Ga naar inhoud

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

He ja, het gaat nog steeds heel goed, ik wilde juist aan jullie vragen of jullie ook zo'n honger hadden de hele dag maar ik zie dat ik niet de enige ben. Gelukkig. Ik heb zo'n trek de hele dag en ook meegal Snachts een keer. Ik ging me al afvragen of dat wel normaal was maar dat hoeft dus niet..

Sent from my iPhone using Tapatalk

• Reacties 146
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Ik ben sinds vandaag gestopt met de utrogestan. Vind het toch wel spannend. De bolletjes gaven me wel een soort veilig gevoel. Nu moeten de beebs het zelf doen. Aan de andere kant, heerlijk geen bolletjes meer ;-)

Ik had gehoopt dat ik minder moe zou zijn nu ik gestopt ben, maar nog steeds de hele dag moe, vergeet heel veel en vandaag meer misselijk dan voorheen.

Heb veel trek in hartige snacks. Patat etc. Gister fietste ik rond 16.00 uur langs een viswinkel en toen kon ik alleen maar aan lekkerbekjes denken. Dus vanuit mijn werk maar twee meegenomen voor avondeten :-)

Verder probeer ik heel braaf veel fruit en groente te eten :-)

Olijfje --> groot gelijk dat je langzaam af gaat bouwen! Morgen weer een echo, hoeveel weken ben je dan? Maak je je zorgen over de krampen?

Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk

Geplaatst

Vlindermama, ik heb eigenlijk nog geen nieuwe afspraak staan, maar op zich wel slim om nu per kwartaal te gaan i.p.v. per half jaar!

Madelin, ik heb niet echt trek, sterker nog: eten dat ik normaal heerlijk vind (zoals chocola), smaakt me niet op het moment of ik krijg er een hele vieze nasmaak van. Alle smaken worden gigantisch uitvergroot, dus het moet vooral nergens naar smaken, bv. aardappelpuree, een worteltje, een droog volkoren toastje met een plakje hele jonge kaas, een glas water, zelfgemaakte groentesoep zonder zout en peper. Knoflook is echt verbannen uit onze keuken. In het begin wilde ik graag patat en dan liefst met pindasaus, nu moet ik er echt niet aan denken. Sommige dingen gaan er ’s morgens echt niet in en dan ’s avonds heb ik er opeens trek in. Of andersom: ik begin enthousiast aan een banaan en halverwege gaat hij me tegenstaan en moet hij opeens ver bij me vandaan. Het zorgt wel voor vrolijkheid bij ons in huis want het is echt best wel raar. Maar daardoor eet ik steeds hele kleine beetjes van zoveel mogelijk verschillende dingen. Zal vast een functie hebben…

Nynk, morgen echo op 8w3d. De kramp is voorbij. En ik heb even geen zin meer om me steeds zorgen te maken, dus ik ben er vandaag maar gewoon van uit gegaan dat alles goed is :-) Ik herken helemaal wat je schrijft over stoppen met utrogestan. Mijn arts zei dat het druppeltjes progesteron waren in de zee van progesteron die je eigen lichaam inmiddels aanmaakt. Dus nu word je moe van je eigen progesteron ;-) Lekker stoppen met die bollen, die heb jij niet meer nodig!

Geplaatst

Dat was weer een kloppend hartje en nu als extra feature ook mini-armpjes en -beentjes! Zag er al heel schattig uit vergeleken met vorige week. Ik begrijp wel waar ik zo moe van ben want hij/zij is nu 4x zo groot, 2 cm (zonder dooierzak, vorige wk 1,2 cm incl. dooierzak). Aansluitend hadden we een uitgebreide intake.

Over 2 wk termijnecho en over 4 wk combinatietest-echo, als we zo ver komen natuurlijk.

Ik vond het even wennen om opeens in een ziekenhuis omringd te zijn door dikke buiken met vrouwen die daar een gezicht bij trokken alsof dat de normaalste zaak van de wereld was. Voor de echo begon ik mijn schoenen al automatisch uit te trekken maar het kon 'gewoon' via mijn buik! Echt alsof je in een andere wereld terecht komt, zeg. Hebben jullie dat ook...?

Geplaatst

Olijfje, wat een goed nieuws! Het gaat nu echt tijd worden dat je weer een bankje opschuift.....

Liefs,

Noes

Verzonden vanaf mijn iPhone met behulp van Tapatalk

Geplaatst

Gefeliciteerd olijfje! Echt leuk om te lezen.

Dat gaat lekker verder groot groeien!

Liefs moes

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Geplaatst

Dag Olijfje,

wat heerlijk!! Fijn dat de echo zo positief was en je kindje mooi groeit! Je loopt precies 3 dagen op mij voor :-)

heb ik ook een idee hoe mijn ukjes er uit zien ;-)

ik moet komende keer nog naar de Fertiliteitskliniek, als alles goed is mag ik dan door naar het ziekenhuis. Denk dat ik gezien mijn buik onder controle in het ziekenhuis blijf. Hopelijk ook wat extra echo's :-)

Geplaatst

Nog 1 dag werken en dan maandag echo. Sinds 2 dagen ook wat meer pijn aan mijn tepels. Hoe blij je daar om kunt zijn. Hihi

Ik blijf zowiezo onder behandeling in het ziekenhuis en wil zelfs vragen of ik iedere week controle krijg. Met onze geschiedenis wordt het ook gezien als een risico zwangerschap. En weet niet of ik het psychisch kan volhouden als ik niet wekelijks de bevestiging krijg.

Maar eerst maandag maar afwachten...

Geplaatst

Dank je wel allemaal

Nou Noes, dit bankje zit wel lekker eigenlijk! Ik vind het nog steeds raar als verloskundigen en tandartsen enzo me feliciteren met mijn zwangerschap. Er zijn momenten dat ik me vertederd bewust ben van een baby-to-be in mijn buik en er zijn momenten dat ik er heel technisch medisch naar kijk en me er nog niet mee durf te verbinden. En dan begint zo'n verloskundige over wanneer je kraamzorg moet gaan regelen?!? Dan ben ik echt spontaan uitgetuned. Zeg dat over een maand nog maar eens tegen me, dan komt het wel binnen denk ik.

Ik snap dat 'lekker genieten' niet echt, maar dat komt vast nog wel. Bijvoorbeeld als mijn lijf weer gewend is aan geen prednison (vandaag eerste dag medicijnvrij!) en gewoon weer zelf cortisol gaat aanmaken zodat ik weer een beetje ga functioneren. Maar zolang dat kleintje het zo goed blijft doen, kan het me niet zoveel schelen dat de rest van mijn leven even plat ligt.

Nynk, kijk ook even op berichtjeuitjebuik.nl, filmpjes van ontwikkeling per week, leuk!

Geplaatst

PS Nynk bedoel je dat je in zkh blijft vanwege tweeling? Of iets anders?

Vlindermama, elke week controle kan ik me goed voorstellen in jouw situatie, ik hoop dat het mag! Vast wel, toch?

Geplaatst

Ik heb ook berichtjeuitjebuik. Echt heel leuk idd.

@Olijfje, snap wel wat je zegt over het feliciteren. Is toch zelfbescherming. Niet te blij durven zijn. Ongeloof en onwerkelijk is het nog. Maar denk dat naarmate de tijd vordert, je idd wel meer kunt genieten. Nu ben je toch nog heel voorzichtig.

Begint bij mij mu toch wel echt te kriebelen voor maandag. Zo vaak echo gehad de laatste jaren om een nieuwe tp te plannen en dan toch hopen dat het wel is gelukt en je toch iets in de baarmoeder ziet. En maandag zien we, als het goed is, dan toch echt wel iets in de baarmoeder. Kan al gaan huilen bij het idee...

Geplaatst

@Olijfje heb een groot litteken op mijn buik door vroegere operaties en erg veel verklevingen. Een vorige dokter heeft al wel eens benoemd dat hij mij onder controle wil houden, misschien dat ik tijdelijk door mag naar de verloskundige als alles goed gaat, maar ik me tegen de 8 maand weer moet melden in het ziekenhuis. Ik weet niet of je met een tweeling standaard in het ziekenhuis onder controle blijft.

Spannend vlindermama. Het schiet nu goed op!! Nog 3 nachtjes. Ik vond de echo zo onwerkelijk. Het ging me eerst ook allemaal veel te snel. De arts zei binnen 5 seconde ik zie een vrachtzakje, een vruchtje en een hartslag..... Ik snapte er nog niets van... Huh waar en toen was ze alweer weg haha. Daarna alles nog even goed in slowmotion herhaald. Tot wei ook beide hartjes hadden zien kloppen :-)

Veel succes. En lekker genieten maandag!!

Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk

Geplaatst

Vlindermama, succes vandaag! Huilen mag Maar dan van ontroering natuurlijk hè!

Nynk, aha vandaar. Ben benieuwd waar je terecht komt voor controles.

Hier wel ok, maar nog zo slap. Had do bij vk ook hele lage bloeddruk (100/50) dus probeer nu veel zout te eten (blegh) en veel te drinken, dat lijkt iets te helpen, maar ik zit al week thuis en kom nauwelijks tot actie omdat ik dan weer zo flauw word. Best frustrerend, hoop dat t snel wat verbetert.

Geplaatst
Vlindermama, succes vandaag! Huilen mag Maar dan van ontroering natuurlijk hè!

Nynk, aha vandaar. Ben benieuwd waar je terecht komt voor controles.

Hier wel ok, maar nog zo slap. Had do bij vk ook hele lage bloeddruk (100/50) dus probeer nu veel zout te eten (blegh) en veel te drinken, dat lijkt iets te helpen, maar ik zit al week thuis en kom nauwelijks tot actie omdat ik dan weer zo flauw word. Best frustrerend, hoop dat t snel wat verbetert.

Breek ff in voor Olijfje: Je kunt ook bouillon of soep nemen! Das iig minder vies dan zout.... Of zoute drop eten.

En ik breek weer uit....

Geplaatst

Ah Olijfje, dat schiet idd niet op he, wat vervelend. Sterkte!!

Vlindermama, succes en ik hoop op een mooi en goed bericht!!!

Geplaatst

Dank voor de tips. Helaas vind ik drop (zeker nu) zo vies dat m'n keel ervan op slot gaat, maar winegums schijnen ook te helpen dus als ik daar aan kan komen, ga ik dat proberen. Ik eet verder inderdaad veel groentesoep, zoute popcorn, tomatensap met extra zout, knäckebröd met (zoute) kaas, zoute nootjes... En gek genoeg: tjap tjoi gaat er ook goed in

Geplaatst

@Olijfje, vervelend dat je je zo slap voelt. Let wel op met drop, zoals je al zegt vindt je dit niet lekker nu, maar teveel drop is niet goed voor een zwangere. Daar zit een stof in die niet goed is voor de placenta. Misschien ook zoute chips, ik heb gegrepen dat je nu gewoon moet eten wat je leker vind en je kunt verdragen...

Wij hebben net onze eerste echo gehad en alles is goed. Hartje klopte mooi en we zijn nu 6w6d zwanger. Over 2,5 week weer controle. Ze wilde niet eerder. Ik moet er gewoon vertrouwen in hebben dat alles goed gaat. Ben zo blij, moest ook zo huilen toen we het hartje zagen. Nu weer aan het werk. Moet een meeting in... Ook dat gaat gewoon door... hihi

Geplaatst

O wat fijn, Vlindermama!! Gefeliciteerd! Het lijkt nu eeuwen, nog 2,5 week wachten, maar het gaat vast snel voorbij en je kunt hopelijk nog even teren op de bevestiging van vandaag!

Succes met de meeting en nog niets verklappen hè

Geplaatst

pfff... heb er best moeite mee... Om niets te mogen zeggen... haha. Het liefst zou ik het van de daken schreeuwen! Maar nog maar even rustig aan...

En ja tijd zal wel snel gaan. Pasen zit er tussen en beetje bij beetje aan toch wat meer mensen vertellen. En iedere dag even naar de foto's kijken, dat helpt ook mee.

Ben zo blij!!!

Geplaatst

Wat gaaf vlindermamma, echt heel fijn!!

Ik vind het ook lastig, ben nu bijna 10 weken, ik heb volgende week donderdag bij 11.1 wk de echo in het ZH en wil het dan aan iedereen bekend gaan maken, maar m'n buik moet ik zo camoufleren nu. Ik wil echt graag pas vertellen als het 1e trimester bijna voorbij is maar het is wel lastig. Dat van de daken schreeuwen heb ik eigenlijk niet nu. Gewoon ff buikje inhouden maar

Geplaatst

O nee, sorry, pas volgende week...

Hoe gaat het verder met iedereen?

Hier wel ok, lijk het diepste punt nu gehad te hebben en ik kan weer douchen zonder om te vallen, jééé! Nu alleen weer een beetje conditie opbouwen. Smaak en reuk zijn ook iets minder extreem aan het worden, al walg ik nog wel van bakluchtjes uit de keuken en moet alles open tijdens en na het koken tot we te bibberend aan tafel zitten

Geplaatst

Haha ik zie je al koukleumend zitten, maar fijn dat het iets beter gaat! Hier ook heel goed, ik had vandaag intake bij de VK en het hartje luid en duidelijk gehoord. Voor het eerst echt een WoW gevoel van; jahoor, er zit gewoon echt een klein mensje in mij te groeien daar...heel gaaf. Het drong nu pas echt door denk ik. Idd volgende week de echo.

Geplaatst

Fijn Olijfje dat het een beetje beter met je gaat. Dus jullie zitten met sjaal, muts en handschoenen aan de eettafel? Hihi.

Wat leuk Madelin, dat je het hartje gehoord hebt! Geeft toch wel weer een ander gevoel lijkt me?

Althans voor mij voelt het nog steeds zo onwerkelijk. Zit wel zelf sinds dinsdag thuis. De spanning en misselijkheid en het weinige slapen, breken nu op. Ben zo moe en misselijk constant, ik word er duizelig van en heel zweverig in mijn hoofd. Net of ik er niet helemaal bij ben. Best raar gevoel.

Morgen heb ik acupunctuur voor de misselijkheid, hoop dat het helpt.

Sinds vandaag niet meer de utrogestan bollen, wat een opluchting! Vieze dingen... Haha

Dit weekend gaan we het aan mijn schoonfamilie vertellen. Schoonouders weten het al, maar hebben zondag brunch met het gezin. En dan krijgt de rest het ook te horen.

Alle reacties zijn zo geweldig en enthousiast. Echt super!

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden