Ga naar inhoud

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Oh Olijfje, het is superfijn dat je zwanger bent maar meid, echt makkelijk heb je het niet zeg, bah nog steeds aan het spugen...echt, ik leef met je mee!!! Die pijn herken ik (nog) niet.

Hier gaat het nog steeds heel goed, voel me echt topfit, flauw he als jullie je zo beroerd voelen soms. Ik zit nu op de 12 weken en het is nu algemeen bekend, alle familie en op het werk en de buren weten het en dan gaat het natuurlijk langzaam verder dat nieuws. Ik hoef eindelijk mijn buik niet meer te verbergen en dat is lekker.

Geniet van het mooie weer en knap maar lkkr op hoor!!

Sent from my iPhone using Tapatalk

• Reacties 146
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Net bij de gynaecoloog geweest. Hij wilde graag nog even een echo maken, wat een verwennerij, alweer één en dat terwijl we daar helemaal niet op gerekend hadden. Kindje bewoog en is nu 6 cm, hartje klopte netjes.

En waar we eigenlijk voor gingen: ik ga weer aan de ascal (aspirine) maar hoef niet dagelijks te spuiten. Ik zit net op het randje van APS dus ascal is dan voldoende. Best blij mee. In die kleine heb ik inmiddels alle vertrouwen maar in mijn eigen lijf had ik dat niet zo. Nu ben ik daar wat relaxedter in.

Hoe is het met jullie? Wie heeft morgen ook alweer echo?

Geplaatst

Altijd leuk zo'n extra echo en helemaal als het zo goed gaat en de echo mooi is! Wat is APS? En wat heerlijk dat het nog steeds goed met je gaat he, en met de kleine natuurlijk, geniet ervan

Geplaatst

Olijfje wat fijn dat je nu weet waar je aan toe bent. En zeker fijn dat je niet hoeft te spuiten.

Blijf je nu bij de gyn of mag je weer terug naar de vk?

(Wij kregen elke controle een echo bij de gyn)

Geplaatst

Madelin antifosfolipidensyndroom is soort auto-immuun'ziekte' waarbij bloed teveel kan stollen.

Okaasan in principe terug naar de eerstelijn, dus vk, maar wel op het tijdstip dat gyn in de kamer ernaast zit. En aansluitend aan GUO ook weer controle bij gyn. Dus beetje een mix, beste van beide werelden

Geplaatst

Goed om te lezen Olijfje. Ook dat je er wat meer vertrouwen in hebt nu. Vervelend dat je zoveel moet spugen nu... Hoop dat het snel beter gaat!

Fijn Madelin dat het zo goed met je gaat. En alweer 12 weken. Gaat dan toch wel weer hard.

Ik heb morgen weer de echo. En als die goed is gaan we het meer bekend maken en dan waarschijnlijk volgende week ook op fb zetten enzo. Maar eerst dan nog de oma's en collega's vertellen. Ik moet nu steeds meer spugen en blijf nog erg vermoeid en misselijk. Ben al bijna 2 kilo afgevallen... En toch beginnen de broeken al strakker te zitten en heb dus soms ook al een zwangerschapsbroek aan. Hihi

Kijk toch wel echt uit naar morgen, om 12:10 hebben we de echo.

Geplaatst

Jammer vlindermamma van dat spugen, dat lijkt me zo moeilijk genieten. Sterkte en ik hoop op een hele mooie en gezonde echo voor jullie morgen!

Geplaatst

Ons eskimootje vandaag zien bewegen! alles was al zo duidelijk zichtbaar; navelstreng, hartje, armpjes, beentjes. Echt SUPER! Ben zo blij!!!

Dat spugen ben ik alweer vergeten... haha

Geplaatst

@vlindermama waauw wat een super goed nieuws! Hou dat gevoel vast en probeer er toch een klein beetje van te genieten hoe moeilijk t vaak ook zal zijn!

Geplaatst

Mijlpaal: vandaag 12 weken!

Eigenlijk dus langzaamaan tijd om door te schuiven naar uitgerekend november bankje?

Misschien eerst toch nog even uitslag combinatietest afwachten... Overmorgen nekplooimeting.

Vlindermama nog misselijk? Al aan veel mensen verteld?

Nynk, hoe is 't bij jou?

Madelin still going strong?

Geplaatst

Wow Olijfje, schiet nu dan alweer op! Ben jij degene die het 'Uitgerekend November'-bankje gaat openen?

Hier gaat het goed. Spugen is wel een regelmaat nu. Maar gisteren een dag zonder spugen, dat valt dan echt op... haha. Ja, veel weten het nu en nu mag ook iedereen het weten. Maar we gaan het toch pas op FB zetten na de echo van 1 mei. Dan hebben we ook het gesprek met de Gyn en dat wordt dan gezien als de termijnecho... Sinds vrijdag heb ik er nu ook meer een gevoel bij, dat het echt zo is en dat we toch echt weer zwanger zijn en er een kindje in mijn buik groeit.

En ik heb ook vast een zwangerschapsticker aangemaakt hihi

Geplaatst

Fijn om te horen dat het goed gaat, hier idd nog steeds alles heel goed, bijna 13 weken en loop trots met m'n buikje rond

Geplaatst

Hey allemaal,

hier gaat ook alles nog goed. Voel me nog steeds erg goed, alleen nog last van moeheid.

Was vorige week voor mijn werk naar het buitenland. Dat was toch behoorlijk vermoeiend en intensief. Lange dagen en korte nachten, dus afgelopen weekend lekker gerelaxed en van het zonnetje genoten.

Morgen hebben we weer een echo. Officieel zijn we vrijdag 12 weken, jeej!!!

fijn dat het bij jullie ook goed gaat, op de kwaaltjes na :-S

Geplaatst

Hoi allemaal!

Ik sluit me graag bij jullie aan. Vorige week woensdag positief getest na de eerste ICSI behandeling. Zit vanaf vorige week woensdag thuis omdat de buikklachten die ik na de punctie had weer terug kwamen. Vorige week vrijdag een echo gehad en heb vocht in mn buik door de overstimulatie. Na de punctie waren er 22 eiblaasjes weg gehaald. Uiteindelijk 9 embryotjes ingevroren en daarnaast 1 terug geplaatst. Tis nog heel pril allemaal. Ben vandaag 5 weken en 3 dgn zwanger. Moet veel drinken, 3 liter per dag en m'n gewicht en buikomvang goed in de gaten houden.

Volgens mij zijn jullie al veel verder dan mij hihi. Ik heb pas 12 mei m'n eerste echo. Ze wouden mij een week eerder inplannen maar doordat er dagen dan uitvallen, was er al geen plek. Maar goed.. wil wel volgende week bellen over er iemand uitgevallen is en er toch een plekje vrij is 😊

Geplaatst

Goedemorgen allemaal,

acj1984 wat een mooie opbrengst! De overstimulatie die volgt is inderdaad geen pretje :-( heb er zelf ook last van gehad.

lekker rustig aan doen.

ik heb gisteren weer een echo gehad. De arts in het ziekenhuis was erg tevreden! We bebben beide hartjes gehoord, zo mooi!! De ene is nog steeds kleiner dan de ander en ligt ook bij de uitwendige echo nog steeds niet heel goed zichtbaar. Ene werd geschat op 11w4d en de andere op 10w5d.

krijg wel extra controles hiervoor, maar de arts maakt zich geen zorgen, dus wij dan ook maar niet teveel. Heb besloten om het nu maar wereldkundig te maken, toch spannend ;-)

Geplaatst

Ha ACJ, leuk dat je erbij komt op dit bankje! Doe maar heeeel voorzichtig met die overstimulatie In Gent adviseren ze sportdrankjes, zodat je nog wel voldoende zouten in je lichaam overhoudt. Hoe ver ben je tegen de tijd dat je je eerste echo krijgt?

Nynk, fijn dat ze het allebei zo goed doen! Ze blijven wel mooi consequent op hun eigen schema lopen zo.

Vlindermama, heb jij ook dat tandenpoetsen nu heel riskant is?

Hier begin ik wat minder last te krijgen van alles en wat meer energie te krijgen. Er is weer licht aan de horizon

Vanmorgen echo voor nekplooimeting, wel half uur kindje bewonderd van alle kanten. Moest met m'n buik schudden om 'm te laten omdraaien Hij/zij loopt nog altijd 8 dg voor, dus mooi op z'n eigen schema. We hebben nog geen uitslag, maar echoscopiste was positief dus het vertrouwen is weer een beetje gegroeid. Een roze wolk wil ik het nog niet noemen, maar ik begin het wel steeds leuker te vinden nu.

Geplaatst

Leuk om jullie verhalen allemaal te lezen. Wordt er vrolijk van 😊

Ik hoop dat ons het ook gegund is en dat alles goed is met de eerste echo. Ik zou dan 8 weken en 3 dgn zwanger zijn. Maar ben er nog niets niet rustig om. Heb vrijwel geen zwangersschapssymtomen. Af en toe zere borsten maar heb gisteren voor het laatst de bolletjes in moeten brengen. Heb tot 2 dgn terug steken rechtsonder gehad bij het opstaan maar dat kwam misschien door de opgezette eierstokken. Soms een wat zeurderig gevoel onderin maar niet heel erg. Heb over de dag gezien vaak eetlust maar zit zo vol maar ook dat zal door de overstimulatie komen..

Hoe ging dat bij jullie? Wanneer hadden jullie duidelijke symptomen?

Geplaatst

Ik was al vrij snel 'zeeziek' en met 8wk echt knock out (flauw, slap, duizelig, kon max. half uur met veel wilskracht iets doen en dan weer heel lang bijkomen). Smaak en reuk enorm uitvergroot. Dat duurde paar weken waarin alles heeeel langzaamaan verbeterde. Ik kan nog steeds niet koken vanwege de bakluchtjes en mijn vriend mag alleen koffie drinken met het raam wijd open.

Maar er zijn ook zat mensen die helemaal nergens last van hebben en die vooral moe zijn, ik hoop dat dat voor jou ook geldt! Eerst die overstimulatie maar 'ns tackelen, zou ik zeggen

Geplaatst

Ik had de eerste weken steeds wat buikpijn, verder vermoeider dan anders maar verder weinig tot geen klachten. Ben er nog verbaasd over. Dacht met twee heb ik vast dubbele klachten, maar het hoeft dus helemaal niet.

Mijn laatste kwaaltje is dat ik nu echt begin te groeien ;-)

Geplaatst

Wat een mooie berichten, fijn dat jullie er wat meer vertrouwen in beginnen te krijgen..acj, ik heb tot nog toe helemaal geen klachten en bij mij eerste had ik alleen heeeeeel erg moe tot een week of 15 en bij 18 weken was ik daar helemaal van af. Niet iedereen heeft dezelfde symptomen, gelukkig niet, als ik van deze dames de verhalen hoor dan bibber ik alik vind het zo sneu voor jullie die misselijkheid en slapheid, je kan dan gewoon niets. Ik neem mijn petje trouwens af voor jullie positiviteit als je je al zo lang zo naar voelt. Het gaat een keertje over!!

Geplaatst

Dank jullie wel voor de reacties. Vanochtend weer gevoelige borsten dus misschien dat het dan toch allemaal wel goed zit :-) tis ook allemaal heel pril natuurlijk, 5 weken en 5 dgn. Volgens mij beginnen bij de meeste de symptomen vanaf 6 weken.. tis wel fijn om de bevestiging te krijgen via symptomen hihi

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden