Ga naar inhoud

wie start er in januari 2015

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Pigster; spannend hoor! Succes de laatste wachtdagen. .... zo frustrerend!

Juskemir; mooie score!

Hope; lekker jezelf verwennen :-)

Hier gaat het wat beter links blijft gevoelig vooral als ik wat heb gedaan! En zoveel is dat nog niet. ...

Ik moet morgen weer bellen naar werk, twijfel of ik al zal gaan of nog even rustig aan doe...

Mijn man zegt dat ik thuis moet blijven en eerst hier wat op moet bouwen, onze hond is ook nog steedsaaan logeren omdat we beide nog niet goed in staat waren eind te lopen :-(

• Reacties 1,9k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Madelin, welkom!

Haha Hope&Faith, you go girl! Die volgende afspraak van jou wordt er een van de leukere uit het traject ;-) En lekker aan de kaasjes en garnalen, hmmmm!

Stephanie, succes morgen. Bijna punctie!

Justmekir, wat een mooie score! Op naar vrijdag! Wanneer gaan de andere de vriezer in?

Pigster, geef niet op, alles is nog mogelijk x

Cerah succes morgen! Ik hoop dat je een mooie oogst hebt. Maar met die supplementen zit dat vast wel goed.

Iedereen bedankt voor de succeswensen :-)

Wij waren vandaag uren in Gent voor echo, lang gesprek, nog maar eens een keer bloedprikken, bezoekje aan de ziekenhuisapotheek. De echo ging goed, geen gekkigheden in mijn baarmoeder, we mogen starten! Morgenavond pas de eerste menopur erin en dan de ochtend daarna cetrotide erbij. Over dikke week al een echo.

Nu alleen de zaadjes nog. Het lijkt erop dat dat de dag voor de echo in orde gaat komen. ‘Ruim’ op tijd!

ACJ en Tammy en Snowflower, hoe was het vandaag bij jullie?

Geplaatst

Net bij de uroloog geweest, morgen bloedprikken, volgende week woensdag echo. Lichamelijk onderzoek, haar viel op dat hij kleine testikels heeft. Syndroom van klinefelter werd genoemd, dat is niet gunstig. Heb zelf er op aangedrongen om meteen te prikken voor genetisch onderzoek, daar ging ze naar overleg mee akkoord.

Geplaatst

[TABLE]

[TR]

[TD]Naam:[/TD]

[TD]Soort traject:[/TD]

[TD]Eerstvolgende afspraak:[/TD]

[TD]Datum terug-plaatsing:[/TD]

[TD]Testdatum:[/TD]

[TD]Zwanger:[/TD]

[TD]Waar:[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Sillie[/TD]

[TD]

[/TD]

[TD]

[/TD]

[TD]TP 20 jan[/TD]

[TD]test 31 jan[/TD]

[TD]

[/TD]

[TD]

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Summerbeach[/TD]

[TD]

[/TD]

[TD]Punctie 22 jan[/TD]

[TD]TP 25 jan[/TD]

[TD]

[/TD]

[TD]

[/TD]

[TD]

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Pigster[/TD]

[TD]3e IVF[/TD]

[TD]Punctie 18 jan[/TD]

[TD]TP 21 jan[/TD]

[TD]test 2 feb[/TD]

[TD]

[/TD]

[TD]Leuven[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Cerah[/TD]

[TD]1e ICSI[/TD]

[TD]Punctie 29 jan[/TD]

[TD]

[/TD]

[TD]

[/TD]

[TD]

[/TD]

[TD]Zwolle[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Hope&Faith[/TD]

[TD]1e ICSI[/TD]

[TD]In lingerie<span style=☺️">[/TD]

[TD]

[/TD]

[TD]test 27 jan[/TD]

[TD]nee, nog niet ;-)[/TD]

[TD]Gent / Woerden[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Tammy[/TD]

[TD]1e ICSI[/TD]

[TD]FM 28 jan[/TD]

[TD]

[/TD]

[TD]

[/TD]

[TD]

[/TD]

[TD]Zwijndrecht / Rotterdam[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]ACJ1984[/TD]

[TD]1e ICSI[/TD]

[TD]gesprek 28 jan[/TD]

[TD]

[/TD]

[TD]

[/TD]

[TD]

[/TD]

[TD]Zwolle[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]AMF[/TD]

[TD]

[/TD]

[TD]gesprek 12 jan[/TD]

[TD]

[/TD]

[TD]

[/TD]

[TD]

[/TD]

[TD]Zwolle[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Mamapapa[/TD]

[TD]Cryo tp 5 daagse blastocyste[/TD]

[TD]

[/TD]

[TD]TP 23 jan[/TD]

[TD]test 3 feb[/TD]

[TD]

[/TD]

[TD]Nijgeertgen kliniek[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Olijfje[/TD]

[TD]2e ICSI[/TD]

[TD]FM 5 feb[/TD]

[TD]

[/TD]

[TD]

[/TD]

[TD]

[/TD]

[TD]Gent[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Stephanie[/TD]

[TD]1e IVF[/TD]

[TD]uitg.echo 26 jan[/TD]

[TD]

[/TD]

[TD]

[/TD]

[TD]

[/TD]

[TD]Gent[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Justmekir[/TD]

[TD]1e IVF[/TD]

[TD]Punctie 27 jan[/TD]

[TD]TP 30 jan[/TD]

[TD]

[/TD]

[TD]

[/TD]

[TD]Hengelo / Zwolle[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Snowflower_ Francisca[/TD]

[TD]

[/TD]

[TD]echo 4 feb[/TD]

[TD]

[/TD]

[TD]

[/TD]

[TD]

[/TD]

[TD]

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Meis[/TD]

[TD]1e IVF[/TD]

[TD]

[/TD]

[TD]TP 19 jan

[/TD]

[TD]test 3 feb[/TD]

[TD]

[/TD]

[TD]Zwolle[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Madelin[/TD]

[TD]1e IVF cryo[/TD]

[TD]Echo dag 12 - 30 jan[/TD]

[TD]

[/TD]

[TD]

[/TD]

[TD]

[/TD]

[TD]UMC Utrecht[/TD]

[/TR]

[/TABLE]

Geplaatst

Hallo allemaal. Vanochtend idd het gesprek met de verpleegkundige gehad. Uitleg gehad over het prikken en schema doorgesproken en een tas vol medicijnen meegekregen. Pffff wat een informatie zeg.. Ook provera mee gekregen om een menstruatie op te wekken. Zijn 10 tabletten. Ik moet bellen met Zwolle als ik ongesteld ben geworden zodat ik met de pil kan beginnen, heb ik al in huis. Dan wordt mij geloof ik verteld wanneer ik de startecho krijg en wanneer ik met de eerste injectie lucrin moet beginnen. Heb de naald bekeken maar vind het heel eng. Ik moet het echt zelf gaan doen omdat mijn vriend het niet bij mij durft te doen.

@ceraf het voelt inderdaad of we weer een stapje dichterbij zijn. Vind het heel spannend allemaal!

@tammy hoe ging het bij jou?

Geplaatst

Hi acj1984 ja veel info krijg je he, maar vraagje moet je de pil slikken en dan ook gaan spuiten?? Ik moest eerst de pil slikken en als ik dan ongi wordt dan beginnen met spuiten in ieder geval heel veel succes!!

Sent from my iPhone using Tapatalk

Geplaatst
Hallo allemaal,

Vandaag bericht gehad van het lab. Van de 19 zijn er 9 bevrucht waarvan er vrijdag 1 word terug geplaatst. Ben zo blij met het goede nieuws..

Hope, veel sterkte toegewenst ook voor je man.

Voor iedereen die op het wachtbankje zit toi toi toi.

Cerah succes donderdag

Netjes hoor.

Hier moet die ene wel tussen zitten!

Goed resultaat @justmekir!

Succes vrijdag met de TP !

@stephanie1990 ;pump it up!

Hier matig. Super veel krampen ik verwacht dat vrijdag de boel doorbreekt. Gister n enorme huilbui en nu enorm chagrijnig. It aint over till it's over weet ik.. maar vind het met alle signalen die m'n lijf geeft moeilijk om te hopen.

Iedereen: succes, spuitse, broedse en bijkomse en veel meer liefs!

Jij voelt krampen en denk dit is verkeerd

Ik voel niks en denk dit is verkeerd. Ergens wil ik vrijdag al gaan testen maar wil me niet gek maken met de vroege testen.

Geplaatst

Snowflower; wat spannend! Misschien kunnen ze via TESE ook wat voor jullie betekenen?

Ik voel mij zo ontzettend rot dat ik mij na 3 puncties steeds ziek moet melden :'(

Nu gaat het iets beter maar bij lichte inspanning speelt het weeer op! De kramp bij mijn eierstok.

Eigenlijk zou ik nog thuis willen blijven en ff rustig weer opbouwen. ..

Geplaatst

Snowflower; wat spannend! Misschien kunnen ze via TESE ook wat voor jullie betekenen?

Ik voel mij zo ontzettend rot dat ik mij na 3 puncties steeds ziek moet melden :'(

Nu gaat het iets beter maar bij lichte inspanning speelt het weeer op! De kramp bij mijn eierstok.

Eigenlijk zou ik nog thuis willen blijven en ff rustig weer opbouwen. ..

Geplaatst

Zo heb eindelijk tijd om te reageren.

Echo was helemaal in orde. Rechts 4 en links 7, allemaal rond 12mm. moest mn genol f terug schroeven naar 100, vrijdag weer een echo en dan mss maandag of dinsdag de punctie. Nu erg moe, had echt ZOOO mega druk op t werk en daarna uiteten. Straks lekker naar bedje.

@cerah: heel veel succes morgen.

@hope: plaatje is weer erg grappig en je had het lijstje ook weer aangepast zag ik. Veel succes met je uitgebreide onderzoeken in lingerie door je man

@de wachters: nog even volhouden!

@De rest: sterkte met spuiten! Allemaal voor het goede doel!

Als ik ogen tijd heb zal ik wat uitgebreider reageren.

Geplaatst

Zij zei dat in geval van Klinefelter ze niks meer voor ons konden doen. Ik dook meteen het internet op en zag dat ze in 50% van de gevallen toch nog zaadcellen vinden doormiddel van Tese. Hoewel vaak weinig. Echter gaat het dan wel om een lichtere variant van klinefelter. Nu heeft mijn partner adhd en pddnoss maar ik zag wel een boel kenmerken die kunnen passen bij klinefelter. Lange dunne ledematen, moeite met lezen en schrijven, moeite met de juiste woorden vinden, jong gezicht, weinig baardgroei etc. Hierdoor ben ik wel bang dat de uitkomsten van het genetisch onderzoek positief zullen zijn. En het is zo'n schat heh. Krijgt hij naast dat etiketje binnen twee jaar ook nog dit te verwerken.

Geplaatst

Hoi Pigster, nog even volhouden meid ik blijf voor je duimen!

Justmekir, jeeeej gaaf aantal hopen dat je met wat in de vriezer ook nog verder kunt mocht het niet in 1 keer lukken!

Snowflower, wat een vooruitzicht en zoooooo vervelend dat je dit misschien moet gaan verwerken. Kop op meid! Nu weer wachten?

Tammy, ziet er goed uit!

Mamapapa: vroeg testen is alleen leuk als hij positief is, als hij negatief is ondanks dat dat nog niet zo hoeft te zijn wordt je depri die dag. Als je het op kunt brengen wachten is mijn advies. Maar goed we zijn niet allemaal hetzelfde, wat je ook doet ik begrijp het altijd!!!

ACJ succes met de apotheek, komt goed!

Olijfje: fijn start betekend kans!!

Cerah, succes met de punctie morgen!

Stephanie ook goed bezig, nog even doorprikken!

Geplaatst

Summerbeach, vervelend al die "tekentjes" probeer te relaxen! Haha en dat uit mijn mond! Beetje hypocriet vind het zelf ook erg moeilijk!

Geplaatst

Hope! Ik lees van alles over lingerie! Haha heb ik weer wat leuks gemist of zie je dat niet op de telefoon?

Geplaatst

@snowflower_francisca:Ik moest zes weken wachten voor uitslag genetisch onderzoek. Werd oa gekeken naar fragiel x syndroom. Wat n verhaal ook ja.Heftig!

Sillie volgens mij ben jij de eerste met testen, spannend!!!

Ik hoop dat ik een testdatum mag halen. Heb nog nooit n test kunnen doen werd ervoor altijd ong.

Cerah: succes morgen!!

Geplaatst

Ja precies, omdat ze zelf al vermoedens heeft waarom dan nog langer wachten met zo'n onderzoek. Ze gaf zelf aan dat ze dit standaard pas na de echo en het standaard bloedonderzoek deden. Dus gelukkig denkt ze mee en kan het gewoon wel. Voor mijn man ook fijn die kan absoluut niet tegen prikken, dan heeft hij alles maar in één keer gehad. En het scheelt toch weer enorm veel wachttijd en onzekerheid.

Geplaatst

@amf ik weet nog niet wanneer ik moet spuiten. Dat hoor ik als ik moet bellen op het moment dat ik ongesteld ben geworden. Wanneer zijn jullie met lucrin begonnen? Na de startecho?

@tammy klinkt goed! Op naar de tp ;-)

Geplaatst

Ja ik mag als eerste testen zit ff in een enorme emodip. Pffff wat zijn die laatste loodjes zwaar, weet nu weer dat ik opzie tegen een negatieve uitslag. Vooral omdat dit de laatste keer zal zijn. Voel vanalles en ook weer niks. Misselijk met vlagen, vol met uitslag heb ik altijd voor mijn ongi en superdown ook echt herkenbaar pfffff en san moet je nog hoop houden. Zou het liefst even hardop schelden tegen van alles en nog wat!!!!!!

Geplaatst

@acj1984 ik heb vanavond laatste pil ingenomen wachten todat ik helder rood bloed heb bellen en dan mag ik de dag erna beginnen met spuiten dag later 1 spuit en dan echo als die goed is tweede spuit erbij

Geplaatst

O sillie kan me goed voorstellen je voelt van alles in je buik en je het geen idee wat het kan betekenen, ik was al heel lang niet aan de pil geweest en merkte ook van alles aan me lichaam! Maar houd goede moed en op naar een positieve test!!

Geplaatst

@sillie: kan ook allemaal van de medicijnen komen en van deze ellendige emo rollercoaster. Probeer echt een beetje positief te blijven en vol te blijven houden tot de testdag.

@snowflower: jeejtje zeg wat een hevig verhaal. Wat een ellende dat jullie weer moeten wachten. Hopelijk hebben jullie snel een uitslag en kunnen ze toch nog iets voor jullie betekenen.

@AMF en acj: hopelijk mogen jullie snel beginnen!

Hier nu veel buikkrampen, zit nu lekker op de bank met een kruik en kop thee. Daarbij gezellig met de kaarsjes aan omdat we een stroomstoring hebben. Was al half wakker en de wekker kraakte ineens. Die was dus uit.

Straks maar weer eens proberen te slapen.

Geplaatst

Moeilijk hoor hoor Sillie, heel logisch dat je op bent. En het is ook gewoon niet te voorspellen, ik word altijd super humeurig en emo voor mijn ongesteldheid maar bij de jongste had ik dit ook, werd dan niet ongesteld (gaf nog borstvoeding dus sloeg nog geen alarm) pas met tien weken kwam ik er achter dat ik zwanger was. Nu heb ik met mijn vriend een aantal keren gehad dat ik zulke klachten had dat ik dacht, dit word een positieve test maar dan bleek het tegengestelde. Ik ben één keer overtijd geweest met heftig bloedverlies, vermoedde een miskraam maar dat kan dus helemaal niet geval zijn geweest. Hoe kan je lichaam je zo voor de gek houden. Omdat dit jullie laaste poging is, de druk is zo groot... Sterkte hoor lieverd, hoop dat jullie geluk hebben.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden