Jump to content

waar kun je snel terecht als je zelf moet betalen?

Recommended Posts

Posted

allen,

De vraag is: weet iemand bij welke kliniek we op zeer korte termijn met de zelf betaalde behandeling kunnen starten?

Ineens slaat de schrik me om het hart, ik heb a.s. donderdag een evaluatiegesprek met mijn fertiliteitsarts na de 4e mislukte poging (totaal 8 mooie embryo's niet ingenesteld). Poging 4 kregen we cadeau omdat we meededen aan een onderzoek van AMC.

In Gent geweest, Allan Beer-achtige tests gedaan maar geen immuun- of stollingsproblemen.

Wij willen nu poging 5 zelf betalen, en wil dat graag bij OLVG/AMC blijven doen, omdat we dan direct door kunnen en stress voorkomt ivm reistijd e.d. Maar nu realiseer ik me opeens dat OLVG wellicht gaat zeggen dat ze niet mee willen werken omdat het bij mij geen zin heeft (na onze 2e poging zei een andere OLVG-arts dat al, en toen ik erg boos was geworden mochten we toch poging 3 en 4 bij hen doen. En ik nam eigenlijk aan dat als je het zelf betaalt ze het wel ok vinden, maar ik twijfel nu ineens. Ik ben bijna ongesteld en wil deze cyclus niet misse.

Bij veel ziekenhuizen/klinieken duurt het maanden voor je kunt starten. We hadden gedacht bij Geertgen zo te kunnen starten, maar die zijn failliet gegaan en nu overgenomen (Nij Geertgen), en hebben nu andere procedures en andere prijzen (de lage prijs was voor ons een van de redenen om deze in de picture te houden.

Ik ben bijna 40 en ik wil geen cyclus meer missen, we willen poging 5 en 6 graag snel doen, en als het dan niet gelukt is afsluiten.

kortom, weet iemand bij welke kliniek we op zeer korte termijn met de behandeling kunnen starten mocht OLVG onverhoopt niet willen meewerken?

bedankt voor de tips!

Posted

Veertje wat vervelend dat jullie na 4 pogingen nog met lege handen staan.

Heb je verder ook een gesprek met een arts gehad in Gent? En hebben jullie wel altijd cryo's?

Persoonlijk zou ik niet bij hetzelfde ziekenhuis verder willen na 4 mislukte pogingen. Wellicht dat een ander protocol en andere medicatie wel gaat zorgen voor een positief resultaat. Persoonlijk zou ik dan liever even wachten op bijvoorbeeld plek in Gent (of een ander ziekenhuis).

Ik heb overigens wel positieve verhalen gehoord over Nij Barrahus in Wolvega. Het is een privékliniek die samenwerkt met Dusseldorf. Geen idee of ze een wachtlijst hebben. Ben zelf erg tevreden over Dusseldorf. maar als de reistijd een probleem is dan is dit misschien een goede optie?

Posted

Ik sluit me volledig bij Twinklestar aan!

In jullie situatie zou ik kijken naar een kliniek die echt " maatwerk" levert.

in Nl hoor ik goede dingen over Voorburg en Mck kinderwenscentrum

in het buitenland over Gent en Zelf zijn wij onder behandeling geweest in Düsseldorf, bij dr. Scholtes ( Ned.arts is een lange wachttijd, maar indien je voor een Duitstalige arts gaat kun je snel terecht.

Gent kent ook een lange wachttijd.

igv problrmen met het zaad dan zou ik voor DD gaan ivm de extra technieken ( picsi, Imsi )

heel veel succes!!

Posted

Hoi, ik heb zelf 2 zoontjes uit een eerste poging in Ivfcentrum Vu mogen krijgen. Ik heb al 2 vriendinnen die uitbehandeld waren in AMC doorverwezen naar het Vu omdat de resultaten daar aanzienlijk beter zijn dan in AMC en ze echt heel persoonlijk kijken en meedenken. Beide vriendinnen zijn nu zwanger... Kortom, ik ben helemaal VU fan...

Posted

Als je in Amsterdam wilt blijven zou je ook nog het Sint Lucas Andreas kunnen overwegen. Werkt samen met de VU. Niet onbelangrijk: hele aardige en goede fertiliteitsarts. Lijkt wat stug maar als ze je eenmaal kent. .. Wij hebben drie pogingen in het SLAZ gedaan en uit de derde poging ons zoontje mogen krijgen. Uiteraard zijn we dus super tevreden! We konden trouwens zelf meedenken en daardoor is er volledig van het protocol afgeweken tijdens mijn laatste poging.

Veel succes iig!

Posted

Ik ben tevreden over Maasstad in Rotterdam. Fijne arts die zijn eigen paden bewandelt en buiten de kaders denkt. En ik had er geen wachttijd dus je kunt bellen. Plus hogere hormoon eenheden dan ik in Amsterdam kreeg en dat scheelde enorm!

Succes!

Verzonden vanaf mijn iPhone met behulp van Tapatalk

Posted

Ik ben super erg tevreden over Voorburg! De slagings percentages liggen er ook redelijk hoog en ze kijken echt naar jou als individu.

Alleen denk ik dat t lastig gaat worden om ergens direkt te starten. Je zit 1 midden in de vakantie periode en 2 veel ziekenhuizen willen toch zelf wat onderzoeken doen.

Ik zelf zou dan ook echt mn tijd ervoor nemen. Wat zijn dan die drie a vier maanden wachten. Ik weet t klinkt lang en je leeftijd speelt ook een rol maar ik zou je kansen dan wel optimaal benutten als ik jou was! Succes!

Posted

Ook in het Lucas wilden ze de hormonen hoger doseren dan gangbaar is in Nederland (ik spoot 450 iE de laatste 2 pogingen, en de laatste keer, waaruit mijn zoontje geboren is, heb ik een combinatie van gonal-f en menopur gespoten). Verder is bijv. een pipelle bespreekbaar (tenminste, ik was de eerste die daar mee kwam en kreeg medewerking van een gynaecoloog in een ander ziekenhuis. Daar is dus ook de pipelle gedaan).

Overigens, als het niet een overactief immuunsysteem is, dan is het zeker het overwegen waard om een pipelle te laten doen. Lees dit maar eens: http://www.hln.be/hln/nl/33/Fit-Gezond/article/detail/1365674/2011/12/20/Verrassend-buisje-verdubbelt-de-kans-op-zwangerschap.dhtml

Posted

Hoi allemaal,

Bedankt voor de tips! Ik zal zeker snel het Lucas bellen, want die pipelle lijkt me wel wat en dat doet OLVG inderdaad niet, maar om diverse redenen zal een ander ziekenhuis in ons geval nauwelijks verschil maken. Om die reden vind ik snelheid belangrijker dan verandering van ziekenhuis, en levert extra wachten of onnodige reistijd alleen maar onnodig stress op.

Ik heb maandelijks maar een heel klein cohort aan follikels klaarliggen, een stuk of 5 (ipv 10-20-30) en het daalt zeer snel (we zien een duidelijk dalende trend sinds anderhalf jaar de eerste antrale follikeltelling gedaan is). Om die reden wil ik dus niet een paar maanden wachten.

Ik ben ook nog een zeer low responder: 1 a 2 gegroeide follikels bij puncties. Alleen de eerste poging een jaar geleden een cryo gehad, daarna niet meer. We hebben ondanks de weinige groeiende eitjes wel een super-bevruchtingsscore, bijna 100%, en zeer mooie kwaliteit embryo’s. Er zijn ook geen zaadproblemen dus geen speciale technieken nodig. Dus een ander ziekenhuis met een wellicht beter lab maakt voor ons geen verschil.

We zijn erg tevreden met OLVG/AMC. Ze leveren behoorlijk maatwerk buiten de protocollen om. Na een keer lang protocol zijn we overgestapt naar korte protocollen. Ik kreeg vrij hoge dosissen Menopur (eerst 450 IE, nu 300 omdat het weinig uit schijnt te maken zei Geertgen ook). Andere klinieken raden ook deze doseringen Menopur aan in onze situatie dus dat is ook geen reden om voor een ander ziekenhuis te kiezen.

OLVG/AMC heeft zelfs buiten hun eigen protocollen om 2x een punctie gedaan terwijl er maar 1 resp. 2 eicellen gegroeid waren bij ons (normaal bij minder dan 3 follikels geen punctie), maar omdat wij geen alternatief hebben vanwege volledig verstopte eileiders, deden ze het toch. Ik denk dat weinig andere klinieken meer maatwerk hebben.

In Gent kunnen we zo terecht voor behandeling omdat we daar bloedonderzoeken hebben gedaan, maar het biedt ons geen meerwaarde door eerder genoemde redenen en omdat er, gezien er geen immuun-of stollingsproblemen uit hun onderzoek zijn gekomen, ook geen reden om daar te behandelen (anders hadden we dat zeker wel gedaan).

Het is bij ons blijkbaar gewoon pech, steeds de verkeerde kant van de dobbelsteen gooien. Ik denk niet dat het ziekenhuis daar verdere invloed op heeft om genoemde redenen. Het is meer een kwestie van nog een aantal keer gooien, maar helaas kunnen we maar heel weinig keren gooien met zo weinig eitjes.

Na deze 4 mislukte pogingen ben ik er best wel klaar mee, ook naar diverse alternatieve therapeuten geweest, voedingssupplementen, sportpatroon aangepast, eetpatroon aangepast etc. En dat terwijl ik mezelf nog steeds als vrij nuchter zie, en we vinden het leven zonder kind ook erg leuk. Maar we willen er wel alles aan gedaan hebben, vandaar dat we nog wel 2x zelf willen betalen maar niet ten koste van de kwaliteit van leven, die naar mijn idee achteruitholt als ik nog langer moet wachten of vaak moet verzuimen van werk/vrij moet nemen.

Dan kennen jullie mijn argumenten, maar ik ga zeker een rondje bellen! Nogmaals heel erg bedankt!

Posted

Veertje, heb je je AMH waarde al eens laten meten? En ik weet dat er hier meiden zijn die goede resultaten hebben behaald met DHEA (meiden met weinig eitjes die na dit te hebben geslikt ineens toch meer eicellen/ follikels bleken te hebben).

Ik weet niet of het AMC dit ook doet maar sommige ziekenhuizen laten de embryo's doorgroeien tot dag 5 en plaatsen dan pas terug (o.a in Dusseldorf, Gent maar ook het vu bijvoorbeeld) waardoor ze beter kunnen zien hoe de celdeling gaat. Dan weet je ook of het probleem bij de innesteling ligt of bij de ontwikkeling van het embryo.

Succes met het zoeken naar een ziekenhuis wat bij jullie past.

Posted

Veertje even mbt de medicatie, ik had ook steeds niet al te veel

Follikels ( half jaar voor ik aantelde was mijn amh waarde 0.42!)

Ik volgde kort protocol en op advies van de arts de eerste 4 dagen 450 menopur en daarna 300.

Posted

Ik ben ook een low-responder... Daarom kreeg ik idd 450 Menopur (poging 2) waarbij ik maar 3 follikels had. Bij de laatste poging heb ik op eigen verzoek 225/225 Menopur/Gonal f gespoten in een kort protocol met een ruime maand pil vooraf (als ik het goed begrepen heb krijg je door het slikken van de pil en dan weer stoppen een FSH boost wat het aantal eicellen weer ten goede kan komen). Dit laatste was overigens het voorstel van de FA zelf: mn bij oudere dames (ik was toen 40) die ook nog low-responder zijn zou dit een positief effect kunnen hebben op het aantal eicellen (wat Meiske ook aangeeft dus). Deze laatste keer had ik 5 eicellen, 4 bevrucht, 2 terug laten plaatsen. Ik heb nooit cryo's gehad.

Over de pipelle: die heb ik niet in het SLAZ laten doen, maar in het Amstelland in Amstelveen. Daar zijn inmiddels aardig wat dames geweest, je kunt daar de poli gyn bellen en er een afspraak voor maken. Omdat daar het verzoek vaker komt hebben ze er een protocol voor. In Amstelveen is geen fertiliteitspoli maar ze werken graag mee aan de behandeling omdat ze er de positieve effecten van hebben gezien!

Posted

hoihoi, Mijn AMH is 0,42, dus erg laag. En laatste keer 5 follikels maar slechts 1 bevrucht! Omdat we voorheen 100% bevruchting hadden, hebben ze het sperma onderzocht maar dat was goed. Het gaat echt hard achteruit met de eicelhoeveelheid en kwaliteit!

Maar goed nieuws, ik heb het OLVG kunnen overhalen nog een poging te mogen doen. Heb er wel flink voor moeten argumenteren, want ze vinden het eigenlijk niet ethisch om bij zo'n kleine kans dit te doen, maar ik heb hem weten overtuigen dat we heel goed weten hoe klein de kans is.

We hadden trouwens de eerste x meegedaan aan een onderzoek, waarin de 3 bevruchte eicellen alle drie werden ingevroren en doorgedeeld tot blastocyst van 5 dagen, dus dat hielp ook niet. Dat is alweer een jaar geleden, dus toen was de kwaliteit wat beter.

Posted

Veertje, fijn dat het gelukt is om verder te kunnen gaan!

mijn AMh was in juni 2013 ook 0.42, wellicht is Dhea iets voor jou? Moet de kwaliteit van de eicellen ten goede komen, dat was nij mij het advies in Düsseldorf, en daarbij een verse tese bij mijn man

veel succes!