Ga naar inhoud

Uitgerekend maart/april 2015

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Oh, wat een droppie Anita. Van harte gefeliciteerd!

Vervelend dat het je zo is tegen gevallen, maar daar hoef je je naar ons toe toch niet schuldig over te voelen? Nergens voor nodig! Ik ben blij dat je het hier wel kwijt kunt en durft. (En stiekem geloof ik die vriendinnen van jou niet).

Geniet van jullie mooi meisje, want tuurlijk is ze de mooiste en liefste die er bestaat! Ik krijg een grote glimlach van het eerste stuk van je bericht!

Zijn jullie al weer thuis?

2015.png

• Reacties 1,4k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Gast AnitaN78
Geplaatst

We zijn nog in het ziekenhuis! Amper een oog dicht gedaan... Gaaaap!

Moesten 24u blijven ter observatie of Norah niet een infectie zou hebben opgedaan door de langdurige gebroken vliezen. Vooralsnog alle controles goed, dus ws rond de middag fijn naar eigen huis en haard en man en Kraamzus!!

Geplaatst

Gefeliciteerd met de geboorte van jullie dochter, Anita!

Ze is er!

Snif...ik kan hier geen foto openen...

Ik wil graag nog heel veel meer details ( dag-tijd-gewicht-haartjes-al gedronken?...)

Jammer dat je het zo heftig hebt gehad...

Ik hoop dat dat gevoel van "akelig mens" snel naar de achtergrond verdwijnt en dat jullie straks lekker naar huis mogen!

Geplaatst

Anita, gefeliciteerd!!!!! You did it! Maar wat is het iets heftigs he, bevallen. Ik hoop ook dat je het snel een plekje kunt geven, misschien juist goed om er veel over te praten, dan raak je de emoties eromheen het snelst kwijt.

bovenal: geniet van het prachtige wondertje. Hopelijk lukt het jullie vandaag een beetje bij te komen en uit te rusten.

Geplaatst

Gefeliciteerd Anita! You did it girl. Wat de andere ook schrijven hoop ik dat de nare ervaring snel naar de achtergrond gaat en je lekker kan gaan genieten van jullie meisje. Hopelijk mogen jullie snel naar huis, dat is toch lekkerder dan in het ziekenhuis. Ook ik kan de foto helaas niet openen.

Mijn groeiecho gisten was helemaal goed, gelukkig. Uk ligt al ingedaald en vast in het bekken. Ze hebben gisteren nog een hele mooie 3d-foto gemaakt, die wil ik jullie niet onthouden.

Wat betreft mijn bekken heeft de fysio een bekkenband aangeraden, dus die heb ik nu in huis en moet ik dragen als ik een stukje ga lopen of wat ga poetsen in huis.

attachment.php?attachmentid=6044&stc=1

Geplaatst

Jaaaa Anita! Daar is ze dan, en wat een mooi meiske! Gefeliciteerd! Iedere vrouw veranderd in een onuitstaanbare kreng geloof ik. Ik in ieder geval wel met de bevalling van mijn eerste ; ) Lekker genieten nu hoor, en neem veeeeeel rust, laat je lekker verwennen!

Gast AnitaN78
Geplaatst

Thanx Okaasan voor de foto tevoorschijn toveren.

Hieronder nog eentje.

We mogen nu naar huis. Heb de hele dag de tranen al hoog zitten... Wordt nog wat ;-)

Ik vertel jullie morgen meer details. Dank voor de lieve reacties! Ik ga maar veel praten idd over mijn beleving vd bevalling, want merk dat ik er wel een klein trauma aan over heb gehouden...

Nu eerst op naar thuis en Kraamzus!

[ATTACH]6045[/ATTACH]

Geplaatst

Aaah Anita daar is jullie prinses! En wat een beauty zeg.... prachtig! Mijn bevalling van mijn zoon 7 jaar gelden was ook echt een hel. Maar het komt goed 😉 praten is indd goed. Desnoods met iemand die niet dichtbij je staat. Begrijp ik goed dat je zus jullie kraamverzorgster is? Wat bijzonder!

Hoe gaat het nu Leeuw? Jij bent nu aan de beurt hè.... 😊

Wat een mooie 3D echo Kim! Duidelijk zo hè?

Geplaatst

Smelt Anita! Wat n poppetje : ))) Oef kan niet wachten op mijn ks haha! Nog 3,5 week. Mijn eerste bevalling was ook n trauma. Je kunt mijn verhaal hier nog wel terug vinden in het uitgerekende topic december 2011. Inderdaad wat Maaike zegt, niet jezelf groot houden, en ik sluit me bij de rest aan: praten praten praten hoor! Deed ik toen ook, en dat hielp. Maar ehhh, wat is haar gewicht en lengte? Oja, hier ook kleine vriendjes pakjes haha! Kim, wat een mooie foto, zo duidelijk he!

Geplaatst

Prachtig meidje Anita!

en laat die tranen maar gewoon komen, het is niet niks wat je hebt meegemaakt!

fijn dat je naar huis mag!

hier alles rustig, 40+1 vandaag...zoontje net met opa mee uit logeren gegaan voor het weekend,ben benieuwd of de rust weeën brengt. Vanavond lekker met mijn lief uit eten en naar de film, nu kan het nog :)

Geplaatst

Anita, van harte gefeliciteerd met jullie dochter Norah. Een prachtige naam en een prachtig popje, zo op de foto te zien. Er zullen nog heel wat emo momenten komen, gewoon de tranen laten rollen want dat hoort er gewoon bij. Vervelend van het nare gevoel van de bevalling. In t ziekenhuis zullen ze je vast niks kwalijk nemen, daar zijn ze wel wat gewend. Erover praten en als de ergste emotionele tranen zijn geweest ben je vast de helft alweer vergeten.

Gek, ik heb weer geen melding gehad van nieuwe berichtjes...

Nou wie is de volgende, jeetje wat is het spannend hier!

Beanie, dank je wel voor je berichtje. Mijn keizersnede was een spoedkeizersnede en geen "gentle sectio". Toen ik het woensdag vertelde aan de gynaecologe verzekerde ze me dat dit niet hoort te gebeuren. Voor nu is er een datum gepland voor een "gentle sectio" rond 38 weken (hou de datum nog even voor me, want vermoed dat ie eerder komt). Mocht er toch weer een spoed ks gedaan moeten worden dan kunnen ze niks garanderen. Maar laten we het maar zo zeggen: ik zal alert genoeg zijn om er zeker van te zijn dat wij eerst met zn 3en samen zijn. En dat we daarna pas bellen dat opa, oma, dochter en andere opa mogen komen.

Ons kleintje ligt trouwens nog steeds in een stuit. Hoofdje tegen mn ribben en zn pootjes in "m'n kruis". Voelt niet echt prettig, af en toe lijkt t wel of zn pootjes er bijna uit komen...

Moet sinds eergisteren ook volledige rust houden en krijg elke dag weer een verpleegster thuis die alles checkt (ctg van het kleintje en mijn bloeddruk). Eigenlijk is het een soort van ziekenhuisopname maar dan thuis...Maar goed volledige rust houden en niks doen gaat natuurlijk niet meer een drukke peuter en huishouden en vriendlief die natuurlijk gewoon moet werken... Ik heb zoveel vocht in mn benen, enkels en voeten en regelmatig hoofdpijn dat ik hoop dat t niet erger wordt want dan moet ik wel naar het ziekenhuis.

Oh Annemarie, ik heb geen zwangerschapsdiabetes maar gewoon diabetes (al meer dan 20 jaar). Ik heb ook geen idee of ze bij jou kleintjes eerst alles gaan checken, zou dat idd maar even navragen.

En een geboorteplan? Ik hoor anderen daar wel altijd over, maar in het ziekenhuis (ga alleen naar de gynaecologe) hebben ze nog nooit gezegd dat ik dat moet maken...???

Nou zal de komende tijd even vaker checken hier, succes voor alle meiden. Zet em op en hou jullie taai xxx

Geplaatst

Anita, Hoe is het om met zijn allen thuis te zijn? Gaat het goed? Hebben jullie een fijne kraamhulp? Oh ja, je zus zou geloof ik komen toch?

Hoe gaat het met de tranen? Ik hoop dat ze er goed uitkomen, want ze binnen houden is nergens voor nodig en nergens goed voor.

Kim bij jou ook al zo'n mooi plaatje. Ligt hij nog niet erg ingedaald dat er nog zo'n mooi plaatje te maken is? Bij mij al vanaf week 34 geen mooie plaatjes meer. Helaas. En wat super fijn dat je groei echo goed was!

Leeuw en Wensmama, hoe is het bij jullie? En Maaike, jouw datum is morgen toch? Oehhhh, het is wel heel spannend hier aan het worden.

Poeh, Seef de hele dag rust dus. Lukt dat een beetje en zijn al je controles telkens goed?

Hier nog niets aan de hand. Inmiddels ruim 38 weken en ik hoop nog steeds dat Ties eerder komt. Een vriendin van mij had hem vandaag besteld, maar dat gaat echt niet meer gebeuren. Wij hebben al maanden geleden op 21 maart ingetekend, dus ik heb nog een week.

Ik merk wel dat ik het echt vervelend vind dat ik Ties nu minder ga voelen. Woensdag kreeg ik nog ferme porren en schoppen en sinds donderdag is het opeens meer wat geduw en geschuif. De gyn was tevreden met het echobeeld, dus daar moeten we dan maar op vertrouwen. Oh en Ties ligt nu opeens niet meer vast in het bekken, wel erin, maar niet vast. Vorige week vond dezelfde gyn hem nog vast liggen. Verder sinds woensdag echt heel erg last gekregen van mijn linkerlies. Vooral bij opstaan, of draaien in bed, verga ik echt van de pijn. Echt met regelmaat tranen in mijn ogen. Het zou mijn bekken zijn volgens de gyn. Daardoor de afgelopen week echt bijna niet geslapen, omdat ik telkens wakker werd van de pijn. De gyn bood direct aan om een nachtje met pijn- en slaapmedicatie in het zkh te slapen. Daar heb ik geloof ik niet zo'n zin in. Ik vind het gedoe, en belangrijker nog, heb ik geen zin in nog meer medicatie dan ik deze zwangerschap al gebruikt heb. Maar gelukkig heeft Ties vannacht een iets andere positie ingenomen (ik voelde allerlei geduw op en in mijn blaas) en is de pijn een heel stuk minder. Hoera! Dus volgens mij wordt er gewoon iets afgekneld en is het helemaal geen bekkenpijn.

Oh ik ben zo benieuwd wie de eerst volgende is!

Geplaatst

berichtje van mij; vanmiddag is onze dochter J.enthe geboren!

één dag voor de uitgerekende datum.

Ze is helemaal gezond en weegt 3730 gram.

sinds vrijdag was ik aan het rommelen met de slijmprop en menstruatieachtige krampen.

gisteravond om elf uur begon ik vruchtwater te verliezen, een kwartiertje later begonnen de weeën.

meteen best snel achter elkaar, maar niet altijd even lang en krachtig. 16 uur later was ze er, heerlijk thuis!

ik kijk terug op een heftige ervaring, maar wel goed verlopen. Ze deed het meteen supergoed!

na wat eerste slokjes uit mijn borst, ligt ze nu al uren te slapen.

we zijn zo dankbaar!

Geplaatst

Wiehoe! Maaike gefeliciteerd! Het klinkt (ondanks de heftigheid) als een erg mooi begin samen. Geniet van je mooie dochter!

(Ik wil ook!)

2015.png

Geplaatst

Oh Maaike, wat een mooi nieuws!! Gefeliciteerd, fijn dat het zo goed gegaan is!!!!!

en...ik wil ooooook (morgen 40+4 en nog geen krampje te bekennen...)

Geplaatst

Wensmama, zet hem op!

En leeuw natuurlijk ook. Veel succes met wachten op het begin. Of is dat er inmiddels? Strak blauwe lucht hier bij mij, dus volgens mij is het een erg mooie dag om te bevallen.

2015.png

Geplaatst

Jaaaaaa Maaike! Daar is ze dan! Van harte gefeliciteerd! Mooie naam! Lekker uitrusten en genieten nu!

Geplaatst

Oeeeee wensmama, spannend! Zet 'm op!

leeuw ik hoop dat jullie kleine snel komt, vervelend he dat wachten

Geplaatst

Ik heb het hele weekend non stop harde buiken gehad, een enorme druk down below, en soms rugweeeen. Gisteren tussen 16:00 en 18:00 u heel regelmatig en moest ook echt weg puffen, poeh! Vannacht en nu weer rustig. Ik hoop echt dat de kleine blijft zitten tot 7 april, (vermoedelijke datum ks). Want anders moet ik daarna alsnog onder het mes

Geplaatst

@maaike, van harte gefeliciteerd met jullie dochter!

@wensmama, heel veel succes, zet hem op!

@hope, jij ook al aan het rommelen. Hoop voor je dat het nu weer rustig blijft en dat ie lekker blijft zitten tot 7 april.

@okaasan, ben benieuwd of het ook echt 21 maart wordt dan. Mijn vader had de datum van mijn dochtertje goed voorspeld en zegt nu dat deze op 4 april komt, haha we gaan het zien. Onze uk ligt wel volledig ingedaald en ook vast, maar toch konden ze nog een mooie foto maken.

@anita, ik hoop dat jullie lekker aan het genieten zijn van jullie meisje.

Bij mij niet veel te melden. Woensdag weer naar de fysio voor rug en bekken en ook naar de vk.

Geplaatst

Oh wens mama, spannend! Succes joh (als je dit nog op tijd leest :))

En hope, het is zeker te hopen dat het rustig blijft bij jou....vervelend dat je al zo rommelt...

Hier nog niks. Word zo voor het eerst gestript, hopelijk zet dat zoden aan de dijk.

Groetjes weer!

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden