Ga naar inhoud

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Het apparaat maakte er 7w3d van (dus 1 dag langer) maar ze zei dat je dat pas va 8 wk kon meten en dat de echo voor dit formaat nog niets betrouwbaars zegt over een termijn en dat de punctiedatum een stuk betrouwbaarder is

Nog een paar uurtjes voor jou! Ik houd t in de gaten!

• Reacties 146
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Wat goed Olijfje! En dus nu naar de VK? Moet je daarvoor zelf bellen om een afspraak te maken?

Ik zeg; tijdschrift lezen en lekker genieten!!!

Nog even geduld Madelin...

Geplaatst

Goed nieuws!!!! Hartje klopt, het ziet er helemaal goed uit. Ben nu precies 8 weken zwanger, 28 oktober uitgerekend van een klein pluisje!!!

Nu maar eens gaan wennen aan het idee dat er echt een kleintje in m'n buik groeit. Ik geloof het wel nu maar we proberen het nog even stil te houden. Over 3 weken nog een echo en als het goed is mag ik naar de plaatselijke VK.

Ik ga genieten van m'n heerlijke gevoel!!

Sent from my iPhone using Tapatalk

Geplaatst

Olijfje en Madelin van harte gefeliciteerd met jullie mooie echo's, super dat alles er zo goed uit ziet! Jullie zijn ECHT zwanger!!!!!

Liefs,

Noes

Verzonden vanaf mijn iPhone met behulp van Tapatalk

Geplaatst

Thanks

Ik ben gisteren gelijk maar op zoek gegaan naar een 'gewone' verloskundigenpraktijk en heb ons aangemeld. We mogen meteen donderdag erheen voor intake, mèt echo. Verwennerij zeg, 2 echo's in een dikke week.

Het plassen is best te doen, kreeg de tip om de flessen even te ontluchten in de tuin en ik vind de stank daardoor wel meevallen. De geur kwam me vaag bekend voor van heel vroeger. Blijkt dat mijn moeder vroeger ook geplast heeft

Geplaatst

Die 1,5 week gaat vast heel snel en elke dag is er weer één bij

Misselijk is niet leuk. Moet je ook overgeven? Bij mij is het inmiddels enigszins te doen als ik de hele dag maar blijf grazen (moeilijk want alles smaakt nog steeds vies). En als ik niet genoeg slaap, heb ik daarna meteen een slechte dag, dus ik las nu middagslaapjes in wanneer mogelijk.

Succes met wachten!

Geplaatst

Vlindermama, jij mag as vrijdag toch? Het wachten duurt altijd zo lang..en jij mag nog best vroeg. Bij ons in het ZH doen ze echt niet eerder dan 8 weken de echo. Ik wist dat nu van tevoren van de vorige keer dat ik zwanger was dus had er nu al rekening mee gehouden.

Meiden, ik ga me zo zachtjes aan ook in 'zwangerbankje' aanmelden. Ik hoop dat jullie me snel volgen..

Geplaatst

Ik hoef nog niet te spugen, maar verwacht wel dat dat nog gaat komen als het hcg op zijn hoogst is.

Ik heb maandag 30 maart de echo. En ze noemde het de 'vroege' echo. Dus ben wel blij dat ze het zo vroeg willen doen.

Ik kom jullie wel achterna op het zwangerbankje

Geplaatst

Madelin, goed van je!

Maar ik blijf nog lekker even hier hangen, hoor.

De hCG is nog flink aan het stijgen (lees: goed ziek) en ik heb net vóór de 8wk al twee zwangerschapbroeken gekocht Niet dat er al een buikje is ofzo, maar als ik zit drukt de taille van mijn broek zo vervelend in mijn buik (darmen?). Ik vond het wel een grote stap en een nieuwe mijlpaal.

Vlindermama, nog maar 7 nachtjes slapen tot de echo! Dat is te overzien, toch?

Geplaatst

@Madelin, ik zag dat je al op het uitgerekend bankje hebt plaatsgevonden. Voelt heel goed lijkt me?

@Olijfje, dus jij voelt ook net of je ziek bent? En nu al 2 broeken, ach ja. beter dan dat je je niet fijn voelt omdat de broek te strak zit. Je kunt ook een stiekje door je knoopsgat heenhalen en zo vastmaken, dat je die ook om je knoop kan maken, Dan is je broek wat wijder boven, maar kun je nog wel gewoon je eigen broeken aan... Heb dat veel gebruikt in mijn vorige zwangerschap. Fijn dat je nog even op dit bankje erbij blijft, anders ben ik wel heel eenzaam. Hoop dat er toch ook wat meiden nog bij komen of direct doorgaan naar het zwangerbankje.

Ik ben ook veel misselijk, rommelende buik en ontzettend moe. En ja ik herken ook je gevoel van de broek die in je onderbuik drukt. En geuren overheerzen nu zo, dat ik daar zo misselijk van kan worden. Net een dentastix gepakt voor de hond, ik ging bijna over mijn nek. hihi.

Bij mijn vorige zwangerschap was ik in week 8 t/m 13 5 kg afgevallen, omdat ik zoveel moest spugen. Ik verwacht dat dit ook nu wel weer gaat komen.

Maar idd eerst maar even de echo afwachten. Voor mij telt het weekend eigenlijk niet mee als wachten, klinkt misschien een beetje stom, maar ik tel echt met werkdagen. dus nog 4,5 werkdag (en woensdag ben ik zelfs vrij :-)) In het weekend leuke dingen gepland.

Aan de ene kant wil ik het van de daken schreeuwen, maar van de andere kant durf ik het niet te benoemen. Toch dat zelfbescherming die me een beetje in toom houdt.

Mijn schouders en moeder weten het, mijn vader nog niet ( die is iedere keer niet thuis als we willen komen) en de rest van 'het gezin' vertellen we het met pasen. In ieder geval na de echo. mijn beste vriendin weet het en wat lotgenoot-vriendinnen. Afgelopen weekend wezen uiteten met vrienden en toen hebben we het hun ook maar verteld. Toch ook wel fijn om het te kunnen zeggen en iedereen is zo enthousiast. Dat geeft ook echt een heel goed gevoel. Morgen ga ik het mijn manager vertellen. Want hij heeft al wat businesstrips op de planning naar het buitenland, maar die ga ik afzeggen, want ik wil gewoon geen enkel risico nemen. En Roemenie en India zijn dan toch niet de landen waar ik makkelijk naar toe kan.

Geplaatst

He meiden, die kleding ja, dat is altijd een puntje. Bij mijn vorige zwangerschap had ik nu ook al wel zwangerschapsbroeken aan volgens mij. Ik draag meer jurkjes nu of een rokje en dat gaat nog wel als het elastisch is. Een scherp waarnemer kan echt al wel zien bij mij dat ik zwanger ben maar ik doe erg mij best, mappen en mijn tas voor mijn buik of gewoon blijven zitten️ smiddags en savonds is hij helemaal behoorlijk opgezet maar dan ben ik meestal gewoon thuis. Ik heb ook wat kleding uitgeleend maar ik moet ff wachten met terugvragen anders weten ze het al.

Hier geen last van geuren en misselijkheid dus het gaat nog steeds super!

Sent from my iPhone using Tapatalk

Geplaatst

Hallo allemaal,

ik wil graag op het wachtbankje plaatsnemen.

We hebben begin dit jaar onze 5e ivf poging in Dusseldorf ondergaan en hebben op 26 februari positief getest!!!

op 19 maart hebben we met 7 weken onze eerste echo gehad. We mochten twee hartjes zien kloppen, heel bijzonder.

merk dat ik ondanks de positieve echo best onzeker ben. Vooraf had ik nog tegen mijn m'n gezegd. Twee vind ik erg leuk,maar één voelt een stuk zorgelozer. We zijn super blij met de twee vruchtjes met hartactie. Onze arts gaf aan dat de eerste 12 weken spannend blijven en dat de kans aanwezig is dat één van de beide vruchtjes stopt met groeien omdat het vrachtzakje kleiner is/leek opende echo. Op 8 maart hebben we de volgende echo. Dan ben ik op een dag na 10 weken.

ik heb niet zoveel klachten, 's middags behoorlijk moe en af en toe een vlaag van misselijkheid. That's it.

verder is mijn buik al een beetje boller en merk ik dat vooral 's avonds liever even de knopen van mijn broek los doe, en snel weer vast als er onverwachts iemand langskomt ;-).

tot zover in het kort mijn verhaal :-)

Geplaatst

Hoi Nynk, kom er gezellig bij!

Gefeliciteerd! Een tweeling zelfs.

Fijn dat je je goed voelt, houden zo

Heeft een van jullie toevallig ervaring met afbouwen prednison? Ik kreeg dat van UZ Gent om innesteling te helpen, met succes, en ben sinds donderdag aan het afbouwen. Misschien toeval, maar steeds op de dagen dat ik de dosis terugschroef, ben ik zieker dan op de andere dagen. Ik hoop dat het daar aan ligt en dat het eind deze week weer wat beter gaat.

Geplaatst

Hoi Nynk, gefeliciteerd en spannend zeg..dan is het de dagen aftellen en iedere keer hopen dat het goed gaat, dat is het enige waar je gedachten de hele tijd heen gaan lijkt me.

Olijf, ik heb helemaal geen ervaring met prednison dus ik kan je er niet mee helpen...

Geplaatst

Ja blijft zo spannend!! Ben er steeds mee bezig. Echo is trouwens op 8 april ipv 8 maart ;-)

ik heb geen ervaring met prednison. Wat super dat het gewerkt heeft! Misschien kun je de arts bellen en vragen of het kan kloppen dat je je zieker voelt door het minderen.

Geplaatst

@olijfje, ik heb ook geen ervaring met prednison. Zoals Nynk zegt, zou ik ook de arts bellen, dan weet je het ook.

@Nynk, welkom in ons groepje. Een tweeling is zeker spannend. Nog 2 weken en dan heb je de 2e echo, en paasweekend zit er tussen, dus misschien wat meer afleiding.

Geplaatst

Dank voor het meedenken. Van de arts mocht ik van de ene op de andere dag stoppen. Maar na 5 wk leek me dat geen goed idee. De apotheek benadrukte dat afbouwen belangrijk is en dat lees je ook overal. Lastig is dat mensen prednison of 2 wk krijgen of maandenlang. IVFfers vallen in een tussencategorie... Gelukkig hier op het forum nog wat info kunnen vinden en in UZGent topic nog wat advies gekregen, dus ik ga rustig verder met afbouwen. En ben heel blij dat ik overmorgen weer een echo heb, want dan weet ik wat de kramp van vandaag betekent.

Geplaatst

Vanmorgen bij de tandarts geweest, gaatje vullen. O wat ben ik trots, het is me gelukt om daar terecht te komen èn weer veilig thuis, en het is gelukt zònder verdoving!! Kostte wel een hormonaal traantje maar die heb ik mezelf maar gegund. In elk geval kunnen mijn tanden er voorlopig weer tegen, met die 80 porties eten per dag.

Vlindermama hoe is het met de morning sickness?

Nynk weer een nachtje dichterbij

En Madelin ga je nog steeds zo goed?

Geplaatst

Goed zo Olijfje! Fijn dat dat ook weer goed is. Nu je zwanger bent, ga je dan ook vaker naar de tandarts? Mijne zei toen dat ik ieder kwartaal moest komen. Ga altijd ieder half jaar. Ik moet 29 april. Dan maar meteen kwartaal afspraak maken.

Ik eet ook de hele dag door... Anders red ik het ook niet. Hongergevoel slaat zo hard in.

Morningsickness is lichtelijk aanwezig, het zijn de middagen en avonden waar het bij mij het ergst is.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden