Ga naar inhoud

wie start er in januari 2015

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Zo dames het zit er weer op en het viel me reuze mee :-) en het waren tien eieren :-)) op naar morgen het spannende telefoontje

Sent from my iPhone using Tapatalk

• Reacties 1,9k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Beste Dames

Ik probeer weer aansluiting te zoeken... vrijdag krijg ik een terugplaatsting van mijn laatste cryo... als deze goed ontdooit in eigen cyclus.

Ik ben voorzichtig... na 3 miskramen, hakt het hele ivf proces er goed in.

ik merk dat er geen aansluiting te vinden is op het wachtbank-item van dit forum

succes allemaal

Emm

Geplaatst

Olijfje: door de overstimulatie heb ik de afgelopen dagen heel veel in mijn buik gevoelt. Het begint nu eindelijk rustig te worden. Waar ik heel blij om ben. De eerste wachtweek vind ik makkelijker als de tweede wachtweek. Dan krijg ik de kriebels om te testen. Bij onze zoon hield ik het niet meer waardoor ik 2 dagen voor de testdatum een vroege zwangerschapstest had gedaan. Ga me best doen dit keer wel echt te wachten tot testdatum. Voor ons is dat 1 maart. Hoe vind jij het de wachtweken??

Geplaatst

Zo, amf…. 10 eitjes! Goed zeg! Spannend die wachttijd om te horen hoe het nu weer verder gaat! Ben benieuwd waneer je de terugplaatsing krijgt!

Hoi Emmiline, ook voor jou spannend! Jij krijgt vrijdag laatste terugplaatsing van je Cyro, ik zal voor je duimen! Sterkte en succes deze tijd !

Ik ben vanochtend weer naar de arts geweest voor een laatste echo om te kijken hoe mijn eitjes er bij liggen, ik heb 2 eitjes waarvan er 1 echt in goede conditie is er de ander nog wat aan de kleine kant.

Vrijdag krijg ik dan de punctie en als alles goed gaat maandag de 26ste de terugplaatsing. Voor ons is het ook de laatste keer dus heel erg spannend!

Rican jij ook sterkte met de wachtweken, best heftig allemaal!

Net als alle andere dames, zet hem op!

Geplaatst

@amf: zo goed zeg, 10 eitjes. Daar moet wel een goede bij zitten. Succes met wachten op het verlossende telefoontje.

@emmiline: Welkom hier. Hier zitten een aantal die lekker gelijk op gaan allemaal. Spannend voor jullie, hopelijk blijft deze laatste wel lekker plakken. Safe the best for last.

@lijntje: voor jullie extra spannend. Veel succes!

@de wacht dames: al spanni g om te gaan testen of houden jullie het vol tot de testdag?

@de positieve testers: hoe gaat het met jullie? Wanneer is de eerste echo?

Hier alles weer gewoon zn gangetje, maandag was echt ff flink balen, maar het jammer maar helaas. Ik heb er wel vrede mee, vooral omdat de volgende in een natuurlijke cyclus gedaan wordt. Dat geeft me toch ook wel een hele geruststelling. Ik was de laaste dagen echt beroerd van al die hormonen. Dus hopelijk volgende maand daar minder last van.

Daarbij is mn hulp op t werk vandaag begonnen!!! Tot nu pakt hij het goed op en dat geeft mij toch ook wel een hoop rust. Afgelopen maanden was het ook erg hectisch en nu mss wat meer rust. Daarbij hebben wel tegen iedereen vertelt dat we ff een maandje rust houden, geen vervelende vragen meer voorlopig.

Geplaatst

@tammy ik snap je keus om door te zeggen dat jullie pauze nemen. Wij hebben ook aangegeven in onze omgeving dat we zijn gestopt. Ik vond de zo goed bedoelde vragen echt niet prettig. Van wanneer gaan jullie verder.

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Geplaatst

Hi All, ben ik ook weer Ff. Vndg naar Leuven geweest. Was soort evaluatie van onze derde mislukte ivfpoging. En the next steps. Mijn vriend vind, omdat we nog n vierde poging "tegoed" hebben van de zorgverzekeraar, dat we t gewoon moeten doen en ik... Ik ben bang. Bang voor de teleurstelling die komen gaat. Het definitieve einde.

Lekker pessimistisch verhaal he. Ik denk ook realisme, zelfbescherming. Vndg weer n geboortekaartje in de bus gekregen ik voelde me weer zo verdrietig worden.

Leuven wilt het nog n keer proberen: Lang protocol eerst maand aan de pil dan hormoonstimulatie. Omdat ik vorige keer met acht dagen spuiten al aan de beurt was met de Pregnyl willen ze lang protocol nu doen.

Kans is klein maar laatste poging ... Wil nog even wachten met hormonen ben nu al weer moe van alle informatie.

Stephanie van harte wat geweldig!

@ SummerBeach hoe is t..?

Tammy goed hoor zo positief

Olijfje hoe is t?

Xxx Pigster

Geplaatst

Pigster en tammy, heel begrijpelijk! Wij hebben eigenlijk tegen niemand gezegd dat we weer bezig zijn. Heb geen zin in al die vragen en meeleven en al dat uitleggen als het weer niet gelukt is.

Hier ziet het er niet goed uit. Ik heb enorm menstruatiepijn en heb heel, heel licht iets weggeveegd (2x) . We vertrekken morgenochtend voor 1,5 week naar Oostenrijk met een vrienden en kinderen, doen we elk jaar en dat is supergenieten. Dus dat ga ik nu ook doen, ik ga dit niet mijn vakantie laten verpesten. Ik hoop alleen dat het doorbreekt dan ben ik er vanaf. Wanneer we weer verder gaan weet ik niet want we hebben een cryo's meer dus we moeten weer helemaal opnieuw beginnen en dan mss weer die teleurstelling. Ik heb er even geen zin in, die rotpunctie enzo..brr

We zien wel, sterkte voor de rest!!

Geplaatst

AMF mooi aantal! Hoor je morgen hoeveel er bevrucht zijn? Ik hoop lekker veel.

Emmiline, welkom en succes vrijdag! We hebben alle starters en wachters en zwangeren lekker op één bank op t moment

Rican, fijn dat je buik weer rustig is. Houden zo

Tammy goede spirit. Lekker even herstellen en opladen en dan straks weer helemaal klaar voor de cryo.

Hi Pigster! Nachtje over slapen (of wat meer dan 1), dat helpt. Vraag je af wat je erger of enger vindt: nog een teleurstelling of later de vraag 'wat als we tòch die laatste poging hadden gedaan?'. En je hoeft niet nu te beslissen, neem je tijd, hoor! O ja, ik had met lang protocol vorige ICSI 2x zoveel embryo's (op dag 4). Ik vond 4 wk spuiten toen best pittig, maar ook die weken gaan weer voorbij. Sterkte met de keuze! xx

Hier alles goed. Ben wel snel moe, 's avonds hoofdpijn, een cupmaat opgeschakeld, buik beetje zwaar maar ik heb zo'n mooie medicijnencocktail dat het onmogelijk te zeggen is wat waar door veroorzaakt wordt. En ik ben vooral heel opgewekt dat we weer 'in the game' zijn en heb (nog?) een soort naïef vertrouwen dat het deze keer met alle nieuwe meds wèl gaat lukken. Tot zondag kan ik m'n geduld nog wel bewaren maar vanaf dan gaat het erom spannen...

Geplaatst

Jeeeetje wat hebben jullie weer veel geschreven. Poeh goed nieuws, slecht nieuws gaat echt van alles door mij heen voor jullie! Weet niet waar ik moet beginnen!

Olijfje zet m op goed gevoel vasthouden!

Madelin hoop voor jou dat het niet is wat het lijkt.

En Pigster, mijn eerste icsi traject was de vierde keer ook pas raak, nooit een cryo gehad.....wel een baby kop op meid ik hoop dat het gevoel dat je er dan alles aan gedaan hebt je mss rust kan geven blèèè klinkt zo passé maar dat had ik mezelf destijds voorgenomen! Mij hielp het, hoop dat ik jou ook wat mee kan geven.

Wij hebben de eerste echo gehad, hartje klopt en het is er 1tje. Hadden 3 embryo's teruggeplaatst gekregen door mijn kleine haast "nihille" kans volgens de gyn. Heb veel buikpijn en hou mijn hart vast.....pfffff wat duren deze weken lang van hoop en wanhoop blijdschap en angst bah bah. Op naar de volgende stap, deden we de vorige keren ook. Ben al blij dat we weer zover mogen zijn.

Verder duim ik voor alle wachtenden, prikkende, wanhopige en blije dames. Stephanie van harte, ook jij geeft de rest weer hoop!!!!

Alle liefs voor jullie!!!

Geplaatst

49bf5a7c411120db70c728a15775a3c0.jpg

Ik wilde vanmorgen medicijnen innemen voor hoofdpijn maar m'n menstruatie was nog niet doorgebroken dus toch maar ff een test gedaan en dat was schrikken, geen twijfel mogelijk ondanks 3 dagen te vroeg testen, een hele dikke streep, niet te geloven!!!

Geplaatst

Vandaag om 12:00 het verlossende telefoontje gehad van de 10 waren er 7 rijp en 4 bevrucht jeej zaterdag de terugplaatsing.

Maar zijn de andere drie ook goed voor de vriezer? Krijg je dat met tp te horen of later??

Geplaatst

[TABLE=class: cms_table_grid, width: 500]

[TR]

[TD]Naam:[/TD]

[TD]Soort traject:[/TD]

[TD]Eerstvolgende afspraak:[/TD]

[TD]Datum terug-plaatsing:[/TD]

[TD]Testdatum:[/TD]

[TD]Zwanger:[/TD]

[TD]Waar:[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Cerah (27)[/TD]

[TD]1e ICSI[/TD]

[TD]Punctie 29 jan[/TD]

[TD]TP 1 feb[/TD]

[TD]test 14 feb[/TD]

[TD]ja[/TD]

[TD]Zwolle[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Tammy (32)[/TD]

[TD]1e ICSI[/TD]

[TD]Punctie 2 feb[/TD]

[TD]TP 5 feb[/TD]

[TD]test 16 feb[/TD]

[TD]nee[/TD]

[TD]Zwijndrecht / Rotterdam[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]ACJ1984 (30)[/TD]

[TD]1e ICSI[/TD]

[TD]startecho 10 mrt[/TD]

[TD]

[/TD]

[TD]

[/TD]

[TD]

[/TD]

[TD]Zwolle[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]AMF (30)[/TD]

[TD]

[/TD]

[TD]Punctie 18 feb[/TD]

[TD]TP 21 feb[/TD]

[TD]

[/TD]

[TD]

[/TD]

[TD]Zwolle[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Olijfje (38)[/TD]

[TD]2e ICSI[/TD]

[TD]Punctie 9 feb[/TD]

[TD]TP 14 feb[/TD]

[TD]test 25 feb[/TD]

[TD]

[/TD]

[TD]Gent[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Stephanie (24)[/TD]

[TD]1e IVF[/TD]

[TD]Punctie 3 feb[/TD]

[TD]TP 6 feb[/TD]

[TD]test 17 feb[/TD]

[TD]ja![/TD]

[TD]Gent[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Snowflower_ Francisca (32)[/TD]

[TD]

[/TD]

[TD]Uitslag 25 feb[/TD]

[TD]

[/TD]

[TD]

[/TD]

[TD]

[/TD]

[TD]

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Madelin (34)[/TD]

[TD]1e IVF cryo[/TD]

[TD]2e FM 2 feb[/TD]

[TD]TP 9 feb[/TD]

[TD]test 19 feb

[/TD]

[TD]ja![/TD]

[TD]UMC Utrecht[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Jessi79[/TD]

[TD]cryo ICSI-2[/TD]

[TD]

[/TD]

[TD]TP 8 feb[/TD]

[TD][/TD]

[TD]

[/TD]

[TD][/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Rican[/TD]

[TD]

[/TD]

[TD]Punctie 11 feb[/TD]

[TD]TP 14 feb[/TD]

[TD]test 1 mrt[/TD]

[TD]

[/TD]

[TD][/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Lijntje[/TD]

[TD]ICSI[/TD]

[TD]Punctie 20 feb[/TD]

[TD]TP 23 feb[/TD]

[TD]

[/TD]

[TD]

[/TD]

[TD]Zwitserland[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Emmiline[/TD]

[TD]cryo[/TD]

[TD]

[/TD]

[TD]TP 20 feb[/TD]

[TD]

[/TD]

[TD]

[/TD]

[TD]

[/TD]

[/TR]

[/TABLE]

Geplaatst

Sillie, wat fijn zo'n kloppend hartje! Daar verheug ik me zo op. Het dichtstbij wat ik ooit gekomen ben is tot een week voor de echo. Moet toch een magisch moment zijn...

AMF weer een stapje verder! Het verschilt per ziekenhuis wanneer je iets over cryo's hoort. In Utrecht lieten ze de embryo's nog een nachtje langer in het lab, daar kreeg ik op dag 3 de verse TP en de cryo's waren allemaal dag 4. Nu had ik een dag 5-TP en hoorde ik achteraf hoeveel er de vriezer in waren gegaan. Dus nog even geduld ;-)

Morgen punctie voor Lijntje en TP voor Emmiline, allebei veel succes!

Jessi, lees je nog mee? Hoe gaat het? Jij zit nu ook rond je testdatum, toch?

Geplaatst

@madelin: wow daar is echt geen twijfel over mogelijk! Gefeliciteerd nu lekker dubbel genieten van je vakantie!

@sillie: wat super gaaf een kloppend hartje, blijft zo bijzonder. Geniet er lekker van.

@olijfje: hopelijk voor jou ook een mooie positieve test! Gun het iedereen heel erg.

@pigster: laat het allemaal even lekker bezinken en ga dan even met je man overleggen. Je heb nog een kans, dat is ook wel weer bijzonder natuurlijk.

@amf: wij kregen een week na de punctie een brief met hoeveel er ingevroren zijn. Maar anderen krijgen het met de punctie of een belletje. Spannend voor je hoor, zaterdag de tp.

Ik denk dat ik vast iemand vergeet, maar we zitten hier ook met zoveel dames, gezellig!

Hier alles nog steeds rustig, helaas nog steeds aan het vloeien. Lijkt wel of het langer duurt dan normaal. Vaak had ik maar 3dg ofzo last, nu is het al bijna vrijdag en nog geen einde inzicht. Morgen nog 1 dagje werken en dan eindelijk weer weekend, wel weer aan toe. Volgende week gelukkig ook een iets rustigere week op t werk, dus mss meer tijd voor andere dingetjes te doen.

Wel nog trots op mn kleine man, die mag vanaf volgende week met de zwemles naar de afzwemgroep. Dus als het goed is mag hij dan in april voor zn A diploma . Daar is deze mama dan best trots op haha. Wilde ik ff delen met jullie haha

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden