Ga naar inhoud

Uitgerekend maart/april 2015

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Het hoeft niet direct iets te betekenen hoor minime , al snap ik best dat je in de stress schiet! Is het alleen bij dat roze gebleven?? Je hoort wel vaker dat vrouwen vroeg in de zwangerschap nog wel eens bloed verliezen. Ook vaak op het moment dat je eigenlijk ongesteld had moeten zijn.

Maar snap je verontrusting volkomen!

Hopelijk is het niks, je kan eventueel altijd even je arts raadplegen!

Hoever ben je nu precies?

Hou je haaks meid !

• Reacties 1,4k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Minime, hoe is het er mee? Is het roze weer gestopt. Vreselijk is dat he. Ik riep dan heel stoer tegen me zelf 'het hoeft niets te beteken' en dacht dan vervolgens dat ik mezelf daarvan dan wel weer overtuigd had, om dan toch keihard in huilen uit te barsten op het moment dat ik de wcdeur achter me dicht deed. Getver wat is het toch naar dat bloedverlies.

Hoe ver ben je nu? En heb je nog meer testen gedaan? Dat was dan een beetje mijn houvast,alhoewel het natuurlijk ook een soort van schijnzekerheid geeft. Want als het mis is, is je hCG niet zomaar weg.

Sterkte ermee, en ik hoop dat het weer helemaal in orde is.

Geplaatst

Even in een apart berichtje, anders vind ik het zo onaardig.

Gisteren MvM op bezoek en ik ben met vlag en wimpel geslaagd. Zo'n mooie test had ik vorige keer niet bij MvM. Ik ben er dus helemaal blij mee.

Tadaa:

[ATTACH=CONFIG]5723[/ATTACH]

Geplaatst

Dag allemaal, hier een eerste berichtje van mij. Ik lees al een poosje met jullie mee. Drie weken geleden hadden wij een positieve zwangerschapstest. Na een cryo terugplaatsing van onze tweede IVFpoging. De termijn van een eerdere miskraam ben ik ruimschoots voorbij en het hele scala aan kwaaltjes is ook een stuk overtuigender, maar nog altijd beleven we het heel voorzichtig, stap voor stap, dag voor dag. Tot nu toe gaat het goed, 7 weken en 3 dagen. 19 augustus hebben wij de eerste echo. Als het goed is, is er dan al een heleboel te zien. En als alles helemaal goed mag gaan, worden we in maart papa en mama. Dat is negen maanden en twee weken na ons trouwen. Hoe vanzelfsprekend zal dit lijken voor degenen die ons niet zo goed kennen....dank je wel voor jullie eerlijkheid en openheid op dit forum. Heel veel succes allemaal!

Geplaatst

Hi meiden!!

Gefeliciteerd allemaal! Mag ik mee schrijven? Zojuist 3 dgn voor nod vet positief getest. Tis nog erg pril want volgens mij ben ik 4 weken en 1 dag zwanger. Ik heb op 22 juli een 4 dagen oude cryo terug gehad. Op 18 juli mijn eisprong. Iemand enig idee hoe lang ik zwanger ben? Verder ben ik met vlagen misselijk en kokhals gevoel, zweten, trillen, duizelig, lage onderrug pijn, steekjes in mijn borsten sinds 2 dagen, en een sterke reuk. Hier nog een fotootje:

Geplaatst

Maaike gefeliciteerd en welkom! Wat naar dat je ook al een MK hebt gehad. Je terughoudendheid daardoor begrijp ik meer dan goed.

Wat mooi wat je schrijft over jullie trouwdag, inderdaad mensen vullen altijd heel veel in. Laat ze maar denken.

Hope wat een ontzettend mooie test! Op Freya kan je heel makkelijk je uitgerekende datum uitrekenen. Volgens mij kom je dan op 10 april, dus nu 4wk1d. Dan heb je echt wel een vette streep zeg!

Geplaatst

Okaasan Thanks! Ja je hebt gelijk ben 10 april uitgerekend, 1 dag na mijn eigen verjaardag : )) ja idd een vette streep en deze test was genomen met verdunde middag urine!Hoe gaat het met jou? Ti's 02:48 u kan niet slapen, mijn zoontje huilde net en nu voel ik me weeïg maar wil geen thee drinken want dan is m'n urine verdund haha

Geplaatst

Jij dus ook lekker slecht aan het slapen. Ik heb vannacht voor de verandering eens goed geslapen, werd niet zo misselijk wakker.. Dus maak ik me gelijk zorgen of het nog wel goed is. Na het ontbijt toch weer heerlijk misselijk. Dus wie ik denk dat het nog wel goe gaat hier.

Jij heb wel echt enorme knaltesten zeg. Heb 1 of 2 emmies teruggeplaatst?

Geplaatst

Pfff gelukkig nog even van 06:00-08-30 u geslapen. Ik heb een cryo terug gehad, 4 dgn oud een morula. Ik ga As dinsdag hcg prikken, ben benieuwd. Idd wel gek dat het knaltesteb zijn maar oooooh wat geeft het ern heerlijk gevoel haha! Is er ook al n soort van lijstje?

Geplaatst

Hoi dames,

Allereerst allemaal van harte gefeliciteerd met jullie zwangerschap.

Ik kom me hier ook voorzichtig melden. Ik heb 23 juli een tp gehad van een cryo in de natuurlijke cyclus en afgelopen vrijdag positief getest. Vandaag weer getest en de streep kwam al meteen.

[ATTACH=CONFIG]5733[/ATTACH]

De bovenste test is van vrijdag en de onderste van vandaag. Officieel mag ik pas woensdag testen en dan ga ik ook pas het zh bellen voor d echo. Ik ben alleen bang dat ik geen echo meer krijg voor onze vakantie. Wij gaan namelijk 16 augustus op vakantie en normaal krijg je twee weken na de testdatum de eerste echo en dat is 20 augustus.

Ik heb ook niet echt een idee hoeveel weken ik nu zwanger ben, want ik weet niet hoeveel dagen onze cryo was. Maar volgens mij worden ze op dag 4 ingevroren.

Geplaatst

Welkom allemaal dames:-) misschien dat het tijd word voor een lijstje! Begin het overzicht een beetje kwijt te raken!! ;-) haha

Ben trouwens nog steeds benieuwd hoe het met minime is afgelopen.

Hoop dat alles nog goed is!

Wie wil er zo'n lijstje opstarten ?

Ik zit zelf met m'n mobile telefoon en dat werkt niet zo makkelijk !

Fijne dag dames!

Geplaatst

Thanks Femmie! Ik heb 19 augustus mijn eerste echo, ben dan 6 weken en 4 dagen brrrrr. En nu eerst hcg prikken, pfff zenuwachtig!

kim nogmaals gefeliciteerd : )

hoe oe gaat het verder met iedereen? Idd maar een lijstje gaan maken : )

Geplaatst

Hey meiden!

hier alvast een lijstje, vullen jullie het zelf aan?

Naam:

Hope, 2e kindje via cryo tp

Uitgerekend:

Hope: op 10 april 2015

Echo's en afspraken:

Hope: 19 augustus 1e echo

Geplaatst

Naam:

Kim, 2e kindje via cryo tp

Uitgerekend:

Kim: ? 11 april 2015

Echo's en afspraken:

Kim: 2 september 1e echo

Ik weet mijn uitgerekende datum niet echt zeker, maar denk 11 april.

Geplaatst

Naam:

Maaike, 1e kindje via cryo tp

Uitgerekend:

Maaike: 18 maart 2015

Echo's en afspraken:

Maaike: 19 augustus 1e echo

Geplaatst

Naam:

Anita, 1e kindje via 2e verse tp

Uitgerekend:

Anita: 11 maart 2015

Echo's en afspraken:

Anita: 15 augustus 2e echo, 10 weken

Geplaatst

Hi Ladies! Sorry, was even off the radar lang weekend weg! Wat super voor de 'nieuwe' dames dat jullie ook zwanger zijn: gefeliciteerd!!!

Hier lijkt t vooralsnog goed te gaan alleen vrijdag avond nog 1x roze gezien tijdens wc bezoek maar sindsdien niet meer... Wel was elk wc bezoekje een hel! Grrr... Die verdomde onzekerheid.... Gelukkig had ik die ochtend nog een CB test gedaan: 3+ weken zwanger. Conform m'n termijn, zeg maar.(ben vandaag 6w1d) Dus dat stelde me ergens wel een klein beetje gerust....(hoewel dat natuurlijk niets hoeft te zeggen.... )Vandaag wel weer kunenn ontspannen! Strand geweest, lekker gezwommen!

Zondag pas echo. Durf mezelf nog niet in Het lijstje te plaatsen.... Als zondag alles ok blijkt te zijn, dan wel

Geplaatst

Hey lieve dames,

Vanuit het vakantieoord even een korte update.

Al 4 dagen enorme misselijkheid en beremoe zijn. We komen amper toe aan het doen van leuke dingen. Gelukkig vind manlief luieren ook een heerlijke vakantie bezigheid. Voel me wel oké, maar baal een beetje van het lamlendige... Maar hé... Alles voor Pixel!

Leuk zo'n schema! Heb met mijn mobiel alleen de kleurtjes weggevaagd zie ik... Oeps... Iemand met pc maar even weer aanvinken ;-)

Wat fijn weer wat blije nieuwe namen! Dat we maar heel veel lief en weinig leed mogen gaan delen!

Hier op vakantie een start gemaakt met een 9 maanden dagboek. Nog meer dames die dat doen?

Tot snel. Liefs

Geplaatst

Minime wat fijn om te horen! Zondag sta jij gewoon op het lijstje : ))

Anita wat vervelend die misselijkheid, zit je in een warm land? Emesafene zetpillen kunnen verlichting geven of n slok cola. Ja we gaan veeeeel lief en geen leed delen hehehe! Dat alles maar goed verloopt bij iedereen. Ik hou trouwens geen dagboek bij

okasaan hoe gaat het met jou?

ik heb vandaag trouwens hcg geprikt en die was 1068 en ben 4 weken en 3 dagen zwanger! Zo blij mee!

Geplaatst

Anita, 1e kindje via 2e verse tp

Femmie: spontaan zwanger 2e kindje

Uitgerekend:

Anita: 11 maart 2015

Femmie: 23 Maart

Echo's en afspraken:

Anita: 15 augustus 2e echo, 10 weken

Femmie: 20 augustus 1e afspraak vk en 26 Augustus 1e echo

Geplaatst

Nog een concrete vraag:

Hoe denken jullie over de combinatietest (bloedtest, nekplooimeting)??

Manlief en ik kunnen er niet over op 1 lijn komen.

We hebben er zoveel moeite voor gedaan en daarnaast heb ik de sterke overtuiging dat elk zieltje met reden bij ons komt en dat we alles samen aankunnen. Je kan toch nooit alle 'wat als...' uitsluiten?

Ik snap ook mijn man zijn wens om in elk geval goed voorbereid te zijn op zeer ernstige handicap.

Maar wat als er iets is... Welke beslissing dan te nemen??

Ben erg benieuwd hoe jullie daar in staan...

P.s. Cola geprobeerd... Maaltijd ligt er weer uit ;-)

Geplaatst

Nog een concrete vraag:

Hoe denken jullie over de combinatietest (bloedtest, nekplooimeting)??

Manlief en ik kunnen er niet over op 1 lijn komen.

We hebben er zoveel moeite voor gedaan en daarnaast heb ik de sterke overtuiging dat elk zieltje met reden bij ons komt en dat we alles samen aankunnen. Je kan toch nooit alle 'wat als...' uitsluiten?

Ik snap ook mijn man zijn wens om in elk geval goed voorbereid te zijn op zeer ernstige handicap.

Maar wat als er iets is... Welke beslissing dan te nemen??

Ben erg benieuwd hoe jullie daar in staan...

P.s. Cola geprobeerd... Maaltijd ligt er weer uit ;-)

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden