Ga naar inhoud

Uitgerekend maart/april 2015


Gast AnitaN78

Aanbevolen Berichten

O Maaike79, wat schrijf je dat mooi.... Heb tranen in m'n ogen... Ik zou vandaag willen dat ik net zo sterk kon zijn als jij: vertrouwen op m'n lichaam en kracht halen uit dingen waar je blij van wordt.. Maar het lukt me vandaag niet. De onzekerheid is zo groot: dan weer wel bruine afscheiding dan weer niet, dan weer gevoelige tepels dan weer niet.... En t moeilijkste vind ik nog dat ik niet naar de eerste echo durf. De vorige 2x dat ik zwanger was kregen we rot nieuws tijdens die eerste echo (1e keer geen hartje maar week erna wel maar t liep een week achter en stopte uiteindelijk bij 9 weken en 2e keer was t een windei).

En merk ook dat ik nog zo'n drempel voel dit van me af te schrijven terwijl dat juist hier mag op dit forum, toch?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 1,4k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

@Minime24: Ik ben helemaal niet altijd sterk hoor! En wat jij schetst: dat is toch ook allemaal heel erg spannend. Volstrekt logisch dat je het moeilijk hebt! Je vraagt je ongetwijfeld voortdurend af wat je lichaam je wilt vertellen. Volgens mij is er helemaal niets mis mee om jezelf een beetje in bescherming te nemen. Als het goed mag gaan ( wat neem ik die woorden vaak op een dag in mijn mond) dan zijn er straks nog maanden genoeg om te genieten. Hoever ben je nu en heb je al een afspraak voor je eerste echo?

In mijn eerste zwangerschap was de test van MvM ineens negatief, twee dagen daarna ging ik vloeien. Het was dus nu super spannend om die MvM test te doen. En wat de eerste echo straks betreft: voor alle echo's/ inseminaties/ terugplaatsingen die ik tijdens het hele traject gehad heb, was ik steevast ziek van alle spanning. Behalve bij de puncties: toen had ik een heerlijk lorazapannetje gehad :-). Ik verwacht niet dat dat over 2 weken anders zal zijn. We hebben met zijn allen zoveel meegemaakt, je kunt onmogelijk van jezelf vragen om dat even te vergeten. We zijn ons er van doordrongen wat voor groot wonder het is als het allemaal goed mag gaan. En als het allemaal goed mag gaan....wat zullen we straks genieten van ons wonder! Zet hem op Minime!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Lieve dames,

 

Morgen zit onze vakantie er weer op. We zitten een uurtje onder Maastricht. Prachtig weer gehad en veel tijd om samen te dromen en fantaseren...

Ook nog nooit zoveel tijd op de bank/bed en in het toilet doorgebracht. Pfff... Maakt wel dat ik momenteel amper twijfel of het allemaal goed zit in mijn baarmoeder en met Pixel. ;-)

 

Natuurlijk is het forum om al die twijfels en emoties te delen.

Wat hebben we al veel moeten doorstaan en wat veel spannende (test)momenten die oh zo vaak ook negatief waren.

 

Sinds de eerste echo op 29 juli durf ik volop te genieten van het moois dat aan het groeien is. Ik kijk zo uit naar dit kleine wonder van ons samen... Al zoveel jaren geprobeerd en gevochten hiervoor.

 

Ook hier ben ik deze week begonnen met het 9 maanden dagboek. Ik heb die van Pauline. Jullie dan?

Ben gister begonnen aan week tien... Al 1/4 achter de rug. Heel onwerkelijk!

 

Voelen jullie ook de onderbuik als een beetje verhard? Kan het moeilijk omschrijven, maar met name in de avond is het net een harde bal vlak boven het schaarbeek. Voel me een beetje een oen... Maar dit is allemaal nieuw en voor het eerst!

 

Tot een ander keertje!

 

Deze keer een dikke knuffel aan alle pril zwangeren! Jullie zijn toppers :-)

Link naar reactie
Delen op andere sites

@minime, shit hoor, het maakt je zo onzeker en dat terwijl het bij veel vrouwen in het begin van de zwangerschap voorkomt. Hopelijk blijft het bij dit beetje.

 

@maaike en antita, mooi dat jullie zo'n negen maanden boekje gaan bijhouden. Zelf heb ik daar het geduld niet voor dus doe ik het ook maar niet.

 

Ik heb vandaag ook echt voor de laatste keer getest. Na deze week nog 1 week werken en dan lekker op vakantie.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Oh wat ontzettend goed Minime! Geniet ervan!!

 

Anita wat heerlijk he, zo kunnen genieten en plannen : ) ik hoop het over 1,5 week te kunnen doen. Duurt zoooo lan nog die echo pffff. Geduld is een schone zaak, tja...oja ik heb geen 9 mnd dagen dagboek, ben daar niet zo trouw in haha

 

gisteren heb ik nog n keer hcg geprikt, afgelopen maandag was het 1068, en gisteren, (3 dgn later dus), 5100!!! Wauw!! Dus hoogstwaarschijnlijk gaat alles goed, hcg waarde duid iig op een goede zwangerschap : )

Link naar reactie
Delen op andere sites

Leuk die blije reacties! @Pienmvfinn: nee niet echt gerustgesteld nog..... Begon net weer te bloeden.... Vind t erg lastig om te geloven dat t 'goed' zit als ik een paar uur erna alweer bloed. De Vk had gezegd dat er wat bruin uit kon komen ivm de inwendige echo maar dit is echt een aantal uur later.... Maar even in de gaten houden en anders volgende week weer een echo laten maken denk ik...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo meiden,

Ik wil me ook graag aanmelden in dit uitgerekend in maart/april 2015 topic

Op 25 juli een tp van 2 cryo's in de natuurlijke cyclus gehad en vandaag na de officiele bloedtest te horen gekregen dat we zwanger zijn, met een hcg van 889

De verpleegkundige zei dat ik vandaag 4 weken zwanger ben, wanneer ben ik dan eigenlijk uitgerekend?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hi Seef : ))) mooie hcg waarde!! Die van jou zijn ook hoog!! Ben je vandaag precies 4 weken? Ik vandaag 5 weken en ben 10 april uitgerekend. Wanneer was jr eisprong? Op freya kan je doormiddel van je eisprong of cryo bereken wanneer je bent uitgerekend. Heb jij veel kwaaltjes?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Welkom Seef , gefeliciteerd ... En wat een hoge hcg waarde joh!! Super!! Grote kans dat het er 2 kunnen zijn!

 

@minime slopend zeg die onzekerheid!! Hopelijk stopt het vloeien snel, dan kan je tenminste gaan genieten ipv je zorgen maken.

Tijdens mijn eerste zwangerschap was er een meid in ons topic die dat ook steeds had , maar uiteindelijk heeft ze een kerngezonde dochter gekregen.

 

Fijne avond dames x

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt voor de tips en de link naar de site van Freya. Als ik de 1e optie doe (eerste dag laatste menstruatie) zit ik op 6 weken en nog wat. Als ik de 2e optie doe dan precies 4 weken (net als wat de verpleegster zei) en zou de uitgerekende datum 17 april zijn. @Hope: jou terugplaatsing was toch maar een paar dagen eerder dan die van mij?

 

Wat betreft kwaaltjes heb ik weinig last, net als bij S.elah. Ik heb nu alleen wel minder eetlust, t smaakt me allemaal net niet helemaal, zelfs chocolade niet...en dat wil wel iets zeggen hihi. Verder zijn mn borsten erg gevoelig, pijnlijk en ben ik al hopeloos aan het klooien met mn suikers vanwege mn diabetes, dus dat is wel lastig (en gelukkig heb ik dus niet nog een heleboel andere kwaaltjes).

 

Wat hebben jullie voor kwaaltjes?

 

Jullie trouwens ook allemaall gefeliciteerd :-)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.




  • Berichten

    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
    • Hi @Aisiya, Ik begin binnenkort met mijn tweede ronde IVF/ICSI! En ik ben 42... 🙂 Ben jij al begonnen of begin je ook binnenkort?  Ik heb mijn eerste ICSI behandeling gedaan 4 jaar geleden, met als resultaat een hele mooi dochter van nu bijna 3 jaar.  Toen heb ik veel steun gehad aan deze forum, en om verhalen te delen en lezen van andere die hetzelfde meemaken.  Het lijkt mij fijn om elkaar te ondersteunen! 
    • Ik begin binnenkort voor de tweede keer met IVF ./ ICSI en ik ben benieuwd of er andere zijn die ook beginnen of net zijn begonnen?  Ik heb 4 jaar geleden mijn eerst ICSI ronde gehad, met de resultaat een hele mooie dochter van bijna 3. 
  • Topics

×
×
  • Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden