]

[TD][/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Annemarie[/TD]

[TD]2e & 3e kindje[/TD]

[TD]verse tp ivf[/TD]

[TD]26 april 2015[/TD]

[TD=align: center]2 jongens[/TD]

[TD][/TD]

[/TR]

[TR]

[TD][/TD]

[TD][/TD]

[TD][/TD]

[TD][/TD]

[TD][/TD]

[TD][/TD]

[/TR]

[/TABLE]

Ook ik heb vaak gecheckt...ter afleiding het lijstje er nog maar even bijgehaald.

Ik hoop heel hard dat Anita inmiddels aan het genieten is...

Geplaatst

Hoi dames,

al al veel te lang niet meegeschreven maar wel geregeld meegelezen! Ik ben het die vandaag uitgerekend is! Geen wee te bekennen, voel me ook nog prima. Fiets nog de hele stad door met mijn zoontje! Het voelt nog niet als dat het eraan komt, maar ja dat zegt niks!

benieuwd hoe het Anita allemaal vergaan is....hopelijk laat ze snel wat horen!

fijn dat her met alle anderen nog goed gaat, zo tijdens de laatste loodjes....

succes allemaal nog even!

Gast AnitaN78
Geplaatst

Hier dan eindelijk bericht uit het Noorden.

Ons meisje is er! Norah heet ze en ze is natuurlijk de mooiste en liefste!

Dolverliefd op haar en samen met manlief vanaf de geboorte nog gelukkiger met elkaar en haar!

Maar bevallen... Niet gedacht dat het makkelijk zou zijn, maar heb me gruwelijk vergist in de pijn en hoe ik daar (NIET) mee om kan gaan...

Dinsdagnacht brak dus het vlies. Woensdagavond kreeg ik 'weeën' die ik al best pittig vond. In de nacht kwamen ze om de 4 min, dus ik belde blij met verloskundige: kom maar op!

Aangezien er al meer dan 24u tussen het breken en de bevalling zat, was het de regel dat ik toch naar het ziekenhuis moest ivm kans op infecties...

Nou, daar begon de ellende pas goed. Oxytocine infuus en binnen een half uur weeën (!! Niet de zgn harde buiken van de nacht ervoor dus...) Die om de 3 min kwamen en een minuut aanhielden.

Ik werd Akela en één of andere heks inéén en compleet in paniek en onuitstaanbaar richting manlief en verloskundigen/verpleging.

Ik schrok van mijn eigen ik op dat moment.

En toen het pershalfuurtje... Ik heb het zkh bij elkaar gevloekt en getierd.

Achteraf zou je er om kunnen lachen... Maar ik vond het echt een heel nare ervaring.

Ik wordt geroemd dat ik zonder pijnstilling en binnen 6u een eerste bevalling zonder knip heb doorgemaakt.

Ik wilde dat ik andere keuzen had gemaakt.

Maar goed... Echt oprecht blij en gelukkig met ons meisje en probeer de bevalling maar zo snel mogelijk te vergeten.

Ik stuur jullie hierbij nog een foto van onze meid.

Ik hoop oprecht dat jullie ervaringen veel positiever en fijner zullen zijn en ben benieuwd naar de prachtige wondertjes die geboren gaan worden.

Voel me wat schuldig dat ik het zo naar jullie opschrijf, maar weet ook even niet goed met wie ik dit zo kan delen. Heb allemaal vriendinnen die redelijk optimistisch zijn over bevallen...

http://tapatalk.imageshack.com/v2/15/03/12/e8be86911f830eed23ca8f17dd30286c.jpg

Geplaatst

*breekt in*

Gefeliciteerd Anita met je mooie dochter. De eerste maart-baby. Geniet van haar en succes met het herstel.

*breekt uit*

ticker.png

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden