Ga naar inhoud

Uitgerekend maart/april 2015

Aanbevolen Berichten

Gast AnitaN78
Geplaatst

Okaasan: woehoe!!!

Nee, lijstje ontbreekt nog... Eerst de 1e echo doorkomen maar, tenminste: zo voelt het voor mij.

Wanneer heb jij die dan?

En Leeuw?? Hoe was de jouwe?

• Reacties 1,4k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Net echo gehad.....prachtig kloppend hartje!!! Vruchtje was wel iets kleiner dan 7 weken, namelijk 6+3, maar hartje klopte mooi en volgens de ivf arts niets om me zorgen over te maken. Eenmaal een kloppend hartje wordt de kans op een miskraam heel klein. Super blij dus!!]

En Okaasan, wauw wat een mooi nieuws voor jou! Mijn hCG was bij die termijn 453, dus nagenoeg hetzelfde. Het gaat vast helemaal goed komen!! En jouw baby Ties...hihi...zo heet mijn zoontje ook! Leuke naam he?!

Pien wat grappig dat je nog contact hebt met die dames. Doe ze de groeten. en wat leuk dat jij ook weer zwanger bent!

Dames ik ga nu 3 weken op vakantie naar Zweden, helemaal blij en opgelucht! Alle dames succes met de echo's, ben benieuwd naar iedereen.

Gast AnitaN78
Geplaatst

Gefeliciflapstaart Leeuw!

Jij gaat echt met een supergevoel op vakantie. Enjoy!

Geplaatst

Dank jullie wel voor alle felicitaties en lieve woorden.

En leeuw ook gefeliciteerd met je mooie echo. Mogen we hem ook zien?

Baby Ties is de werknaam, al tijden trouwens. En als we twee embryo's hadden teruggeplaatst, dan was het baby Ties en baby Emmie. En waarom het de werknaam is, is een beetje te lang en complex om uit te leggen, hahaha. Maar ik weet wel dat als het een jongetje is, hij geen Ties gaat heten. Hahah, en als het een meisje is ook niet

Ik vind het wel een leuke naam, maar niet voor ons.

Gast AnitaN78
Geplaatst

Hey dames,

De onzekerheid overvalt me of Pixel nog op zijn plek zit en of het goed komt... Ben zo geneigd nog eens te testen. Kan niet zo goed tegen onzekerheid... Mijn man vind het onzin en dat we in vertrouwen tot dinsdag moeten wachten... Ben ik wel met hem eens, maar om mijzelf gerust te stellen is lastig in zo'n weekend met amper afleiding.

Geplaatst

Heb je dan redenen om ongerust te zijn? Buikkrampen of bloedverlies met stolsels? Als dat niet zo is dan denk ik dat je man gelijk heeft en dat je moet vertrouwen op je lichaam, hoe lastig dat ook is. Ik snap je wel hoor..ik heb zelf ook nog getest vorige week of het echt waar was ☺. Maar goed, bevestiging is lekker dus als je je daarbij beter voelt, dan doe je toch een extra knaltest?

Geplaatst

Anita. Ik begrijp je ook volkomen. Kijk maar: asu3u2yb.jpg

Dat was vanmiddag, ik heb dus ook weer een test gedaan. Ik ben ook zo onzeker. Al vier VMK achter de rug, dus ik kan ook niet geloven dat het goed blijft gaan. Ook MvM durf ik nog niet aan te melden. Ik ben vandaag ook helemaal niet misselijk, dus genoeg om me zorgen te maken. Hahaha.

Ik weet niet hoe ver je al bent, maar houd er wel rekening mee dat testen weer lichter worden op een gegeven moment. Niet omdat je minder hcg aanmaakt, maar juist omdat je teveel hebt. Dat kunnen de gevoelige urinetesten niet aan met het gevolg; hele lichte streepjes.

Gast AnitaN78
Geplaatst

Dank lieve meiden!

Goed te horen dat ik niet de enige ben. Haha...

Een uurtje na mijn bericht deed ik de vaatwasser open en kon nog net op tijd de wc bereiken... Woehoe! Dus toch! Haha... Malle ik!

En verder geen verkeerde signalen als kramp of stolsels, dus mag gewoon chillen...

Ben wel onwijs moe. Vandaag tegen 9uur op en per ongeluk van half twaalf tot drie ook nog getukt... Ik neem het er nog maar even van.

Aanstaande dinsdag is het week 8, dus 6 na de terugplaatsing.

Heb al zo'n 8 flessen urine weten te sparen, dus lekker bezig voor MvM.

Nog drie nachtjes en dan echo!!

En nog 6 dagen en dan lekker vakantie! Heerlijk. Kijk wel even uit naar niets moeten!

Slaap lekker ladies!

Ik slaap wel oké, maar heb enorme dromen en vrij licht slapen. Kan natuurlijk ook de warmte zijn. Jullie dan?

Geplaatst

Wow wow , mijn test is wel heel erg groot in beeld gekomen door het uploaden met de telefoon. Nou ja, is hij in elk geval overtuigend. Hahah.

Ik moet wel lachen om je vaatwasser verhaal Anita. Daarna dus niet meer getest? Haha. Fijn dat je al bijna je eerste echo hebt. En dapper dat je je al aangemeld hebt bij MvM en al lekker aan het piesen bent :-)

Geplaatst

Wow wat een mooie knaltest!!! En vandaag 5 weken!!

Meiden en allemaal heel erg veel succes!!!

en die onzekerheid...pfffffff daar ontkomt niemand aan he, afschuwelijk!

Geplaatst

Ja vijf weken. Dus croissantjes bij het ontbijt :-). Dat wordt iedere zondag een feestje (maar eigenlijk waren de croissantjes gewoon omdat die op mijn werk over waren aan het einde van de dag. Dan mogen we uitkiezen en dingen mee naar huis nemen. Ik heb nog nooit zo weinig boodschappen gedaan als nu ik hier werk). Maar we zeggen gewoon dat het voor het weekfeestje was :-)

Geplaatst

Goede middag dames,

Ik zou mij weer heel graag aan willen melden bij dit topic ,

Er is iets ongelofelijks gebeurd, ben SPONTAAN zwanger geworden.

Ik weet het nu bijna 2 weken en het dringt nog steeds niet echt tot me door!

Ik heb 7 jaar moeten knokken voor ons eerste wondertje ( die bijna 2 word) en nu ineens ... Spontaan niet te bevatten!!

Ik heb toen ik zwanger was van mijn 1e wondertje altijd veel steun en begrip gehad op dit forum.

Ik hoop dat ik me hier mag aansluiten ondanks dat het deze keer niet is gebeurd dmv ivf.

Liefs,

Geplaatst

Breek even in

Wow femmie van harte gefeliciteerd

Lijkt wel mijn verhaal ;-)

Iedereen gefeliciteerd op naar veel mooie en gezonde baby's

Verzonden vanaf mijn iPhone met behulp van Tapatalk

Gast AnitaN78
Geplaatst

Hey Femmie.

Wat enorm goed nieuws en natuurlijk enorm welkom!

Op zo'n wonder zitten we natuurlijk allemaal te wachten.

Wat was de reden dat het natuurlijk niet lukte?

Genieten geblazen!

Geplaatst

Ja het is echt niet te bevatten...

Wij zijn in de mmm beland omdat mijn man verminderd vruchtbaar zou zijn!

Maar het was niet zo erg dat een natuurlijke zwangerschap uitgesloten was.

Maar we zijn in 2004 getrouwd en vanaf toen mocht het komen van ons ... Maar dat bleef helaas uit!

Lang traject afgelopen met veel bloed , zweet en tranen.

Gelukkig met heel goed positief resultaat uiteindelijk.

We hebben eerder dit jaar nog een terugplaatsing gehad van 2 cryo 's ( welke over waren van de laatste punctie maar dat is helaas uitgelopen op niks..

We wilde dit najaar weer een nieuwe ronde gaan plannen , maar dat blijkt nu ( als alles goed mag blijven gaan ) niet nodig!

Gast AnitaN78
Geplaatst

Wauw... Echt FANTASTISCH!

Mijn weekend bestaat wederom uit veul slapen en tot aan 14uur beroerd zijn. Maar zo fijn dat we eindelijk mogen fantaseren en rondneuzen en wennen aan het idee dat wij ook eindelijk een hummeltje mogen krijgen!

Al onze vrienden zijn al jaren kroost aan het sparen en het werd steeds moeizamer om altijd maar de leuke 'oom&tante' te zijn...

Echt nog zo onwerkelijk allemaal.

Nog 2 nachtjes slapen en dan de echo... Oeoeoeoeoeo

Geplaatst

Oeh spannend... Maar wel heel fijn zo vroeg een echo!

Ik moet er nu heel lang op wachten helaas! Mag pas 26 augustus voor de 1e echo!!

Hoop voor je dat je een mooi prachtig knipper lichtje zult zien! Zo'n mooi moment

Ja erg is dat he? Het lijkt wel of iedereen om je heen maar zwanger wordt en jij niet... Gaat heel erg steken op een gegeven moment maar geloof me.... Je bent dat gevoel zo kwijt zodra je je mooie wondertje in je armen hebt!

Veel succes dinsdag ;-)

Geplaatst

Hallo dames,

graag sluit ik mij bij jullie aan.

Na 7 jaar mmm, mogen wij het nu van de daken schreeuwen, dat wij zwanger zijn. Wij zijn dan wel dmv ecd zwanger, maar dat was onze laatste optie en bij de tp van onze laatste 25 cryo,s was het raak.

We hebben er even aan moeten wennen dat dit toch ook voor ons is weggelegd en dat we zoiets moois mogen meemaken.

We hebben 15 julli een kloppend hartje gezien, maar er zou nog een 2e kunnen zitten, maar dat was niet duidleijk te zien, dus 22 juli teruggegaan, maar nog steeds geen 2e te zien.

Gyn. zei dat de kans erg klein was om nog hoop te hebben op nummer 2. ondanks dat wij 2 echo's hebben gehad en ook 2x een kloppend hartje hebben mogen zien, zijn onze echo's niet heel duidelijk. Ik zie bij iedereen altijd mooie zwarte bolletjes/vlekjes, met daarin een boontje/druifje, hoe ze het ook noemen..hahahaha...Wij hebben alleen maar grijze mist waarin iets flikkert en ze moeten iedere keer heel hard zoeken om hem/haar te vinden. Ik heb een grote vleesboom aan de buitenkant van mijn baarmoeder zitten die waarschijnlijk het echo signaal niet duidelijk doorgeeft, maar erg gerustgesteld ben ik hierdoor niet. Iedere keer zijn ze maar aan het zoeken en zoeken en zakt de moed in de schoenen en dan ineens, ja, daar zit iets, kijk, ziet u het...pffff...zo killing.

11 augustus hebben we de volgende echo en hopelijk krijgen we dan weer goed nieuws met een mooie echo, want de angst zit er toch wel in dat ze gaan zeggen, het is gestop met kloppen/groeien.

Diegene die op vakantie gaan, lekker genieten en voor de rest, op naar mooie goeie echo's.

Geplaatst

Femmie en Jolanda: Welkom en gefeliciteerd.

Femmie wat een mooi geluk zeg om toch spontaan zwanger te worden. Wie droomt daar hier op dit forum nu niet van? Dus waarom zou je niet meer mogen schrijven.

En Jolanda wat vervelend zo'n stom echo apparaat. Kun je niet zelf ergens een mooie echo laten maken voor een paar tientjes bij een 'pret'echobureau. Zou ik doen als ik jou was. En na twee keer een mooi kloppend hartje, is de kans heel groot dat het goed blijft gaan. Dus probeer daarin te vertrouwen (zeg ik nu ik nog geen echo heb gehad, maar ik ben bang dat ikprecies hetzelfde ben als jij als mijn echo 6 aug goed is).

Wat en onzekerheden he.

Geplaatst

okaasan,

ik zou wel zo een echo willen doen, maar als er dan weer zo een onzekerheid uitkomt, dan denk ik dat ik liever nog maar aftwach, hoewel dat wachten maar killing is....pfff

ik zie dat jij echo hebt in gent ? Uz gent of jan palfijn ? wij zijn zwanger van het jan palfijn, dus alleen maar goede dingen voor ons uit gent :-)

Anita,

heel veel suc6 morgen !

Geplaatst

Ook uit Gent dus. Woon je ook in belgie? Wij zijn onder behandeling (of zou ik al waren kunnen zeggen) bij UZGent.

2.5 uur heen en ook weer terug rijden. Maar als we volgende week woensdag een goede echo hebben, dan zijn we dat weer snel vergeten.

Anita veel succes morgen. Mag je ene beetje aan het begin van de dag?

Geplaatst

@ Anita veel succes Ik hoop op super goed nieuws.

Morgen komt hier mvm langs, ik vind het heel belangrijk om mee te doen.

Hebben jullie je al opgegeven?

@ okaasan mag je de echo's niet gewoon in Nederland doen dan? Het is best een eind weg terwijl ze hier in Nederland ook over hele goeie echoscopie beschikken.

Hier vandaag week 6 bereikt nog 4 weken wachten op mijn echo :-( duurt nog zo lang!

Geplaatst

Anita ik wens je gewoon nogmaals een hele mooie echo.

Femmie, Hoera voor week zes.! Wat vervelend dat je zo lang moet wachten. Ik zou dat niet kunnen volhouden en zou mooi naar een echobureau gaan. Knap hoor dat je het afwacht.

En onze echo mag gewoon in nl, maar de afspraak stond al. Het zou eigenlijk de evaluatie afspraak zijn van ICSI5 incl alle cryo's. Maar nu dus veranderd in een echo. Gent doet graag de eerste echo zelf, zodat ze de behandeling af kunnen ronden. Ik vind het prima, is wel een eind rijden, maar het is voor ons ook wel een erg mooie Gent-afronding. Bovendien rijden we daarna door naar Engeland, dus het is niets om voor ons.

De rest van de begeleiding gaat wel in Nederland, dus als het goed is, is 6 aug voorlopig ons laatste Gentse ritje.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden