Jump to content

Recommended Posts

Posted

Hoi, zijn er nog meer dames die net zwanger zijn en nog niet in een uitgerekend-topic durven mee te schrijven?

Ik ben morgen 6 wk zwanger maar het voelt nog zo onwerkelijk! Mijn lichaam schreeuwt 'zwanger!' maar mijn hoofd denkt nog: "Jaja, dat kennen we, eerst maar eens zien of we de echo halen, het kan zo weer afgelopen zijn". En die echo is op 18 maart, dus ik vind het nu wel spannend worden...

• Replies 146
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Posted

Haha, dat zou wel heel bijzonder zijn...! Maar jij bent iig al op de helft!

Liefs,

Noes

Verzonden vanaf mijn iPhone met behulp van Tapatalk

Posted

Hoi Olijfje,

Je bent niet alleen hoor, ik durf ook nog niet in een 'uitgerekend' topic te schrijven. Ik ben nu 6,5 wk zwanger en heb 18 maart de echo, zou dan precies 8 week zijn.

Ook ik wil eerst maar even zien of we de echo halen en of er een hartje klopt en het geen leeg vruchtzakje is. We blijven afwachtende meiden hè in de MMM :-)

Ik heb verder helemaal geen zwangerschapssymptomen, voel me niet misselijk, moe of wat dan ook. Bij mijn zoontje 2 jaar geleden was ik enorm moe en wilde alleen maar slapen tot een week of 12, maar daar heb ik nu (nog) geen last van. Wel veel plassen dus ga er vanuit dat er wat gebeurt daar binnen. Vanaf afgelopen vrijdag doe ik ook weer mee met MVM en had gelukkig ook daar een mooie knaltest.

Vind het weer enorm spannend allemaal...

Posted

Hé Madelin! Gezellig.

Dan hebben we op dezelfde dag echo! Wat goed dat je bent aangemeld bij MvM. Ook zoiets wat ik niet durf omdat het dan wel heel echt wordt... Maar misschien toch 'ns gaan uitzoeken zo langzaamaan. Zet je dan die flessen zo op straat, zichtbaar voor alle buren? Of kun je iets afspreken over halen en brengen?

Posted

Ik heb een hoekhuis dus mogelijkheden zat om ze verdekt op te stellen maar ik weet van meerdere buurvrouwtjes dat ze ook meegedaan hebben en dan weten ze echt wel dat dat witte busje op maandag langs komt van MVM is, ik wist op die manier ook dat mijn buurvrouw van 2 huizen verderop zwanger was. Daarom heb ik afgesproken dat totdat ik het bekend heb gemaakt ik de flessen bij een depot in ons dorp neerzet en daar staan dan weer nieuwe flessen klaar.

Gewoon aanmelden zou ik zeggen, mogelijkheden zat om het te bespreken, en als het alsnog misgaat kan je altijd stoppen. Maar daar gaan we niet vanuit hoor! Het gaat al zolang goed nu...

Sent from my iPhone using Tapatalk

Posted

Ik ga eens informeren, misschien is hier ook wel ergens zo'n depot.

Qua hormonen zit het hier nog wel goed, mijn 'morning' sickness duurt zo'n beetje tot 16.00 uur en tegen die tijd ben ik zo moe van de dag dat ik niets meer voor elkaar krijg. Ik lijk zin te hebben in een bepaalde smaak en als ik het dan voor m'n neus heb, gaat het er met grote moeite in. Het is een beetje vermoeiend maar ik ben er toch ook wel heel blij mee.

Nog maar 9 nachtjes slapen tot de laatste utrobol

Posted

Hé Madelin, hoe is 't bij jou? Weinig dames in de eerste 12 weken... Hoe zou het met Rican zijn?

Ik heb me aangemeld bij MvM maar ben nog niet teruggebeld.

Verder voel ik me al dagen flauw en slap, alsof ik net buikgriep heb gehad. Ik probeer nu van alles om mijn bloeddruk en ijzergehalte op te krikken. Dat helpt een beetje en de rest gaat op wilskracht Ik hoop echt van harte dat het allemaal niet voor niks is.

Posted

Dat is echt vervelend, maar het hoort er ook bij en we gaan er niet vanuit dat het voor niets is hé.

Ik heb zelf echt helemaal nergens last van en dan slaat de twijfel ook wel eens toe maar ik moet zeggen dat dat ook nog wel meevalt eigenlijk. Nog een klein weekje en dan hebben we de echo en weten we of het allemaal goed is met onze kleintjes. Maar tot dan goede hoop houden.

Sterkte met de nare kantjes van de zwangerschap en hopen dat het snel afzakt.

Posted

haha, ja inderdaad. Ik krijg met gemak die bussen van MvM vol, en dan werk ik ook nog 2,5 dag, moet je nagaan. Maar als dat mijn enige zwangerschapskwaaltje is deze weken dan teken ik ervoor!!

Ik heb bij mijn zoontje ook een vrijwel klachtenvrije zwangerschap gehad trouwens, ik ging toen 4 weken voor de bevalling met verlof en toen kwamen er wat kleine ongemakjes. Ik hoop dat het nu weer goed gaat. Ach, als de kleine maar gezond is, dat vind ik het belangrijkst (zoals alle moeders :-))

Ik heb soms van die kleine prikjes rechts onderin, dus er gebeurt wel wat.

Posted

Ik hoop voor je dat het zo blijft!

De MvM-mevrouw komt woensdag. Ze klonk een beetje teleurgesteld dat ik net daarvoor de echo heb, "want dan is de test niet echt meer spannend". Dat was nou echt het laatste waar ik mee bezig was. Gelukkig kunnen de flessen naar een depot zolang ik het nog niet aan alle buren wil laten zien.

Ik heb inmiddels ontdekt dat even flink huilen goed helpt tegen misselijkheid

Posted

Ahhh, moest je huilen door de hormonen? Of was er wat aan de hand. Maar lekker dat je dan ff van je misselijkheid af was want het lijkt me echt verschrikkelijk. Heb je de echo overdag? Ik heb hem avonds, ben echt heel benieuwd, het voelt allemaal heel goed eigenlijk. 'S avonds wel behoorlijk last van een dikke buik en ook heel plofgevoel, alsof ik veel te veel gegeten heb, dat zit niet echt lekker. Gistermiddag ook last van beginnende misselijkheid maar na 2 glazen cola en wat crackers zakte het weg..

Posted

Ik wil me ook graag aanmelden op dit bankje. Want ja, ik vind het ook wel heel spannend om al echt op een uitgerekend bankje te gaan.

Ik ben vandaag 4+5 weken zwanger. Vaak misselijkheidsaanvallen en grotere borsten, maar verder niet echt kwaaltjes.

Het blijft heel onwerkelijk dat het nu eindelijk toch gelukt is.

30 maart hebben we de eerste echo. Dan ben ik 6+5 weken zwanger.

Posted

Jaaaa gezellig! Hoe meer zielen, hoe meer vreugd. Wat heb je al vroeg een echo. Mijne is overmorgen op 7w2d.

Ik word echt af en toe radeloos van misselijkheid, slap zijn alsof je buikgriep hebt, vieze metaalsmaak, sommig eten opeens afschuwelijk vinden. Madelin, het huilen was deels moedeloos zijn, deels hormonaal. Ik vind het lastig te combineren met werken maar het nog niet op werk verteld hebben. Maar over het algemeen overheerst toch het gevoel dat ik heel erg blij ben dat het deze keer al zo lang (nou ja, relatief dan) zo goed gaat!

Posted

Ja ik ben blij dat de echo zo vroeg is. Maar scheelt maar 4 dagen met jouw eerste echo...

Zo is dan iedere mijlpaal weer een stap verder.

Ja combineren is wat lastig dan ja. Bij mij weet nu 1 iemand het op het werk en niet eens mijn manager. Hem ga ik het volgende week zeggen, want hij is er deze week niet.

Veel succes, maar ook plezier morgen!!!

Posted

Hé Vlindermama, welkom in ons kleine groepje, leuk dat je meeschrijft en van harte gefeliciteerd!

Wow, het heeft niets met de zwangerschap te maken maar wat heb ik me vanmorgen verslapen!!!

Om 06.30 uur stond mijn wekker (ws. te zacht?) werd ik om 07.45 uur wakker van een stemmetje 'mamma, ikke uit?' Mijn zoon van 21 maanden riep me. Ik heb een record gemaakt, binnen een half uur stonden we bij mijn gastouder helemaal klaar, en dan had mijn zoon ook nog op moment dat ik de deur uit wilde een vieze broek die eerst schoon moest. Wel zweet op mn ruggetje staan:happy7:

Jammer Olijfje ,dat je zo misselijk bent zeg, ik hoop echt dat het snel wat minder wordt. Ik heb al een paar dagen dat ik wel een vaag misselijk gevoel heb, alsof ik nodig moet eten en dat vind ik al zo storend.

Als ik 's nachts wakker wordt kom ik niet meer in slaap omdat ik zo'n honger heb, dan drink ik even een glas fruitontbijt en duik weer m'n mandje in. Dat had ik in de eerste paar maanden ook bij mijn vorige zwangerschap.

Ik geniet heerlijk verder, heb het aan bijna niemand verteld, op mijn werk nog aan niemand. Morgen de echo voor ons Olijfje, heel spannend of het allemaal goed is!!!

Posted

Vlindermama, wat een heftige jaren hebben jullie achter de rug zeg lees ik in je handtekening, ik wens je echt een hele goede zwangerschap toe en een heel gezond kindje!

Zal nog best spannend zijn voor jullie omdat je Chloë ook 37 weken bij je hebt gehad en het toen mis ging.

Positief denken en genieten van dit mooie wondertje!!

Posted

Jullie dus beide de echo morgen, spannend! Ik ga duimen en kaarsje branden.

Madelin, dat wat je verteld van je hongergevoel, dat heb ik ook. Dat hakt er zo in en moet ik echt wat eten...

En wat een gehaast vanmorgen voor je! Zo zie je maar dat het ook dan lukt... Hihi

Ik vind het jammer, maar niet met MvM meedoen. Omdat ik een bloedtransfusie heb gehad. Heb mijn eerste zwangerschap wel mee gedaan en had nu graag weer iets terug willen doen, zeker omdat ik de medicijnen nu ook zelf nodig heb gehad. Maar helaas...

Ik heb er zelf nu wel echt een goed gevoel bij en ben blij met alle kwaaltjes die ik heb. Kan bijna niet avondeten door de misselijkheid. Dan maar een boterham, dat lukt wel.

Ik ga ook zeker niet uit van een 9 maanden zwangerschap, eerder 8 maanden. Want vorige keer begon het bij 36,5 week mis te gaan... En het risico voor mij en mijn kindje is te groot. Dus wordt geen onbezorgde zwangerschap zoals ik hem bij Chloë heb ervaren.

Maar ben nu al zo opgelucht dat ik wel weer zwanger kan worden, want dat was de eerste onzekerheid. Nu hopen we natuurlijk dat het allemaal goed gaat en we eind van het jaar met een klein hummeltje in onze armen op de bank zitten.

Posted

Olijfje en madelin, heel veel succes met de echo morgen!

Liefs,

Noes

Verzonden vanaf mijn iPhone met behulp van Tapatalk

Posted

Vlindermama, scheelt idd maar 4 dagen, je hebt gelijk Maar ik vind de mijne al zo vroeg. Hé, Madelin plast voor twee, dus voel je niet rot over niet meedoen aan MvM En wat goed dat je met jouw geschiedenis er nu zo positief in staat en dat het zwanger worden gelukt is!

Haha Madelin superwoman! Dat doe je snel. Jij bent vanavond aan de beurt hè? Leuk

Noes, dank je wel, wat lief! Hoe is 't bij jou?

Ik zit nu op de bank met ontbijt de misselijkheid voor te zijn. Het lijkt iets beter te gaan, ben gestopt met (koe)melk, nu geen diarree meer, daardoor voel ik me minder slap en blijkbaar word ik dan ook iets minder misselijk. Het is gewoon even zoeken naar een nieuwe balans! Omdat heel veel dingen vies smaken eet ik wel supergevarieerd: steeds een paar hapjes dit en een paar hapjes dat en zo gaat het de hele dag door. Maar zo is het wel uit te houden en ik ben ook weer een stuk opgewekter.

Als ik na de echo weer internet heb, zal ik jullie laten weten hoe t was. Heb er heel veel zin in en vind t toch ook wel een beetje eng.

Posted

Goedemorgen, haha inderdaad, ik heb die blauwe bussen al ruim vol voor ik ze weg moet brengen vlindermamma tis niet anders toch.

Bedankt Noes, lief dat je meedenkt, is toch weer altijd leuk he, iedereen die met elkaar meedenkt.

Heel veel succes vandaag Olijfje!!! Hoop op goed bericht.

Ik zit nu aan een bakje kwark met lijnzaad en ik vind het nog lekker ook. Ik las op internet dat het helpt tegen opgeblazen gevoel, ik heb aan het eind van de dag zo'n plofgevoel, brr. En ik wil het nog een poosje stil houden dus ik hoop dat die dikke darmenbuik weer minder wordt binnenkort anders gaat het wel opvallen denk ik

Een hele fijne dag allemaal! Ik mag vanavond pas dus dat duurt nog even, eerst nog even naar de stembus vanavond..

Posted

Lijnzaad door de muffins en smoothies, ook lekker.

Hier goed bericht: embryootje is nu 1,2 cm, alle benodigde onderdelen waren te herkennen (vruchtzakje, dooierzak, ...?) en.... het hartje klopt! Ik mag nu ook stoppen met alle medicatie, vooral het stoppen met utrogestan vond ik erg goed nieuws.

Dus nu zijn we opeens gewone mensen die naar een gewone verloskundigenpraktijk mogen... Na 1,5 jaar ziekenhuizen is dat weer even nieuw (hoe werkt dat?!).

Daarna de MvM-mevrouw op bezoek gehad en mijn eerste plas is gevangen!

Nu lekker crashen op de bank met 5 soorten hapjes en drankjes en een zwanger-tijdschrift van MvM. Durf ik het te lezen...?

Posted

Wat een fijn bericht! Tuurlijk ga dat tijdschrift maar gauw lezen, nu moet je er echt in gaan geloven hoor! Hoeveel weken ben je zeiden ze?