Ga naar inhoud

Uitgerekend mei/juni 2015


kalu

Aanbevolen Berichten

Hoi. Ik ben nieuw hier. In mijn zoektocht naar lotgenoten ben ik hier terechtgekomen.

 

Ik ben een moeder van een 5jarig zoontje dat na één ivf poging ter wereld is gekomen.

 

Nu ben ik volop bezig voor een broertje of zusje.

 

Ik heb op 16 september terugplaatsing gehad v een 12cellig cryo. Heb sinds de dag van de terugplaatsing krampen. Ik kan me niet meer herinneren dat ik dit de vorige keer ook had.

 

Zou dit mogelijk iets kunnen betekenen? Of kan het van de medicatie zijn? Ik neem suprefact neusspray, progynova en utrogestan.

 

Ik moet nog wachten tot 30 september op bloedprik, maar ik wil graag een zwangerschapstest doen. Hoeveel dagen op voorhand kan ik dit max. doen?

 

Groetjes, Poppieke

 

Ps. Proficiat aan de zwangeren, sterkte voor diegene waarbij het spijtig genoeg niet heeft mogen zijn en succes voor zij die net als ik aan het wachten zijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 451
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Hoi. Ik ben nieuw hier. In mijn zoektocht naar lotgenoten ben ik hier terechtgekomen.

 

Ik ben een moeder van een 5jarig zoontje dat na één ivf poging ter wereld is gekomen.

 

Nu ben ik volop bezig voor een broertje of zusje.

 

Ik heb op 16 september terugplaatsing gehad v een 12cellig cryo. Heb sinds de dag van de terugplaatsing krampen. Ik kan me niet meer herinneren dat ik dit de vorige keer ook had.

 

Zou dit mogelijk iets kunnen betekenen? Of kan het van de medicatie zijn? Ik neem suprefact neusspray, progynova en utrogestan.

 

Ik moet nog wachten tot 30 september op bloedprik, maar ik wil graag een zwangerschapstest doen. Hoeveel dagen op voorhand kan ik dit max. doen?

 

Groetjes, Poppieke

 

Ps. Proficiat aan de zwangeren, sterkte voor diegene waarbij het spijtig genoeg niet heeft mogen zijn en succes voor zij die net als ik aan het wachten zijn.

 

Hey meid welkom op dit forum!

Je zit nu op een topic waar meiden al positief getest hebben. Op dit topic http://www.ivfmoeders.nl/threads/16578-Wachtbankje-september zitten meiden die net als jou op het "wachtbankje" zitten.

Wat spannend voor je. Ik had lichte steekjes in de baarmoeder en een ongie gevoel. Weet niet of je dat bedoelt?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hi dames, helaas verlaat ik dit bankje.

Met een hcg van 39000 en nog steeds een lege vruchtzak is het voor mij gedaan hier.

Buitenbaarmoederlijke zwangerschap gelukkig uitgesloten. Het is nu vooral afwachten wanneer de miskraam op gang wordt gezet.

 

Ik wens jullie een fijne en vooral gezonde zwangerschap toe

Wat een rot nieuws meid :( Heel veel sterkte.. Ik wacht ook nog steeds met spanning de eerste echo af .... Het blijft eng...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nou, niet veel wijzer. De echo is verzet van volgende week vrijdag naar volgende week dinsdag :(

Ik moest met alles rekening blijven houden. Kan goed gaan, kan fout gaan.

De buikpijn is nu weg maar nu maar hopen dat het bloeden snel gaat stoppen......

 

Straks komt moeder voor moeders.... De zin is helemaal weg maar laat haar toch maar komen.

Ben bang voor de test...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hai allemaal! Iedereen die zwanger is: gefeliciteerd! Super! Ik mag mij voorzichtig ook hier melden. Heb vorige week vrijdag (19 sep) tp gehad van een cryo. Heb altijd een vrij korte luteale fase, dus had vrijdag ongesteld moeten worden. Niet gebeurd en vanochtend een positieve test! Ben dan morgen 4 weken zwanger. Echt onwerkelijk. Voor ons zoontje was het zo'n lange weg en nu bij de 3e cryo (ontstaan uit de ICSI waaruit ook onze zoon is geboren) al raak!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hai allemaal! Iedereen die zwanger is: gefeliciteerd! Super! Ik mag mij voorzichtig ook hier melden. Heb vorige week vrijdag (19 sep) tp gehad van een cryo. Heb altijd een vrij korte luteale fase, dus had vrijdag ongesteld moeten worden. Niet gebeurd en vanochtend een positieve test! Ben dan morgen 4 weken zwanger. Echt onwerkelijk. Voor ons zoontje was het zo'n lange weg en nu bij de 3e cryo (ontstaan uit de ICSI waaruit ook onze zoon is geboren) al raak!

Gefeliciteerd!!

Colle hoe gaat het met jou??

Link naar reactie
Delen op andere sites

Pff...vanochtend het ziekenhuis gebeld om te zeggen dat ik een positieve test heb. Maar nu zeggen ze dat ik te vroeg heb getest. Ik mag pas komend weekend testen en dan volgende week terugbellen. Ik heb een cryo terugplaatsing gehad in mijn eigen cyclus, dus behalve 1x pregnyl verder geen medicatie gebruikt. Mijn luteale fase is altijd 11 dagen en ik had afgelopen vrijdag ongesteld moeten worden. Ik heb afgelopen zondag voor het eerst getest (toen was ik dus 2 dagen overtijd) en duidelijk positief. Gisteren was de streep nog duidelijker. Maar het ziekenhuis wil dus dat ik pas volgend weekend test, ik ben dan ruim een week overtijd. Mijn luteale fase is met 11 dagen natuurlijk wel vrij kort, maar toch. Ik heb zaterdag 13 sep pregnyl gespoten, heb mijn eisprong dus op maandag 15 sep gehad en de terugplaatsing van de cryo was op vrijdag de 19e. Volgens mijn eigen berekening (uitgaande van mijn eisprong) ben ik nu 4w1d zwanger. Weet iemand waarom het ziekenhuis deze testdatum aanhoudt? De pregnyl kan nu toch geen positieve test meer veroorzaken (heb 5000 ie gespoten) en tegelijkertijd mijn menstruatie tegenhouden?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Pff...vanochtend het ziekenhuis gebeld om te zeggen dat ik een positieve test heb. Maar nu zeggen ze dat ik te vroeg heb getest. Ik mag pas komend weekend testen en dan volgende week terugbellen. Ik heb een cryo terugplaatsing gehad in mijn eigen cyclus, dus behalve 1x pregnyl verder geen medicatie gebruikt. Mijn luteale fase is altijd 11 dagen en ik had afgelopen vrijdag ongesteld moeten worden. Ik heb afgelopen zondag voor het eerst getest (toen was ik dus 2 dagen overtijd) en duidelijk positief. Gisteren was de streep nog duidelijker. Maar het ziekenhuis wil dus dat ik pas volgend weekend test, ik ben dan ruim een week overtijd. Mijn luteale fase is met 11 dagen natuurlijk wel vrij kort, maar toch. Ik heb zaterdag 13 sep pregnyl gespoten, heb mijn eisprong dus op maandag 15 sep gehad en de terugplaatsing van de cryo was op vrijdag de 19e. Volgens mijn eigen berekening (uitgaande van mijn eisprong) ben ik nu 4w1d zwanger. Weet iemand waarom het ziekenhuis deze testdatum aanhoudt? De pregnyl kan nu toch geen positieve test meer veroorzaken (heb 5000 ie gespoten) en tegelijkertijd mijn menstruatie tegenhouden?

Nee, van de pregnyl komt het echt niet meer.

Hier ook een streng ziekenhuis maar die plannen zelf een bloedtest en tot die tijd moet je geduld hebben.

Had em deze keer met 4.3 week zwangerschap.

Je bent gewoon zwanger hoor!

 

Hier vanmorgen de echo gehad en er was een kloppend hartje op te zien! Helemaal happy!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Meiden hoe gaat het?

Jammer dat het zo stil is! Ik hoop echt dat er nog wat zwangeren bij komen!!!

 

Hier moe en misselijk!

Best lastig met 2 kleine kindjes in huis maar we tellen af naar de 12 weken ;)

 

Alleen mijn moeder weet van de zwangerschap. De rest van de familie willen we pas na 12 weken vertellen.

Of in ieder geval wanneer we het niet meer verborgen kunnen houden :)

 

Maandag mogen we weer voor echo, deze keer bij de verloskundige!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mama in love...wat fijn en wat onzeker tegelijk dat je steeds bloedverlies hebt....laat die 12 weken maar snel voorbij gaan.

Maar die test van moeders voor moeders is overduidelijk het teken dat je lichaam nog in volle gang is en dat alles dus wel goed zit.

De doorbloeding is misschien bij jou net wat beter en knappen er sneller bloedvaatjes?

 

Hier ook al een paar dagen bezig met plassen voor moeders voor moeders.

Ik zal zo ook even mijn testje erop zetten :) Lekkere zachte inwikkeldoek hebben we gekregen he. Mijn zoontje is er dol op en heeft zijn grote (Ikea) hond er in gewikkeld :)

 

Verder gaat het goed met me. Nog wel last van obstipatie waar ik activia voor neem en bij de apotheek een speciaal drankje hebt gehaald (pruimen) voor zwanger vrouwen.

Snachts moet ik er minstens 1x uit om te plassen, heb last van puistjes en ben erg erg moe :( Zogauw het kan doe ik smiddags een dutje anders kan ik de avonden wel schappen en dat is ook niet zo leuk voor mijn partner.

 

Paar dagen geleden had ik de hele dag door een nare zeurende pijn in mijn onderrug en dat trok door naar mijn bovenbenen. Ik herken het gevoel van rug en been weeën alleen nu minder heftig en minder lang. Maar ohhh wat vond ik dat eng zeg. Het was zon nare pijn dat ik gewoon niet wist waar ik blijven moest..hoe ik moest zitten, staan ..blerghhh. Gelukkig na die dag geen last meer van gehad.

 

De eerste echo was goed (5 weken en 5 dagen) alleen niet meer te zien dan een vruchtzakje op de juiste plek. Daarvoor kreeg ik ook deze echt...om te kijken of het op de juiste plaats zou zitten ivm eerdere buitenbaarmoederlijke zwangerschap.

Nu heb ik aankomende woensdag mijn 2e echo. (7 weken en 5 dagen) Dan moeten we wel een beebje met kloppend hartje kunnen zien.

Vind het dood eng...weet zeker dat ik niet naar het echoscherm durf te kijken.

Als ik weet dat alles goed is kan ik denk ik ook meer genieten. Het is nu allemaal nog zo onwerkelijk, onzeker en eng. Durf me niet helemaal over te geven en onderdruk het echte 'blij' zijn. Dat is een vervelend gevoel want ik wil juist super blij zijn, lekker dromen, fantaseren etc.

 

Ik lees hier in dit topic nog wel veel verdrietige verhalen helaas :( Maar ook een paar zwangere erbij. Ik moet nog bijlezen dus dat ga ik nog doen.

 

Lfs Colle

Link naar reactie
Delen op andere sites

mama in love: Ik lees nu mijn eerste regel van mijn vorige bericht. Ik bedoel niet dat ik het fijn vind dat je bloedverlies hebt. Ik bedoel...wat fijn dat alles goed gaat maar wat onzeker als je steeds bloedverlies hebt.

 

Komt een beetje raar over dit zin, dus vandaar nog even een reactie.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Haha Colle ik snapte direct hoe je het bedoelde hoor ;)

 

Spannend dat je woensdag weer voor echo mag! Ik ben altijd te nieuwsgierig om niet naar het echoscherm te kijken :P

Lukte het nog met je banner? Ik zie er nog geen! ;)

 

Hier ook aardig puistjes ja :( Balen is dat.

Net lekker een middagdutje gedaan een uurtje terwijl de kids beide ook op bed lagen.

Echt een kwaliteitsuurtje hoor!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo Colle en Mama-in-love. Het is inderdaad rustig hier! Maar wie weet komen er de komende week nog wat zwangeren bij :-) Spannend Colle, woensdag de echo! Hopelijk een mooi kloppend hartje! Ik ga morgen nogmaals bellen met het ziekenhuis voor een afspraak voor de eerste echo. Vorige week wilden ze dat nog niet doen, omdat ik te vroeg getest zou hebben. Morgen 5 weken zwanger, dan zou het toch moeten mogen van ze...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.




  • Berichten

    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
    • Hi @Aisiya, Ik begin binnenkort met mijn tweede ronde IVF/ICSI! En ik ben 42... 🙂 Ben jij al begonnen of begin je ook binnenkort?  Ik heb mijn eerste ICSI behandeling gedaan 4 jaar geleden, met als resultaat een hele mooi dochter van nu bijna 3 jaar.  Toen heb ik veel steun gehad aan deze forum, en om verhalen te delen en lezen van andere die hetzelfde meemaken.  Het lijkt mij fijn om elkaar te ondersteunen! 
    • Ik begin binnenkort voor de tweede keer met IVF ./ ICSI en ik ben benieuwd of er andere zijn die ook beginnen of net zijn begonnen?  Ik heb 4 jaar geleden mijn eerst ICSI ronde gehad, met de resultaat een hele mooie dochter van bijna 3. 
  • Topics

×
×
  • Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden